Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > MAKE MONEY DISCUSSION > Local Investments > Saving Investments

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Software Upgrade
Last Post: CariGold
Posted On: Yesterday
Replies: 1
Views: 932
0 New forum feature to help you manage updates of your own thread
Last Post: CariGold
Posted On: 22-02-2016
Replies: 0
Views: 25,040
0 Technical Issues
Last Post: CariGold
Posted On: 18-02-2016
Replies: 1
Views: 22,257
More...
View Poll Results: Adakah anda sudah memiliki aset RM 1 juta yang pertama
Sudah melepasi aset RM 1 juta 75 8.91%
Pernah memiliki aset RM 1 juta..tapi kini tiada lagi 18 2.14%
Dalam proses mengumpul aset RM 1 juta pertama 321 38.12%
Belum ada aset lagi 428 50.83%
Voters: 842. You may not vote on this poll

Likes Likes:  0
Dislikes Dislikes:  0
Reply
 
Thread Tools
  #11  
Old 11-02-2012, 06:14 PM
NEMO NEMO is offline
CG Super Hardcore

NEMO's Avatar

 
Trader Rating: (241)
Join Date: Jan 2007
Location: 10-30% bulanan tanpa gagal..berminat?
Posts: 107,836
Poster Rank: #3
Post Thanks / Like
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

2 orang vote dah ada aset rm 1 juta..tahniah la...yg belum ada aset moga thread ni memberi kita cara untuk bermula..sbb ramai orang bermula dari bawah..

sedangkan yg memiliki aset tunai 1 juta pun boleh papa kemudian hari akibat kurangnya ilmu kewangan
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Paid Advertisement
  #12  
Old 11-02-2012, 06:21 PM
tradegold9 tradegold9 is offline
Regular

tradegold9's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2011
Posts: 143
Poster Rank: #12540
Post Thanks / Like
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by NEMO View Post
maknanya sume aset ni hanya datang dari usaha di kebun..
x juga,,,,

berkelana kn sn k sn,,,

mempelajari erti kehidupan,,,
__________________
kesusahan lalu menjadi permulaan bg ku
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #13  
Old 11-02-2012, 06:22 PM
tradegold9 tradegold9 is offline
Regular

tradegold9's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2011
Posts: 143
Poster Rank: #12540
Post Thanks / Like
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by NEMO View Post
2 orang vote dah ada aset rm 1 juta..tahniah la...yg belum ada aset moga thread ni memberi kita cara untuk bermula..sbb ramai orang bermula dari bawah..

sedangkan yg memiliki aset tunai 1 juta pun boleh papa kemudian hari akibat kurangnya ilmu kewangan

btl,,,klu da tunai sekejap je abis ,,,,,,
__________________
kesusahan lalu menjadi permulaan bg ku
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #14  
Old 11-02-2012, 06:41 PM
syahays syahays is offline
CG Top Poster Club

syahays's Avatar

 
Trader Rating: (28)
Join Date: Sep 2010
Location: forex is the world of confusions...
Posts: 23,222
Poster Rank: #85
Post Thanks / Like
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

adehhh...den xsampai lagi rm1 juta tu...
banyak lagi nk kene kejor...
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #15  
Old 11-02-2012, 06:44 PM
shide shide is offline
Active Plus

shide's Avatar
 
Trader Rating: (8)
Join Date: May 2009
Posts: 3,154
Poster Rank: #1380
Post Thanks / Like
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

aduyai..jauh lagi tu.hehe
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #16  
Old 11-02-2012, 06:49 PM
zammmm zammmm is offline
Super Active

zammmm's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Oct 2010
Posts: 8,245
Poster Rank: #448
Post Thanks / Like
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Blog Entries: 2
Active Level
Default

lebih 1 juta pun boleh...kita adalah cermin sesama kita...xde sbb kenapa kita tak boleh dpt apa yg org lain miliki...soalnya mahu atau tidak,tahu atau tidak,ade peluang atau tidak je....

mahu atas sbb apa? tak mahu pula atas sbb apa? ...mahu tanpa usaha dan mahu dgn usaha...usha pula dgn cara yg betul atau sebaliknya...boleh jadi apa saja alasan,sbb dan akibat utk memiliki kekayaan angka ni...

begitu juga dgn sbb utk tidak mahu mengejar angka2 ini,samada tidak tahu atau betul2 tidak mahu atas pelbagai alasan seperti kesedaran sivik dan sebagainya...

soal peluang pula berbeza antara seorg dgn seorg yg lain, hakikatnya kita adalah cermin sesama kita, nama2 seperti namrud, firaun dan nama2 besar dlm hal milikan harta dan angka yg tidak mandatori ini boleh saja terjadi kpd sesiapa..

cermin ini bermakna kita boleh jadi kaya atau miskin sepewrti mana2 manusia di dalam dunia ini dgn pelbagai asbab dan jalan... soalnya siapakah yg kita mahu jadi? matlamat apakah yg menjadi keutamaan dlm diri dan kesedaran yg bagaimanakah yg telah kita pupuk dalm diri kita masing2... mahukah kita menjadi hamba kpd angka2 ini? fikir2 kanlah... bersederhana adalah lebih baik... just my one sen...
__________________
-KEBAJIKAN RAKYAT ITU CANDU- KERAJAAN PUSAT BN
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #17  
Old 11-02-2012, 06:50 PM
Baman Baman is offline
Regular

Baman's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2011
Posts: 314
Poster Rank: #8147
Post Thanks / Like
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

owww... menarik ni mari bercerita
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #18  
Old 11-02-2012, 06:51 PM
gianttora gianttora is offline
Active Plus

gianttora's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,593
Poster Rank: #1715
Post Thanks / Like
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

suku juta pun jauh panggang dari api .. siap tak nampak lagi api tu

adola emas sket, silver sket, kereta, motor, psp, ps2, xbox, hanset nokia, desktop clone sebutir, epf .. total sume tu agaknya berapa la yer
__________________

Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #19  
Old 11-02-2012, 06:53 PM
TT TT is online now
CG Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 93,266
Poster Rank: #4
Post Thanks / Like
Likes (Received): 4
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

sapela ye yg xsedar ad rumah 5biji tu..haram btol
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #20  
Old 11-02-2012, 06:53 PM
gianttora gianttora is offline
Active Plus

gianttora's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,593
Poster Rank: #1715
Post Thanks / Like
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by zammmm View Post
lebih 1 juta pun boleh...kita adalah cermin sesama kita...xde sbb kenapa kita tak boleh dpt apa yg org lain miliki...soalnya mahu atau tidak,tahu atau tidak,ade peluang atau tidak je....

mahu atas sbb apa? tak mahu pula atas sbb apa? ...mahu tanpa usaha dan mahu dgn usaha...usha pula dgn cara yg betul atau sebaliknya...boleh jadi apa saja alasan,sbb dan akibat utk memiliki kekayaan angka ni...

begitu juga dgn sbb utk tidak mahu mengejar angka2 ini,samada tidak tahu atau betul2 tidak mahu atas pelbagai alasan seperti kesedaran sivik dan sebagainya...

soal peluang pula berbeza antara seorg dgn seorg yg lain, hakikatnya kita adalah cermin sesama kita, nama2 seperti namrud, firaun dan nama2 besar dlm hal milikan harta dan angka yg tidak mandatori ini boleh saja terjadi kpd sesiapa..

cermin ini bermakna kita boleh jadi kaya atau miskin sepewrti mana2 manusia di dalam dunia ini dgn pelbagai asbab dan jalan... soalnya siapakah yg kita mahu jadi? matlamat apakah yg menjadi keutamaan dlm diri dan kesedaran yg bagaimanakah yg telah kita pupuk dalm diri kita masing2... mahukah kita menjadi hamba kpd angka2 ini? fikir2 kanlah... bersederhana adalah lebih baik... just my one sen...
cari 1 juta ikut usaha dan jalan yang Allah redhai
__________________

Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT +8. The time now is 10:59 AM.


Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you