Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > MAKE MONEY DISCUSSION > Gold

Gold A precious metal forum discussion. Diversify your investment portfolio smartly.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 21,768
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 52,391
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 39,875
More...
Reply
 
Thread Tools
  #201  
Old 21-05-2012, 10:21 PM
world world is offline
Super Active Member

world's Avatar
 
Trader Rating: (30)
Join Date: Dec 2006
Posts: 4,824
Poster Rank: #757
Thanked 226 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by 999.9 View Post
td baru tepon agrobank melaka

memang betul utk rantai leher 30g ke bawah utk gadaian

gelang tangan 20 g kebawah

dgn syarat bank nk tengok barang dulu

sebulan boleh buat gadaian 10k shj
Rantai leher <35g
Rantai tangan <25g
gelang tangan x terima ..

terbaik.. hehe
__________________
Sahabat >>>> Jangan penat mengajak kearah kebaikan ,kerana syaitan tidak pernah penat mengajak kearah kejahatan dan malaikat pula tidak pernah jemu untuk mencatat kebaikan dan kejahatan yang kita lakukan..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #202  
Old 21-05-2012, 10:48 PM
leez88 leez88 is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (6)
Join Date: Nov 2010
Posts: 501
Poster Rank: #5716
Thanked 3 Times
Active Level
Default

betul tu...ada juga tanya adik sepupu dia kerja agro bank....katanya dah tak boleh overlap ...kena tebus dulu baru boleh gadai balik...
apa yang kaklimah kata tu betul...sebab ari tu dia ada bagi tau...tapi katanya kalau kita ramai ramai komplen tak setuju dengan syarat baru tu mungkin pihak bank akan consider dan batal kan syarat baru tu....

1. syarat gadai mesti ada resit beli....baru dapat 60%.. tak de resit beli hanya dapat 40% saja.

2. mesti tebus semula selepas 6 bulan...baru boleh gadai semula.
3. kalau yang terfikir nak gadai ngan pajak gadai cina...baik tak usah...lagi mahal upah simpan...2% sebulan...
Reply With Quote
  #203  
Old 22-05-2012, 08:41 AM
BC Gold Selangor BC Gold Selangor is offline
Active Member

BC Gold Selangor's Avatar
 
Trader Rating: (10)
Join Date: Mar 2012
Posts: 647
Poster Rank: #4822
Thanked 22 Times
Active Level
Default

ada kemungkinan tak, bank tukar syarat ni sobab banyak omeh tipu kono ar-rahnu...?
Reply With Quote
  #204  
Old 22-05-2012, 08:44 AM
razoraz razoraz is offline
Super Active Member

razoraz's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2010
Posts: 2,718
Poster Rank: #1417
Thanked 97 Times
Active Level
My Mood:
Default

taknak cuba bank muamalat?
Reply With Quote
  #205  
Old 22-05-2012, 09:58 AM
mat cput mat cput is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2010
Posts: 771
Poster Rank: #4223
Thanked 28 Times
Active Level
My Mood:
Default

arrahnu exchenge masih maintain rega upah 75 sen.....simpan unlimit selagi bayau upah ......tapi kalau dah bertahun rega emas tak naik.....siap2 ler bayar upah lebih tinggi dari nilai emas yg ada......teknik rempit adalah sesuai untuk tokey emas dan peruncit emas mendapatkan modal......kalau individu yg cuba nak dapat untung cepat melabur dalam emas ni......siap2 ler ...he he
Reply With Quote
  #206  
Old 22-05-2012, 10:27 AM
duit sampingan duit sampingan is offline
Normal Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2011
Posts: 232
Poster Rank: #8968
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by kaklimah View Post
INFO TERKINI (UPDATE BY BANK TODAY EFFECTIVE TODAY)

****AR-RAHNU AGROBANK****

Ke Agro bank hari nie nak ambik barang..... agak pelik X der orang jam 11 pagi....selalu penuh giler... officer inform ramai mai & balik camtu jer

Syarat2 baru bank terima hari nie....ANTARANYA saya inform yg ingat dulu...

1. Syarat limit pinjaman ikut umur.... cth limit maks pinjaman RM10k sebulan
2. Maksimun pinjaman 60%
3. ***GELANG TANGAN DAH TAK TERIMA hanya terima rantai tangan
4. BERAT ITEM ANTARANYA:
- RANTAI LEHER - tak lebih 35g
- RANTAI TANGAN - tak lebih 25g
- RANTAI KAKI - tak lebih 15g
- loket/cincin/subang - tal lebih 5g
5. wajib buka akaun bank-pinjaman akan masuk direct
6. Boleh buat ikut lokasi terdekat & satu cawangan sahaja
7. Resit belian - X der boleh pinjam maks 40% jer

dan lain2.....
DIAMBIL dr kawan fb..
wah, dah makin ketat syarat pinjaman ar-rahnu ye..
Reply With Quote
  #207  
Old 23-05-2012, 03:29 PM
Dinar Bersinar Dinar Bersinar is offline
Normal Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2012
Posts: 120
Poster Rank: #12862
Thanked 1 Time
Active Level
My Mood:
Default

sebenarnya kesian jgk pd org yg mmg perlu duit, so dorg pg la bank nk pajak. sampai2 bank, mcm2 plk syarat dorg letak. ish, ish...
lg satu, ada sesetengah ar rahnu (yg bkn bank), tgh hari je dh x blh pajak dh, sbb cash dh abis. ni luahan je...hehe

tp oleh sbb kat cni tanya mn satu pilihan. jwpnnya bank rakyat la...
Reply With Quote
  #208  
Old 25-05-2012, 10:48 PM
abahmu abahmu is offline
Legendary Member

abahmu's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2007
Location: kb-kl
Posts: 16,341
Poster Rank: #119
Thanked 107 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by BC Gold Selangor View Post
ada kemungkinan tak, bank tukar syarat ni sobab banyak omeh tipu kono ar-rahnu...?
sbb ada kes kantoi emas palsu yg digadai..bnyk jgk agro bank kena...

bank islam setakat ni semua emas terima lg..tp mgkn mengambil langkah berhati2 diatas ape yg menimpa ke atas agro bank..

langkah hati2 tu klu x silap emas bar yg x lebih 300 gram diterima..bnyk keping pun x ksh...sbb yg 500 gram ke atas ni takut dpt emas palsu sprtimana agro bank terkena....
__________________
Perbincangan Mengenai Hartanah
Lembu Dan Macai Tak Dapat Dipisahkan
Reply With Quote
  #209  
Old 28-05-2012, 11:14 AM
Dinar Bersinar Dinar Bersinar is offline
Normal Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2012
Posts: 120
Poster Rank: #12862
Thanked 1 Time
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by abahmu View Post
sbb ada kes kantoi emas palsu yg digadai..bnyk jgk agro bank kena...

bank islam setakat ni semua emas terima lg..tp mgkn mengambil langkah berhati2 diatas ape yg menimpa ke atas agro bank..

langkah hati2 tu klu x silap emas bar yg x lebih 300 gram diterima..bnyk keping pun x ksh...sbb yg 500 gram ke atas ni takut dpt emas palsu sprtimana agro bank terkena....
masa dorg dpt emas tu x check dulu ke palsu ke tulen...
Reply With Quote
  #210  
Old 28-05-2012, 11:15 AM
Dinar Bersinar Dinar Bersinar is offline
Normal Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2012
Posts: 120
Poster Rank: #12862
Thanked 1 Time
Active Level
My Mood:
Default

tp kan, takut org yg gadai tu pun x tau yg emas dia beli tu palsu.
pg ar rahnu nk gadai baru tau.
x ke haru biru jd nya...
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 07:39 AM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE