Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 16-10-2010, 06:47 AM
demise_u demise_u is offline
Super Active

demise_u's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2008
Posts: 6,049
Thanks (Received): 95
Likes (Received): 6
Active Level
Default Burger McDonald's tidak busuk selama enam bulan


BURGER dan kentang goreng di atas pinggan di apartmen Sally Davies di New York pada 14 Oktober lalu.

--------------------------------------------------------------------------------


NEW YORK - Burger daging dan kentang goreng McDonald's didapati tidak busuk selama enam bulan selepas ia dibiarkan berada di atas pinggan di dalam apartmen seorang wanita, Sally Davies di New York.

Wanita itu membeli set Happy Meal McDonald's enam bulan lalu dan dia tidak memakannya.

Apa yang dibuat dengan burger itu ialah dia merakamkan gambar makanan tersebut dengan kamera bagi melihat sama ada ia mengalami perubahan selama enam bulan. Dia membeli burger dan kentang goreng itu pada 10 April lalu.

Burger dan kentang goreng yang tidak busuk itu pernah disiarkan dalam beberapa program televisyen dan menjadi perdebatan semasa orang ramai memikirkan bagaimana makanan segera boleh menunjukkan perubahan bentuk selepas enam bulan berada di atas pinggan.

"Ia (merakamkan burger itu selama enam bulan) bermula dengan satu pertaruhan dengan seorang rakan saya," katanya.

"Oleh itu, pada 10 April lalu, saya membeli sebiji burger dan saya mula merakamkan gambarnya tetapi tidak ada apa yang berlaku. Burger itu berbau selama satu hari dan ia kemudian terhenti (tidak ada bau lagi)," kata wanita tersebut.

Roti burger itu mengecut sedikit tetapi ia masih mengekalkan keadaan asal dan kelihatan sama seperti baru dibeli. Seperti yang dikatakan wanita itu, burger itu juga tidak ada bau.

Dua ekor anjingnya, Shih Tzu dan Charlie tidak menunjukkan minat untuk memakan buger itu kerana ia tidak mengeluarkan bau.

Ketahanan buger tersebut selama enam bulan mencetuskan kebingungan dan kebimbangan ramai pihak sama ada makanan segera yang bertahan lama itu sihat untuk kesihatan.

Pihak McDonald's enggan memenuhi permintaan ditemu ramah.

Bagaimanapun, menurut satu kenyataan rangkaian restoran itu, bahan makanan segar disediakan di restoran McDonald's.

"Adalah tidak munasabah untuk menyediakan satu maklumat terperinci berhubung dakwaan (wanita itu) tanpa mengetahui keadaan makanan itu disimpan. Kami meminta orang ramai tidak membuat sebarang kesimpulan," kata kenyataan daripada rangkaian restoran McDonald's.

Menurut kenyataan itu, bakteria dan kulat membiak berdasarkan keadaan tertentu. Jika makanan kering secukupnya, ia tidak akan membesarkan bakteria atau kulat.

Wanita yang merakamkan gambar itu benci dengan dakwaan yang diterimanya menerusi e-mel bahawa dia menipu berhubung burger tersebut.

"Saya tidak tahu kenapa saya mahu menipu. Saya berharap orang ramai akan membeli burger itu dan melakukan beberapa eksperimen," katanya. - AFP "

Last edited by demise_u; 16-10-2010 at 06:57 AM..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 16-10-2010, 06:58 AM
highway highway is offline
Active Plus

highway's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Oct 2009
Posts: 4,401
Thanks (Received): 291
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default






http://www.flickr.com/photos/sallyda...th/5059592657/
Reply With Quote
  #3  
Old 16-10-2010, 07:00 AM
TamingSari TamingSari is offline
CG Top Poster Club

TamingSari's Avatar

 
Trader Rating: (28)
Join Date: Jun 2006
Location: FBS.MY
Posts: 25,114
Thanks (Received): 126
Likes (Received): 3
Blog Entries: 2
Active Level
My Mood:
Default

aduhh... ini macam segera lah mati ...
__________________
Quote:
100% Bonus Boleh Withdraw |Register SINI
Call/SMS/WhatsApp: 012.Tujuh99.1752
Reply With Quote
  #4  
Old 16-10-2010, 07:00 AM
-pojie- -pojie- is offline
Well-Known
Member
XM Official
Representative

-pojie-'s Avatar
 
Trader Rating: (77)
Join Date: Oct 2008
Location: dlm rumah~~~
Posts: 20,952
Thanks (Received): 47
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

x busuk tp akn menjd keracunan jugak..
apedaaa~~~
Reply With Quote
  #5  
Old 16-10-2010, 07:02 AM
bazsh bazsh is offline
Super Active

 
Trader Rating: (18)
Join Date: Jul 2008
Location: New Castle
Posts: 7,022
Thanks (Received): 12
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Apa bahan yg dimasukkan eh?
Guna formaldehyde kah???
Reply With Quote
  #6  
Old 16-10-2010, 07:06 AM
TamingSari TamingSari is offline
CG Top Poster Club

TamingSari's Avatar

 
Trader Rating: (28)
Join Date: Jun 2006
Location: FBS.MY
Posts: 25,114
Thanks (Received): 126
Likes (Received): 3
Blog Entries: 2
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by bazsh View Post
Apa bahan yg dimasukkan eh?
Guna formaldehyde kah???
stop la nmpknye makan macd
__________________
Quote:
100% Bonus Boleh Withdraw |Register SINI
Call/SMS/WhatsApp: 012.Tujuh99.1752
Reply With Quote
  #7  
Old 16-10-2010, 07:06 AM
zerovirus zerovirus is offline
CG Super Hardcore

zerovirus's Avatar

 
Trader Rating: (26)
Join Date: Jan 2009
Posts: 177,259
Thanks (Received): 58
Likes (Received): 4
Active Level
My Mood:
Default

mcm mana leh jadi mcm tu ? fuh
Reply With Quote
  #8  
Old 16-10-2010, 07:07 AM
kubukuat kubukuat is offline
Regular

kubukuat's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2010
Location: windows/system32
Posts: 150
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

betul2 ni...dah tahu lama,tu pasal tak mkn MCD...huhu
Reply With Quote
  #9  
Old 16-10-2010, 07:09 AM
astrowan astrowan is offline
CG Top Poster Club

astrowan's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Aug 2009
Location: saya anak malaysia
Posts: 22,310
Thanks (Received): 248
Likes (Received): 1
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

itu lah bahan rahsia dia jeng jeng jeng jeng.........

short term lain kot..long term lain..pandai2 aku taip ni wakkakakakka
__________________
:)paid
Reply With Quote
  #10  
Old 16-10-2010, 07:24 AM
zerovirus zerovirus is offline
CG Super Hardcore

zerovirus's Avatar

 
Trader Rating: (26)
Join Date: Jan 2009
Posts: 177,259
Thanks (Received): 58
Likes (Received): 4
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by astrowan View Post
itu lah bahan rahsia dia jeng jeng jeng jeng.........

short term lain kot..long term lain..pandai2 aku taip ni wakkakakakka
keke ... ntah ppuan ni tipu
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply Share This Thread

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold