Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE

You will sometimes experiencing some lag of browsing. We will working on the issue tonight during low peak hours. Apologize for inconvenience.


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Software Upgrade
Last Post: CariGold
Posted On: Yesterday
Replies: 0
Views: 315
0 New forum feature to help you manage updates of your own thread
Last Post: CariGold
Posted On: 22-02-2016
Replies: 0
Views: 24,532
0 Technical Issues
Last Post: CariGold
Posted On: 18-02-2016
Replies: 1
Views: 21,783
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 15-04-2011, 11:26 AM
kancil biru kancil biru is offline
Legendary Member

kancil biru's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Apr 2008
Posts: 11,629
Poster Rank: #263
Active Level
My Mood:
Default Cara Menghalau Makhluk Halus dari dalam rumah

Artikel dipetik dari isuhangat.net



Dengan nama Allah
Selawat & salam kpd Nabi Muhammad Rasulullah s.a.w & klrga

Semoga sejahtera…

Utk berkongsi pengalaman…kalu ade kebaikan ikut, kalu bawa kesesatan jgn ikut & tlg beri nasihat pada Hambe.


Anak hambe umur 3++ sering nampak antu/setan/jin, mula2 hambe buat tak tau sebab sangka dia main2. Oleh krn kerap sgt dia tegur apabila melalui satu kaw. d puchong selangor, maka satu ari hambe layan dia bercakap.


Hambe tya mcm mana rupa?
Duk kat mana?
Buat ape?…dgn niat saje nak layan anak hambe berbual.


Selang beberapa ari lepas ‘tegur’ tersebut, anak hambe nangis, dia nampak antu/setan/jin dlm rumah plak, atas almari… Hambe syak antu/setan/jin tersebut ikut balik rumah sebab kami dah ‘tegur’ dia ari tu.
Setan dah janji akan sesatkan anak adam selagi boleh…


Mula2 hambe x percaya, sangkakan dia salah pandang. Hambe buat tak tau je, tapi dia tak mau masuk bilik.


Kali ke 2, dia menangis lg semasa hambe dlm bilik kecik… Hambe sangka dia bergaduh dgn adik Nur Aishah. Bila hambe tengok dia tgh paling kan muka ke bawah bantal. Dia kata nampak antu dlm bilik blkg pulak. Atas almari.


Perkara pertama hambe azan. Waktu tu dlm pukul 11 pg.
Selesai azan hambe tya, ade antu lagi?
Anak hambe kata ade lg warna putih…


Perkara ke2 hambe baca 3 Qul.
Selesai baca hambe tya, ade antu lagi?
Anak hambe kata ade lg warna merah…


Perkara ke3 hambe baca 3 ayat kursi.
Selesai baca hambe tya, ade antu lagi?
Anak hambe kata x ade …Alhamdulillah…


Hambe sangka antu/setan/jin dah lari terus, selang beberapa ari sekali lagi anak hambe nampak. Dia ketakutan…hambe buat perkara ke2 & perkara ke3 spt d atas. Alhamdulillah…


Tapi sampai bila…


Hambe teringat pesan satu ustazah, dia kata baca surah al Baqarah dlm umah, selama 3 ari antu/setan/jin tak masuk umah. Tapi surah al Baqarah panjang tuh…286 ayat


Memang jd kebiasaan hambe suka belek2 kitab Hadith Sohih Muslim d masjid sementara tunggu isyak. Belek punya belek…hambe jumpa sesuatu yg sgt mengujakan & boleh selesaikan masalah hambe…insyaAllah


Begini lebih kurang maksud dpd Hadith Sohih Muslim ;


“ketika Nb Muhammad s.a.w duduk bersama Jibril a.s, kedengaran bunyi pintu d buka. Jibril a.s menerangkan itu bunyi pintu langit terbuka. pintu tersebut tidak pernah terbuka selama ni. kemudian kelihatan malaikat turun.


Jibril a.s menerangkan malaikat itu tidak pernah turun ke bumi sebelum ini.
Malaikat tersebut turun dgn membawa nur yg tak pernah d anugerahkan kpd selain nabi, ianya khas utk Nb Muhammad s.a.w.
Nur tersebut ialah surah al Fatihah & 3 ayat terakhir iaitu 284, 285 & 286 surah al baqarah.”


Kalau nak lebih yakin sila semak dlm kitab sohih muslim.


Jadinya hambe buat kesimpulan apa yg ustazah tersebut bgtau adelah berdalilkan hadith sohih tersebut…


Hambe terus baca ayat2 tersebut setiap hari alhamdulillah…insyaAllah.


Dan antu/setan/jin tersebut tiada lg mengganggu anak hambe alhamdulillah…insyaAllah.


Antara lain ayat al Baqarah tersebut bermaksud memohon perlindungan dpd “golongan kafir”.


Di sebalik kejadian tersebut, ade sesuatu yg besar Allah nak beri kpd kita. Iaitu melazimi al Quran setiap hari. Akhirnya timbul rindu, ketagih & kasih akan al Quran…seterusnya rinduh & kasih akan Allah & Rasulullah s.a.w…masyaAllah suhanAllah alhamdulIllah Allahuakbar…


Carilah al Quran yg ade terjemahan & tafsir. Akan terbuka lebih byk jln2 Nya…insyaAllah.
Jgn duk tafsir sendiri…nanti ngaku rasul plak…na’uzubillah


Surah 29 al Ankabut; ayat 69
69.Dan org2 yg berjihad utk (mencari keredhoan) Kami, benar2 akan kami tunjukan kpd mrk jln2 kami.



Segala yg baik itu dpd Allah, manakala yg buruk itu kelemahan hambe (bersangka baik dgn Allah…)
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 15-04-2011, 01:44 PM
emag1881 emag1881 is offline
Regular

emag1881's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Sep 2008
Posts: 838
Poster Rank: #4357
Active Level
My Mood:
Default

bagus penerangan tt, saya cuba cari ayat al baqarah dan tengok terjemahannya
__________________
ClickTips Percuma
Reply With Quote
  #3  
Old 15-04-2011, 02:28 PM
jebat05 jebat05 is offline
Active Plus

jebat05's Avatar
 
Trader Rating: (20)
Join Date: Jan 2008
Location: Port Dickson->Tampin->Besut
Posts: 3,815
Poster Rank: #1118
Active Level
My Mood:
Default

info yg sgt berguna. tq
Reply With Quote
  #4  
Old 15-04-2011, 04:03 PM
kancil biru kancil biru is offline
Legendary Member

kancil biru's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Apr 2008
Posts: 11,629
Poster Rank: #263
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by emag1881 View Post
bagus penerangan tt, saya cuba cari ayat al baqarah dan tengok terjemahannya
saya kongsi kan dari email yg saya dapat
Reply With Quote
  #5  
Old 15-04-2011, 04:13 PM
abahsera abahsera is offline
Junior

 
Trader Rating: (12)
Join Date: Nov 2010
Posts: 83
Poster Rank: #16365
Active Level
Default

perkongsian ilmu yang baik..
Thanks TT..
Reply With Quote
  #6  
Old 15-04-2011, 04:14 PM
haqi1611 haqi1611 is offline
Active Plus

haqi1611's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,917
Poster Rank: #1085
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by kancil biru View Post
Artikel dipetik dari isuhangat.net



Dengan nama Allah
Selawat & salam kpd Nabi Muhammad Rasulullah s.a.w & klrga

Semoga sejahtera…

Utk berkongsi pengalaman…kalu ade kebaikan ikut, kalu bawa kesesatan jgn ikut & tlg beri nasihat pada Hambe.


Anak hambe umur 3++ sering nampak antu/setan/jin, mula2 hambe buat tak tau sebab sangka dia main2. Oleh krn kerap sgt dia tegur apabila melalui satu kaw. d puchong selangor, maka satu ari hambe layan dia bercakap.


Hambe tya mcm mana rupa?
Duk kat mana?
Buat ape?…dgn niat saje nak layan anak hambe berbual.


Selang beberapa ari lepas ‘tegur’ tersebut, anak hambe nangis, dia nampak antu/setan/jin dlm rumah plak, atas almari… Hambe syak antu/setan/jin tersebut ikut balik rumah sebab kami dah ‘tegur’ dia ari tu.
Setan dah janji akan sesatkan anak adam selagi boleh…


Mula2 hambe x percaya, sangkakan dia salah pandang. Hambe buat tak tau je, tapi dia tak mau masuk bilik.


Kali ke 2, dia menangis lg semasa hambe dlm bilik kecik… Hambe sangka dia bergaduh dgn adik Nur Aishah. Bila hambe tengok dia tgh paling kan muka ke bawah bantal. Dia kata nampak antu dlm bilik blkg pulak. Atas almari.


Perkara pertama hambe azan. Waktu tu dlm pukul 11 pg.
Selesai azan hambe tya, ade antu lagi?
Anak hambe kata ade lg warna putih…


Perkara ke2 hambe baca 3 Qul.
Selesai baca hambe tya, ade antu lagi?
Anak hambe kata ade lg warna merah…


Perkara ke3 hambe baca 3 ayat kursi.
Selesai baca hambe tya, ade antu lagi?
Anak hambe kata x ade …Alhamdulillah…


Hambe sangka antu/setan/jin dah lari terus, selang beberapa ari sekali lagi anak hambe nampak. Dia ketakutan…hambe buat perkara ke2 & perkara ke3 spt d atas. Alhamdulillah…


Tapi sampai bila…


Hambe teringat pesan satu ustazah, dia kata baca surah al Baqarah dlm umah, selama 3 ari antu/setan/jin tak masuk umah. Tapi surah al Baqarah panjang tuh…286 ayat


Memang jd kebiasaan hambe suka belek2 kitab Hadith Sohih Muslim d masjid sementara tunggu isyak. Belek punya belek…hambe jumpa sesuatu yg sgt mengujakan & boleh selesaikan masalah hambe…insyaAllah


Begini lebih kurang maksud dpd Hadith Sohih Muslim ;


“ketika Nb Muhammad s.a.w duduk bersama Jibril a.s, kedengaran bunyi pintu d buka. Jibril a.s menerangkan itu bunyi pintu langit terbuka. pintu tersebut tidak pernah terbuka selama ni. kemudian kelihatan malaikat turun.


Jibril a.s menerangkan malaikat itu tidak pernah turun ke bumi sebelum ini.
Malaikat tersebut turun dgn membawa nur yg tak pernah d anugerahkan kpd selain nabi, ianya khas utk Nb Muhammad s.a.w.
Nur tersebut ialah surah al Fatihah & 3 ayat terakhir iaitu 284, 285 & 286 surah al baqarah.”


Kalau nak lebih yakin sila semak dlm kitab sohih muslim.


Jadinya hambe buat kesimpulan apa yg ustazah tersebut bgtau adelah berdalilkan hadith sohih tersebut…


Hambe terus baca ayat2 tersebut setiap hari alhamdulillah…insyaAllah.


Dan antu/setan/jin tersebut tiada lg mengganggu anak hambe alhamdulillah…insyaAllah.


Antara lain ayat al Baqarah tersebut bermaksud memohon perlindungan dpd “golongan kafir”.


Di sebalik kejadian tersebut, ade sesuatu yg besar Allah nak beri kpd kita. Iaitu melazimi al Quran setiap hari. Akhirnya timbul rindu, ketagih & kasih akan al Quran…seterusnya rinduh & kasih akan Allah & Rasulullah s.a.w…masyaAllah suhanAllah alhamdulIllah Allahuakbar…


Carilah al Quran yg ade terjemahan & tafsir. Akan terbuka lebih byk jln2 Nya…insyaAllah.
Jgn duk tafsir sendiri…nanti ngaku rasul plak…na’uzubillah


Surah 29 al Ankabut; ayat 69
69.Dan org2 yg berjihad utk (mencari keredhoan) Kami, benar2 akan kami tunjukan kpd mrk jln2 kami.



Segala yg baik itu dpd Allah, manakala yg buruk itu kelemahan hambe (bersangka baik dgn Allah…)
terbaik good info
Reply With Quote
  #7  
Old 15-04-2011, 04:17 PM
KZ5 KZ5 is offline
Active Plus

KZ5's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Jul 2010
Location: Dalam Gua, Diperhatikan Oleh Chart....Seram Wooooo
Posts: 2,682
Poster Rank: #1646
Active Level
My Mood:
Default

tq tt...good info
__________________
Syukur Alhamdulillah
Islam Pasti Menang......Allah Hu Akbar
-----------------------------------------------
Reply With Quote
  #8  
Old 15-04-2011, 04:24 PM
fazil3801 fazil3801 is online now
Active Member

fazil3801's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2007
Posts: 1,658
Poster Rank: #2558
Active Level
My Mood:
Default

terima kasih nasihat berguna
Reply With Quote
  #9  
Old 15-04-2011, 04:25 PM
nonama nonama is offline
Active Member

nonama's Avatar
 
Trader Rating: (8)
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,713
Poster Rank: #2483
Active Level
My Mood:
Default

thx tt~ Very Good Info~
Reply With Quote
  #10  
Old 15-04-2011, 04:32 PM
pawaih pawaih is offline
Active Member

pawaih's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Mar 2010
Posts: 2,008
Poster Rank: #2165
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

tq TT.. tapi umah saya ada byk lagi makhluk halus w'pun orang kesihatan tiap2 minggu dtg fogging.. -nyamuk
__________________
TIPS2 BLOGGING DAN TUTORIAL DALAM BAHASA MELAYU di ---> SINI
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 04:27 PM.


Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you