Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Health, Fitness

Health, Fitness Discuss, debate or share all info about health. Share knowledge of fitness and tips.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 08-06-2010, 09:30 AM
Bro_Izantie Bro_Izantie is offline
Legendary Member

Bro_Izantie's Avatar
 
Trader Rating: (91)
Join Date: Mar 2009
Location: Setiawangsa KL
Posts: 17,048
Thanks (Received): 922
Likes (Received): 6
Active Level
My Mood:
Default Mintak Tolong sangat2 kengkawan pasal strok

Salam...Mohon nasihat dan pandangan kengkawan kalau ada petua perubatan/ubat yang bole menyembuh/mengurangkan penderitaan akibat penyakit ni...

Tanggal 3 Jun 2010 jam 0600 mak aku mengalami tanda2 terkena strok...mulut dan mata sebelah kiri beliau senget dan jalan terhencot2...adik aku ketika tu sedang brsiap ke sekolah terus terpaku.....pukul 9.00 pagi, abah memanggil tukang urut dan proses mengurut dijalankan..stelah selesai, keadaan mak aku dah makin stabil..tambahan pula bila makan ubat2nya (darah tinggi, kencing manis)....mak aku relax...pukul 5.30 ptg aku dpt panggilan dari adik mengatakan perkara ni...aku marah kenapa tak ckp awal2...kata family aku taknak mnyusahkan anak2...pd 4 jun 2010 pkul 1.30 aku smpai di kampung...pkul 7 pagi aku brgegas mmbawa mak ke Klinik Kesihatan trdekat dan proses ambil darah, air kencing dibuat..semua normal.degupan jantung pun baik...MA kat situ suruh refer ke bhg kecemasan HTTA Kuantan...pastu aku ke sana...masuk jer bilik doktor, dia buat pemeriksaan fizikal (test berjalan/pegang/lurus tangan/dll) dan katanya semua ok dan dia ckp tanda2 strok tu biasa dan tak kronik..jadi mak aku tak ditahan wad...doktor pun bagi ubat dan sedikit nasihat dan kami pulang...sampai di rumah, mak aku berehat..keadaan beliau dilihat stabil..cuma yang aku rasa terkilan sangat ni beliau seolah2 lupa dan hilang ingatan...nama anak2 aku pun beliau tak ingat...aku sedih sangat...mak aku dulu seorang yang amat ceria kini menjadi pendiam...utk pengetahuan, tanda2 strok tu dah hilang pada mak aku tetapi yg tinggal masaalah memori ni..mohon nasihat kengkawan semua apa yg perlu aku buat..aku skrg dah ada kat KL....
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 08-06-2010, 09:34 AM
MOD jr. MOD jr. is offline
CG Top Poster Club

MOD jr.'s Avatar
 
Trader Rating: (33)
Join Date: May 2008
Posts: 22,381
Thanks (Received): 91
Likes (Received): 8
Active Level
Default

kalau kat kampung aku la...umah aku kat pantai so biasa org yg kena ni akan ke pantai pastu gali lubang sket pastu kambus badan ngan pasir pantai tu..buat la waktu pagi...amalkan selalu...kambus sampai leher..ok sekian
__________________


IKOFX SUPPORTER
Reply With Quote
Thanks Bro_Izantie thanked for this post
  #3  
Old 08-06-2010, 09:35 AM
sawamura sawamura is offline
Legendary Member

sawamura's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Mar 2010
Location: Trading EJ Sampai Kaye..!!
Posts: 12,481
Thanks (Received): 927
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

strok nih dalam islam dipanggil angin ahmar..

dan ada cara untuk mengubati angin ahmar nh.. ada ayat2 dia. maaf saya x ingat apa ayat tuh, tapi mmg ada n kalo diamalkan insyaallah dapat mengubati angin ahmar sikit demi sedikit..

dah try jumpa harun din..
__________________
WTS: Cadar Cotton Patchwork - Nice Design

A Fine Line Between 'Trading' and 'Gambling' Is Called Discipline..
- I Open Each Trade Not Because I Want To.. But Because I Know I Need To..
Reply With Quote
Thanks Bro_Izantie thanked for this post
  #4  
Old 08-06-2010, 09:35 AM
Bro_Izantie Bro_Izantie is offline
Legendary Member

Bro_Izantie's Avatar
 
Trader Rating: (91)
Join Date: Mar 2009
Location: Setiawangsa KL
Posts: 17,048
Thanks (Received): 922
Likes (Received): 6
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by MOD jr. View Post
kalau kat kampung aku la...umah aku kat pantai so biasa org yg kena ni akan ke pantai pastu gali lubang sket pastu kambus badan ngan pasir pantai tu..buat la waktu pagi...amalkan selalu...kambus sampai leher..ok sekian
brtuah gak camtu...kmpung aku tanah kerikil jer yg ada....
Reply With Quote
  #5  
Old 08-06-2010, 09:36 AM
Bro_Izantie Bro_Izantie is offline
Legendary Member

Bro_Izantie's Avatar
 
Trader Rating: (91)
Join Date: Mar 2009
Location: Setiawangsa KL
Posts: 17,048
Thanks (Received): 922
Likes (Received): 6
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by sawamura View Post
strok nih dalam islam dipanggil angin ahmar..

dan ada cara untuk mengubati angin ahmar nh.. ada ayat2 dia. maaf saya x ingat apa ayat tuh, tapi mmg ada n kalo diamalkan insyaallah dapat mengubati angin ahmar sikit demi sedikit..

dah try jumpa harun din..
belum lg...nnti aku ikhtiharkan...tq bro..
Reply With Quote
  #6  
Old 08-06-2010, 09:40 AM
MOD jr. MOD jr. is offline
CG Top Poster Club

MOD jr.'s Avatar
 
Trader Rating: (33)
Join Date: May 2008
Posts: 22,381
Thanks (Received): 91
Likes (Received): 8
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by sawamura View Post
strok nih dalam islam dipanggil angin ahmar..

dan ada cara untuk mengubati angin ahmar nh.. ada ayat2 dia. maaf saya x ingat apa ayat tuh, tapi mmg ada n kalo diamalkan insyaallah dapat mengubati angin ahmar sikit demi sedikit..

dah try jumpa harun din..
yup...tepat sekali ni betul...cube la betanyakan ustaz pasal ni..
__________________


IKOFX SUPPORTER
Reply With Quote
Thanks Bro_Izantie thanked for this post
  #7  
Old 08-06-2010, 09:49 AM
kamal_kampong kamal_kampong is offline
Legendary Member

kamal_kampong's Avatar
 
Trader Rating: (30)
Join Date: Apr 2007
Location: negeri hujung dunia
Posts: 15,079
Thanks (Received): 302
Likes (Received): 41
Active Level
Default

strok nih jadi bila darah n udara masuk secara x stabil dlm otak..bukan lama, dalam kiraan saat jer x stabil pun dah effect..kalo x stabil sebelah kanan otak, bahagian kiri badan akan kebas/kejang..kalo x stabil kiri otak, bahagian kanan badan akan effect..kalo kirin n kanan effect seluruh badan..

memang antara kesannya akan hilang sedikit memori..sebab melibatkan otak..n mungkin juga akan jadi sensitif yang x diketahui dsb..

jaga2 jgn sampai strok menyerang kali ke-2..selalunya kalo kena kali ke dua tu lebih teruk..(boleh sebabkan lumpuh sebelah bdn dsb)..kali pertama itu adalah amaran..jadi betul2 jaga bab nih..

seeloknya, amalkan produk kesihatan yang berkaitan otak dan perjalanan darah..seperti produk berasaskan ginko dsb..kalo kat HPA boleh jugak ambil set utk darah tinggi..sebab berpunca dari otak, jadi kena rawat otak balik..tapi memang memakan masa n perlu bersabar..

itu jelah serba sedikit yg sy tahu n ingin kongsikan..
__________________
TERUSKAN BOIKOT BARANG2 ZIONIS, SELAMATKAN AL-AQSA

BERMUAMALAH SESAMA MUSLIM PASTI BARAKAH / SOKONG PRODUK MUSLIM
Reply With Quote
  #8  
Old 08-06-2010, 09:49 AM
suadrif86 suadrif86 is offline
Regular

suadrif86's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Aug 2009
Posts: 629
Thanks (Received): 113
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

skrg ni da byk pusat rawatan Islam..
cubalah ikhtiar..tgk mana yg dkt ngn tt, pstu buatla appointment..

1) http://www.darussyifa.org/

2) http://www.syifa-alhidayah.com/index_live.asp

semoge mak tt sihat spt sediakala..
Reply With Quote
  #9  
Old 08-06-2010, 10:26 AM
biomedik biomedik is online now
Active Plus

biomedik's Avatar
 
Trader Rating: (11)
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,661
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 52
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by kamal_kampong View Post
strok nih jadi bila darah n udara masuk secara x stabil dlm otak..bukan lama, dalam kiraan saat jer x stabil pun dah effect..kalo x stabil sebelah kanan otak, bahagian kiri badan akan kebas/kejang..kalo x stabil kiri otak, bahagian kanan badan akan effect..kalo kirin n kanan effect seluruh badan..

memang antara kesannya akan hilang sedikit memori..sebab melibatkan otak..n mungkin juga akan jadi sensitif yang x diketahui dsb..

jaga2 jgn sampai strok menyerang kali ke-2..selalunya kalo kena kali ke dua tu lebih teruk..(boleh sebabkan lumpuh sebelah bdn dsb)..kali pertama itu adalah amaran..jadi betul2 jaga bab nih..

seeloknya, amalkan produk kesihatan yang berkaitan otak dan perjalanan darah..seperti produk berasaskan ginko dsb..kalo kat HPA boleh jugak ambil set utk darah tinggi..sebab berpunca dari otak, jadi kena rawat otak balik..tapi memang memakan masa n perlu bersabar..

itu jelah serba sedikit yg sy tahu n ingin kongsikan..
info yg tepat.... be very careful wt second attack!
tt, sy bole cuba utk merawat...cuba je la...kalau Allah izinkan, pasti sembuh. tt bole hubungi sy.
__________________
Saya pengamal teknik rawatan Reiki berasaskan Tenaga Alam dan Kuasa Minda mampu merawat dari jarak jauh utk segala penyakit & masaalah. Rawatan saya PERCUMA! Kalau minat nak belajar Reiki, hanya dengan upah RM500 dan dengan izin Allah, dalam sehari saja anda sudah mampu utk merawat,melindungi dan mengawal diri sendiri dan orang lain.
Reply With Quote
  #10  
Old 08-06-2010, 10:31 AM
megatterawis megatterawis is offline
Active Member

megatterawis's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Aug 2009
Posts: 1,069
Thanks (Received): 16
Likes (Received): 1
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

salam,org tua dh kena strok nie,dh 2 kali kena
klau hospital pakar swasta
akan beri ubat jenis neroid......
tp ubat nie mahal ckit
skrg dh sembuh 90%
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply Share This Thread

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold