Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 25,279
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 56,012
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 43,165
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 15-04-2011, 11:26 AM
kancil biru kancil biru is offline
Legendary Member

kancil biru's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Apr 2008
Posts: 11,621
Poster Rank: #217
Thanked 1,099 Times
Active Level
My Mood:
Default Cara Menghalau Makhluk Halus dari dalam rumah

Artikel dipetik dari isuhangat.net



Dengan nama Allah
Selawat & salam kpd Nabi Muhammad Rasulullah s.a.w & klrga

Semoga sejahtera…

Utk berkongsi pengalaman…kalu ade kebaikan ikut, kalu bawa kesesatan jgn ikut & tlg beri nasihat pada Hambe.


Anak hambe umur 3++ sering nampak antu/setan/jin, mula2 hambe buat tak tau sebab sangka dia main2. Oleh krn kerap sgt dia tegur apabila melalui satu kaw. d puchong selangor, maka satu ari hambe layan dia bercakap.


Hambe tya mcm mana rupa?
Duk kat mana?
Buat ape?…dgn niat saje nak layan anak hambe berbual.


Selang beberapa ari lepas ‘tegur’ tersebut, anak hambe nangis, dia nampak antu/setan/jin dlm rumah plak, atas almari… Hambe syak antu/setan/jin tersebut ikut balik rumah sebab kami dah ‘tegur’ dia ari tu.
Setan dah janji akan sesatkan anak adam selagi boleh…


Mula2 hambe x percaya, sangkakan dia salah pandang. Hambe buat tak tau je, tapi dia tak mau masuk bilik.


Kali ke 2, dia menangis lg semasa hambe dlm bilik kecik… Hambe sangka dia bergaduh dgn adik Nur Aishah. Bila hambe tengok dia tgh paling kan muka ke bawah bantal. Dia kata nampak antu dlm bilik blkg pulak. Atas almari.


Perkara pertama hambe azan. Waktu tu dlm pukul 11 pg.
Selesai azan hambe tya, ade antu lagi?
Anak hambe kata ade lg warna putih…


Perkara ke2 hambe baca 3 Qul.
Selesai baca hambe tya, ade antu lagi?
Anak hambe kata ade lg warna merah…


Perkara ke3 hambe baca 3 ayat kursi.
Selesai baca hambe tya, ade antu lagi?
Anak hambe kata x ade …Alhamdulillah…


Hambe sangka antu/setan/jin dah lari terus, selang beberapa ari sekali lagi anak hambe nampak. Dia ketakutan…hambe buat perkara ke2 & perkara ke3 spt d atas. Alhamdulillah…


Tapi sampai bila…


Hambe teringat pesan satu ustazah, dia kata baca surah al Baqarah dlm umah, selama 3 ari antu/setan/jin tak masuk umah. Tapi surah al Baqarah panjang tuh…286 ayat


Memang jd kebiasaan hambe suka belek2 kitab Hadith Sohih Muslim d masjid sementara tunggu isyak. Belek punya belek…hambe jumpa sesuatu yg sgt mengujakan & boleh selesaikan masalah hambe…insyaAllah


Begini lebih kurang maksud dpd Hadith Sohih Muslim ;


“ketika Nb Muhammad s.a.w duduk bersama Jibril a.s, kedengaran bunyi pintu d buka. Jibril a.s menerangkan itu bunyi pintu langit terbuka. pintu tersebut tidak pernah terbuka selama ni. kemudian kelihatan malaikat turun.


Jibril a.s menerangkan malaikat itu tidak pernah turun ke bumi sebelum ini.
Malaikat tersebut turun dgn membawa nur yg tak pernah d anugerahkan kpd selain nabi, ianya khas utk Nb Muhammad s.a.w.
Nur tersebut ialah surah al Fatihah & 3 ayat terakhir iaitu 284, 285 & 286 surah al baqarah.”


Kalau nak lebih yakin sila semak dlm kitab sohih muslim.


Jadinya hambe buat kesimpulan apa yg ustazah tersebut bgtau adelah berdalilkan hadith sohih tersebut…


Hambe terus baca ayat2 tersebut setiap hari alhamdulillah…insyaAllah.


Dan antu/setan/jin tersebut tiada lg mengganggu anak hambe alhamdulillah…insyaAllah.


Antara lain ayat al Baqarah tersebut bermaksud memohon perlindungan dpd “golongan kafir”.


Di sebalik kejadian tersebut, ade sesuatu yg besar Allah nak beri kpd kita. Iaitu melazimi al Quran setiap hari. Akhirnya timbul rindu, ketagih & kasih akan al Quran…seterusnya rinduh & kasih akan Allah & Rasulullah s.a.w…masyaAllah suhanAllah alhamdulIllah Allahuakbar…


Carilah al Quran yg ade terjemahan & tafsir. Akan terbuka lebih byk jln2 Nya…insyaAllah.
Jgn duk tafsir sendiri…nanti ngaku rasul plak…na’uzubillah


Surah 29 al Ankabut; ayat 69
69.Dan org2 yg berjihad utk (mencari keredhoan) Kami, benar2 akan kami tunjukan kpd mrk jln2 kami.



Segala yg baik itu dpd Allah, manakala yg buruk itu kelemahan hambe (bersangka baik dgn Allah…)
Reply With Quote
The Following 19 Users Say Thank You to kancil biru For This Useful Post:
abahsera (15-04-2011), Capslock (15-04-2011), chicken_little (15-04-2011), dyn (15-04-2011), fazil3801 (15-04-2011), g-man (15-04-2011), haqi1611 (15-04-2011), Kuda_Kepang (15-04-2011), KZ5 (15-04-2011), leukoplast (15-04-2011), moneymaker3000 (15-04-2011), nonama (15-04-2011), OrgMinyak (15-04-2011), oscar (15-04-2011), overide07 (15-04-2011), sEjunDai (15-04-2011), underscore (15-04-2011), zaidi7977 (15-04-2011), zamreda (15-04-2011)
Paid Advertisement
  #2  
Old 15-04-2011, 01:44 PM
emag1881 emag1881 is offline
Active Member

emag1881's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Sep 2008
Posts: 830
Poster Rank: #4057
Thanked 7 Times
Active Level
My Mood:
Default

bagus penerangan tt, saya cuba cari ayat al baqarah dan tengok terjemahannya
__________________
Quote:
Testing Blog :)
Reply With Quote
  #3  
Old 15-04-2011, 02:28 PM
jebat05 jebat05 is offline
Super Active Member

jebat05's Avatar
 
Trader Rating: (20)
Join Date: Jan 2008
Location: Port Dickson->Tampin->Besut
Posts: 3,587
Poster Rank: #1059
Thanked 26 Times
Active Level
My Mood:
Default

info yg sgt berguna. tq
Reply With Quote
  #4  
Old 15-04-2011, 04:03 PM
kancil biru kancil biru is offline
Legendary Member

kancil biru's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Apr 2008
Posts: 11,621
Poster Rank: #217
Thanked 1,099 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by emag1881 View Post
bagus penerangan tt, saya cuba cari ayat al baqarah dan tengok terjemahannya
saya kongsi kan dari email yg saya dapat
Reply With Quote
  #5  
Old 15-04-2011, 04:13 PM
abahsera abahsera is online now
Junior Member

 
Trader Rating: (12)
Join Date: Nov 2010
Posts: 87
Poster Rank: #15142
Thanked 1 Time
Active Level
Default

perkongsian ilmu yang baik..
Thanks TT..
Reply With Quote
  #6  
Old 15-04-2011, 04:14 PM
haqi1611 haqi1611 is offline
Super Active Member

haqi1611's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,897
Poster Rank: #976
Thanked 18 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by kancil biru View Post
Artikel dipetik dari isuhangat.net



Dengan nama Allah
Selawat & salam kpd Nabi Muhammad Rasulullah s.a.w & klrga

Semoga sejahtera…

Utk berkongsi pengalaman…kalu ade kebaikan ikut, kalu bawa kesesatan jgn ikut & tlg beri nasihat pada Hambe.


Anak hambe umur 3++ sering nampak antu/setan/jin, mula2 hambe buat tak tau sebab sangka dia main2. Oleh krn kerap sgt dia tegur apabila melalui satu kaw. d puchong selangor, maka satu ari hambe layan dia bercakap.


Hambe tya mcm mana rupa?
Duk kat mana?
Buat ape?…dgn niat saje nak layan anak hambe berbual.


Selang beberapa ari lepas ‘tegur’ tersebut, anak hambe nangis, dia nampak antu/setan/jin dlm rumah plak, atas almari… Hambe syak antu/setan/jin tersebut ikut balik rumah sebab kami dah ‘tegur’ dia ari tu.
Setan dah janji akan sesatkan anak adam selagi boleh…


Mula2 hambe x percaya, sangkakan dia salah pandang. Hambe buat tak tau je, tapi dia tak mau masuk bilik.


Kali ke 2, dia menangis lg semasa hambe dlm bilik kecik… Hambe sangka dia bergaduh dgn adik Nur Aishah. Bila hambe tengok dia tgh paling kan muka ke bawah bantal. Dia kata nampak antu dlm bilik blkg pulak. Atas almari.


Perkara pertama hambe azan. Waktu tu dlm pukul 11 pg.
Selesai azan hambe tya, ade antu lagi?
Anak hambe kata ade lg warna putih…


Perkara ke2 hambe baca 3 Qul.
Selesai baca hambe tya, ade antu lagi?
Anak hambe kata ade lg warna merah…


Perkara ke3 hambe baca 3 ayat kursi.
Selesai baca hambe tya, ade antu lagi?
Anak hambe kata x ade …Alhamdulillah…


Hambe sangka antu/setan/jin dah lari terus, selang beberapa ari sekali lagi anak hambe nampak. Dia ketakutan…hambe buat perkara ke2 & perkara ke3 spt d atas. Alhamdulillah…


Tapi sampai bila…


Hambe teringat pesan satu ustazah, dia kata baca surah al Baqarah dlm umah, selama 3 ari antu/setan/jin tak masuk umah. Tapi surah al Baqarah panjang tuh…286 ayat


Memang jd kebiasaan hambe suka belek2 kitab Hadith Sohih Muslim d masjid sementara tunggu isyak. Belek punya belek…hambe jumpa sesuatu yg sgt mengujakan & boleh selesaikan masalah hambe…insyaAllah


Begini lebih kurang maksud dpd Hadith Sohih Muslim ;


“ketika Nb Muhammad s.a.w duduk bersama Jibril a.s, kedengaran bunyi pintu d buka. Jibril a.s menerangkan itu bunyi pintu langit terbuka. pintu tersebut tidak pernah terbuka selama ni. kemudian kelihatan malaikat turun.


Jibril a.s menerangkan malaikat itu tidak pernah turun ke bumi sebelum ini.
Malaikat tersebut turun dgn membawa nur yg tak pernah d anugerahkan kpd selain nabi, ianya khas utk Nb Muhammad s.a.w.
Nur tersebut ialah surah al Fatihah & 3 ayat terakhir iaitu 284, 285 & 286 surah al baqarah.”


Kalau nak lebih yakin sila semak dlm kitab sohih muslim.


Jadinya hambe buat kesimpulan apa yg ustazah tersebut bgtau adelah berdalilkan hadith sohih tersebut…


Hambe terus baca ayat2 tersebut setiap hari alhamdulillah…insyaAllah.


Dan antu/setan/jin tersebut tiada lg mengganggu anak hambe alhamdulillah…insyaAllah.


Antara lain ayat al Baqarah tersebut bermaksud memohon perlindungan dpd “golongan kafir”.


Di sebalik kejadian tersebut, ade sesuatu yg besar Allah nak beri kpd kita. Iaitu melazimi al Quran setiap hari. Akhirnya timbul rindu, ketagih & kasih akan al Quran…seterusnya rinduh & kasih akan Allah & Rasulullah s.a.w…masyaAllah suhanAllah alhamdulIllah Allahuakbar…


Carilah al Quran yg ade terjemahan & tafsir. Akan terbuka lebih byk jln2 Nya…insyaAllah.
Jgn duk tafsir sendiri…nanti ngaku rasul plak…na’uzubillah


Surah 29 al Ankabut; ayat 69
69.Dan org2 yg berjihad utk (mencari keredhoan) Kami, benar2 akan kami tunjukan kpd mrk jln2 kami.



Segala yg baik itu dpd Allah, manakala yg buruk itu kelemahan hambe (bersangka baik dgn Allah…)
terbaik good info
Reply With Quote
  #7  
Old 15-04-2011, 04:17 PM
KZ5 KZ5 is offline
Super Active Member

KZ5's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Jul 2010
Location: Dalam Gua, Diperhatikan Oleh Chart....Seram Wooooo
Posts: 2,684
Poster Rank: #1463
Thanked 3 Times
Active Level
My Mood:
Default

tq tt...good info
__________________
Syukur Alhamdulillah
Islam Pasti Menang......Allah Hu Akbar
-----------------------------------------------
Reply With Quote
  #8  
Old 15-04-2011, 04:24 PM
fazil3801 fazil3801 is offline
Active Member

fazil3801's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2007
Posts: 1,163
Poster Rank: #3138
Thanked 7 Times
Active Level
My Mood:
Default

terima kasih nasihat berguna
Reply With Quote
  #9  
Old 15-04-2011, 04:25 PM
nonama nonama is offline
Active Member

nonama's Avatar
 
Trader Rating: (8)
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,699
Poster Rank: #2280
Thanked 1 Time
Active Level
My Mood:
Default

thx tt~ Very Good Info~
Reply With Quote
  #10  
Old 15-04-2011, 04:32 PM
pawaih pawaih is offline
Active Member

pawaih's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,986
Poster Rank: #1989
Blog Entries: 1
Thanked 6 Times
Active Level
My Mood:
Default

tq TT.. tapi umah saya ada byk lagi makhluk halus w'pun orang kesihatan tiap2 minggu dtg fogging.. -nyamuk
__________________
TIPS2 BLOGGING DAN TUTORIAL DALAM BAHASA MELAYU di ---> SINI
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 09:40 AM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE