Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > News, Current Issues, Rumours

News, Current Issues, Rumours Share & get daily updated news, current issues from locals to all around the world.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 5,469
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 29,488
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 21,841
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 01-05-2008, 04:08 AM
BeritaHarian BeritaHarian is offline
Junior Member

BeritaHarian's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2008
Location: High Way - Utara Selatan
Posts: 79
Poster Rank: #15252
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Angry Rumah urut di salun rambut



GOMBAK: Lebih 50 gadis urut yang leka melayani pelanggan di 10 rumah urut di sekitar daerah ini tergamam apabila premis mereka tiba-tiba diserbu pegawai penguat kuasa Jabatan Kesihatan dan Pelesenan Majlis Perbandaran Selayang (MPS), petang semalam.

Dalam operasi serentak jam 3 petang itu, kebanyakan gadis urut berusia awal 20-an terbabit didapati ‘berkurung’ dalam bilik khas bersama pelanggan yang kebanyakannya lelaki tempatan.

Malah, serbuan sama turut membongkar tindakan segelintir pemilik rumah urut yang berselindung di sebalik papan tanda salun rambut bagi mengaburi aktiviti haram yang dilakukan.

Jurucakap MPS berkata, operasi yang diketuai Pengarah Kesihatan dan Pelesenan MPS, Dr Razif Zainol Abidin dilakukan bagi membanteras rumah urut haram yang beroperasi tanpa lesen selain melanggar peraturan.

Menurutnya, dalam operasi serentak itu, 10 rumah urut terutama di kawasan Taman Sri Gombak, Pusat Perniagaan Batu Caves dan Taman Sri Batu Caves, diperiksa enam pegawai dan 14 anggota penguat kuasa MPS.

“Ketika serbuan dilakukan kebanyakan gadis urut di premis berkenaan sedang bertugas. Bagaimanapun, bilangan pelanggan lelaki tidak ramai berikutan serbuan dilakukan ketika waktu pejabat.

“Hasil pemeriksaan, sebuah rumah urut dikompaun kerana menjalankan perniagaan tanpa lesen sejak beberapa bulan lalu. Pemiliknya memasang papan tanda dan menjalankan perniagaan haram tanpa membuat permohonan terlebih dahulu daripada MPS,” katanya.

Menurutnya, ada kemungkinan premis terbabit menyediakan perkhidmatan ‘sampingan’ berikutan bilik urut itu dibina dinding pemisah yang boleh menimbulkan syak.

“Selain itu, kompaun dikenakan terhadap pasangan suami isteri yang menyalah guna bangunan kediaman sebelum diubah suai menjadi rumah urut. Pemeriksaan mendapati rumah kedai di tingkat satu terbabit dijadikan rumah urut tanpa kelulusan MPS.

“Berdasarkan semakan pemilik premis terbabit yang berusia 30-an pernah memohon lesen rumah urut pada 2005, namun ditolak selepas didapati melanggar syarat pelesenan ditetapkan,” katanya.

Menurutnya, rumah urut haram yang mempunyai dua bilik itu turut dijadikan kediaman oleh pasangan terbabit bersama empat anak mereka.

“Selain itu, pegawai MPS menarik balik lesen perniagaan yang diberikan kepada dua premis selepas didapati melakukan penipuan ketara berhubung bentuk perniagaan yang dipohon.

“Mereka sebelum ini memohon untuk membuka salun dandanan rambut, namun siasatan mendapati salun terbabit tidak wujud sebaliknya lesen diberi MPS digunakan untuk membuka rumah urut haram,” katanya.
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 02-05-2008, 07:44 PM
misztake misztake is offline
Active Member

misztake's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Dec 2007
Posts: 803
Poster Rank: #3976
Thanked 1 Time
Active Level
My Mood:
Default

aku rasa cam pernh bc benda camnih..
kalu x silap, studnt suka g situ..
__________________
cetakan komputer.. tandatangan tidak diperlukan.. :)
Reply With Quote
  #3  
Old 02-05-2008, 08:27 PM
Gila Komik Gila Komik is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (9)
Join Date: Apr 2008
Location: Not So Important
Posts: 24,553
Poster Rank: #52
Thanked 3 Times
Active Level
My Mood:
Default

aduh nak serbu pn tgu la sampai aku mraser die nye urut
Reply With Quote
  #4  
Old 02-05-2008, 08:41 PM
kptm kptm is offline
Super Active Member

kptm's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,774
Poster Rank: #967
Thanked 26 Times
Active Level
Default

ko tak tau ke.. dari tahun 2005 lagi ia beroperasi .. Zaman BeeEnd tuuu .. dulu kita buat-buat tak nampak jee..
Reply With Quote
  #5  
Old 02-05-2008, 08:45 PM
muhafis muhafis is offline
Well-Known
Member

muhafis's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Oct 2007
Location: Kulai Jaya JayBee Msia
Posts: 6,255
Poster Rank: #548
Thanked 56 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by kptm View Post
ko tak tau ke.. dari tahun 2005 lagi ia beroperasi .. Zaman BeeEnd tuuu .. dulu kita buat-buat tak nampak jee..
yeke.. lum pnah lagik g umah urut.. huhuh.. cambest jee..
__________________
Quote:
Kejarlah akhiratmu dunia akan mengikutimu dengan sendirinya
Reply With Quote
  #6  
Old 02-05-2008, 08:47 PM
tun fischer tun fischer is offline
Normal Member

tun fischer's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Dec 2007
Location: Hauptbahnhof
Posts: 345
Poster Rank: #6955
Thanked 1 Time
Active Level
My Mood:
Default

... beroperasi dari tahun 2005.??? fuhh, sure dah dah kaya ngan hasil "urut" tu..
__________________
“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui”. (Surah Al-Baqarah, 216)
...segeralah bersujud sementara kita masih diberi waktu.
Reply With Quote
  #7  
Old 02-05-2008, 10:45 PM
emasstech emasstech is offline
Super Active Member

 
Trader Rating: (7)
Join Date: Sep 2007
Posts: 3,663
Poster Rank: #998
Thanked 63 Times
Active Level
My Mood:
Default

Apsal aku tak tau selama ni??? heheheh
__________________
Quote:

YM: ahmadlut.selangor_ifx
SKYPE: ahmadlut.selangor.ifx

chief.selangor@mas.instaforex.com
“JGN ler KLIK!!!!”
Reply With Quote
  #8  
Old 03-05-2008, 12:08 AM
princesskhan princesskhan is offline
Active Member

princesskhan's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2007
Location: Nekad Naked Trade
Posts: 2,312
Poster Rank: #1614
Thanked 15 Times
Active Level
My Mood:
Default

Urut tenaga batin... he..he..he..
__________________
SAY GOOD BYE TO CIK MARGINAH
FOREX GUNA DUIT POKET ? NO..NO..NO.. $$$ FREE KAN ADA
Reply With Quote
  #9  
Old 03-05-2008, 12:10 AM
md_kadafi md_kadafi is offline
Newbies

md_kadafi's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2008
Posts: 9
Poster Rank: #33479
Thanked 0 Times
Active Level
Default

Gombak tu...alah kene serbu pun nnt mesti ada balik
__________________
TaKkan MeLaYu HiLanG Di DuNia
My sites : www.animexsite.com
Selling PAYPAL! USD150 Rate 3.0 only
Reply With Quote
  #10  
Old 03-05-2008, 12:11 AM
NEMO NEMO is offline
CG Super Hardcore

NEMO's Avatar


 
Trader Rating: (238)
Join Date: Jan 2007
Location: Balik modal dalam 6 bln..bisnes emas terbaru
Posts: 110,958
Poster Rank: #3
Thanked 988 Times
Active Level
My Mood:
Default

ish..xsenonoh betoi..xleh jadi ni..kasi no fon pusat urut tu, aku nak nasihat
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 04:43 AM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE