Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Seram, Misteri, Hantu, Ngeri, Pelik

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Software Upgrade
Last Post: CariGold
Posted On: Yesterday
Replies: 1
Views: 905
0 New forum feature to help you manage updates of your own thread
Last Post: CariGold
Posted On: 22-02-2016
Replies: 0
Views: 25,019
0 Technical Issues
Last Post: CariGold
Posted On: 18-02-2016
Replies: 1
Views: 22,231
More...
Likes Likes:  0
Dislikes Dislikes:  0
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 04-12-2009, 02:53 PM
underscore underscore is offline
Super Active

underscore's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2008
Location: 7
Posts: 9,946
Poster Rank: #352
Post Thanks / Like
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Blog Entries: 32
Active Level
Talking Rahsia kehebatan pedang samurai

Harga samurai yang paling murah sekitar RM 1 Juta ( kira-kira 12-15 inchi panjangnya).

Kekuatan Pedang Samurai ini terletak pada bahan mentah pedang dan proses membikinnya.

Ada juga dikatakan diambil dari batu petir (batu komet) yang jatuh dari langit.

Bahan Pedang Samurai mengandungi Titanium, iaitu sebuah unsur kimia.

Proses membikinnya pula orang yg membuatnya tidak boleh tidur selagi pedang samurainya belum siap.

Titanium yang paling terkenal kuat hanya mempunyai 60% berat sahaja. Sifat Titanium mirip dengan Zirconium secara kimia dan fizik.

Sifat yang baik dari Zirconium adalah sangat keras. Sedangkan keunikan sifatnya yang jarang dimiliki oleh material/bahan lain adalah jika Zirconium mengalami lenturan atau pukulan material/bahan ini akan semakin keras. Hal ini disebabkan Zirconium yang terkena lenturan akan muncul tegangan sisa dari dalam dirinya.

Proses membuat pedang Samurai sama dengan teknologi pembuatan keris iaitu dengan cara dilipat-lipat pada suhu tinggi . Lipatan-lipatan inilah yang membuat bahan pedang samurai menjadi semakin baik kualitinya
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Paid Advertisement
  #2  
Old 04-12-2009, 02:56 PM
akubest akubest is offline
Active Member

akubest's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Mar 2009
Location: Dalam chart TF H1
Posts: 2,166
Poster Rank: #2024
Post Thanks / Like
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

biar betol rm1juta sebilah
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #3  
Old 04-12-2009, 02:58 PM
underscore underscore is offline
Super Active

underscore's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2008
Location: 7
Posts: 9,946
Poster Rank: #352
Post Thanks / Like
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Blog Entries: 32
Active Level
Default



.. hebat nih
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #4  
Old 04-12-2009, 03:01 PM
underscore underscore is offline
Super Active

underscore's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2008
Location: 7
Posts: 9,946
Poster Rank: #352
Post Thanks / Like
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Blog Entries: 32
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by akubest View Post
biar betol rm1juta sebilah
nak yg murah, beli kat pasar malam,

tapi utk letak kat atas almari jer
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #5  
Old 04-12-2009, 03:01 PM
eday84 eday84 is offline
CG Top Poster Club

eday84's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Jan 2009
Location: Rawang
Posts: 25,634
Poster Rank: #65
Post Thanks / Like
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Blog Entries: 61
Active Level
My Mood:
Default

peh mahalnye sejuta.. baru nak wat koleksi hehe..
__________________
[ 7stones | Bust Cream | Whitening Cream | Ora Matte | alturl.com/vmnoh ]
Ordinary people are obsessed with entertainment. The best are obsessed with education
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #6  
Old 04-12-2009, 03:03 PM
pijoe pijoe is offline
IKOfx Official
Support Staff

pijoe's Avatar

 
Trader Rating: (19)
Join Date: Jun 2008
Location: Office IKOFXM
Posts: 11,964
Poster Rank: #244
Post Thanks / Like
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

NIck TT pun hebat jugak..... tapi kalau sapa sapa berdepan dengan pedang samurai nih...baik nyerah je lah...lain la kalau ada pistol....
__________________
REGISTER AKAUN DI SINI & DAPATKAN 70% @ 0.7 PIPS REBET MINGGUAN
http://www.carigold.com/portal/forums/image.php?type=sigpic&userid=30130&dateline=126015  5484
JOIN COPYTRADE INTER-BROKER - CLICK HERE

(YM: alexender_pijoe) (SKYPE: pijoe.ikofx) (Phone & WhatsAPP: +60176567531)
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #7  
Old 04-12-2009, 03:06 PM
GamezStar GamezStar is offline
CG Top Poster Club

GamezStar's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Jul 2008
Posts: 23,565
Poster Rank: #81
Post Thanks / Like
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by pijoe View Post
NIck TT pun hebat jugak..... tapi kalau sapa sapa berdepan dengan pedang samurai nih...baik nyerah je lah...lain la kalau ada pistol....
ape benda menyerah diri .... gunekan la langkah seribu
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #8  
Old 04-12-2009, 03:08 PM
fms fms is offline
Legendary Member

fms's Avatar
 
Trader Rating: (11)
Join Date: Feb 2007
Posts: 16,964
Poster Rank: #138
Post Thanks / Like
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by _____ View Post
Harga samurai yang paling murah sekitar RM 1 Juta ( kira-kira 12-15 inchi panjangnya).

Kekuatan Pedang Samurai ini terletak pada bahan mentah pedang dan proses membikinnya.

Ada juga dikatakan diambil dari batu petir (batu komet) yang jatuh dari langit.

Bahan Pedang Samurai mengandungi Titanium, iaitu sebuah unsur kimia.

Proses membikinnya pula orang yg membuatnya tidak boleh tidur selagi pedang samurainya belum siap.

Titanium yang paling terkenal kuat hanya mempunyai 60% berat sahaja. Sifat Titanium mirip dengan Zirconium secara kimia dan fizik.

Sifat yang baik dari Zirconium adalah sangat keras. Sedangkan keunikan sifatnya yang jarang dimiliki oleh material/bahan lain adalah jika Zirconium mengalami lenturan atau pukulan material/bahan ini akan semakin keras. Hal ini disebabkan Zirconium yang terkena lenturan akan muncul tegangan sisa dari dalam dirinya.

Proses membuat pedang Samurai sama dengan teknologi pembuatan keris iaitu dengan cara dilipat-lipat pada suhu tinggi . Lipatan-lipatan inilah yang membuat bahan pedang samurai menjadi semakin baik kualitinya
mane nyer fakta ko dpt ni??
aku penah tgk dokumentari pasal pembuatan pedang samurai..
xde laa sampai tahap xleh tidur langsung..

mmg pasal lipatan ni laa yg buat pedang samurai kuat..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #9  
Old 04-12-2009, 03:12 PM
irsaffy irsaffy is offline
CG Top Poster Club

irsaffy's Avatar
 
Trader Rating: (12)
Join Date: May 2007
Posts: 42,781
Poster Rank: #23
Post Thanks / Like
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

The traditional Making of a Samurai Sword (Katana)

Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #10  
Old 04-12-2009, 03:14 PM
eizzbizz eizzbizz is offline
Super Active

eizzbizz's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Sep 2009
Posts: 6,139
Poster Rank: #669
Post Thanks / Like
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

TT kenal tak sesapa ada jual Pedang Katana yg baikkkkk punya ...
tak nak yg mcam @ Uptown .. tu lawyar punya barang ..
Rega dlm RM200-400 sebilah ..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT +8. The time now is 03:20 AM.


Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you