Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 17-11-2007, 11:51 PM
kuhik kuhik is offline
CG Top Poster Club


 
Trader Rating: (14)
Join Date: Jun 2007
Location: Bumi Tuhan
Posts: 39,196
Thanks (Received): 1066
Likes (Received): 44
Active Level
My Mood:
Default Dosa Zina Tidak Akan Terhapus Selagi Tidak Dihududkan

sumber : www.zaharuddin.net

Assalamualaikum Ustaz yang mulia

saya adalah salah seorang hamba Allah yang sedang mencari keampunan. terus terang saya cakap saya pernah berzina dengan bekas teman wanita saya. saya mengulangi beberapa kali sehingga beberapa tahun, dan akhir kami telah berpisah.

dan, setelah mengalami beberapa peristiwa yang menyedihkan dalam hidup saya. akhir saya sudah insaf dan saya ingin betul-betul bertaubat. saya ingin mencuci segala dosa dan kesalahan saya. saya betul-betul takut jika saya mati, saya mati bersama dengan dosa zina saya ini.

saya pernah bertanya dengan seorang Ustaz di tempat saya, bagaimanakah caranya untuk mencuci dosa zina? adakah cukup dengan taubat nasuha, meminta ampun dan berkelakuan baik?

Ustaz itu menjawab, dosa zina takkan dihapuskan selagi saya tidak disebat dengan 100 kali rotan, seperti yang difirmankan oleh Allah di dalam al-Quran.

oleh itu, setelah berfikir panjang dan solat istikharah, saya telah membuat keputusan untuk berjumpa dengan seorang Hakim Mahkamah Syariah di negeri saya. saya menceritakan kepada beliau mengenai keadaan saya, dan saya memberitahu bahawa saya ingin mencuci segala dosa zina saya, dan saya ingin dihukum oleh hukuman 100 kali rotan. demi Allah saya mahu mencuci dosa saya.

beliau sangat terkejut dengan kata-kata saya. beliau tidak dapat memberi apa-apa jawapan kerana perlembagaan Malaysia tidak memperuntukkan kuasa kepadanya untuk menjatuhkan hukum 100 rotan kepada saya.

oleh itu Ustaz Zaharuddin yang mulia. saya ingin menjalani hukum 100 rotan supaya dosa saya disucikan. saya tidak mahu mati dengan membawa dosa besar zina ini.

tambahan pula, saya tidak boleh berkahwin dengan perempuan kecuali perempuan zina ataupun musyrik. saya pernah juga cuba menjalin hubungan yang bersih dengan beberapa orang perempuan, tapi kesemuanya gagal di tengah jalan.

jadi Ustaz, apakah caranya untuk saya menjalani hukum 100 rotan ini?

tolonglah bantu saya...

from : Hamba yang mencari keampunan
************************************************** *********

Jawapan Ustaz :

Tahniah kepada saudara kerana telah insaf dan ingin benar-benar bertawbat. Untuk menjawab soalan ini, pertama saudara perlu mengetahui amat besarnya dosa zina dan mestilah dengan segera bertawbat terutamanya ke ketika tiadanya hukuman hudud dilaksanakan di Malaysia.


Hukuman zina terdapat dengan jelas di dalam surah An-Nur ayat 2) Bagaimanapun, tindakan menyerah diri kepada pihak berkuasa pada hemat saya tiadalah gunanya di sisi Allah SWT, kerana undang-undang yang ada hari ini hanya memperuntukan hukuman bagi penzina yang sabit kesalahannya ; beberapa ribu ringgit, beberapa kali sebatan dan beberapa tahun penjara (saya tidak ingat dengan tepat hukumannya). Apa yang jelas semua ini bukanlah undang-undang yang dapat menghilangkan dosa zina di sisi Allah, malah merugikan lagi, dihukum dengan hukuman manusia dan tidak pula diampun di sisi Allah.

Cuma saya pernah mendapat satu pendapat yang agak ganjil tetapi ada rasionalnya iaitu, sesiapa yang ingin pasti menghapuskan dosa zinanya di zaman kini, mereka di cadangkan untuk pergi di Saudi Arabia yang mempunyai peruntukan hukuman sebat. Lalu orang yang berzina tadi bolehlah mengaku ia telah berzina dan akan dihukum di sana, maka hilangkan dosanya di sisi Allah SWT. Saya tidak mampu komen panjang akan cadangan ini, cuma pendapat peribadi saya, ia kelihatan boleh diterima dari satu sudut, walaupun mempunyai kontra dalam beberapa sudut yang lain.

Bagi individu yang tidak mampu keluar mencari hukuman atau tiada peruntukan hukuman sebenar (seperti ikhlasnya pemuda bernama Ma’iz bin Malik pada zaman Nabi yang mengaku berzina berkali-kali di hadapan Nabi untuk menghapuskan dosanya dengan rejaman – demikian di dalam riwayat Abu Daud dari Abu Hurayrah r.a ), maka tanpa syak lagi, Pertama : Pihak berwajib akan menanggung dosa kerana tidak menyediakan peruntukan hukumannya. Kedua : Individu yang telah berzina mesti segera bertawbat nasuha dan jangan sekali-kali putus asa dengan rahmat dan pengampunan Allah SWT.





Syarat tawbat ini adalah :-

Perlunya bersegera dan berterusan tawbat (selagi belum rasa hilang bersalah) . Firman Allah SWT ertinya : “ Sesungguhnya tawbat di sisi Allah hanyalah tawbat bagi orang-orang yang mengerjakan kejahatan lantaran kejahilannya yang kemudian mereka bertawabat dengan segera, maka mereka itulah yang diterima Allah Tawbatnya ( An-Nisa : 17)

Berazam kukuh di dalam hati agar tidak lagi ingin kembali kepada perbuatan haram itu. Justeru ia mestilah menjauhkan dirinya dari mendekati apa jua situasi yang boleh membawanya ke arah lembah zina tadi. Tinggalkan semua jalan dan tempat yang boleh mengembalikan kepada zina.

Mempergandakan amal soleh, ia berdasarkan firman Allah ertinya : “ Kecuali orang-orang bertawbat, beriman dan mengerjakan amal soleh; maka kejahatan mereka diganti Allah dengan kebajikan. Dan Allah maha pengampun lagi penyayang” ( Al-Furqaan : 70 ). Justeru, banyakkan bersedakah, mengajar orang lain, kenalan dan lain-lain agar menjauhi dosa zina dan menyedarkan sesiapa jua yang mampu tentang dosanya. Maka dengan pahala kebaiakn ini diharap ianya dapat menutup dosa zina tadi.

Sekiranya melibatkan rogol, maka hukuman dan tawbatnya berbeza kerana ia melibatkan pencabulan hak manusia lain, dosanya lebih besar. Dalam hal zina denga rela kedua-dua belah pihak. Imam Abu Yusof (anak murid Imam Abu Hanifah) pernah mencadangkan agar kedua-dua pasangan berkahwin (sekiranya si wanita belum berkahwin) bagi menggugurkan hukuman hudud tetapi pandangan ini ditolak oleh seluruh ulama Mazhab empat. (Bada’I as-Sonai’ , Al-Kasani, 7/62 ; Al-Tasryi’ Al-Jinaie Al-Islami, Abd Qadir Awdah, 2/454). Walaubagaimanapun, dalam hal tawbat, pada hemat saya, ia elok dilakukan bagi menunjukkan kesungguhan tawbat seseorang. Wallahu ‘alam
Reply With Quote
Thanks habiburrahman, Ahmad07, zkry, nurkamar thanked for this post
Paid Advertisement
  #2  
Old 18-11-2007, 12:05 AM
sNarFy sNarFy is offline
Regular

sNarFy's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2005
Location: Ibiza, Spain.
Posts: 844
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

bagus ada post cam nih..

Berfikir dua kali jugak kalau nak berzina.. kudoss..
__________________
MusiC
Reply With Quote
  #3  
Old 18-11-2007, 12:06 AM
MaLaY YaKuZa MaLaY YaKuZa is offline
Newbie

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2007
Posts: 11
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

satu renungan yang bermakna untuk kita semua
Reply With Quote
  #4  
Old 18-11-2007, 12:29 AM
vtec vtec is offline
Regular

vtec's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Jun 2007
Posts: 514
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

kawan2 pernah dengaq cerita "[B]seorang pelacur yang diampunkan ALLAH kerana hanya memberi anjing minum"/B]dak...
Reply With Quote
  #5  
Old 18-11-2007, 12:35 AM
sNarFy sNarFy is offline
Regular

sNarFy's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2005
Location: Ibiza, Spain.
Posts: 844
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

pernah dgr.. kat ceramah Maulud Nabi anjuran.. jeng jeng jeng..
Tapi bukankah itu dosa dosa kecik, bukan dosa zina..
__________________
MusiC
Reply With Quote
  #6  
Old 18-11-2007, 12:55 AM
vtec vtec is offline
Regular

vtec's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Jun 2007
Posts: 514
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by sNarFy View Post
pernah dgr.. kat ceramah Maulud Nabi anjuran.. jeng jeng jeng..
Tapi bukankah itu dosa dosa kecik, bukan dosa zina..
dosa zina la kwn 'dah nama pon melacur'
Reply With Quote
  #7  
Old 18-11-2007, 01:13 AM
ariosan ariosan is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2007
Posts: 271
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by vtec View Post
kawan2 pernah dengaq cerita "[B]seorang pelacur yang diampunkan ALLAH kerana hanya memberi anjing minum"/B]dak...
Aku tak penah dgr...bg sinopsis skit. Tuh zaman bila? Kalo zaman jahiliyah...maybe perempuan tu tak tau hukum.
Reply With Quote
  #8  
Old 18-11-2007, 01:16 AM
vtec vtec is offline
Regular

vtec's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Jun 2007
Posts: 514
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by ariosan View Post
Aku tak penah dgr...bg sinopsis skit. Tuh zaman bila? Kalo zaman jahiliyah...maybe perempuan tu tak tau hukum.
aku baca dari buku agama ...aku dah tak ingat dah ..tapi aku conform la perempuan tue pelacur(masuk syurga sbb bagi minum anjing ja) ...sapa2 yang ingat share la kat sini..
Reply With Quote
  #9  
Old 18-11-2007, 01:22 AM
ariosan ariosan is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2007
Posts: 271
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by vtec View Post
aku baca dari buku agama ...aku dah tak ingat dah ..tapi aku conform la perempuan tue pelacur(masuk syurga sbb bagi minum anjing ja) ...sapa2 yang ingat share la kat sini..
Kalo macam tuh...mesti zaman sblm Rasullullah SAW kot. Sebab takde sapa yg tahu perempuan masuk syurga...melainkan Baginda SAW.
Reply With Quote
  #10  
Old 18-11-2007, 01:33 AM
muorian muorian is online now
Active Plus

muorian's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Apr 2007
Location: portal CG
Posts: 3,668
Thanks (Received): 30
Likes (Received): 6
Active Level
My Mood:
Default

bukan zina sahaja, malah apa bentuk dosa2 besar mcm membunuh, mencuri, berjudi, minum arak dan lain2 nyer kalau x dihukum dengan undang2 Allah di dunia di akhirat x lepas nyer, berganda2 lagi seksanye ada la..

x sebut dlm al-Quran org berzina kena penjara/ikat jamin ngan duit.
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump