Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Seram, Misteri, Hantu, Ngeri, Pelik

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 5,940
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 30,051
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 22,438
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 25-08-2010, 07:19 PM
akukurt akukurt is offline
Legendary Member

akukurt's Avatar
 
Trader Rating: (10)
Join Date: Feb 2010
Location: GBP/USD
Posts: 10,600
Poster Rank: #240
Thanked 60 Times
Active Level
My Mood:
Default 1 Gereja Di US memeluk ISLAM di bulan Ramadhan

salam, den jumpa kat facebook...

den extract link dari facebook, so semua orang boleh tengok walau takde akaun facebook.. kene ade player untuk play format .mp4

sekian

direct link:
http://video.ak.fbcdn.net/cfs-ak-snc...93235_7235.mp4

kalau ade FB tengok kat sini:
http://www.facebook.com/video/video.php?v=1517704793235

Last edited by akukurt; 25-08-2010 at 07:25 PM..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 25-08-2010, 07:21 PM
penjejak naga penjejak naga is offline
Active Member

penjejak naga's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2009
Posts: 641
Poster Rank: #4703
Thanked 5 Times
Active Level
Default

apasal ni x leh tgk pun
Reply With Quote
  #3  
Old 25-08-2010, 07:22 PM
zerovirus zerovirus is offline
CG Super Hardcore

zerovirus's Avatar

 
Trader Rating: (26)
Join Date: Jan 2009
Location: SMS-0173533105
Posts: 127,044
Poster Rank: #2
Thanked 58 Times
Active Level
My Mood:
Default

aku ada akaun fb pun tak leh tgk
Reply With Quote
  #4  
Old 25-08-2010, 07:24 PM
zaimi2 zaimi2 is offline
Legendary Member

zaimi2's Avatar

 
Trader Rating: (34)
Join Date: Mar 2008
Location: Mountain Of GOLD
Posts: 14,416
Poster Rank: #139
Thanked 373 Times
Active Level
My Mood:
Default

ini lah..islam....
Reply With Quote
  #5  
Old 25-08-2010, 07:25 PM
akukurt akukurt is offline
Legendary Member

akukurt's Avatar
 
Trader Rating: (10)
Join Date: Feb 2010
Location: GBP/USD
Posts: 10,600
Poster Rank: #240
Thanked 60 Times
Active Level
My Mood:
Default

kalau yang tak buleh tengok tu takde player untuk format .mp4 da...

buleh tgk di sini bagi yang ada facebook

http://www.facebook.com/video/video.php?v=1517704793235
Reply With Quote
  #6  
Old 25-08-2010, 07:29 PM
manok manok is offline
Active Member

manok's Avatar
 
Trader Rating: (14)
Join Date: Jun 2010
Posts: 1,360
Poster Rank: #2622
Blog Entries: 3
Thanked 26 Times
Active Level
My Mood:
Default

adeh, ak ade player. tp mcm link tu xleh pakai je.
x kuar pape pun
Reply With Quote
  #7  
Old 25-08-2010, 07:32 PM
manok manok is offline
Active Member

manok's Avatar
 
Trader Rating: (14)
Join Date: Jun 2010
Posts: 1,360
Poster Rank: #2622
Blog Entries: 3
Thanked 26 Times
Active Level
My Mood:
Default

ok. bleh dh. kene cpy paste link. open url kt player
Reply With Quote
  #8  
Old 25-08-2010, 07:46 PM
fitrizah fitrizah is offline
Junior Member

fitrizah's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Aug 2010
Posts: 53
Poster Rank: #18174
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

mmg tsentuh hati mdengar khutbah beliau..ramadhan membawa berkat..
Reply With Quote
  #9  
Old 25-08-2010, 07:52 PM
manok manok is offline
Active Member

manok's Avatar
 
Trader Rating: (14)
Join Date: Jun 2010
Posts: 1,360
Poster Rank: #2622
Blog Entries: 3
Thanked 26 Times
Active Level
My Mood:
Default

thanks TT, bgs video ni
Reply With Quote
  #10  
Old 25-08-2010, 07:52 PM
DenyMyExistenc3 DenyMyExistenc3 is offline
Active Member

DenyMyExistenc3's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2008
Posts: 599
Poster Rank: #4909
Thanked 99 Times
Active Level
My Mood:
Default


cite nie dah pernah baca...


Ada seorang pemuda Arab yang baru saja menyelesaikan bangku kuliahnya di Amerika.
Pemuda ini adalah salah seorang yang diberi nikmat oleh Allah SWT berupa pendidikan agama Islam bahkan dia mampu mendalaminya.
Selain belajar, dia juga seorang jurudakwah Islam.
Ketika berada di Amerika, dia berkenalan dengan salah seorang Nasrani.
Hubungan mereka semakin akrab, dengan harapan semoga Allah s.w.t. memberinya hidayah masuk Islam.

Pada suatu hari mereka berdua berjalan-jalan di sebuah perkampungan di Amerika dan melintas dekat sebuah gereja yang terdapat di kampung tersebut.
Temannya itu meminta agar dia turut masuk ke dalam gereja.
Mula mula dia keberatan, namun kerana desakan akhirnya pemuda itu pun memenuhi permintaannya lalu ikut masuk ke dalam gereja dan duduk di salah satu bangku dengan hening, sebagaimana kebiasaan mereka.

Ketika paderi masuk, mereka serentak berdiri untuk memberikan penghormatan lantas kembali duduk.
Di saat itu, si paderi agak terbeliak ketika melihat kepada para hadirin dan berkata,
'Di tengah kita ada seorang Muslim. Aku harap dia keluar dari sini.'
Pemuda Arab itu tidak bergerak dari tempatnya.
Paderi tersebut mengucapkan perkataan itu berkali-kali, namun dia tetap tidak bergerak dari tempatnya.
Hingga akhirnya paderi itu berkata,
'Aku minta dia keluar dari sini dan aku menjamin keselamatannya. '
Barulah pemuda ini beranjak keluar.

Di ambang pintu, pemuda bertanya kepada sang paderi,
'Bagaimana anda tahu bahawa saya seorang Muslim?'
Paderi itu menjawab,
'Dari tanda yang terdapat di wajahmu.'

Kemudian dia beranjak hendak keluar.
Namun, paderi ingin memanfaatkan kehadiran pemuda ini dengan mengajukan beberapa pertanyaan, tujuannya untuk memalukan pemuda tersebut dan sekaligus mengukuhkan agamanya.
Pemuda Muslim itupun menerima tentangan debat tersebut.

Paderi berkata,
'Aku akan mengajukan kepada anda 22 pertanyaan dan anda harus menjawabnya dengan tepat. '
Si pemuda tersenyum dan berkata,
'Silakan!'

Sang paderi pun mulai bertanya,
'Sebutkan satu yang tiada duanya, dua yang tiada tiganya, tiga yang tiada empatnya, empat yang tiada limanya, lima yang tiada enamnya,
enam yang tiada tujuhnya, tujuh yang tiada delapannya,
delapan yang tiada sembilannya, sembilan yang tiada sepuluhnya,
sesuatu yang tidak lebih dari sepuluh,
sebelas yang tiada dua belasnya, dua belas yang tiada tiga belasnya,
tiga belas yang tiada empat belasnya.'

'Sebutkan sesuatu yang dapat bernafas namun tidak mempunyai ruh!
Apa yang dimaksud dengan kuburan berjalan membawa isinya?
Siapakah yang berdusta namun masuk ke dalam surga?
Sebutkan sesuatu yang diciptakan Allah namun Dia tidak menyukainya?
Sebutkan sesuatu yang diciptakan Allah dengan tanpa ayah dan ibu!'

'Siapakah yang tercipta dari api,
siapakah yang diazab dengan api dan siapakah yang terpelihara dari api?
Siapakah yang tercipta dari batu,
siapakah yang diazab dengan batu dan siapakah yang terpelihara dari batu?'

'Sebutkan sesuatu yang diciptakan Allah dan dianggap besar!
Pohon apakah yang mempunyai 12 ranting,
setiap ranting mempunyai 30 daun,
setiap daun mempunyai 5 buah,
3 di bawah naungan dan dua di bawah sinaran matahari?'

Mendengar pertanyaan tersebut, pemuda itu tersenyum dengan keyakinan kepada Allah.

Setelah membaca 'Bismillah.. .' dia berkata,

-Satu yang tiada duanya ialah Allah s.w.t..

-Dua yang tiada tiganya ialah Malam dan Siang. Allah s.w.t. berfirman, 'Dan Kami jadikan malam dan siang sebagai dua tanda (kebesaran kami).' (Al-Isra': 12).

-Tiga yang tiada empatnya adalah kesilapan yang dilakukan Nabi Musa ketika Khidir menenggelamkan sampan, membunuh seorang anak kecil dan ketika menegakkan kembali dinding yang hampir roboh.

-Empat yang tiada limanya adalah Taurat, Injil, Zabur dan al-Qur'an.

- Lima yang tiada enamnya ialah Solat lima waktu.

-Enam yang tiada tujuhnya ialah jumlah Hari ketika Allah s.w.t. menciptakan makhluk.

-Tujuh yang tiada lapannya ialah
Langit yang tujuh lapis. Allah s.w.t. berfirman,
'Yang telah menciptakan tujuh langit berlapis-lapis. Kamu sekali-kali tidak melihat pada ciptaan Rabb Yang Maha Pemurah sesuatu yang tidak seimbang.' (Al-Mulk: 3).

-Lapan yang tiada sembilannya ialah
Malaikat pemikul Arsy ar-Rahman. Allah s.w.t. berfirman,
'Dan malaikat-malaikat berada di penjuru-penjuru langit.
Dan pada hari itu delapan orang malaikat menjunjung 'Arsy Rabbmu di atas (kepala) mereka.' (Al-Haqah: 17).

-Sembilan yang tiada sepuluhnya adalah mu'jizat yang diberikan kepada Nabi Musa yaitu:
tongkat, tangan yang bercahaya, angin topan, musim paceklik, katak, darah, kutu dan belalang.*

-Sesuatu yang tidak lebih dari sepuluh ialah Kebaikan. Allah s.w.t. berfirman,
'Barang siapa yang berbuat kebaikan maka untuknya sepuluh kali lipat.' (Al-An'am: 160).

-Sebelas yang tiada dua belasnya ialah jumlah Saudara-Saudara Nabi Yusuf .

-Dua belas yang tiada tiga belasnya ialah Mu'jizat Nabi Musa yang terdapat dalam firman Allah,
'Dan (ingatlah) ketika Musa memohon air untuk kaumnya, lalu Kami berfirman,
'Pukullah batu itu dengan tongkatmu.'
Lalu memancarlah daripadanya dua belas mata air.' (Al-Baqarah: 60).

-Tiga belas yang tiada empat belasnya ialah
jumlah Saudara Nabi Yusuf ditambah dengan ayah dan ibunya.

-Adapun sesuatu yang bernafas namun tidak mempunyai ruh adalah waktu Subuh. Allah s.w.t. berfirman,
'Dan waktu subuh apabila fajarnya mulai menyingsing. ' (At-Takwir: 18).

-Kuburan yang membawa isinya adalah Ikan yang menelan Nabi Yunus AS.

-Mereka yang berdusta namun masuk ke dalam surga adalah saudara-saudara Nabi Yusuf, yakni ketika mereka berkata kepada ayahnya,
'Wahai ayah kami, sesungguhnya kami pergi berlumba-lumba
dan kami tinggalkan Yusuf di dekat barang-barang kami, lalu dia dimakan serigala.'
Setelah kedustaan terungkap, Yusuf berkata kepada mereka,
'Tak ada cercaan terhadap kamu semua.'
Dan ayah mereka Ya'qub berkata,
'Aku akan memohonkan ampun bagimu kepada Rabbku.
Sesungguhnya Dia-lah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.' (Yusuf:98)

-Sesuatu yang diciptakan Allah namun tidak Dia sukai adalah suara Keldai. Allah s.w.t. berfirman,
'Sesungguhnya sejelek-jelek suara adalah suara keldai.' (Luqman: 19).

-Makhluk yang diciptakan Allah tanpa bapa dan ibu adalah Nabi Adam, Malaikat, Unta Nabi Shalih dan Kambing Nabi Ibrahim.

-Makhluk yang diciptakan dari api adalah Iblis,
yang diazab dengan api ialah Abu Jahal dan yang terpelihara dari api adalah Nabi Ibrahim..
Allah s.w.t. berfirman, 'Wahai api dinginlah dan selamatkan Ibrahim..' (Al-Anbiya': 69).

-Makhluk yang terbuat dari batu adalah Unta Nabi Shalih, yang diazab dengan batu adalah tentara bergajah dan yang terpelihara dari batu adalah Ashabul Kahfi (penghuni gua).

-Sesuatu yang diciptakan Allah dan dianggap perkara besar adalah Tipu Daya Wanita, sebagaimana
firman Allah s.w.t. 'Sesungguhnya tipu daya kaum wanita itu sangatlah besar.' (Yusuf: 28).

-Adapun pohon yang memiliki 12 ranting setiap ranting mempunyai 30 daun,
setiap daun mempunyai 5 buah, 3 di bawah teduhan dan dua di bawah sinaran matahari maknanya:
Pohon adalah Tahun, Ranting adalah Bulan, Daun adalah Hari
dan Buahnya adalah Solat yang lima waktu, Tiga dikerjakan di malam hari dan Dua di siang hari.

Paderi dan para hadirin merasa takjub mendengar jawapan pemuda Muslim tersebut. Kemudian dia pun mula hendak pergi. Namun dia mengurungkan niatnya dan meminta kepada paderi agar menjawab satu pertanyaan saja. Permintaan ini disetujui oleh paderi.

Pemuda ini berkata, 'Apakah kunci surga itu?'

Mendengar pertanyaan itu lidah paderi menjadi kelu, hatinya diselimuti keraguan dan rupa wajahnya pun berubah. Dia berusaha menyembunyikan kekuatirannya, namun tidak berhasil. Orang-orang yang hadir di gereja itu terus mendesaknya agar menjawab pertanyaan tersebut, namun dia cuba mengelak.

Mereka berkata, 'Anda telah melontarkan 22 pertanyaan kepadanya dan semuanya dia jawab, sementara dia hanya memberi cuma satu pertanyaan namun anda tidak mampu menjawabnya! '

Paderi tersebut berkata, 'Sesungguh aku tahu jawapannya, namun aku takut kalian marah.'

Mereka menjawab, 'Kami akan jamin keselamatan anda. '

Paderi pun berkata, 'Jawapannya ialah: Asyhadu An La Ilaha Illallah , Wa Asyhadu Anna Muhammadar Rasulullah. '

Lantas paderi dan orang-orang yang hadir di gereja itu terus memeluk agama Islam. Sungguh Allah SWT telah menganugerahkan kebaikan dan menjaga mereka dengan Islam melalui tangan seorang pemuda Muslim yang bertakwa .**
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 10:35 AM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE