Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Santai, Others

Santai, Others Santai, perngkongsian info, minta pertolongan ahli lain dan semua perbincangan yang tidak bersangkutan dengan forum lain. NO OFFTOPIC.

Recommended Brokers

Forex Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 18-06-2007, 02:40 PM
amir83 amir83 is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2007
Posts: 122
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default Aksi Jijik Budak Sekolah

Tengokla budak2 zaman sekarang...ape nak jadi aku pon xtau la...semoga diorang sumer taubat cepat2.

Aksi Jijik Budak Sekolah

KUANTAN: Perbuatan merakam aksi lucah melalui telefon bimbit bukan saja mudah dilakukan, malah kini makin menjadi-jadi.

Terbaru membabitkan klip video memaparkan sekumpulan pelajar lelaki sekolah menengah mencabul seorang pelajar perempuan di tepi parit.

Selepas klip video aksi kurang ajar kumpulan Mat Rempit merakam aksi melampau mereka mencabul seorang gadis bertudung disebar menggunakan telefon bimbit baru-baru ini, kini klip video terbaru bertajuk ‘budak sekolah berani’ itu hangat diperkatakan di kalangan pelajar.

Rakaman tiga minit sembilan saat itu menunjukkan tiga hingga empat pelajar lelaki berpakaian seragam sekolah menengah rakus meraba tubuh gadis itu yang juga memakai seragam sekolah iaitu baju kurung putih dan kain biru muda.

Seorang peniaga yang hanya mahu dikenali sebagai Arsyad Khan, 45, berkata dia menemui klip video perbuatan jijik pelajar sekolah terbabit dalam telefon bimbit anak lelakinya berusia 16 tahun.

Katanya, dia memeriksa telefon bimbit itu selepas terdengar perbualan anaknya dengan seorang rakan sebaya di luar rumah.

“Ketika itu, saya berehat sambil bersandar di tepi tingkap. Tak lama kemudian, seorang rakan anak saya datang dan mereka berbual di luar rumah berhampiran tempat saya bersandar.

“Awalnya, mereka berbual perkara biasa. Namun, lama-kelamaan perbualan mereka menjurus kepada perkara berbaur lucah membuatkan saya memasang telinga untuk mengetahui apa yang mereka bualkan,” katanya.

Arsyad turut mengintai kedua-dua remaja itu di sebalik cermin tingkap dan mendapati masing-masing memegang telefon bimbit.

Dia mengesyaki anak dan rakannya mungkin menonton sesuatu yang kurang elok dalam telefon bimbit mereka.

Atas rasa ingin tahu, dia memanggil anaknya dan meminta telefon bimbit itu untuk diperiksa.

“Anak saya mendakwa dia dan rakan hanya melihat klip video biasa dan enggan menyerahkan telefon bimbitnya. Namun, sebagai bapa saya berkeras meminta telefon bimbit itu,” katanya.

Katanya, dia terkejut apabila mendapati telefon bimbit itu mengandungi klip video aksi lucah yang dirakam sekumpulan pelajar sekolah menengah.

Rakaman itu menunjukkan seorang gadis tidak bertudung ditelentangkan di tepi parit sedang dicabul beberapa pelajar lelaki

Seorang lagi pelajar merakam perbuatan itu daripada pelbagai sudut.

Menurutnya, dia jijik melihat perbuatan pelajar sekolah terbabit yang diumpamakan sebagai binatang.

“Perbuatan mereka macam binatang kerana tak segan-silu mencabul gadis, apatah lagi di tempat terbuka pada waktu siang. Pelajar perempuan itu tidak diketahui keadaannya sama ada rela diperlakukan sedemikian atau dikhayalkan pelajar lelaki terbabit.

“Ada kemungkinan mereka terikut-ikut dengan aksi lucah yang melambak di pasaran gelap sekarang. Saya kesal kerana jika pada usia remaja sudah menunjukkan perbuatan yang melampau, apa akan jadi apabila mereka meningkat dewasa,” katanya.

Kata Arsyad, anaknya mendakwa klip video itu diperoleh daripada rakan yang dipindahkan melalui ‘bluetooth’.

Ini yang mendorong anaknya memiliki klip video itu kerana ia dimiliki ramai rakannya.

“Bagaimanapun, saya menasihatinya jangan lagi menyimpan klip video seperti itu kerana boleh merosakkan akhlak.

“Saya bimbang jika penyebaran klip video ini di kalangan pelajar tidak dikawal, ia boleh mempengaruhi pemikiran mereka kepada gejala seks bebas,” katanya.

Mengulas gejala semakin teruk dilakukan sesetengah remaja gila seks, penganalisis jenayah, Kamal Affendi Hashim, berkata golongan itu cuba meniru adegan lucah daripada klip video yang pernah ditonton dengan merakam sendiri aksi lucah mereka bersama rakan.

“Gejala ini bukan perkara baru, ia kerap dibangkitkan terutama dalam media. Namun, sikap ibu bapa yang mahu melindungi perbuatan anak mereka kerana bimbang dikenakan hukuman berat membuatkan masalah ini dianggap terpencil.

“Realitinya, perkara sebegini berlaku bukan saja di bandar, malah di mana-mana. Masalah bertambah besar jika ia berlaku di sekolah tetapi pihak sekolah tidak melaporkan kepada pihak berkuasa kerana bimbang mendapat prestasi buruk,” katanya.

Baginya, disebabkan pihak sekolah merahsiakan perbuatan itu, langkah pencegahan sukar diambil kerana pelajar menganggap ia bukan kesalahan besar.

Apabila tiada tindakan tegas diambil, kesannya pelajar terbabit akan menjadikan perbuatan mencabul itu sebagai tabiat hingga dewasa.

“Lebih buruk, keseronokan yang dilakukan tanpa memikirkan risikonya itu bakal mendorong pelakunya melakukan jenayah seksual,” katanya.

Sehubungan itu, Kamal Affendi meminta pengurusan sekolah dan Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) memandang serius isu seks bebas di kalangan pelajar supaya dapat menangani gejala negatif itu.

“Lazimnya, apabila jenayah dilakukan pelajar, ia cuba ditutup kerana menganggap si pelaku masih mentah lalu memberi kelonggaran kepada mereka.

“Sedangkan, kesalahan mereka boleh dihukum mengikut Kanun Keseksaan,” katanya.
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 18-06-2007, 02:45 PM
WanNo WanNo is offline
Junior

WanNo's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2007
Posts: 60
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to WanNo
Default

Patut kena ada undang2la... budak umo bwh 18thn tak dibenarkan pakai hp.
bukan stakat salah guna mcm ni je... kes curik hp/ curik duit utk beli hp dikalangn dak skolah pon byk skrg nih.
bukan nak kondemkan teknologi... tapi perlu benda ni perlu dipantau.
__________________
Saya adalah seorang saudagar kain online ;-)...
KedaiKainOnline
Reply With Quote
  #3  
Old 18-06-2007, 02:48 PM
amir83 amir83 is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2007
Posts: 122
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by WanNo View Post
Patut kena ada undang2la... budak umo bwh 18thn tak dibenarkan pakai hp.
bukan stakat salah guna mcm ni je... kes curik hp/ curik duit utk beli hp dikalangn dak skolah pon byk skrg nih.
bukan nak kondemkan teknologi... tapi perlu benda ni perlu dipantau.
100% SETUJU!Sape sokong angkat tangan...
Reply With Quote
  #4  
Old 18-06-2007, 02:51 PM
bijak_sinner bijak_sinner is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2005
Location: perak
Posts: 288
Thanks (Received): 8
Likes (Received): 0
Active Level
Send a message via Yahoo to bijak_sinner
Thumbs up

susah la kalau budak sekolah xd ephone.. aku nak amik anak aku pulang dari sekolah susah pulak lepas ni..
Reply With Quote
  #5  
Old 18-06-2007, 02:57 PM
WanNo WanNo is offline
Junior

WanNo's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2007
Posts: 60
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to WanNo
Default

Quote:
Originally Posted by bijak_sinner View Post
susah la kalau budak sekolah xd ephone.. aku nak amik anak aku pulang dari sekolah susah pulak lepas ni..
public phonekan ada kat setiap skolah...
zaman 80an, 90an dulu tak pakai hp pon...
bleh gak idup..
__________________
Saya adalah seorang saudagar kain online ;-)...
KedaiKainOnline
Reply With Quote
  #6  
Old 18-06-2007, 03:01 PM
syah99 syah99 is offline
Super Active

syah99's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Sep 2006
Location: Battlefield
Posts: 6,033
Thanks (Received): 18
Likes (Received): 35
Active Level
My Mood:
Wink

bukan salah teknologi tu semata2,
akal anak2 tu yg dah rosak,

kalo takde camera,
maksiat cmtu akan jadi gak,
cuma tak dpt dirakam guna camera la.

didikan yg penting,
penguatkuasaan pun lg penting.
__________________
BLITZKRIEG!!!
Reply With Quote
  #7  
Old 18-06-2007, 03:05 PM
masreemie masreemie is offline
Super Active

masreemie's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2007
Location: Desa Kolej - Sri Tambun
Posts: 6,762
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to masreemie
Default

Quote:
Originally Posted by syah99 View Post
bukan salah teknologi tu semata2,
akal anak2 tu yg dah rosak,

kalo takde camera,
maksiat cmtu akan jadi gak,
cuma tak dpt dirakam guna camera la.

didikan yg penting,
penguatkuasaan pun lg penting.
fuh... saya setuju ngan en syah!...
Reply With Quote
  #8  
Old 18-06-2007, 03:12 PM
matgori matgori is offline
Active Plus

matgori's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Mar 2007
Location: Tak Kenal Maka Tak Cinta, Peaceeee!!!
Posts: 3,928
Thanks (Received): 9
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to matgori
Default

dah takde apa nak komen lagi dah, dah jemu dan tak bleh buat apa, sendiri mau ingat...
Reply With Quote
  #9  
Old 18-06-2007, 03:14 PM
esssymanex esssymanex is offline
Active Member

esssymanex's Avatar
 
Trader Rating: (21)
Join Date: Feb 2007
Posts: 1,176
Thanks (Received): 13
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Pendidikan agama tu yg penting...
Reply With Quote
  #10  
Old 18-06-2007, 03:15 PM
kerenggecrew kerenggecrew is offline
Regular

kerenggecrew's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2007
Posts: 468
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to kerenggecrew
Default

emmm selalu nya kalau dah malas nak komen tu... dapat je budak tu kasi makan siku ke kaki je senang... emmm umur tak matang lagi dah jadi cam tu... ni la dunia sekarang kan..
__________________
*** TAK KAN MELAYU HILANG DI DUNIA ***
YM kerengge_crew
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 05:24 PM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you