Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > MAKE MONEY DISCUSSION > Local Investments > Saving Investments

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 5,568
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 29,628
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 21,986
More...
View Poll Results: Adakah anda sudah memiliki aset RM 1 juta yang pertama
Sudah melepasi aset RM 1 juta 71 9.15%
Pernah memiliki aset RM 1 juta..tapi kini tiada lagi 15 1.93%
Dalam proses mengumpul aset RM 1 juta pertama 291 37.50%
Belum ada aset lagi 399 51.42%
Voters: 776. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
  #11  
Old 11-02-2012, 06:14 PM
NEMO NEMO is offline
CG Super Hardcore

NEMO's Avatar


 
Trader Rating: (238)
Join Date: Jan 2007
Location: Balik modal dalam 6 bln..bisnes emas terbaru
Posts: 110,975
Poster Rank: #3
Thanked 988 Times
Active Level
My Mood:
Default

2 orang vote dah ada aset rm 1 juta..tahniah la...yg belum ada aset moga thread ni memberi kita cara untuk bermula..sbb ramai orang bermula dari bawah..

sedangkan yg memiliki aset tunai 1 juta pun boleh papa kemudian hari akibat kurangnya ilmu kewangan
Reply With Quote
The Following User Says Thank You to NEMO For This Useful Post:
ckmuin86 (11-02-2012)
Paid Advertisement
  #12  
Old 11-02-2012, 06:21 PM
tradegold9 tradegold9 is offline
Normal Member

tradegold9's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2011
Posts: 143
Poster Rank: #11425
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by NEMO View Post
maknanya sume aset ni hanya datang dari usaha di kebun..
x juga,,,,

berkelana kn sn k sn,,,

mempelajari erti kehidupan,,,
__________________
kesusahan lalu menjadi permulaan bg ku
Reply With Quote
  #13  
Old 11-02-2012, 06:22 PM
tradegold9 tradegold9 is offline
Normal Member

tradegold9's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2011
Posts: 143
Poster Rank: #11425
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by NEMO View Post
2 orang vote dah ada aset rm 1 juta..tahniah la...yg belum ada aset moga thread ni memberi kita cara untuk bermula..sbb ramai orang bermula dari bawah..

sedangkan yg memiliki aset tunai 1 juta pun boleh papa kemudian hari akibat kurangnya ilmu kewangan

btl,,,klu da tunai sekejap je abis ,,,,,,
__________________
kesusahan lalu menjadi permulaan bg ku
Reply With Quote
  #14  
Old 11-02-2012, 06:41 PM
syahays syahays is online now
CG Top Poster Club

syahays's Avatar
 
Trader Rating: (25)
Join Date: Sep 2010
Location: forex is the world of confusions...
Posts: 21,955
Poster Rank: #66
Thanked 25 Times
Active Level
My Mood:
Default

adehhh...den xsampai lagi rm1 juta tu...
banyak lagi nk kene kejor...
Reply With Quote
  #15  
Old 11-02-2012, 06:44 PM
shide shide is offline
Super Active Member

shide's Avatar
 
Trader Rating: (8)
Join Date: May 2009
Posts: 3,137
Poster Rank: #1170
Thanked 29 Times
Active Level
My Mood:
Default

aduyai..jauh lagi tu.hehe
Reply With Quote
  #16  
Old 11-02-2012, 06:49 PM
zammmm zammmm is offline
Well-Known
Member

zammmm's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Oct 2010
Posts: 8,230
Poster Rank: #348
Blog Entries: 2
Thanked 420 Times
Active Level
Default

lebih 1 juta pun boleh...kita adalah cermin sesama kita...xde sbb kenapa kita tak boleh dpt apa yg org lain miliki...soalnya mahu atau tidak,tahu atau tidak,ade peluang atau tidak je....

mahu atas sbb apa? tak mahu pula atas sbb apa? ...mahu tanpa usaha dan mahu dgn usaha...usha pula dgn cara yg betul atau sebaliknya...boleh jadi apa saja alasan,sbb dan akibat utk memiliki kekayaan angka ni...

begitu juga dgn sbb utk tidak mahu mengejar angka2 ini,samada tidak tahu atau betul2 tidak mahu atas pelbagai alasan seperti kesedaran sivik dan sebagainya...

soal peluang pula berbeza antara seorg dgn seorg yg lain, hakikatnya kita adalah cermin sesama kita, nama2 seperti namrud, firaun dan nama2 besar dlm hal milikan harta dan angka yg tidak mandatori ini boleh saja terjadi kpd sesiapa..

cermin ini bermakna kita boleh jadi kaya atau miskin sepewrti mana2 manusia di dalam dunia ini dgn pelbagai asbab dan jalan... soalnya siapakah yg kita mahu jadi? matlamat apakah yg menjadi keutamaan dlm diri dan kesedaran yg bagaimanakah yg telah kita pupuk dalm diri kita masing2... mahukah kita menjadi hamba kpd angka2 ini? fikir2 kanlah... bersederhana adalah lebih baik... just my one sen...
__________________
-KEBAJIKAN RAKYAT ITU CANDU- KERAJAAN PUSAT BN
Reply With Quote
  #17  
Old 11-02-2012, 06:50 PM
Baman Baman is offline
Normal Member

Baman's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2011
Posts: 314
Poster Rank: #7361
Thanked 43 Times
Active Level
My Mood:
Default

owww... menarik ni mari bercerita
Reply With Quote
  #18  
Old 11-02-2012, 06:51 PM
gianttora gianttora is offline
Active Member

gianttora's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,222
Poster Rank: #1686
Thanked 3 Times
Active Level
My Mood:
Default

suku juta pun jauh panggang dari api .. siap tak nampak lagi api tu

adola emas sket, silver sket, kereta, motor, psp, ps2, xbox, hanset nokia, desktop clone sebutir, epf .. total sume tu agaknya berapa la yer
__________________
Reply With Quote
  #19  
Old 11-02-2012, 06:53 PM
TT TT is online now
CG Top Poster Club

TT's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Jan 2009
Location: Tok Tina
Posts: 37,955
Poster Rank: #22
Thanked 150 Times
Active Level
Default

sapela ye yg xsedar ad rumah 5biji tu..haram btol
Reply With Quote
  #20  
Old 11-02-2012, 06:53 PM
gianttora gianttora is offline
Active Member

gianttora's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,222
Poster Rank: #1686
Thanked 3 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by zammmm View Post
lebih 1 juta pun boleh...kita adalah cermin sesama kita...xde sbb kenapa kita tak boleh dpt apa yg org lain miliki...soalnya mahu atau tidak,tahu atau tidak,ade peluang atau tidak je....

mahu atas sbb apa? tak mahu pula atas sbb apa? ...mahu tanpa usaha dan mahu dgn usaha...usha pula dgn cara yg betul atau sebaliknya...boleh jadi apa saja alasan,sbb dan akibat utk memiliki kekayaan angka ni...

begitu juga dgn sbb utk tidak mahu mengejar angka2 ini,samada tidak tahu atau betul2 tidak mahu atas pelbagai alasan seperti kesedaran sivik dan sebagainya...

soal peluang pula berbeza antara seorg dgn seorg yg lain, hakikatnya kita adalah cermin sesama kita, nama2 seperti namrud, firaun dan nama2 besar dlm hal milikan harta dan angka yg tidak mandatori ini boleh saja terjadi kpd sesiapa..

cermin ini bermakna kita boleh jadi kaya atau miskin sepewrti mana2 manusia di dalam dunia ini dgn pelbagai asbab dan jalan... soalnya siapakah yg kita mahu jadi? matlamat apakah yg menjadi keutamaan dlm diri dan kesedaran yg bagaimanakah yg telah kita pupuk dalm diri kita masing2... mahukah kita menjadi hamba kpd angka2 ini? fikir2 kanlah... bersederhana adalah lebih baik... just my one sen...
cari 1 juta ikut usaha dan jalan yang Allah redhai
__________________
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 09:04 AM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE