Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > Investor, Business, Entrepreneur > Offline Business, Entrepreneur Discussion

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 26-05-2010, 03:48 PM
semamak semamak is offline
Regular

semamak's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Dec 2007
Posts: 637
Thanks (Received): 59
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default Lembu lembu lembu

Assalamualaikum....

Selain trade forex... aku juga ada berminat dengan bisnes lembu dan dah mulakan secara kecil2lan..

Sapa yang pernah atau sedang jalankan, jom kongsi pandangan..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 27-05-2010, 03:09 PM
laluan mudah laluan mudah is offline
Regular

laluan mudah's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2010
Posts: 792
Thanks (Received): 21
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by semamak View Post
Assalamualaikum....

Selain trade forex... aku juga ada berminat dengan bisnes lembu dan dah mulakan secara kecil2lan..

Sapa yang pernah atau sedang jalankan, jom kongsi pandangan..
waalaikum salam Bro.

Seperti mana yang kita bincang semalam dekat YM, saya tertarik dengan kesungguhan Bro dengan bisnes lembu ni. Kat sini saya nak bagi Bro special promotion...dari harga semalam RM6 sekilo jadi RM5.80 sekilo.

Bila Bro beli sekarang untung kerana dekat2 raya nanti harga lembu akan naik, lebih2 lagi Bro dah ada kandang dan boleh manage sendiri lembu2 ni dalam masa 6 bulan sebelum dijual. Buat kandang transit untuk jual waktu musim perayaan.

Contoh: Dengan harga RM5.80 sekilo lembu hidup dan katalah seekor lembu beratnya 150kilo. Jadi kos beli lembu hidup seekor adalah dalam lingkungan RM870 Musim perayaan sekor lembu boleh dijual dalam lingkungan RM2000-RM3500 seekor.

Kalau dah ada kandang dan boleh bagi makan selama 6 bulan dari sekarang...rasanya 10 ke 15 ekor lembu ni insya Allah boleh habis selepas 6 bulan....so untung boleh kira sendiri.... Amacam Bro... ada berani?
Reply With Quote
  #3  
Old 27-05-2010, 03:22 PM
iori_diy87 iori_diy87 is offline
Active Member

iori_diy87's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Oct 2009
Posts: 1,084
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by laluan mudah View Post
waalaikum salam Bro.

Seperti mana yang kita bincang semalam dekat YM, saya tertarik dengan kesungguhan Bro dengan bisnes lembu ni. Kat sini saya nak bagi Bro special promotion...dari harga semalam RM6 sekilo jadi RM5.80 sekilo.

Bila Bro beli sekarang untung kerana dekat2 raya nanti harga lembu akan naik, lebih2 lagi Bro dah ada kandang dan boleh manage sendiri lembu2 ni dalam masa 6 bulan sebelum dijual. Buat kandang transit untuk jual waktu musim perayaan.

Contoh: Dengan harga RM5.80 sekilo lembu hidup dan katalah seekor lembu beratnya 150kilo. Jadi kos beli lembu hidup seekor adalah dalam lingkungan RM870 Musim perayaan sekor lembu boleh dijual dalam lingkungan RM2000-RM3500 seekor.

Kalau dah ada kandang dan boleh bagi makan selama 6 bulan dari sekarang...rasanya 10 ke 15 ekor lembu ni insya Allah boleh habis selepas 6 bulan....so untung boleh kira sendiri.... Amacam Bro... ada berani?
Bro...klu kambing camne???...aku ada kambing yang byk da nih...xtau nak letgo kat ne...
Klu bleh bagi idea terbest blehla kongsi2.....
Reply With Quote
  #4  
Old 27-05-2010, 03:31 PM
laluan mudah laluan mudah is offline
Regular

laluan mudah's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2010
Posts: 792
Thanks (Received): 21
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by iori_diy87 View Post
Bro...klu kambing camne???...aku ada kambing yang byk da nih...xtau nak letgo kat ne...
Klu bleh bagi idea terbest blehla kongsi2.....
Maaf Bro... saya rasa mungkin ada rakan lain yang akan bagi pandangan terbest berkenaan bab kambing nanti....
Reply With Quote
  #5  
Old 27-05-2010, 03:33 PM
iori_diy87 iori_diy87 is offline
Active Member

iori_diy87's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Oct 2009
Posts: 1,084
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

ok...xpe2..
thanks bro..
Reply With Quote
  #6  
Old 27-05-2010, 03:54 PM
SgtGaNaSz SgtGaNaSz is offline
Active Member

SgtGaNaSz's Avatar
 
Trader Rating: (20)
Join Date: Apr 2007
Location: KeRaMat-AmPaNg-Sg.BeSi
Posts: 2,413
Thanks (Received): 13
Likes (Received): 3
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by iori_diy87 View Post
ok...xpe2..
thanks bro..
bro...thread lembulembulembu dah ada...apa kata..bro buat thread baru...kambingkambingkambing....menarik tu...aku mmg minat...tp blum masanya.....
Reply With Quote
  #7  
Old 18-06-2010, 11:17 AM
azharahmad azharahmad is offline
Newbie

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2010
Posts: 4
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Salam kepada bro2 sekalian. sy ingin berjinak2 dalam penternakan lembu secara kecil-kecilan kemudian kalau menjadi insyaAllah secara besar2 besaran. Buat masa sekarang, nak beli n bela sendiri2 jer la. nak beli 2 ekor. nak dapatkan pandangan la kawan2 semua.. terima kasih.
Reply With Quote
  #8  
Old 18-06-2010, 11:52 AM
anak_jatiperak anak_jatiperak is offline
Super Active

anak_jatiperak's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2009
Posts: 5,362
Thanks (Received): 6
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Salam.... ternakan lembu skrg memang kurang menguntung kan.....
Reply With Quote
  #9  
Old 18-06-2010, 11:59 AM
keli80 keli80 is offline
Regular

keli80's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2008
Location: perak-----jay bee
Posts: 873
Thanks (Received): 6
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by iori_diy87 View Post
ok...xpe2..
thanks bro..
salam bro,duk kat mane? byk ke kambing hehe sy pun ade gak kambing skit2 hehe tp fmily la yg bela
__________________
JoM SihAt DeNGan SelAmaT DengAN HerBAliFe.
DarI SaiZ XXXL ke L ,S ,atau M insYa
maSAlah Perut Buncit DAn BoRoi?
Area PeRaK (IpOh) BleH HubuNGi Saya...
Reply With Quote
  #10  
Old 18-06-2010, 12:00 PM
azharahmad azharahmad is offline
Newbie

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2010
Posts: 4
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

betul ke bro... any reason ke bro? anybody?
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump