Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Seram, Misteri, Hantu, Ngeri, Pelik

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 25,368
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 56,093
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 43,249
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 15-09-2011, 05:01 AM
marzuki0202 marzuki0202 is offline
Active Member

marzuki0202's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2009
Posts: 771
Poster Rank: #4280
Thanked 51 Times
Active Level
My Mood:
Default Ilmu Ghaib atau Bathin Musim -2

Ilmu kebatinan merupakan ilmu yang tidak asing lagi
dikalangan masyarakat Melayu di zaman dahulu, sekarang pun masih ada
lagi segelintir yang mengamalkannya. Pelbagai
amalan khusus diisi penuh didada dalam mengharungi pelbagai
rintangan dalam menghadapi musuh-musuh sakti yang tiada
tolok bandingnya. Di ruangan ini, secara terbuka marilah sama-
sama kita merungkai kembali warisan nenek moyang agar terus
diingati dan tidak luput ditelan zaman.Sesiapa ada
ilmu-ilmu atau amalan kebatinan, silalah berkongsi di
sini...

Dalam kitab “Al-Aufaq” karya Imam Al-Ghozali disebutkan,
“Barang siapa sesudah sholat subuh membaca Surat Al-Waqi’ah sekali,
kemudian setelah itu membaca asmaul husna “Ya Kariimu
Ya Waduudu” sebanyak 1000 (seribu) kali, Insya Allah dalam waktu satu
tahun sahaja ia menjadi orang yang lebih kaya dibanding sebelum
ia menggunakan amalan sebagaimana tersebut di atas.
__________________
"Dan janganlah syaitan menghalang kamu (daripada menurut jalan yang benar); sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagi kamu". Surah Az-Zukhruf : Ayat [62]
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 15-09-2011, 12:01 PM
lautbiru lautbiru is offline
Active Member

 
Trader Rating: (8)
Join Date: Jun 2010
Posts: 1,630
Poster Rank: #2367
Thanked 334 Times
Active Level
My Mood:
Default

Alhamdullillah

Terima kasih Tuan Marzuki..

Semoga Allah memberi keberkatan atas kebaikan Tuan dan pahala yg berpanjangan atas Ilmu yg Tuan sampaikan...amin....Sudilah Tuan doakan saya juga


Saya nak sampaikan suatu Ilmu perubatan....Yg diajarkan Allahyarham Ayah Mertua saya iaitu Dato' Mohd Noor Dahan ( dia bekas ADUN ulu Perak zaman dulu...hehe 60 an dulu...asal keterunan dia org Patani...jadi dia kerap berguru dgn org org Alim Patani...selatan Siam- hehee...kengkawan dia ada yg gelar dia Gabnor Yala...)...


Masa tu...anak kedua saya berumur 3 tahn..perempuan...dia tiba tiba tumbuh biji biji berair mcm demam pelentung...tapi..biji air tu hanya di belakang leher ..penuh di belakang leher & sampai belakang....& berubat hospital..tak baik...kesian..sakit...berair dan berdarah..


Jadi...dia ajarkan saya cara pengunbatannya begini...

1. Ambil sediki beras...basuh & letakkan dalam piring

2. Sediakan semangkuk air bersih.

3. Seperti biasalah...ambil wuduq..kalo rajin buatlah solat hajat dulu...lepas tu saya buat atas sejadah...mulakan dgn solawat 3 x...& saya hadiahkan fatihah utk ayah & guru guru dia..

4. Baca Surah Al FIL
sampai hujung surah...serentak dgn ayat akhir tu..jemput sedikit beras tu..dan percik kedalam mangkuk air sambil hembus (seperti meludah) ke air dlm mangkuk tu..

Ulang no. 4 ni 7 kali...



Alhamdullillah...selepas saya buat...saya gunakan air tu utk cairkan bedak sejuk dan tempel di tempat sakit tu...sebagian air lagi saya simpan dalam jug & bagi dia minum..

Alhamdullillah...sakit dia yg tak baik baik tu hilang dalam masa 2 hari je! & tak berulang dah..
(anak saya yg tu SPM tahun ni)





Bebarapa tahun lepas..
Anak Imam Masjid Negeri..Ustaz Azam...anak dia jadi di betis...sama jugak bendanya..berair & berdarah...dah bawah specialis..tak baik....Alhamdullillah....sembuh selepas rawtan ni..



Begitu juga anak jiran saya..
Dia jadi di pipi (umur dlm setahun)...dah 3 minggu...sampai sakit hati bila Dr kata kena jaga kebersihan! (dia mengadu...nak jaga kebersihan mcmana lagi!.. )...saya buatkan ubat ni...Alhamdullillah...Tak sampai seminggu..sembuh...


RUAM HALUS
Saya juga pernah cuba guna kaedah yg sama pada anak saudara saya yg baru lahir... dia tumbuh ruam yg halus...saya cuba juga kaedah yg sama....Hari kedua...Anak saudara saya tu jadi makin teruk !...risau saya...tapi...Alhamdullilah...hari ke 3 terus baik!..legaaa...
(Munkin Tuan Marzuki boleh tolong ulas yg ni...adakah ni Healing crisis..teruk sebelum nak baik.. ...



Alhamdullillah...Pada sesiapa yg nak amalkan...silalah..saya beri Ijazah Umum utk sesiapa sja yg nak amalkan...

Moga moga sampai pahalanya juga buat Allahyarham Ayahanda saya...amin..
Reply With Quote
  #3  
Old 15-09-2011, 12:14 PM
bboy_im bboy_im is offline
Active Member

bboy_im's Avatar
 
Trader Rating: (115)
Join Date: Jan 2010
Location: ganu kite
Posts: 1,919
Poster Rank: #2051
Thanked 2 Times
Active Level
My Mood:
Default

Alhamdullillah, dah ada balik thread ni..yg thread musim 1 tak sempat baca habis dah ghaib
Reply With Quote
  #4  
Old 15-09-2011, 12:19 PM
gombakman gombakman is offline
Super Active Member

gombakman's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: May 2009
Location: SRI GOMBAK
Posts: 3,179
Poster Rank: #1212
Thanked 479 Times
Active Level
My Mood:
Default

Ramai peminat thread ni....moga Allah merahmati TT dan kita semua.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-09-2011, 12:23 PM
peija06 peija06 is offline
Well-Known
Member

peija06's Avatar
 
Trader Rating: (13)
Join Date: Feb 2007
Posts: 6,402
Poster Rank: #569
Thanked 77 Times
Active Level
My Mood:
Default

dia kembali!!
Reply With Quote
  #6  
Old 15-09-2011, 12:32 PM
gombakman gombakman is offline
Super Active Member

gombakman's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: May 2009
Location: SRI GOMBAK
Posts: 3,179
Poster Rank: #1212
Thanked 479 Times
Active Level
My Mood:
Default

Siapa yg pernah dengar tentang zikir "Kunci Khazanah Langit Dan Bumi"

Nak amalkan zikir ni perlu diijazahkan dulu ke?

Hadis berkenaan zikir ni adakah hadis sahih, hasan, dhaif atau palsu?

Can anybody help me...
Reply With Quote
  #7  
Old 15-09-2011, 12:34 PM
gombakman gombakman is offline
Super Active Member

gombakman's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: May 2009
Location: SRI GOMBAK
Posts: 3,179
Poster Rank: #1212
Thanked 479 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by lautbiru View Post
Alhamdullillah

Terima kasih Tuan Marzuki..

Semoga Allah memberi keberkatan atas kebaikan Tuan dan pahala yg berpanjangan atas Ilmu yg Tuan sampaikan...amin....Sudilah Tuan doakan saya juga


Saya nak sampaikan suatu Ilmu perubatan....Yg diajarkan Allahyarham Ayah Mertua saya iaitu Dato' Mohd Noor Dahan ( dia bekas ADUN ulu Perak zaman dulu...hehe 60 an dulu...asal keterunan dia org Patani...jadi dia kerap berguru dgn org org Alim Patani...selatan Siam- hehee...kengkawan dia ada yg gelar dia Gabnor Yala...)...


Masa tu...anak kedua saya berumur 3 tahn..perempuan...dia tiba tiba tumbuh biji biji berair mcm demam pelentung...tapi..biji air tu hanya di belakang leher ..penuh di belakang leher & sampai belakang....& berubat hospital..tak baik...kesian..sakit...berair dan berdarah..


Jadi...dia ajarkan saya cara pengunbatannya begini...

1. Ambil sediki beras...basuh & letakkan dalam piring

2. Sediakan semangkuk air bersih.

3. Seperti biasalah...ambil wuduq..kalo rajin buatlah solat hajat dulu...lepas tu saya buat atas sejadah...mulakan dgn solawat 3 x...& saya hadiahkan fatihah utk ayah & guru guru dia..

4. Baca Surah Al FIL
sampai hujung surah...serentak dgn ayat akhir tu..jemput sedikit beras tu..dan percik kedalam mangkuk air sambil hembus (seperti meludah) ke air dlm mangkuk tu..

Ulang no. 4 ni 7 kali...



Alhamdullillah...selepas saya buat...saya gunakan air tu utk cairkan bedak sejuk dan tempel di tempat sakit tu...sebagian air lagi saya simpan dalam jug & bagi dia minum..

Alhamdullillah...sakit dia yg tak baik baik tu hilang dalam masa 2 hari je! & tak berulang dah..
(anak saya yg tu SPM tahun ni)





Bebarapa tahun lepas..
Anak Imam Masjid Negeri..Ustaz Azam...anak dia jadi di betis...sama jugak bendanya..berair & berdarah...dah bawah specialis..tak baik....Alhamdullillah....sembuh selepas rawtan ni..



Begitu juga anak jiran saya..
Dia jadi di pipi (umur dlm setahun)...dah 3 minggu...sampai sakit hati bila Dr kata kena jaga kebersihan! (dia mengadu...nak jaga kebersihan mcmana lagi!.. )...saya buatkan ubat ni...Alhamdullillah...Tak sampai seminggu..sembuh...


RUAM HALUS
Saya juga pernah cuba guna kaedah yg sama pada anak saudara saya yg baru lahir... dia tumbuh ruam yg halus...saya cuba juga kaedah yg sama....Hari kedua...Anak saudara saya tu jadi makin teruk !...risau saya...tapi...Alhamdullilah...hari ke 3 terus baik!..legaaa...
(Munkin Tuan Marzuki boleh tolong ulas yg ni...adakah ni Healing crisis..teruk sebelum nak baik.. ...



Alhamdullillah...Pada sesiapa yg nak amalkan...silalah..saya beri Ijazah Umum utk sesiapa sja yg nak amalkan...

Moga moga sampai pahalanya juga buat Allahyarham Ayahanda saya...amin..
Tq boss... ilmu yg sgt baik.
Reply With Quote
  #8  
Old 15-09-2011, 02:47 PM
tenteraangin tenteraangin is offline
Active Member

tenteraangin's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Aug 2009
Posts: 1,026
Poster Rank: #3461
Blog Entries: 104
Thanked 91 Times
Active Level
My Mood:
Default

mana thread lama, awat admin CG delete.. sedeynya
Reply With Quote
  #9  
Old 15-09-2011, 02:52 PM
brozul brozul is offline
Well-Known
Member

brozul's Avatar
 
Trader Rating: (23)
Join Date: Jun 2008
Location: KL
Posts: 8,088
Poster Rank: #386
Thanked 20 Times
Active Level
My Mood:
Default

mana hilang?
__________________
“Going in one more round when you don’t think you can – that’s what makes all the difference in your life.”
Reply With Quote
  #10  
Old 15-09-2011, 04:22 PM
imatnor imatnor is offline
Normal Member

imatnor's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2008
Posts: 251
Poster Rank: #8629
Thanked 8 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by brozul View Post
mana hilang?
Yalah!! banyak ilmu yg bermanfaat drp thread tsbt sebenarnya.
semoga kemunculan thread terbaru ni akn merancakkan kembali perjalanan ilmu ghaib..
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 02:04 AM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE