Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Historical, Myth, Legend

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 26,826
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 57,427
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 44,422
More...
Reply
 
Thread Tools
  #51  
Old 07-08-2010, 12:36 AM
Pelesit Api Malaya Pelesit Api Malaya is offline
Super Active Member

Pelesit Api Malaya's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2008
Posts: 2,541
Poster Rank: #1567
Thanked 159 Times
Active Level
My Mood:
Default

Saya dah cuba nak buktikan ada empangan atau empangan lama di Pergunungan Ulytau, namun x dapat jumpa... Kazakhstan mempunyai :

1. Empangan Kokaral yang dibina di Laut Aral atas tujuan mengepung dan mengelakkan penyusutan laut...
2. Empangan Medeu terletak di Almaty berhampiran pergunungan Altay(bekas ibu negara Kazakhstan sekarang adalah Astana) yang merupakan binaan empangan pertama di Kazakhstan walaubagaimanapun, empangan ini telah pecah dan menyebabkan 500 orang terkorban dan memusnahkan bandar itu pada tahun 1921...
3. Stesen2 penjana elektrik lain juga terletak di Almaty dan sebahagiannya di utara sungai Orb.

Semua tempat jauh dari Ulytau... Yang paling dekat pun empangan Kokili di Laut Aral...

So apa benda tu?? Mungkin istana atau bangunan purba kotttt... takpun high top secret Russian centre kotttt... manalah tau...
__________________
And even when she fought for breath, her words would leave a scar....
For only in the grip of darkness. We will shine amidst the brightest stars... - in memory -
Benci aku terhadap Yahudi mendalam...
One Khilafah, One World!! Allahu Akbar!!
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #52  
Old 07-08-2010, 12:38 AM
Pelesit Api Malaya Pelesit Api Malaya is offline
Super Active Member

Pelesit Api Malaya's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2008
Posts: 2,541
Poster Rank: #1567
Thanked 159 Times
Active Level
My Mood:
Default

Sedikit tentang sejarah kazakhstan :

History of Kazakhstan
Important milestones in the history of Kazakhstan

Burial mounds of noble warriors scattered all throughout Kazakh steppes are known for the magnificent size both of the mounds and burial vaults proper. Particularly famous are such necropolis in the steppes of Sary-Arka and Tagiskent in the Trans-Aral area. People of that epoch were not only fine warriors, shepherds and farmers but also skilled metallurgists. They would take bronze and manufacture axes, knives, daggers and various decorations thereof.

It was they who initiated the development of copper which is being practiced to this day - they are the Zhezkazgan and Sayak copper mines of today. Ancient people lived in large settlements and ancient towns surrounded with walls and towers.

These towns were inhabited by warriors and craftsmen, priests and farmers. These tribes lived on the territory of Kazakhstan for about a thousand years - from the 17th century B.C. to 9th-8th centuries A.D. Later on they were ousted by the Saks. Such was the name given to this tribe by ancient Persians(Khurasan). The Chinese called them "se" whereas Greeks chose to call them Scythians. They were essentially nomads, semi-nomads and farmers. Yet, first and foremost, they were excellent horsemen. In fact, Saks were the first ever horsemen in the world to master arrow-shooting at full speed.
Selebihnya rujuk disini.. http://www.kazakhstan.orexca.com/kaz..._history.shtml dan disini http://aboutkazakhstan.com/Kazakhstan_History.shtml

Surah Al Kahfi :

Ayat [95] Dia menjawab: (Kekuasaan dan kekayaan) yang Tuhanku jadikan daku menguasainya, lebih baik (dari bayaran kamu); oleh itu bantulah daku dengan tenaga (kamu beramai-ramai) aku akan bina antara kamu dengan mereka sebuah tembok penutup yang kukuh.

Ayat [96] Bawalah kepadaku ketul-ketul besi; sehingga apabila ia terkumpul separas tingginya menutup lapangan antara dua gunung itu, dia pun perintahkan mereka membakarnya dengan berkata: Tiuplah dengan alat-alat kamu sehingga apabila ia menjadikannya merah menyala seperti api, berkatalah dia: Bawalah tembaga cair supaya aku tuangkan atasnya.

Ayat [97] Maka, mereka tidak dapat memanjat tembok itu dan mereka juga tidak dapat menebuknya.

Ayat [98] (Setelah itu) berkatalah Zulkarnain: Ini ialah suatu rahmat dari Tuhanku; dalam pada itu, apabila sampai janji Tuhanku, Dia akan menjadikan tembok itu hancur lebur
dan adalah janji Tuhanku itu benar.

Mengenai kaum yang meminta Dzulkarnain dalam Al Quran untuk membina tembok diantara mereka dngn Yakjud dan makjud, bukankah mereka digambarkan dlm Al Quran telah pun maju dalam bidang galian dan sumber bumi??? Dzulkarnain meminta mereka membantunya dari segi kekuatan (manusia dan peralatan) supaya menyediakan bongkah2 besi dan tembaga yang dicairkan... Dari mana datang bongkah besi? Dari mana datang tembaga? Di bukit ataupun pergunungan... Maha Suci Allah...

Siapa sebenar kaum yang didalam ketakutan itu?? Menurut Al Quran, mereka juga mempunyai ilmu dalam melombong sumber2 bumi... Dan pada zaman Dzulkarnain juga tembok perlindungan telah dibina... Waktu itu telah pun maju berbanding kaum Yakjud dan Makjud yng ganas dan kuno...

Apa kata anda cuba try carik sumber2 galian yng terdapat di pergunungan Kaukasus, atau di Georgia...? Taip mineral of georgia atau kaukasus mineral apa2 jela... Berapa banyak sumber besi dan tembaga berbanding batu2 gunung seperti Quartz, Kristal, Amethyst, Rutile dan sebagainya... Berbanding dgn Kazakhstan...

"The Russian Empire introduced a system of administration and built military garrisons in its effort to establish a presence in Central Asia in the so-called "The_Great_Game" between it and Great Britain... Berbanding "The New Great Game" yang dicipta Britain dan U.S.A. Mengikut sejarah pun mereka dahulu berbanding U.S. dan Britain...

Jika Kazakhstan mempunyai bnyk mineral? Mengapa Kazakhstan tidak termasuk dalam negara2 maju??? Jawapnnya di RUSSIA...

Sumber di Kazakhstan :

"Archaelogical excavations inform us that the native tribes were engaged in mining and metallurgical affairs as far back as 1000 BC, and they exported copper, tin, silver and gold to Iran, India, and Greece..."

Wallahua'lam....
__________________
And even when she fought for breath, her words would leave a scar....
For only in the grip of darkness. We will shine amidst the brightest stars... - in memory -
Benci aku terhadap Yahudi mendalam...
One Khilafah, One World!! Allahu Akbar!!
Reply With Quote
  #53  
Old 07-08-2010, 12:39 AM
Pelesit Api Malaya Pelesit Api Malaya is offline
Super Active Member

Pelesit Api Malaya's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2008
Posts: 2,541
Poster Rank: #1567
Thanked 159 Times
Active Level
My Mood:
Default

Sebenarnya petunjuk yng ada sekarang adalah petunjuk yng membawa kepada petunjuk... Ini seakan2 pembayang atau puzzle..

Pernah dngr misteri "Lost of the 13th Tribes"?? Umumnya puak2 Yahudi, adalah datang dari Nabi Ya'kub A.S. (menurut Torah/Talmud/Kitab Yahudi).. Nabi Ya'kub adalah anak Nabi Ishak A.S. anak kepada Nabi Ibrahim A.S...Oleh itu, Nabi Ishak A.S. adalah bersudara (adik beradik) kepada Nabi Ismail A.S. yang merupakan moyang kepada Nabi Muhammad S.A.W.
Mengikut Torah lagi, Nabi Ya'kub dikurniakan 12 anak lelaki dan beberapa anak peempuan hasil perkahwinan dengan dua isteri Leah() dan Rachel, serta dua pembantu (hamba) Bilhah dan Zilpah... Torah hanya menyebut nama 13 anak Nabi Ya'kub iaitu Reuben, Simeon, Levi, Judah, Dan, Naphtali, Gad, Asher,Issachar, Zebulun, anak perempuan Dinah, Joseph dan Benjamin...Lihat nama mereka dalam bahasa arab...
Daripada mereka berkembangnya keturunan Bani Israel yang membentuk pelbagai kaum yang tinggal di muka bumi ini...
Sekarang ada 12 puak/keturunan :

Reuben

Simeon

Levi

Judah

Issachar

Zebulun

Dan

Naphtali

Gad

Asher

Joseph

Benjamin



Sedikit tentang 12th tribes di sini

Khazaria merupakan puak ke-13 dalam bangsa Yahudi.. Khazaria adalah semi-domanic Turki yang menguasai utara pergunungan Kaukasus dan Pontic steppe... Sekarang pergunungan Kaukasus kita ketahui... Bagaimanapula Pontic Steppe??Pontiac steppe merupakan kawasan utara Khurasan iaitu dari utara Kaukasus sehingga ke Kazakhstan (kazahkstan Steppe)... Memang benar, puak Khazaria sekarang wujud di dunia lebih2 lagi Israel... Tapi, pernahkah kita terfikir, memang benar kaum Khazar yang ada sekarang adalah cebisan kaum Yakjud dan Makjud... Sebab apa?? Mereka juga manusia macam kita, mempunyai keturunan dan beranak-pinak untuk meluaskan zuriat mereka... Mereka adalah saki-baki..
Bagaimana pula kaum yang disumpah Allah menjadi kera??? Bukankah mereka juga keturunan Yahudi? Adakah mereka yng disumpah Allah wujud sehingga sekarang?? Tidak bukan? Persoalannya, bagaimana Yakjud dan Makjud yang dikurung Allah melalui Dzulkanain lepas dari kurungan/tembok pemisah antara manusia dngn mereka?? Kaukasus juga mempunyai jalan lain untuk memasuki Georgia mahupun negara Arab Palestin.... Selain itu, dah xder jalan lain ker kaum Yahudi nak menyeberang dari utara ke selatan???
Ini diperkuatkan lagi dngn misteri kehilangan puak ke-13 (13 Tribes) dlm Yahudi moden sekarang.. Mereka berhempas-pulas mencari dan menyatukan kaumnya.. Wallahua'lam...

Yang pasti, dalam Al Quran menyatakan jika kaum Yakjud dan makjud dilepaskan Allah, mereka akan melakukan kerosakan di muka bumi... Bukan bermaksud seluruh kaum Yakjud dan Makjud masih dikurung, bagaimana wanita kaum Yakjud dan Makjud? Adakah mereka juga ganas dan melakukan kerosakan muka bumi? Disini, ingin saya simpulkan bahawa kaum Yakjud dan Makjud yang ada sekarang (Yahudi) adalah dari darah keturunan Yakjud dan Makjud yng sebenar dikurung Allah. Tidak tercatat pula di dalam Al Quran yng Dzulkarnain mengurung/membataskan mereka sepenuhnya... Kaum Yakjud dan Makjud yng dinyatakan dlm Al Quran adalah tentera2 puak Khazar yang sebenar dipanggil Yakjud dan Makjud.. Jadi saki baki keturunan cucu mereka berusaha mencari tmpt kurungan bala tentera (nenek moyang mereka)... Wallahua'lam..
__________________
And even when she fought for breath, her words would leave a scar....
For only in the grip of darkness. We will shine amidst the brightest stars... - in memory -
Benci aku terhadap Yahudi mendalam...
One Khilafah, One World!! Allahu Akbar!!
Reply With Quote
  #54  
Old 07-08-2010, 12:41 AM
Pelesit Api Malaya Pelesit Api Malaya is offline
Super Active Member

Pelesit Api Malaya's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2008
Posts: 2,541
Poster Rank: #1567
Thanked 159 Times
Active Level
My Mood:
Default

Ini adalah peta Ulytau/Ulutau...










Sedikit mengenai Kazakhstan : Lebih korang cari yerk...

Mineral Industry of Kazakhstan :

Kazakhstan ranks second only to Russia among the countries of the CIS in its quantity of mineral production. It is endowed with large reserves of a wide range of metallic ores, industrial minerals, and fuels, and its metallurgical sector is a major producer of a large number of metals from domestic and imported raw materials. In 2005, its metal mining sector produced bauxite, chromite,copper, iron lead, manganese, and zinc ores, and its metallurgical sector produced such metals as beryllium, bismuth, cadmium, copper, ferroalloys, lead, magnesium, rhenium, steel, titanium, and zinc.

The new mines included the Artemovskoye (which was part of the East Region complex), which was completed ahead of schedule and had the capacity to produce 28,000 t/yr of copper and 98,000 t/yr of zinc; the Zhaman-Aybat (which was part of the Zhezkazgan mining-metallurgical complex), which was under construction and has reserves of 75.3 Mt of ore that contains 1.069 Mt of copper; and the Aktogay (which was part of the Balkhash mining-metallurgical complex), which was being evaluated for development of an open pit to mine that was expected to produce 1.614 Gt of ore at an average grade of 0.36% copper, or 5.810 Mt of copper. Expansion of existing mines would include that of the East Saryoba underground mine (which was part of the Zhezkazgan complex), the Akbastau and the Kosmurun Mines (which were part of the East Region complex), and the Taksura open pit (which was part of the North Mine)

Zhezkazgan historical and archeological museum :

"The total area is 413,2 square meters, it represents nature and history Ulytau and Zhezkazgan districts, including ancient and modern history." "The museum archeology and group of archeological expedition of the institute named after A. Margulan make scientific researches in the area of ancient metallurgists of Bronze Epoch in the place of Taldysai and barrow of Aibas – Darasy in Ulytau district and also take part in researching of sak’s barrows of Shirik Rabat in the Kyzyl Orda Region. The results of workers are published in collections of scientific works, republican and local newspapers as well.

Exhibitions:

— “Acceleration. Break. Modernization”, “Horizon — 2009”
— “They had Afghanistan in their life”
Thematic excursion:
“Town of my destiny”
“Fair world of my childhood”
“War talks to us through the years”
“Red mill of great terror”
“Saint spring with poplars” (moving excursion to Terekti Aulie and to the saint and historical places of Saryarka).


There are more than 29000 exhibits in the fund of the museum. 5000 of them relate to rare and unique fund that represent special museum and historical value and also famous people of Ulytau and Zhezkazgan districts.
The big interest of visitors is taken by paleontology findings: a bone of a giant rhinoceros (40 – 35 millions years ago), a tooth of a shark (50 – 32 millions years ago), prints of plants and fish (395 – 340 millions years ago).
Stone sculptures given by academician A. Margulan, copper coins from the barrow Zhoshy Orda, collection of golden decorations from the Karaaagash barrow of the Zhanarka district and also jeweler ornaments: decorations for hair, bracelets, buttons, belts, horse silver equipments – they are all in the golden fund of the museum.

Reports by local history:

* - “National liberation movements under the leadership of Amangeldi Imanov”;
* - “Local industry development”;
* - “White spots” history. StepLag;
* - “Zhezkazgan people in the period of the World War II”;
* - “Scholars og the districts”;
* - “Paleontologic findings of the districts”;
* - “Applied art of the Kazakh nation”;
* - “Ulytau is a cradle of the Kazakh nation”;
* - “Museum actions for children” (games, contests)

# - Basic directions for investigation of local history by the republican program “Cultural heritage”;
# - Paleontology of the Ulytau district;
# - Nature of Zhezkazgan district;
# - Protected flora and fauna of Zhezkazgan district;
# - History of the town;
# - Museum employees G. Kabulova, Zh.Beisbekova took part in the II International contest “Open Asia – Open museum” with a media project “Ancient place Saryarka”;
# - Museum employees K. Zhukhanova, and K. Makishev took part in the courses of raise of qualification which was in the city of Karaganda and took part special certifications;
# - The museum made a media project “Leave your name in the history” that was published in the booklet “The Zhezkazgan historical – archeological museum” and “Archeology. Ethnography.

Rujuk di sini...

Sedikit info mengenai Baikonur... Projek Nuklear Russia di daerah Kazakhstan... Restrictict areas near from east Aral Sea...

Info melalui CIA (World of Factbook)... saya x ambil semua, sbb dikhuatiri maklumat dipesongkan...

"The area was conquered by Russia in the 18th century and Kazakhstan became a Soviet Republic in 1936. During the 1950s and 1960s agricultural "Virgin Lands" program, Soviet citizens were encouraged to help cultivate Kazakhstan's northern pastures. This influx of immigrants (mostly Russians, but also some other deported nationalities) skewed the ethnic mixture and enabled non-Kazakhs to outnumber natives."

Natural resources:
"major deposits of petroleum, natural gas, coal, iron ore, manganese, chrome ore, nickel, cobalt, copper, molybdenum, lead, zinc, bauxite, gold, uranium."

Kesan peninggalan sejarah serta peninggalan Islam di Ulytau..
Mausoleums near Ulytau mountains










Lebih lanjut lagi rujuk di sini
...

Samapi disini saja... Yang baik datang dari Allah... Yng Buruk itu dtng dari saya manusia yng lemah... Wassalam....
__________________
And even when she fought for breath, her words would leave a scar....
For only in the grip of darkness. We will shine amidst the brightest stars... - in memory -
Benci aku terhadap Yahudi mendalam...
One Khilafah, One World!! Allahu Akbar!!
Reply With Quote
  #55  
Old 07-08-2010, 12:54 AM
dums dums is online now
Active Member

dums's Avatar
 
Trader Rating: (20)
Join Date: Feb 2008
Location: Optimis vs Pesimis(︶︿︶
Posts: 1,172
Poster Rank: #3147
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

sy amat kagum bila kamu becerita ...perlukan lagi byk maklumat ..
Reply With Quote
  #56  
Old 07-08-2010, 12:58 AM
Pelesit Api Malaya Pelesit Api Malaya is offline
Super Active Member

Pelesit Api Malaya's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2008
Posts: 2,541
Poster Rank: #1567
Thanked 159 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by dums View Post
sy amat kagum bila kamu becerita ...perlukan lagi byk maklumat ..
Insya Allah... ni bukan cerita saya... ini fakta... Ini adalah petunjuk yang membawa kita kepada Maha Pencipta...
__________________
And even when she fought for breath, her words would leave a scar....
For only in the grip of darkness. We will shine amidst the brightest stars... - in memory -
Benci aku terhadap Yahudi mendalam...
One Khilafah, One World!! Allahu Akbar!!
Reply With Quote
  #57  
Old 07-08-2010, 01:00 AM
Pelesit Api Malaya Pelesit Api Malaya is offline
Super Active Member

Pelesit Api Malaya's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2008
Posts: 2,541
Poster Rank: #1567
Thanked 159 Times
Active Level
My Mood:
Default

Apa yng baik kita kongsi bersama... Ilmu yng ada bukan utk disimpan... Sesiapa ada lagi cerita/fakta/bukti mohon tampil...
__________________
And even when she fought for breath, her words would leave a scar....
For only in the grip of darkness. We will shine amidst the brightest stars... - in memory -
Benci aku terhadap Yahudi mendalam...
One Khilafah, One World!! Allahu Akbar!!

Last edited by Pelesit Api Malaya; 07-08-2010 at 01:03 AM..
Reply With Quote
  #58  
Old 07-08-2010, 01:23 AM
kerunai kerunai is offline
CG Top Poster Club

kerunai's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Sep 2007
Posts: 23,786
Poster Rank: #60
Thanked 33 Times
Active Level
My Mood:
Default

mohon saudara terus menyinari hidup kami di CG ni dgn post2 menarik lagi...thumbs up !!
__________________
Melayu Pertama Pakai Jet Peribadi Sendiri !!
...Klik sini
Reply With Quote
  #59  
Old 07-08-2010, 01:35 AM
digimortal digimortal is offline
Active Member

digimortal's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2009
Posts: 2,289
Poster Rank: #1744
Thanked 12 Times
Active Level
Default

tahniah kat TT pasal 13 tribes tu.. dorang sedang mencari the last tribe dan x silap pengkaji sejarah dengan nickname Srikandi pernah kupaskan beberapa puzzle untuk dicantum para jiggers bagi mendapat clue the last tribe tu..
Reply With Quote
  #60  
Old 07-08-2010, 05:43 AM
zack2terer zack2terer is offline
Well-Known
Member

zack2terer's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Dec 2007
Location: www.1wiki.org
Posts: 9,141
Poster Rank: #329
Thanked 189 Times
Active Level
My Mood:
Default

a ahh....possible 'kita' sebenarnya adalah keturunan the 13 tribe yg hilang tu..
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 05:52 PM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE