Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 05-02-2008, 01:23 AM
Kehidupan Kehidupan is offline
CG Top Poster Club

Kehidupan's Avatar

 
Trader Rating: (16)
Join Date: Jan 2008
Location: Royal College of Surgeons in Ireland (RCSI)
Posts: 25,123
Thanks (Received): 214
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Arrow 887 pelajar perempuan yang pernah melakukan hubungan seks luar nikah

Siapa yang tak terkejut dengan angka 887 yang dikeluarkan dari statistik pelajar perempuan yang pernah melakukan hubungan seks luar nikah. Inilah angka mereka yang pernah melakukan hubungan seks tu. Hanya seorang daripada responden kajian tu yang tidak pernah melakukan hubungan seks luar nikah.

Hari Khamis aku terbaca akhbar KOSMO yang memaparkan berita gambar separuh bogel seorang pelajar perempuan di Kulim tersebar di sekolahnya. Pengetua pun panggil budak tu dan didapati dia mengaku bahawa gambar itu kepunyaan dia yang ditangkap oleh teman lelakinya selepas melakukan hubungan seks.

Dalam akhbar METRO Ahad, mengisahkan tentang rumah KEWAJA tempat perempuan yang melakukan hubungan seks luar nikah diberi jagaan dan perlindungan kerana sedang mengandung. Datuk Shahrizat kita pula mencadangkan agar teman lelaki mereka juga dikenakan tindakan sebagai pengajaran.

Apa mesej yang korang nampak di sebalik ketiga-tiga kisah kat atas ni? Ya, betul keadaan sekarang semakin teruk. Pergaulan bebas yang sukar dikawal. Pendedahan tanpa batas terhadap segala sumber baik dan tak baik. Dan sebagainya..

Tapi aku nak kongsikan satu perkara yang aku dapat dalam pengajian aku. Kita kena korek the root of the problem. Dan kalau kita tengok hukuman hudud dalam al-Quran berkenaan zina, diawalkan perempuan daripada lelaki. Aku bukan bercakap tentang gender tetapi konsep zina sebenarnya mengikut kefahaman ustaz aku yang aku juga setuju.

Perempuan yang berzina dan lelaki yang berzina, hendaklah kamu sebat tiap-tiap seorang dari keduanya seratus kali sebat dan janganlah kamu dipengaruhi oleh perasaan belas kasihan terhadap keduanya dalam menjalankan hukum agama Allah, jika benar kamu beriman kepada Allah dan hari akhirat dan hendaklah disaksikan hukuman seksa yang dikenakan kepada mereka itu oleh sekumpulan dari orang-orang yang beriman.[An-Nur(24):2]

Perempuan disebut dahulu kerana dalam zina (hubungan seks luar nikah) ni perempuan memainkan peranan penting. Jika perempuan rela, ia dikira zina. Dan jika tidak, dikira rogol. Persoalannya mengapa perempuan itu rela dan akhirnya ingin menuding jari kepada lelaki? Aku tak kata lelaki tu tak salah. Aku cuba nak katakan bahawa perempuan yang sebegini tak fikir panjang.

Memang logiknya, melakukan hubungan seks luar nikah adalah sesuatu yang akan mendatangkan masalah. Kononnya si lelaki akan bertanggungjawab, maka si perempuan menyerahkan diri sebagai tanda cintanya. Tapi alangkah *****nya si perempuan itu kerana termakan pancing si lelaki buaya. Kalau dia bertanggungjawab, dia takkan buat perkara tak senonoh. Dia akan ikut laluan betul. Dia akan datang merisik, meminang, dan akhirnya berkahwin. Cuba fikir logik sket.

Aku waktu remaja dulu rapat dengan makcik aku yang suka beli majalah REMAJA. Aku antara pembaca tetap ruangan masalah gadis dan masalah teruna. Dari kebanyakan masalah, inilah masalah terbesar, perempuan dipermainkan teman lelaki yang kononnnya sangat setia dengannya. Ish *****nya kedua-dua mereka.

Dan yang paling kesian pastinya si perempuan. Lelaki tak mendatangkan sebarang kesan fizikal tetapi perempuan kalau tak mengandung pun, istilah anak dara tu dah tak sesuai. Semakin aku terasa betapa sukarnya mendidik dan melindungi golongan hawa ini.

Kerana itu pernah Rasulullah bersabda yang mafhumnya lebih kurang camni. Anak perempuan itu antara penentu seorang ayah masuk ke syurga atau neraka. Bukan mudah nak didik anak perempuan. Tambah plak zaman sekarang ni yang anak-anak lebih 'pandai' daripada ibubapa.

Kata Hushim bin Salleh, kaunselor UM, kita kena jadikan anak-anak sebagai kawan. Kita saling bertanya, berbual dan berbincang. Membiasakan diri bersama-sama mereka. Bukan lagi menjadi garang dan pemarah seperti zaman dahulu. Biar lembut tetapi tegas. Apabila mereka sering menjadikan ibubapa sebagai rujukan dan kawan rapat, maka usah risau insyaAllah kehidupannya di luar rumah terkawal dengan sendirinya.

Aku suka bercakap tentang perempuan sebab, sepertimana pernah aku cakap dulu, golongan ini adalah golongan lemah. Maka, mereka perlu dilindungi dan dijaga serta dididik untuk menjaga diri dengan baik. Lemah tak bermakna kalah. Lemah bermakna, kalau macam mana kuat dan bagus dari segi fizikal dan mental sekalipun, si lelaki lebih 'pandai' membuat helah mematahkan kehebatan perempuan itu sama ada melibatkan penggunaan mental atau fizikal.

Yang akan membuatkan si lemah itu menang apabila rohaninya mengatasi segalanya. Maka, desakan, pujuk rayu, ajakan, dsb pasti takkan pernah memakan dirinya. Hanya perkara-perkara ini yang biasanya melemahkan sang perempuan. Bukan sahaja kepada anak dara, bini orang pun sekarang dah biasa curang pada suami. Berwaspadalah wahai pasanga
Reply With Quote
Thanks cay3869, Hanney, fordLASER, LYNN LYNN thanked for this post
Paid Advertisement
  #2  
Old 05-02-2008, 01:27 AM
thesix thesix is offline
Regular

thesix's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Oct 2007
Location: edinburgh
Posts: 754
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

zaman sekarang dah dekat sangat nak akhir zaman .. bnda yang halal dan haram dah bcampur sampai manusia tak dapat bezakan mane hal dan haram
__________________
“There are only two tragedies in life: one is not getting what one wants, and the other is getting it.”
Reply With Quote
  #3  
Old 05-02-2008, 01:34 AM
metaaura metaaura is offline
Super Active

metaaura's Avatar
 
Trader Rating: (11)
Join Date: Feb 2007
Location: !!~~ Cheer Ask ~~!!
Posts: 6,738
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Nice copy but good for ur info kat cg

sama2 la berdoa agar kita tidak menjadi kemungkaran ALLAH swt.
Reply With Quote
  #4  
Old 05-02-2008, 01:39 AM
l3ya l3ya is offline
Junior

l3ya's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2008
Posts: 75
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

hurm...
dunia...
Reply With Quote
  #5  
Old 05-02-2008, 01:44 AM
Kehidupan Kehidupan is offline
CG Top Poster Club

Kehidupan's Avatar

 
Trader Rating: (16)
Join Date: Jan 2008
Location: Royal College of Surgeons in Ireland (RCSI)
Posts: 25,123
Thanks (Received): 214
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by metaaura View Post
Nice copy but good for ur info kat cg

sama2 la berdoa agar kita tidak menjadi kemungkaran ALLAH swt.
mmg copy pn...
Reply With Quote
  #6  
Old 05-02-2008, 01:52 AM
SgtGaNaSz SgtGaNaSz is offline
Active Member

SgtGaNaSz's Avatar
 
Trader Rating: (20)
Join Date: Apr 2007
Location: KeRaMat-AmPaNg-Sg.BeSi
Posts: 2,413
Thanks (Received): 13
Likes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default

haduii..dah teruk dah org skarang nih...makin terbukak minda sampai semua terbukak...
Reply With Quote
  #7  
Old 05-02-2008, 01:56 AM
JiraiyaSama JiraiyaSama is offline
Active Plus

JiraiyaSama's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Mar 2006
Location: G-K-Q
Posts: 3,152
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

abes tu diorg 'main' ngan sape? laki gak kan <---ayat dr budak perempuan utk salahkan lelaki...
__________________
http://rumahanakyatimmalaysia.blogspot.com/

hijau 2.0.....
Reply With Quote
  #8  
Old 05-02-2008, 01:57 AM
zuljaalaa zuljaalaa is offline
Legendary Member

zuljaalaa's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jun 2006
Location: Alor Setar ---> KL --> Penang -> KL ->Penang -> KL
Posts: 11,833
Thanks (Received): 37
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by JiraiyaSama View Post
abes tu diorg 'main' ngan sape? laki gak kan <---ayat dr budak perempuan utk salahkan lelaki...
bang
main sama pompuan pon ada video melayunya hehehehe..
__________________
6
Reply With Quote
  #9  
Old 05-02-2008, 02:02 AM
JiraiyaSama JiraiyaSama is offline
Active Plus

JiraiyaSama's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Mar 2006
Location: G-K-Q
Posts: 3,152
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by zuljaalaa View Post
bang
main sama pompuan pon ada video melayunya hehehehe..
suke ko ye.....
__________________
http://rumahanakyatimmalaysia.blogspot.com/

hijau 2.0.....
Reply With Quote
  #10  
Old 05-02-2008, 08:30 AM
chokey84 chokey84 is offline
Regular

chokey84's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Nov 2007
Posts: 994
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

sng sgt la budak pompuan skang nie
nak kasi dara kat org laen...
camne nak buat bini nie.. huhu!!~
sedey btol la.. ntah2 nnt da jd cam US plak..
bocor dlu.. pas2 baru kahwin...
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold