Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Santai, Others

Santai, Others Santai, riadah, minta pertolongan ahli lain dan semua perbincangan yang tidak bersangkutan dengan forum lain. NO OFFTOPIC.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 25,157
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 55,898
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 43,058
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 14-11-2011, 09:39 PM
haniez haniez is offline
Active Member

haniez's Avatar
 
Trader Rating: (8)
Join Date: Feb 2009
Posts: 1,476
Poster Rank: #2575
Thanked 10 Times
Active Level
Default Sawan tangis

Salam CGrians,

citenyer mcm ni...sy ader baby girl yg baru berusia 2 bulan....masalahnye, die suke menangis terutamanyer waktu2 mlm....kadang2 nangis sampai 2-3 jam.x bleh nk pujuk...die akan berenti sendiri ble dh penat.....

orang kate mungkin sawan tangis atau gangguan....minta tlg sape2 yg kenal ustaz atau tempat yg bleh ubatkan penyakit ni...
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 14-11-2011, 09:56 PM
watakutama watakutama is online now
Well-Known
Member

watakutama's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,698
Poster Rank: #633
Thanked 20 Times
Active Level
My Mood:
Default

normal kot...anak kakak aku..sampai umur 6 bulan..nangis je.....tapi yg pertama tu laki...rupanya ada angin pasang..yg no 2 tu saje je nangis..so cek la dulu kat hospital tgk ade sakit dalaman ape2 ke..kalo tubuh badan semua ok...maksudnya normal la tu....
Reply With Quote
  #3  
Old 14-11-2011, 10:01 PM
ajis_kg ajis_kg is offline
Normal Member

ajis_kg's Avatar
 
Trader Rating: (13)
Join Date: Oct 2010
Posts: 469
Poster Rank: #6009
Thanked 6 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by haniez View Post
Salam CGrians,

citenyer mcm ni...sy ader baby girl yg baru berusia 2 bulan....masalahnye, die suke menangis terutamanyer waktu2 mlm....kadang2 nangis sampai 2-3 jam.x bleh nk pujuk...die akan berenti sendiri ble dh penat.....

orang kate mungkin sawan tangis atau gangguan....minta tlg sape2 yg kenal ustaz atau tempat yg bleh ubatkan penyakit ni...


sawan tangis kalau setakat 2,3 jamkire oraitlah tuh..
anak sedara aku dulu.. start maghrib sampai pagi esok menanggis..
senyap bile tido jer
aku punyer tension x yah citer laa.. mak die cam org giler
last ade ustaz tanye abg ipar aku.. rupe2nya mase otw nak bawak kakak aku bersalin.. abg ipar aku pi tengok org mati accident..
tapi ustaz tuh dah meninggal rasenya..
u lokasi kat mane? bawak pegi Darul Syifa pon ok.. x pon jumpe hantu killer
Reply With Quote
  #4  
Old 14-11-2011, 10:07 PM
pioneersynergy2u pioneersynergy2u is offline
Normal Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2008
Posts: 461
Poster Rank: #6062
Thanked 40 Times
Active Level
Lightbulb

cacing mungkin??
kena jumpa org yg pandai dalam rawatan islam minta bantuan...
Reply With Quote
  #5  
Old 14-11-2011, 10:10 PM
mokhaini mokhaini is offline
Super Active Member

mokhaini's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2009
Location: BUMI BERTUAH
Posts: 3,097
Poster Rank: #1245
Thanked 13 Times
Active Level
My Mood:
Default

cuba raba belakang telinga anak ... ada biji tak ... kalau ada itu dinamakan biji sawan. kena ikhtiar untuk buang biji tu. maaf ckp, kalau terlalu kerap menangis tak elok untuk kesihatan. dan mohon juga pergi periksa di hospital swasta untuk melihat kesihatan dia .. takut penyakit lain lak.
__________________
ApA AdA DaLaM CeRmIn DePaN kItA, IaNyA TeMpAt NyAtA kItA
Reply With Quote
  #6  
Old 14-11-2011, 10:18 PM
aznor59 aznor59 is offline
Super Active Member

 
Trader Rating: (3)
Join Date: Jul 2009
Posts: 2,677
Poster Rank: #1469
Thanked 23 Times
Active Level
Default

LOKASI mana???Kalau kat PD tahu lah...gi darul shifa ajer..
Reply With Quote
  #7  
Old 14-11-2011, 10:21 PM
sconsult sconsult is offline
CG Top Poster Club

sconsult's Avatar
 
Trader Rating: (100)
Join Date: Dec 2007
Posts: 22,273
Poster Rank: #70
Thanked 565 Times
Active Level
My Mood:
Default

tadi pun ada kes rujuk kat aku....masih dalam hari pulak tu!
Reply With Quote
  #8  
Old 14-11-2011, 10:25 PM
pokding pokding is offline
Active Member

pokding's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Sep 2009
Posts: 2,413
Poster Rank: #1640
Thanked 20 Times
Active Level
Default

nanti besar hyper aktif kot budak ni....
Reply With Quote
  #9  
Old 14-11-2011, 10:32 PM
abangpower abangpower is offline
Super Active Member

abangpower's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2010
Location: Planet Bumi
Posts: 2,871
Poster Rank: #1353
Thanked 165 Times
Active Level
My Mood:
Default

saya petik artikel dpd sini
==> http://terapikalamullah.blogspot.com...an-tangis.html

SAWAN TANGIS - Pengenalan

Kanak-kanak atau bayi yang sakit sawan tangis biasanya akan menangis pada masa-masa tertentu tanpa sebab atau punca. Selalunya tangisan itu memanjang untuk beberapa jam.

Sawan tangis ini di sebabkan oleh rasukan atau gangguan jin atau makhluk halus. Dalam masa yang tertentu, bayi itu kadang-kadang memperlihatkan reaksi luar biasa, dengan wajah yang ketakutan seolah-olah sedang melihat satu objek yang menggerunkan di hadapannya.

Adakala nya makhluk halus ini memasuki badan bayi tersebut dan menggangu sistem urat saraf dan ini membuat bayi itu kesakitan atau tidak selesa. Selalunya bila merawat bayi yang kena sawan tangis, penulis mendapati adanya jin atau makhluk halus di bahagian urat saraf bayi atau di bahagian abdomen atau perut bayi. Makhluk halus ini yang menyebabkan bayi itu mengalami stomach cramps yang kita katakan colic pains.

Jenis-jenis atau Punca Penyakit

1. Bayi yang di bawah umur 3 bulan selalunya menangis di waktu senja yang di kenali dengan "evening colic". Setelah berhenti, ia akan menagis semula. Demikianlah halnya yang berlaku, yang kadang-kadang memakan masa berjam-jam.

2. Bayi atau kanak-kanak akan menangis pada waktu yang tertentu sahaja seperti tengah malam atau waktu maghrib.

Simptom

1. Tangisan akibat gangguan pada kebiasaannya mengeluarkan suara yang mendayu-dayu dan berpanjangan. Mata bayi kelihatan kejam. Kalau diperhatikan dengan teliti, akan didapati bahawa tangisan itu terjadi seumpama dalam keadaan tidak sedarkan diri (tidur).

2. Kanak-kanak yang dalam keadaan terganggu, adakala berhenti menangis semula. Mata yang kejam ketika berhenti menangis itu kadang-kadang melahirkan ombak di kelopak mata, seolah-olah kedua-dua biji matanya itu sedang memerhatikan sesuatu di bahagian kanan atau pun kiri.

3. Ada anak-anak kecil yang terganggu, menangis dan menjerit dalam keadaan ketakutan dan mengigil seolah-olah adanya susuatu yang mengerikan di hadapannya.

Merawat kes sampuk/histeria /Sawan Tangis

Kes sampuk sering berlaku kepada kanak-kanak kecil atau bayi.Ini berpunca apabila ada segolongan jin yang menyakat bayi itu dan bayi itu akan menangis ketakutan.Untuk makluman,bayi-bayi ini boleh melihat jin secara terus kerana roh mereka sangat bersih berbanding orang dewasa.
__________________

PERCUMA! Belajar Bina Badan Online! KLIK SINI
JOM! Kuruskan badan tanpa supplement yang mengarut!
PERCUMA! Ebook Resipi Bina Badan KLIK SINI

Last edited by abangpower; 14-11-2011 at 10:37 PM..
Reply With Quote
  #10  
Old 14-11-2011, 10:35 PM
abangpower abangpower is offline
Super Active Member

abangpower's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2010
Location: Planet Bumi
Posts: 2,871
Poster Rank: #1353
Thanked 165 Times
Active Level
My Mood:
Default

cara rawatan saya petik dari sini
==> http://www.sisfiza.com/resepi/2011/0...a-waktu-malam/

cara rawatan sawan tangis

Terlebih dahulu dipastikan tiada masalah seperti sakit perut (kembung), lapar, lampin basah dan sebagainya. Sekiranya tiada masalah tersebut maka mungkin ia akibat dari gangguan jin sebab jin ini ada yang suka kacau bayi, dicucuk-cucuknya perut dan diwayangkannya wajah yang buruk-buruk. Biasanya dipanggil sawan tangis.


Cubalah kaedah rawatan Islam seperti berikut:

Al-Fatihah 1x
Ayat al-Kursi 1x
Al-Ikhlas 3x
An-Nas 1x
Al-Falaq 1x
Surah Sad 38: Ayat 77-78 3x

Ketika baca ambil air segelas dan ruqyahkan pada air dan basuh muka anak dan beri minum.

Kemudian hembuskan pada ubun-ubun anak.

Jika anak masih juga menangis, maka azan di telinga kanannya sehingga 7x tapi kalau dia berhenti menangis dengan sekali azan maka cukuplah sekali sahaja
__________________

PERCUMA! Belajar Bina Badan Online! KLIK SINI
JOM! Kuruskan badan tanpa supplement yang mengarut!
PERCUMA! Ebook Resipi Bina Badan KLIK SINI
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 04:13 PM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE