Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Seram, Misteri, Hantu, Ngeri, Pelik

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Software Upgrade
Last Post: CariGold
Posted On: 09-12-2016
Replies: 1
Views: 1,095
0 New forum feature to help you manage updates of your own thread
Last Post: CariGold
Posted On: 22-02-2016
Replies: 0
Views: 25,196
0 Technical Issues
Last Post: CariGold
Posted On: 18-02-2016
Replies: 1
Views: 22,410
More...
Likes Likes:  0
Dislikes Dislikes:  0
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 15-09-2011, 05:01 AM
marzuki0202 marzuki0202 is offline
Regular

marzuki0202's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2009
Posts: 982
Poster Rank: #3906
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 50
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default Ilmu Ghaib atau Bathin Musim -2

Ilmu kebatinan merupakan ilmu yang tidak asing lagi
dikalangan masyarakat Melayu di zaman dahulu, sekarang pun masih ada
lagi segelintir yang mengamalkannya. Pelbagai
amalan khusus diisi penuh didada dalam mengharungi pelbagai
rintangan dalam menghadapi musuh-musuh sakti yang tiada
tolok bandingnya. Di ruangan ini, secara terbuka marilah sama-
sama kita merungkai kembali warisan nenek moyang agar terus
diingati dan tidak luput ditelan zaman.Sesiapa ada
ilmu-ilmu atau amalan kebatinan, silalah berkongsi di
sini...

Dalam kitab “Al-Aufaq” karya Imam Al-Ghozali disebutkan,
“Barang siapa sesudah sholat subuh membaca Surat Al-Waqi’ah sekali,
kemudian setelah itu membaca asmaul husna “Ya Kariimu
Ya Waduudu” sebanyak 1000 (seribu) kali, Insya Allah dalam waktu satu
tahun sahaja ia menjadi orang yang lebih kaya dibanding sebelum
ia menggunakan amalan sebagaimana tersebut di atas.
__________________
"Dan janganlah syaitan menghalang kamu (daripada menurut jalan yang benar); sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagi kamu". Surah Az-Zukhruf : Ayat [62]
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Paid Advertisement
  #2  
Old 15-09-2011, 12:01 PM
lautbiru lautbiru is offline
Active Member

 
Trader Rating: (8)
Join Date: Jun 2010
Posts: 1,630
Poster Rank: #2603
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 333
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Alhamdullillah

Terima kasih Tuan Marzuki..

Semoga Allah memberi keberkatan atas kebaikan Tuan dan pahala yg berpanjangan atas Ilmu yg Tuan sampaikan...amin....Sudilah Tuan doakan saya juga


Saya nak sampaikan suatu Ilmu perubatan....Yg diajarkan Allahyarham Ayah Mertua saya iaitu Dato' Mohd Noor Dahan ( dia bekas ADUN ulu Perak zaman dulu...hehe 60 an dulu...asal keterunan dia org Patani...jadi dia kerap berguru dgn org org Alim Patani...selatan Siam- hehee...kengkawan dia ada yg gelar dia Gabnor Yala...)...


Masa tu...anak kedua saya berumur 3 tahn..perempuan...dia tiba tiba tumbuh biji biji berair mcm demam pelentung...tapi..biji air tu hanya di belakang leher ..penuh di belakang leher & sampai belakang....& berubat hospital..tak baik...kesian..sakit...berair dan berdarah..


Jadi...dia ajarkan saya cara pengunbatannya begini...

1. Ambil sediki beras...basuh & letakkan dalam piring

2. Sediakan semangkuk air bersih.

3. Seperti biasalah...ambil wuduq..kalo rajin buatlah solat hajat dulu...lepas tu saya buat atas sejadah...mulakan dgn solawat 3 x...& saya hadiahkan fatihah utk ayah & guru guru dia..

4. Baca Surah Al FIL
sampai hujung surah...serentak dgn ayat akhir tu..jemput sedikit beras tu..dan percik kedalam mangkuk air sambil hembus (seperti meludah) ke air dlm mangkuk tu..

Ulang no. 4 ni 7 kali...



Alhamdullillah...selepas saya buat...saya gunakan air tu utk cairkan bedak sejuk dan tempel di tempat sakit tu...sebagian air lagi saya simpan dalam jug & bagi dia minum..

Alhamdullillah...sakit dia yg tak baik baik tu hilang dalam masa 2 hari je! & tak berulang dah..
(anak saya yg tu SPM tahun ni)





Bebarapa tahun lepas..
Anak Imam Masjid Negeri..Ustaz Azam...anak dia jadi di betis...sama jugak bendanya..berair & berdarah...dah bawah specialis..tak baik....Alhamdullillah....sembuh selepas rawtan ni..



Begitu juga anak jiran saya..
Dia jadi di pipi (umur dlm setahun)...dah 3 minggu...sampai sakit hati bila Dr kata kena jaga kebersihan! (dia mengadu...nak jaga kebersihan mcmana lagi!.. )...saya buatkan ubat ni...Alhamdullillah...Tak sampai seminggu..sembuh...


RUAM HALUS
Saya juga pernah cuba guna kaedah yg sama pada anak saudara saya yg baru lahir... dia tumbuh ruam yg halus...saya cuba juga kaedah yg sama....Hari kedua...Anak saudara saya tu jadi makin teruk !...risau saya...tapi...Alhamdullilah...hari ke 3 terus baik!..legaaa...
(Munkin Tuan Marzuki boleh tolong ulas yg ni...adakah ni Healing crisis..teruk sebelum nak baik.. ...



Alhamdullillah...Pada sesiapa yg nak amalkan...silalah..saya beri Ijazah Umum utk sesiapa sja yg nak amalkan...

Moga moga sampai pahalanya juga buat Allahyarham Ayahanda saya...amin..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #3  
Old 15-09-2011, 12:14 PM
bboy_im bboy_im is offline
Active Member

bboy_im's Avatar
 
Trader Rating: (117)
Join Date: Jan 2010
Location: ganu kite
Posts: 1,956
Poster Rank: #2219
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Alhamdullillah, dah ada balik thread ni..yg thread musim 1 tak sempat baca habis dah ghaib
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #4  
Old 15-09-2011, 12:19 PM
gombakman gombakman is offline
Active Plus

gombakman's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: May 2009
Location: SRI GOMBAK
Posts: 3,545
Poster Rank: #1217
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 508
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Ramai peminat thread ni....moga Allah merahmati TT dan kita semua.
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #5  
Old 15-09-2011, 12:23 PM
peija06 peija06 is offline
Super Active

peija06's Avatar
 
Trader Rating: (13)
Join Date: Feb 2007
Posts: 6,504
Poster Rank: #625
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 76
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

dia kembali!!
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #6  
Old 15-09-2011, 12:32 PM
gombakman gombakman is offline
Active Plus

gombakman's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: May 2009
Location: SRI GOMBAK
Posts: 3,545
Poster Rank: #1217
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 508
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Siapa yg pernah dengar tentang zikir "Kunci Khazanah Langit Dan Bumi"

Nak amalkan zikir ni perlu diijazahkan dulu ke?

Hadis berkenaan zikir ni adakah hadis sahih, hasan, dhaif atau palsu?

Can anybody help me...
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #7  
Old 15-09-2011, 12:34 PM
gombakman gombakman is offline
Active Plus

gombakman's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: May 2009
Location: SRI GOMBAK
Posts: 3,545
Poster Rank: #1217
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 508
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by lautbiru View Post
Alhamdullillah

Terima kasih Tuan Marzuki..

Semoga Allah memberi keberkatan atas kebaikan Tuan dan pahala yg berpanjangan atas Ilmu yg Tuan sampaikan...amin....Sudilah Tuan doakan saya juga


Saya nak sampaikan suatu Ilmu perubatan....Yg diajarkan Allahyarham Ayah Mertua saya iaitu Dato' Mohd Noor Dahan ( dia bekas ADUN ulu Perak zaman dulu...hehe 60 an dulu...asal keterunan dia org Patani...jadi dia kerap berguru dgn org org Alim Patani...selatan Siam- hehee...kengkawan dia ada yg gelar dia Gabnor Yala...)...


Masa tu...anak kedua saya berumur 3 tahn..perempuan...dia tiba tiba tumbuh biji biji berair mcm demam pelentung...tapi..biji air tu hanya di belakang leher ..penuh di belakang leher & sampai belakang....& berubat hospital..tak baik...kesian..sakit...berair dan berdarah..


Jadi...dia ajarkan saya cara pengunbatannya begini...

1. Ambil sediki beras...basuh & letakkan dalam piring

2. Sediakan semangkuk air bersih.

3. Seperti biasalah...ambil wuduq..kalo rajin buatlah solat hajat dulu...lepas tu saya buat atas sejadah...mulakan dgn solawat 3 x...& saya hadiahkan fatihah utk ayah & guru guru dia..

4. Baca Surah Al FIL
sampai hujung surah...serentak dgn ayat akhir tu..jemput sedikit beras tu..dan percik kedalam mangkuk air sambil hembus (seperti meludah) ke air dlm mangkuk tu..

Ulang no. 4 ni 7 kali...



Alhamdullillah...selepas saya buat...saya gunakan air tu utk cairkan bedak sejuk dan tempel di tempat sakit tu...sebagian air lagi saya simpan dalam jug & bagi dia minum..

Alhamdullillah...sakit dia yg tak baik baik tu hilang dalam masa 2 hari je! & tak berulang dah..
(anak saya yg tu SPM tahun ni)





Bebarapa tahun lepas..
Anak Imam Masjid Negeri..Ustaz Azam...anak dia jadi di betis...sama jugak bendanya..berair & berdarah...dah bawah specialis..tak baik....Alhamdullillah....sembuh selepas rawtan ni..



Begitu juga anak jiran saya..
Dia jadi di pipi (umur dlm setahun)...dah 3 minggu...sampai sakit hati bila Dr kata kena jaga kebersihan! (dia mengadu...nak jaga kebersihan mcmana lagi!.. )...saya buatkan ubat ni...Alhamdullillah...Tak sampai seminggu..sembuh...


RUAM HALUS
Saya juga pernah cuba guna kaedah yg sama pada anak saudara saya yg baru lahir... dia tumbuh ruam yg halus...saya cuba juga kaedah yg sama....Hari kedua...Anak saudara saya tu jadi makin teruk !...risau saya...tapi...Alhamdullilah...hari ke 3 terus baik!..legaaa...
(Munkin Tuan Marzuki boleh tolong ulas yg ni...adakah ni Healing crisis..teruk sebelum nak baik.. ...



Alhamdullillah...Pada sesiapa yg nak amalkan...silalah..saya beri Ijazah Umum utk sesiapa sja yg nak amalkan...

Moga moga sampai pahalanya juga buat Allahyarham Ayahanda saya...amin..
Tq boss... ilmu yg sgt baik.
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #8  
Old 15-09-2011, 02:47 PM
tenteraangin tenteraangin is offline
Active Member

tenteraangin's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Aug 2009
Posts: 1,855
Poster Rank: #2328
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 138
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Blog Entries: 104
Active Level
My Mood:
Default

mana thread lama, awat admin CG delete.. sedeynya
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #9  
Old 15-09-2011, 02:52 PM
brozul brozul is offline
Super Active

brozul's Avatar
 
Trader Rating: (25)
Join Date: Jun 2008
Location: KL
Posts: 8,317
Poster Rank: #445
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 20
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

mana hilang?
__________________
Clash Of Clans Bot. Tutorial & Invite Code

“Going in one more round when you don’t think you can – that’s what makes all the difference in your life.”
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #10  
Old 15-09-2011, 04:22 PM
imatnor imatnor is offline
Regular

imatnor's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2008
Posts: 259
Poster Rank: #9082
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 8
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by brozul View Post
mana hilang?
Yalah!! banyak ilmu yg bermanfaat drp thread tsbt sebenarnya.
semoga kemunculan thread terbaru ni akn merancakkan kembali perjalanan ilmu ghaib..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT +8. The time now is 05:59 PM.


Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you