Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 09-10-2011, 01:50 PM
Al-Hafiz Al-Hafiz is offline
Active Member

Al-Hafiz's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jan 2010
Location: Bumi ALLAH
Posts: 1,801
Thanks (Received): 33
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default Pegang b.a.b.i lagi bagus..



.....dari pegang perempuan yang tak halal..










---------------------------------------------------


KISAH LEMBU & ANJING

Lembu : Hai anjing,apa kabar? Macam ada yang tak kena ja?

Anjing : Aku tengah tension ni.Mau ja aku gigit manusia tadi.

Lembu :eh,kenapa ?

Anjing : Aku lalu tepi dua orang manusia lelaki & perempuan yang sedang berkepit.Tetiba si lelaki Terperanjat dan terus melompat dan berkata “hoi anjing!!!Pergi jauh-jauh!!!Najis!!!”

Lembu : Iya lah.Kau kan haram.Najis tahap berat bagi manusia .Biasalah tu.

Anjing : Kalau aku najis sekali pun,kalau dya tersentuh aku,boleh disamak kan.Yang dya sentuh & raba -raba awek dya tu apa?Boleh ka nak samak dosa?

Lembu : Betul tu.Memegang wanita yang bukan mahram tanpa ikatan sah lebih dasyat kenajisannya dp Memegang kau anjing,malah tak boleh suci sekalipun di samak.

Anjing : Wah…Ayat ko memang power la.

ANJING dan B.A.B.I adalah makhluk Allah sama seperti kita. Kekuatan manusia adalah pada iman dan akal fikiran.Menilai sesuatu perkara baik dan buruk, kemudian baru tindakan di buat.Ini adalah perbezaan di antara pegang ANJING dan B.A.B.I berbanding pegang BUKAN MAHRAM

Sekiranya kita saja PEGANG ANJING atau B.A.B.I:


1) TAK BERDOSA

2) KENA SAMAK

3) BERDOSA JIKA KITA MAKAN DAGING

Kalau saja pegang BUKAN MAHRAM pula:

1) BERDOSA

2) AURAT TIDAK DIJAGA, TENGOK HARAM

3) BERDUA-DUAAN BERPEGANG TANGAN BOLEH TIMBUL FITNAH DAN HARAM

4) MENGHAMPIRI ZINA YANG BOLEH TERJEBAK DENGAN ZINA YANG KEJI


5) KENA MINTAK AMPUN KEPADA ALLAH DENGAN BERTAUBAT


“Bergerombolan dengan b.a.b.i (khinzir) itu adalah lebih baik berbanding dengan bersentuhan(secara sengaja) dengan wanita yang bukan mahramnya.” Riwayat Ibnu Majah

Berdasarkan hadith di atas, jelas sekali Islam melarang keras lelaki dan perempuan yang bukan mahram untuk bersentuhan, sehingga dikatakan menyentuh kulit khinzir adalah lebih baik daripada menyentuh kulit orang yang bukan mahram kita. Khinzir tu dah dikira sehina-hina makhluq pada pandangan kita, orang Islam. Tapi lihatlah, ternyata rupa rupanya, ada lagi yang lebih hina daripada tu. Orang yang membiarkan dirinya disentuh oleh orang yang bukan mahram itulah yang ternyata lebih hina daripada khinzir!

Bersentuhan (dengan sengaja dan apatah lagi bertujuan syahwat) antara lelaki dan perempuan bukan mahram tanpa adanya ikatan pernikahan yang sah adalah berdosa dan wajib bertaubat (bagi membersihkan dosa). Sedangkan menyentuh anjing/ khinzir tidaklah berdosa dan hanya perlu disucikan melalui samak (bukan bertaubat!). Ini kerana, yang diharamkan ke atas kita adalah untuk memakan dagingnya, dan bukanlah menyentuhnya. Menyentuh anjing bukanlah satu kesalahan (dosa) atau maksiat. Tetapi, menyentuh pasangan bukan mahram yang tidak halal bagi seseorang itulah yang dikira sebagai dosa dan maksiat!
Reply With Quote
Thanks mosat_network, makedroid, emziza, alhakim, liverpool and 4 others thanked for this post
Paid Advertisement
  #2  
Old 09-10-2011, 02:05 PM
afifdaud afifdaud is offline
CG Top Poster Club

afifdaud's Avatar
 
Trader Rating: (25)
Join Date: Feb 2010
Location: Pdg. Serai >> Sik >> Sidam Kiri >> Damansara
Posts: 32,462
Thanks (Received): 223
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

mmg tajam ayat dia...i like
Reply With Quote
  #3  
Old 09-10-2011, 02:07 PM
kalamsiber kalamsiber is offline
Super Active

kalamsiber's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Feb 2011
Location: tanah merah
Posts: 8,404
Thanks (Received): 24
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

hahahha i like jugak.., jom cari vavi
__________________
~yAng tErBang iTu kaMBing~
~seNyum iTu paNadOl~
Reply With Quote
  #4  
Old 09-10-2011, 02:15 PM
kayanganboy kayanganboy is offline
Regular

kayanganboy's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Mar 2009
Location: ~Kayangan~
Posts: 732
Thanks (Received): 15
Likes (Received): 12
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by kalamsiber View Post
hahahha i like jugak.., jom cari vavi
Hahaha... jom jom... kt blakang umah mak aku, hri2 jadi lebuh raya depa anak beranak...
__________________
Medical Consultant
Veras Research
Clinical Trial Phase 3 and Phase 4
Boost Follower & Instagram Advertisement
Jemput singah Instagram saya ye :
My Instagram
Reply With Quote
  #5  
Old 09-10-2011, 02:29 PM
H-S H-S is offline
Active Plus

H-S's Avatar
 
Trader Rating: (8)
Join Date: May 2010
Posts: 3,938
Thanks (Received): 28
Likes (Received): 16
Active Level
My Mood:
Default

hadis daif... rujuk ustaz...
Reply With Quote
  #6  
Old 09-10-2011, 02:34 PM
Al-Hafiz Al-Hafiz is offline
Active Member

Al-Hafiz's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jan 2010
Location: Bumi ALLAH
Posts: 1,801
Thanks (Received): 33
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by holysatan View Post
hadis daif... rujuk ustaz...
riwayat ibnu majah

kalau hadis dhaif adalah soalnya..maka ketepikan hadis itu

tapi intipatinya

memegang wanita bukan muhrim yg tidak halal adalah berdosa

memegang anjing dan b4bi bukan dosa

pegang perempuan, menaikkan nafsu syahwat untuk menggalakkan lagi buat yg bukan2
pegang b4bi, adakah menaikkan selera kita untuk makan dia?
Reply With Quote
  #7  
Old 09-10-2011, 02:40 PM
XTigy XTigy is offline
Regular

XTigy's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2009
Posts: 465
Thanks (Received): 51
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Kalau post kat facebook mesti ramai yg terasa
Reply With Quote
  #8  
Old 09-10-2011, 02:52 PM
connect connect is offline
Regular

connect's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: May 2010
Posts: 738
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 0
Active Level
Default

hahahahhaa.... pedihhhh2...
__________________
YaAllah ampunkn lah dosa ku, dosa2 ahli keluargaku,saudara-marakuu, sahabat2ku, serta seluruh umat islam.. kurniakn lah nikmat kesihatan dan panjangkn lah umur ku dan mereka ini yaAllah...aminnn... aminnnn aminnn
Reply With Quote
  #9  
Old 09-10-2011, 02:53 PM
Al-Hafiz Al-Hafiz is offline
Active Member

Al-Hafiz's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jan 2010
Location: Bumi ALLAH
Posts: 1,801
Thanks (Received): 33
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by XTigy View Post
Kalau post kat facebook mesti ramai yg terasa
mungkin ada yg tak tahu...jadi kita kongikan supaya maklumat ni sampai kepadda mereka..
Reply With Quote
  #10  
Old 09-10-2011, 02:55 PM
XTigy XTigy is offline
Regular

XTigy's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2009
Posts: 465
Thanks (Received): 51
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Al-Hafiz View Post
mungkin ada yg tak tahu...jadi kita kongikan supaya maklumat ni sampai kepadda mereka..
Tapi masalahnya aku takde facebook
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold