Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 19-10-2012, 12:03 PM
balqis07 balqis07 is offline
CG Top Poster Club

balqis07's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2010
Posts: 30,940
Thanks (Received): 244
Likes (Received): 45
Blog Entries: 6
Active Level
Post Tablet jenama Taiwan rosak tiga kali

JOHOR BAHRU – Tidak sampai dua minggu dibeli, sebuah tablet keluaran Taiwan berharga RM770 yang dibeli seorang peniaga rosak walaupun dua kali dibaiki oleh pihak penjual.

Menurut Ismail Abdul Halim, 39, berkata, tablet itu dibeli di sebuah pusat membeli-belah di bandaraya ini pada 16 Ogos lalu untuk dihadiahkan kepada anak bongsunya berumur lima tahun kerana berpuasa penuh.

Katanya, pada mulanya, dia dan isterinya mahu memilih tablet berjenama terkenal, namun atas saranan pihak penjual, dia memilih jenama keluaran Taiwan itu disebabkan lebih murah namun berkualiti.

“Ketika itu kami mahu membeli dua tablet dan memberi deposit sebanyak RM140, bagaimanapun kami berubah fikiran dan hanya membeli satu tablet sahaja untuk mencubanya dan akan membeli dua lagi tablet sekiranya berpuas hati.

“Dalam tempoh tidak sampai dua minggu, tablet itu tidak berfungsi. Saya membawanya kepada penjual berkenaan, setelah memeriksanya, mereka hanya menggantikan alat pengecas baru dan mendakwa bukan kerosakan tablet,” katanya ketika hadir ke mahkamah Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia (TTPM), semalam.

Menurutnya, selang beberapa hari kemudian, tablet berkenaan rosak lagi, dan dia menghantarnya semula untuk dibaiki.

Namun tidak sampai sejam, kerosakan sama berulang membuatkan dia mahu memulangkan semula kepada pihak penentang.

“Saya mahu pulangkan dan membeli tablet jenama lain, namun pihak penentang mahu bayar hanya RM500, sedangkan ia masih dalam jaminan dan kerosakan itu bukan berpunca daripada kami. Sebab itu saya terpaksa memfailkan kes ini di mahkamah TTPM,” katanya.

Sementara itu, Presiden Mahkamah TTPM, Quaik Chong Yu dalam penghakimannya memerintahkan pihak penentang memulangkan semula wang pihak yang menuntut sebanyak RM600 dalam masa 14 hari selepas award dikeluarkan.


sumber:http://www.sinarharian.com.my/edisi/...a-kali-1.96003
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 19-10-2012, 12:05 PM
prokelly prokelly is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2012
Posts: 149
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by balqis07 View Post
JOHOR BAHRU – Tidak sampai dua minggu dibeli, sebuah tablet keluaran Taiwan berharga RM770 yang dibeli seorang peniaga rosak walaupun dua kali dibaiki oleh pihak penjual.

Menurut Ismail Abdul Halim, 39, berkata, tablet itu dibeli di sebuah pusat membeli-belah di bandaraya ini pada 16 Ogos lalu untuk dihadiahkan kepada anak bongsunya berumur lima tahun kerana berpuasa penuh.

Katanya, pada mulanya, dia dan isterinya mahu memilih tablet berjenama terkenal, namun atas saranan pihak penjual, dia memilih jenama keluaran Taiwan itu disebabkan lebih murah namun berkualiti.

“Ketika itu kami mahu membeli dua tablet dan memberi deposit sebanyak RM140, bagaimanapun kami berubah fikiran dan hanya membeli satu tablet sahaja untuk mencubanya dan akan membeli dua lagi tablet sekiranya berpuas hati.

“Dalam tempoh tidak sampai dua minggu, tablet itu tidak berfungsi. Saya membawanya kepada penjual berkenaan, setelah memeriksanya, mereka hanya menggantikan alat pengecas baru dan mendakwa bukan kerosakan tablet,” katanya ketika hadir ke mahkamah Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia (TTPM), semalam.

Menurutnya, selang beberapa hari kemudian, tablet berkenaan rosak lagi, dan dia menghantarnya semula untuk dibaiki.

Namun tidak sampai sejam, kerosakan sama berulang membuatkan dia mahu memulangkan semula kepada pihak penentang.

“Saya mahu pulangkan dan membeli tablet jenama lain, namun pihak penentang mahu bayar hanya RM500, sedangkan ia masih dalam jaminan dan kerosakan itu bukan berpunca daripada kami. Sebab itu saya terpaksa memfailkan kes ini di mahkamah TTPM,” katanya.

Sementara itu, Presiden Mahkamah TTPM, Quaik Chong Yu dalam penghakimannya memerintahkan pihak penentang memulangkan semula wang pihak yang menuntut sebanyak RM600 dalam masa 14 hari selepas award dikeluarkan.


sumber:http://www.sinarharian.com.my/edisi/...a-kali-1.96003
jenis ape dirahsiakan..cer la bagi tau..asus ka..htc ka..
Reply With Quote
  #3  
Old 19-10-2012, 12:08 PM
zerkind zerkind is offline
Active Member

zerkind's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Apr 2010
Location: dalam hati wanita
Posts: 1,417
Thanks (Received): 48
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by prokelly View Post
jenis ape dirahsiakan..cer la bagi tau..asus ka..htc ka..
rasanya keluaran Taiwan yg bukan branded. kalau branded mcm htc dan asus x dpt harga bwh RM770.
Reply With Quote
  #4  
Old 19-10-2012, 12:12 PM
powell powell is offline
Active Plus

powell's Avatar
 
Trader Rating: (13)
Join Date: Sep 2009
Posts: 4,399
Thanks (Received): 70
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

hbisla tergugat sket seller2 kat cg ni..hehehe..
Reply With Quote
  #5  
Old 19-10-2012, 12:14 PM
sepalola2008 sepalola2008 is offline
Active Plus

sepalola2008's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2008
Posts: 3,211
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

beli la samsung bkn mahai pon topup 700 lg dah dpt....tambah memory 32gb perghhhhhh datok game leh main...yg best leh bukak apextrade tak payah call2 remiser lagi:-
__________________
Lc sentiasa dihaDaPan
Reply With Quote
  #6  
Old 19-10-2012, 12:26 PM
khairuls khairuls is offline
Super Active

khairuls's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Sep 2010
Posts: 9,214
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

perghh....kayo pakcik ni... anak puasa penuh aje dh dpt tablet.

kesimpulannya jgn beli cap ayam punya tablet.

kalau CG takpe, sebab seller kat sini semuanya ok, nk refund pon senang
Reply With Quote
  #7  
Old 19-10-2012, 12:29 PM
Yul-Minho Yul-Minho is offline
Legendary Member

Yul-Minho's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Jul 2012
Location: ~Hijau Bumi Tuhan~
Posts: 15,759
Thanks (Received): 839
Likes (Received): 301
Active Level
My Mood:
Default

ainol novo 7 ker???
Reply With Quote
  #8  
Old 19-10-2012, 12:33 PM
penhitam penhitam is offline
Active Member

penhitam's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,783
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 7
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by balqis07 View Post
JOHOR BAHRU – Tidak sampai dua minggu dibeli, sebuah tablet keluaran Taiwan berharga RM770 yang dibeli seorang peniaga rosak walaupun dua kali dibaiki oleh pihak penjual.

Menurut Ismail Abdul Halim, 39, berkata, tablet itu dibeli di sebuah pusat membeli-belah di bandaraya ini pada 16 Ogos lalu untuk dihadiahkan kepada anak bongsunya berumur lima tahun kerana berpuasa penuh.

Katanya, pada mulanya, dia dan isterinya mahu memilih tablet berjenama terkenal, namun atas saranan pihak penjual, dia memilih jenama keluaran Taiwan itu disebabkan lebih murah namun berkualiti.

“Ketika itu kami mahu membeli dua tablet dan memberi deposit sebanyak RM140, bagaimanapun kami berubah fikiran dan hanya membeli satu tablet sahaja untuk mencubanya dan akan membeli dua lagi tablet sekiranya berpuas hati.

“Dalam tempoh tidak sampai dua minggu, tablet itu tidak berfungsi. Saya membawanya kepada penjual berkenaan, setelah memeriksanya, mereka hanya menggantikan alat pengecas baru dan mendakwa bukan kerosakan tablet,” katanya ketika hadir ke mahkamah Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia (TTPM), semalam.

Menurutnya, selang beberapa hari kemudian, tablet berkenaan rosak lagi, dan dia menghantarnya semula untuk dibaiki.

Namun tidak sampai sejam, kerosakan sama berulang membuatkan dia mahu memulangkan semula kepada pihak penentang.

“Saya mahu pulangkan dan membeli tablet jenama lain, namun pihak penentang mahu bayar hanya RM500, sedangkan ia masih dalam jaminan dan kerosakan itu bukan berpunca daripada kami. Sebab itu saya terpaksa memfailkan kes ini di mahkamah TTPM,” katanya.

Sementara itu, Presiden Mahkamah TTPM, Quaik Chong Yu dalam penghakimannya memerintahkan pihak penentang memulangkan semula wang pihak yang menuntut sebanyak RM600 dalam masa 14 hari selepas award dikeluarkan.


sumber:http://www.sinarharian.com.my/edisi/...a-kali-1.96003
aku nak buat gak la macam nih... ..tak puas hati ngan hp aku skang..
Reply With Quote
  #9  
Old 19-10-2012, 12:36 PM
Luqmanul Hakim Luqmanul Hakim is offline
CG Top Poster Club

Luqmanul Hakim's Avatar
 
Trader Rating: (18)
Join Date: Mar 2010
Location: GP (Kampung) BM (Bandar) PP (Negeri) M (Negara)
Posts: 23,319
Thanks (Received): 4841
Likes (Received): 4
Blog Entries: 2
Active Level
My Mood:
Default

Kena hati-hati dengan barangan buatan Negara China... sebab banyak kes dah macam artikel nie...
Reply With Quote
  #10  
Old 19-10-2012, 12:40 PM
prokelly prokelly is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2012
Posts: 149
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by penhitam View Post
aku nak buat gak la macam nih... ..tak puas hati ngan hp aku skang..
kena dgn caranya tuan dapat pulangan semula la..boley google website tribunal
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump