Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Seram, Misteri, Hantu, Ngeri, Pelik

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 27-04-2008, 03:31 PM
mj12 mj12 is offline
Legendary Member

mj12's Avatar
 
Trader Rating: (8)
Join Date: Mar 2008
Posts: 11,824
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default Gempar: Gadis Dua Jam Mati, Tapi Dihidupkan Kembali !!

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang. Sesungguhnya kejadian aneh dan ajaib sering diwar-warkan kepada manusia di dunia ini untuk memberi kesedaran dan keinsafan kepada kita agar kembali ke jalan yang benar, jalan yang diredhai oleh Allah SWT. Banyak kejadian aneh yang berlaku disekeliling kita, harus dijadikan ikhtibar dan tauladan. Mungkin ada diantara kita yang tidak mahu menerima perkabaran dan berita-berita aneh ini, lantara terusan melakukan kemungkaran dan enggan kembali kepadaNya. Namun, ramai juga yang bila mendapat berita dan perkabaran ini akan merasa takut dan keimanannya bertambah kuat untuk beribadah kepada Allah.

Dalam kita hanyut dibuai "Gelora Politik" yang melanda hari ini, kita juga harus ingat dan sedar bahawa usia dan mati itu semakin hampir dengan kita. Kita harus berusaha untuk "Menanti Hari Kemenangan Islam" di mukabumi ini. Tidak kira apa jua parti politik sekalipun, selagi kita bernama Islam maka wajib bagi kita untuk menanti tertegaknya hukum Allah dimuka bumi ini. Jika bukan kita yang dapat merasainya, sekurang-kurangnya biarlah anak cucu dan generasi kita yang akan datang ini dapat hidup dalam suasana masyarakat Islam sebenar dan bukannya Islam Hadhari yang sering dimomokkan kepada mereka. Peradaban umat Islam dan bangsa itu sendiri akan rosak jika senario yang berlaku hari ini terus dipertahankan. Umat Islam semakin keliru yang mana satu ajaran Islam sebenarnya dan yang mana satu palsu. Mereka juga bingung dengan situasi ini. Islam dicampur aduk dengan kemaksiatan dan kemungkiran atas nama "Islam Hadhari". Lantaran itulah apabila berlaku sesuatu musibah yang melanda, maka begitu cepat sekali pemimpin Islam Hadhari akan menolak kepercayaan bahawa ianya datang dari Allah. Segala yang melanda itu adalah "Bala" yang diturunkan oleh Allah akibat kedurjanaan dan kebiadapan pemimpin Islam dalam melaksanakan tanggungjawab sebagai Khalifah di mukabumi ini.

Banyak juga perkara aneh yang sengaja dirahsiakan untuk pengetahuan umat Islam di negara ini. Kejadian-kejadian aneh yang didatangkan oleh Allah untuk memberi amaran kepada kita, dianggap boleh melemahkan orang Islam. Lantaran itulah kejadian seperti ini kalau boleh akan ditutup dan dirahsiakan. Contohnya lihat apa yang berlaku di sebuah hospital swasta di Melaka ini, perihal seorang gadis yang berasal dari Indonesia telah mati selama dua jam ketika menerima rawatan di hospital terbabit. Gadis yang berusia 26 tahun itu, bernama Azlina Bte Hassan Basri, dikatakan telah dibawa ke Malaysia oleh bapa saudaranya untuk menerima rawatan. Beliau dikatakan mengidap sejenis penyakit saraf yang sukar untuk diubati di tempatnya. Lantaran itu Azlina telah dibawa ke Melaka. Namun satu kejadian aneh telah berlaku, apabila beliau yang disahkan sudah "Mati" selama lebih dua jam akhirnya hidup kembali dan dapat menceritakan pengalamannya ketika meninggal dunia.

Azlina dikatakan telah menceritakan pengalaman nyawanya dicabut oleh dua malaikat, dibawa ke sebuah tempat yang memperlihatkan penyiksaan berlaku, dibawa ke satu tempat melihat orang sedang bersenang lenang dalam keadaan muda belaka, bahkan apa yang lebih menggemparkan beliau juga dikatakan telah dapat bertemu dengan Allahyarham ayahandanya yang telah sekian lama meninggal dunia. Semua ini dikatakan perjalanan "Roh"nya itu sendiri. Azlina telah diwawancara dalam satu rancangan TV di Indonesia selepas itu.

Apa yang agak menghairankan kita ialah berita ini biarpun berlaku di Melaka, namun ianya sengaja dirahsiakan oleh pihak-pihak tertentu untuk menggelakkan umat Islam insaf dan sedar akan ketibaan "Hari Pembalasan" yang semakin hampir dengan kita. Pun begitu, Cucu hanya memaparkan kisah ini yang dipaparkan menerusi TV Indonesia. Hanya pembaca sahaja yang dapat menilai apakah berita ini ada kebenarannya atau hanya rekaan semata-mata. Apa pun, sama-samalah kita mengambil ikhtibar atas kejadian ini. Semoga ianya akan mendekatkan lagi diri kita dengan Allah SWT kelak. Jangan hanya sibuk berpolitik sebaliknya kita lupa perjuangan yang lebih besar iaitu memastikan Islam tertegak di mukabumi ini.

..Kuasa Allah....
__________________
p/s....kling....klong....kling.....klong..........
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 27-04-2008, 03:35 PM
GilerGold GilerGold is offline
Currently marked as Scammer
(until issue resolved)

GilerGold's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,024
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

dah lama cerita nih...nak vdo bro?
Reply With Quote
  #3  
Old 27-04-2008, 04:03 PM
mj12 mj12 is offline
Legendary Member

mj12's Avatar
 
Trader Rating: (8)
Join Date: Mar 2008
Posts: 11,824
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by GilerGold View Post
dah lama cerita nih...nak vdo bro?
ada bro...kalau boleh?...
__________________
p/s....kling....klong....kling.....klong..........
Reply With Quote
  #4  
Old 27-04-2008, 04:08 PM
atlantis atlantis is offline
CG Top Poster Club

atlantis's Avatar

 
Trader Rating: (12)
Join Date: Feb 2008
Location: melaka
Posts: 35,233
Thanks (Received): 769
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

cayer ler ngan indon tu !
Reply With Quote
  #5  
Old 27-04-2008, 04:16 PM
rissa rissa is offline
Super Active

rissa's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: May 2007
Location: Klang Valley
Posts: 7,128
Thanks (Received): 53
Likes (Received): 0
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

cam tak caye je
__________________
Prophet Muhammad peace be upon him, mention that:
"The best of you is the one who benefits others..."
Reply With Quote
  #6  
Old 27-04-2008, 04:20 PM
lanbai lanbai is offline
Super Active

lanbai's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2008
Location: Ta_Alif_ Wau_ Alif_ waU
Posts: 8,043
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 0
Blog Entries: 2
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by GilerGold View Post
dah lama cerita nih...nak vdo bro?
aku nak video tu.. PM aku..!!
__________________
"SmiLiNG tHAt hiding sOMetHinG iNsiDe mE,thAt YoU CaNt JugDe Me"
٩(͡๏̯͡๏)۶ Simple Life Make You Better Live Life Cool ٩(●̮̮̃̃)۶
BIAR SEMUA ORANG BELAJAR RASA BERSYUKUR
Reply With Quote
  #7  
Old 27-04-2008, 04:20 PM
tomie tomie is offline
CG Hardcore

tomie's Avatar
 
Trader Rating: (31)
Join Date: Dec 2006
Location: Sedaka, Yan
Posts: 71,908
Thanks (Received): 7806
Likes (Received): 224
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by mj12 View Post
Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang. Sesungguhnya kejadian aneh dan ajaib sering diwar-warkan kepada manusia di dunia ini untuk memberi kesedaran dan keinsafan kepada kita agar kembali ke jalan yang benar, jalan yang diredhai oleh Allah SWT. Banyak kejadian aneh yang berlaku disekeliling kita, harus dijadikan ikhtibar dan tauladan. Mungkin ada diantara kita yang tidak mahu menerima perkabaran dan berita-berita aneh ini, lantara terusan melakukan kemungkaran dan enggan kembali kepadaNya. Namun, ramai juga yang bila mendapat berita dan perkabaran ini akan merasa takut dan keimanannya bertambah kuat untuk beribadah kepada Allah.

Dalam kita hanyut dibuai "Gelora Politik" yang melanda hari ini, kita juga harus ingat dan sedar bahawa usia dan mati itu semakin hampir dengan kita. Kita harus berusaha untuk "Menanti Hari Kemenangan Islam" di mukabumi ini. Tidak kira apa jua parti politik sekalipun, selagi kita bernama Islam maka wajib bagi kita untuk menanti tertegaknya hukum Allah dimuka bumi ini. Jika bukan kita yang dapat merasainya, sekurang-kurangnya biarlah anak cucu dan generasi kita yang akan datang ini dapat hidup dalam suasana masyarakat Islam sebenar dan bukannya Islam Hadhari yang sering dimomokkan kepada mereka. Peradaban umat Islam dan bangsa itu sendiri akan rosak jika senario yang berlaku hari ini terus dipertahankan. Umat Islam semakin keliru yang mana satu ajaran Islam sebenarnya dan yang mana satu palsu. Mereka juga bingung dengan situasi ini. Islam dicampur aduk dengan kemaksiatan dan kemungkiran atas nama "Islam Hadhari". Lantaran itulah apabila berlaku sesuatu musibah yang melanda, maka begitu cepat sekali pemimpin Islam Hadhari akan menolak kepercayaan bahawa ianya datang dari Allah. Segala yang melanda itu adalah "Bala" yang diturunkan oleh Allah akibat kedurjanaan dan kebiadapan pemimpin Islam dalam melaksanakan tanggungjawab sebagai Khalifah di mukabumi ini.

Banyak juga perkara aneh yang sengaja dirahsiakan untuk pengetahuan umat Islam di negara ini. Kejadian-kejadian aneh yang didatangkan oleh Allah untuk memberi amaran kepada kita, dianggap boleh melemahkan orang Islam. Lantaran itulah kejadian seperti ini kalau boleh akan ditutup dan dirahsiakan. Contohnya lihat apa yang berlaku di sebuah hospital swasta di Melaka ini, perihal seorang gadis yang berasal dari Indonesia telah mati selama dua jam ketika menerima rawatan di hospital terbabit. Gadis yang berusia 26 tahun itu, bernama Azlina Bte Hassan Basri, dikatakan telah dibawa ke Malaysia oleh bapa saudaranya untuk menerima rawatan. Beliau dikatakan mengidap sejenis penyakit saraf yang sukar untuk diubati di tempatnya. Lantaran itu Azlina telah dibawa ke Melaka. Namun satu kejadian aneh telah berlaku, apabila beliau yang disahkan sudah "Mati" selama lebih dua jam akhirnya hidup kembali dan dapat menceritakan pengalamannya ketika meninggal dunia.

Azlina dikatakan telah menceritakan pengalaman nyawanya dicabut oleh dua malaikat, dibawa ke sebuah tempat yang memperlihatkan penyiksaan berlaku, dibawa ke satu tempat melihat orang sedang bersenang lenang dalam keadaan muda belaka, bahkan apa yang lebih menggemparkan beliau juga dikatakan telah dapat bertemu dengan Allahyarham ayahandanya yang telah sekian lama meninggal dunia. Semua ini dikatakan perjalanan "Roh"nya itu sendiri. Azlina telah diwawancara dalam satu rancangan TV di Indonesia selepas itu
.

Apa yang agak menghairankan kita ialah berita ini biarpun berlaku di Melaka, namun ianya sengaja dirahsiakan oleh pihak-pihak tertentu untuk menggelakkan umat Islam insaf dan sedar akan ketibaan "Hari Pembalasan" yang semakin hampir dengan kita. Pun begitu, Cucu hanya memaparkan kisah ini yang dipaparkan menerusi TV Indonesia. Hanya pembaca sahaja yang dapat menilai apakah berita ini ada kebenarannya atau hanya rekaan semata-mata. Apa pun, sama-samalah kita mengambil ikhtibar atas kejadian ini. Semoga ianya akan mendekatkan lagi diri kita dengan Allah SWT kelak. Jangan hanya sibuk berpolitik sebaliknya kita lupa perjuangan yang lebih besar iaitu memastikan Islam tertegak di mukabumi ini.

..Kuasa Allah....
tq for info....
Reply With Quote
  #8  
Old 27-04-2008, 04:24 PM
mj12 mj12 is offline
Legendary Member

mj12's Avatar
 
Trader Rating: (8)
Join Date: Mar 2008
Posts: 11,824
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by tomie View Post
tq for info....
sama-sama kongsi bro...
__________________
p/s....kling....klong....kling.....klong..........
Reply With Quote
  #9  
Old 27-04-2008, 04:25 PM
zCk zCk is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2007
Location: Lost in translation
Posts: 9,485
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Allah maha besar...semua yg berlaku atas kehendakNya...
__________________
[url]www.zckdgreat.com[/url]
Reply With Quote
  #10  
Old 27-04-2008, 04:27 PM
atlantis atlantis is offline
CG Top Poster Club

atlantis's Avatar

 
Trader Rating: (12)
Join Date: Feb 2008
Location: melaka
Posts: 35,233
Thanks (Received): 769
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default



ni hah video dia!
10sen pun aku tak caya !
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump