Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Seram, Misteri, Hantu, Ngeri, Pelik

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 20,095
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 50,651
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 38,231
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 26-06-2012, 10:50 AM
Bro_Izantie Bro_Izantie is offline
Legendary Member

Bro_Izantie's Avatar
 
Trader Rating: (90)
Join Date: Mar 2009
Location: Setiawangsa KL
Posts: 16,539
Poster Rank: #116
Thanked 918 Times
Active Level
My Mood:
Exclamation Indet Sanabong seru sepuluh buaya ganas Sungai Seblak



INDET anak Sanabong membaca mentera 'menyeru' Bujang Seblak yang mengganas di Roban, Saratok, semalam.

SARATOK 25 Jun - Sebanyak 10 ekor buaya ganas muncul di Sungai Seblak, Roban, kira-kira pukul 11 malam tadi apabila 'diseru' oleh seorang pawang buaya, Indet Sanabong, 49.

Pawang buaya dari Betong itu menggunakan kebolehannya untuk berinteraksi bersama reptilia pemangsa berkenaan dengan menyoal, buaya manakah yang bertanggungjawab membaham Siah Munsong, 42, pada petang Selasa minggu lepas.

Bagaimanapun, tiada dalam kalangan buaya berkenaan dikatakan 'mengakui' perbuatan itu sebelum Indet meminta 'memaklumkan' kepada buaya-buaya lain termasuk Bujang Seblak supaya berkumpul di satu kawasan Sungai Seblak malam ini.

"Semua buaya yang muncul malam tadi menunjukkan sifat ganas, tetapi tiada yang mengaku bertanggungjawab.


...
Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini....siot betol..huhuhuhu


Quote:
Originally Posted by rezekionline View Post
Biar saya terangkan.

Berbalik pada ajaran ISLAM.Buaya ni sebenarnya makhluk ALLAH. Allah jadikan manusia sebagai khalifah di muka bumi. Dan Nabi Sulaiman sendiri menjadi khalifah di muka bumi ini termasuk dengan haiwan2.

Ilmu-ilmu ni sebenarnya adalah Ilmu kebatinan.Setiap manusia ada pancaindera keenam(mata ketiga).Dengan mata ketiga inilah kita nampak roh2,makhluk2 ghaib dan juga alam lain. Binatang2 yang ada di muka bumi ni boleh mendengar dan melihat roh2 manusia serta jin atau syaitan.

Begitu juga kita. bila kita aktifkan mata ketiga kita, kita akan nampak semua yang ada di alam lain. dan cara berkomunikasi pula berlainan antara manusia dan jin, manusia dan haiwan.

Pernah dengar orang zaman-zaman dulu terbang, jalan atas air, dan sebagainya yang berada di luar kotak fikiran manusia?? sebenarnya ada,dan zaman ini pun ada tapi tak banyak..Malah zaman Nabi Sulaiman ada hamba Allah yang memindahkan istana Balqis dengan sekelip mata.

Pernah tengok orang yang mengamalkan ilmu pasak bumi??



ilmu ini adalah luar biasa bagi kita tetapi biasa dikalangan orang2 yang mengamalkan kebatinan.saya pernah mengalaminya.

Untuk membuka mata ketika,pertama sekali kita perlu mempelajari ilmu terawangan.Ilmu ini tidak berkaitan dengan unsur2 syirik atau salah selagi kita mengamalkannya tanpa membaca mantera atau pertolongan jin. Ilmu ini ialah cara untuk mendekatkan diri dan melihat kebesaran Allah.

Apakah meditasi@ meraga sukma??



Ok berbalik kepada pawang buaya tadi, pawang buaya ini mempelajari berkomunikasi dengan buaya dengan cara ghaib. Ya cara ghaiblah manusia boleh berkomunikasi dengan semua makhluk Allah. Ilmu ini sebenarnya tak memerlukan apa2 bacaan mantera atau ayat2.Ada sesetengahnya menggunakannya untuk pertahanan diri seperti diserang mahkluk ghaib. Cukup sekadar meminta perlindungan Allah bila kita masuk ke alam ghaib.


layan video ni:


ada banyak episod boleh tengok kat youtube.tapi inilah nyatanya alam ghaib.

realitinya Buaya ini juga macam kita, ada kawan,ada kehidupan, ada yang jadi penjenayah.ada yang baik dan ada yang jahat.

Biasanya perjanjian antara manusia dan buaya untuk keselamatan itu memang wujud.tapi kita sebagai manusia ialah khalifah di muka bumi. Tak perlu tunduk dengan makhluk2 Allah yang lain cuma kita perlu menghormati.

kalau tak percaya, kalau kat rumah tu ada beruk2 dan kucing, atau binatang yang mngganggu kita, kita herdik atau maki hamun, pasti dia datang lagi kerana sakit hati.

Sama lah macam kita, kalau kita herdik orang, org akan sakit hati dan balas semula.

Last edited by Bro_Izantie; 28-06-2012 at 09:52 PM..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 26-06-2012, 10:54 AM
the_smith the_smith is offline
Super Active Member

the_smith's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Oct 2008
Location: Sepang & Keramat
Posts: 2,602
Poster Rank: #1492
Thanked 22 Times
Active Level
My Mood:
Default

biar betik??!!
__________________
Quote:
"When you start supporting a football club, you don't support it because of the trophies, or a player or history. You support it because you found yourself somewhere there, you found a place where you completely belong" -- Dennis Bergkamp
Reply With Quote
  #3  
Old 26-06-2012, 10:54 AM
Lancelot Lancelot is offline
Well-Known
Member

Lancelot's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2010
Posts: 6,438
Poster Rank: #553
Thanked 8 Times
Active Level
My Mood:
Default

fuh boleh panggil2 buaya ..

dah bunuh orang mana mau mengaku
Reply With Quote
  #4  
Old 26-06-2012, 10:54 AM
boyz371 boyz371 is offline
CG Top Poster Club

boyz371's Avatar
 
Trader Rating: (52)
Join Date: Aug 2010
Location: Kelantan - Ganu - KL
Posts: 24,235
Poster Rank: #58
Thanked 219 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Bro_Izantie View Post


INDET anak Sanabong membaca mentera 'menyeru' Bujang Seblak yang mengganas di Roban, Saratok, semalam.

SARATOK 25 Jun - Sebanyak 10 ekor buaya ganas muncul di Sungai Seblak, Roban, kira-kira pukul 11 malam tadi apabila 'diseru' oleh seorang pawang buaya, Indet Sanabong, 49.

Pawang buaya dari Betong itu menggunakan kebolehannya untuk berinteraksi bersama reptilia pemangsa berkenaan dengan menyoal, buaya manakah yang bertanggungjawab membaham Siah Munsong, 42, pada petang Selasa minggu lepas.

Bagaimanapun, tiada dalam kalangan buaya berkenaan dikatakan 'mengakui' perbuatan itu sebelum Indet meminta 'memaklumkan' kepada buaya-buaya lain termasuk Bujang Seblak supaya berkumpul di satu kawasan Sungai Seblak malam ini.

"Semua buaya yang muncul malam tadi menunjukkan sifat ganas, tetapi tiada yang mengaku bertanggungjawab.


...
Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini....siot betol..huhuhuhu
siap leh komunikasi ngan buaya tuuu
Reply With Quote
  #5  
Old 26-06-2012, 10:56 AM
paparo paparo is online now
Super Active Member

paparo's Avatar
 
Trader Rating: (14)
Join Date: Apr 2010
Location: Flat Tingkat 4..
Posts: 3,081
Poster Rank: #1238
Blog Entries: 2
Thanked 53 Times
Active Level
My Mood:
Default

Ni klu national geographic tau mau dapat contract buat program buaya..
x pandang dah brady barr..
Reply With Quote
  #6  
Old 26-06-2012, 10:57 AM
powell powell is offline
Super Active Member

powell's Avatar
 
Trader Rating: (13)
Join Date: Sep 2009
Posts: 4,359
Poster Rank: #854
Thanked 71 Times
Active Level
My Mood:
Default

try ambek smple dna ar..bru tau spe buat..haha..
Reply With Quote
  #7  
Old 26-06-2012, 11:01 AM
ykenobi ykenobi is offline
Well-Known
Member

ykenobi's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,016
Poster Rank: #721
Thanked 3 Times
Active Level
My Mood:
Default

boya pon pandai..dah buat tp tak ngaku salah...kekekeke...
__________________
Quote:
Saya benci UMNO bukan sebab Anwar tetapi sebab UMNO nih jahat dan pengkhianat agama islam dan bangsa Melayu
Reply With Quote
  #8  
Old 26-06-2012, 11:02 AM
Bro_Izantie Bro_Izantie is offline
Legendary Member

Bro_Izantie's Avatar
 
Trader Rating: (90)
Join Date: Mar 2009
Location: Setiawangsa KL
Posts: 16,539
Poster Rank: #116
Thanked 918 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by paparo View Post
Ni klu national geographic tau mau dapat contract buat program buaya..
x pandang dah brady barr..
Tu la...
belum pernah aku tengok dlm National Geograpic pasal seru boya ni secara live..
Reply With Quote
  #9  
Old 26-06-2012, 11:04 AM
teapear teapear is offline
Active Member

teapear's Avatar
 
Trader Rating: (14)
Join Date: Jan 2009
Posts: 997
Poster Rank: #3501
Thanked 6 Times
Active Level
My Mood:
Default

ilmu panggil buaya ni betul... ada juga di kinabatangan sabah... pelik tapi benar..
Reply With Quote
  #10  
Old 26-06-2012, 11:05 AM
balqis12 balqis12 is offline
Normal Member

balqis12's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2012
Posts: 312
Poster Rank: #7563
Thanked 30 Times
Active Level
Default

fuyooo..boleh cakap ngn boye..
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 05:59 AM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE