Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 11-05-2011, 06:24 AM
abgmie abgmie is offline
Active Plus

abgmie's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,521
Thanks (Received): 216
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Lightbulb 10 masjid terbesar di dunia

salam.

untuk renungan kita bersama.

10. Masjid Baitul Mukarram, Dhaka Bangladesh

Masjid Al-Mukkaram Bangladesh
Masjid ini berada tepat di jantung ibukota Bangladesh Dhakka, masjid yang selalu penuh sesak terutama saat shalat utama dan di bulan suci Ramadhan, masjid ini dibangun sekitar tahun 1960-an dengan kapasitas semula 30 ribuan umat, namun dalam perkembangannya ditambahkan menjadi 40 ribuan umat

9. Masjid Jami” Delhi India

Masjid Jama" Delhi Lama India
Masjid yang berada di kota lama India Delhi ini termasuk sebuah masjid yang berumur tua, Masjid yang pembangunannya di prakarsai oleh pembuat Taj Mahal Kaisar Mughal Shah Jahan dibangun pada tahun 1656 Masehi. Puluhan ribu jemaah setiap Shalat Jum’at selalu memenuhi seluruh ruang dalam bahkan keluar masjid.

8. Masjid Sheikh Zayed Abu Dhabi UEA

Masjid Sheikh Zayed Abu Dhabi
Nama Masjid diambilkan dari nama Presiden pertama Uni Emirat Arab Sheikh Zayed bin Sultan Al Nahyan dan mulai digunakan oleh umat tahun 2007. Makam Sheikh Zayed pun terdapat masih dalam area Masjid terbesar di UEA tersebut.

7. Masjid Badhshahi Lahore Pakistan

Masjid Badhshahi Lahore
Juga dikenal dengan nama lain Masjid Sultan, Masjid ini pernah menjadi Masjid terbesar di Asia Selatan dan memiliki kapasitas hingga 100 ribuan lehih umat berada tepat di tengah kota Lahore Pakistan

6. Masjid Faisal, Islamabad Pakistan

Masjid Faisal Islamabad Pakistan
Masjid Faisal ini saat ini merupakan masjid terbesar di Asia Selatan dan sebelum Masjidil Haram di Mekah di renovasi Masjid ini pernah menyandang predikat menjadi Masjid Terbesar di dunia periode 1986-1993. Masjid yang menjadi masjid nasional Pakistan ini memiliki kapasitas 300 ribuan jemaah.

5. Masjid Hasan II Maroko

Masjid Hasan 2 Maroko
Masjid yang berada di Casablanca ini dirancang oleh arsitek dari Perancis Michel Pinseau dengan memiliki menara masjid tertinggi di dunia lebih dari 200 meter, menghadap langsung ke Samudera Atlantik

4. Masjid Istiqlal Jakarta Indonesia

Masjid Istiqlal Jakarta menjadi kebanggan umat Islam Indonesia
Akhirnya ke tanah air tercinta Indonesia, Masjid yang dibangun di era orde lama saat pemerintahan Presiden Soekarnao ini hingga kini masih menyandang sebagai Masjid Terbesar di Asia Tenggara, walau banyak masjid-masjid baru bermunculan dan megah namun secara keseluruhan belum bisa menandingi kebesaran Masjid Istiqlal ini. Istiqlal yang berarti kemerdekaan merupakan anugerah atas kemerdekaan yang diraih Indonesia melepaskan diri dari belenggu penjajahan.

3. Masjid Imam Reza Shrine di Masyhad Iran

Masjid Imam Reza Shrine di Masyhad Iran
Imam Reza Shrine di Masyhad, Iran adalah sebuah kompleks yang berisi makam Imam Ridha, Imam kedelapan Syi’ah Imamiyah dan dikenal sebagai masjid terbesar ketiga di dunia. Juga terdapat dalam kompleks Masjid meliputi: Masjid Goharshad, museum, perpustakaan, empat seminari, kuburan, Universitas Islam Razavi Ilmu, sebuah ruang makan untuk peziarah, dan bangunan lainnya.

2. Masjid Al-Nabawi Madinah

Masjid Al-Nabawi Madinah Al Munawaroh
Siap umat Islam di dunia tidak kenal Masjid ini, karena Masjid Nabawi merupakan salah satu masjid utama bagi muslim selain Masjidil Haram di Mekah dan Masjid Aqsa di Yerusalem. Merupakan tempat peristirahatan terakhir dari Nabi Muhammad SAW. Setiap umat Islam yang menjalankan ritual ibadah haji juga dipastikan akan mengunjungi masjid terbesar ke-2 di Saudi Arabia bahkan di dunia ini

1. Masjidil Haram di Mekah

Masjid Haram di Mekah ini merupakan masjid terbesar di seluruh dunia dimana ditengahnya terdapat bangunan Ka’bah yang menjadi pusat arah (kiblat) shalat seluruh umat Islam di dunia. Memiliki luas 4.008.020 meter persegi (990,40 hektar) dan mampu menampung lebih dari 4 juta jemaah baik di dalam ruangan maupun diluar. Masjid yang tidak bernah sepi dan setiap saat selama 24 jam selalu ada umat yang beribadah, baik shalat maupun melakukan tawaf (berjalan mengitari Ka’bah). Masjidil Haram paling ramai dikunjungi umat Islam dari seluruh dunia kala puncak ritual ibadah haji setiap tahunnya.
Reply With Quote
Thanks ebizz, G-Trader, amey9916, KZ5, aiman and 32 others thanked for this post
Paid Advertisement
  #2  
Old 11-05-2011, 06:50 AM
BlueDream BlueDream is offline
Legendary Member

BlueDream's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2007
Location: Depan PC
Posts: 12,896
Thanks (Received): 56
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Indonesia pun ada masuk
Reply With Quote
  #3  
Old 11-05-2011, 06:57 AM
G-Trader G-Trader is offline
Active Plus

G-Trader's Avatar
 
Trader Rating: (13)
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,785
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

masjid yang sentiasa diimarahkan
__________________
NEW TRADER
...Hidup ini hanya sementara..Redhailah HambaMU ini...
Reply With Quote
  #4  
Old 11-05-2011, 07:20 AM
AuraSuccess_88 AuraSuccess_88 is offline
CG Hardcore

AuraSuccess_88's Avatar
 
Trader Rating: (159)
Join Date: Apr 2010
Posts: 69,874
Thanks (Received): 178
Likes (Received): 5
Blog Entries: 7
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by BlueDream View Post
Indonesia pun ada masuk
berkesempatan awal thun nie g nengok dah masjid tu time g jalan2 disana..mmg besar betul..skrg dengar kata gereja disana nak buat lebih besar dari masjid.nak lawan n berdekatan ngan masjid jugak....sakit hati toi dengar
Reply With Quote
  #5  
Old 11-05-2011, 07:31 AM
luqalief luqalief is offline
Super Active

luqalief's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Feb 2011
Posts: 6,280
Thanks (Received): 27
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

uih
malaysia tk der lak tersenarai
ak ingt y kat ptrajaya tu dh besar dh
punye kaye malaysia pn still kalah ngn bangladesh
Reply With Quote
  #6  
Old 11-05-2011, 07:35 AM
manpk manpk is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2010
Location: BD
Posts: 539
Thanks (Received): 26
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Setiap satu mengagumkan
Reply With Quote
  #7  
Old 11-05-2011, 07:45 AM
ulam ulam is offline
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Apr 2008
Location: Say..I...say....p...say..O..say...h = IpOh
Posts: 22,463
Thanks (Received): 55
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Thanks TT...
Reply With Quote
  #8  
Old 12-05-2011, 11:46 AM
abgmie abgmie is offline
Active Plus

abgmie's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,521
Thanks (Received): 216
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

harap nanti malaysia boleh masok dlm senarai.
Reply With Quote
  #9  
Old 12-05-2011, 11:53 AM
ilhamic ilhamic is offline
Super Active

ilhamic's Avatar
 
Trader Rating: (17)
Join Date: Dec 2009
Posts: 7,358
Thanks (Received): 49
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

yg penting ade yg mengimarahkanyer...
Reply With Quote
  #10  
Old 12-05-2011, 11:56 AM
qarzza qarzza is offline
Active Plus

qarzza's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Oct 2008
Location: Ampang
Posts: 4,376
Thanks (Received): 28
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

aku ingatkan masjid Shah Alam ade dalam senarai... rupenye tak ade...
__________________
######################
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply Share This Thread

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold