Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Seram, Misteri, Hantu, Ngeri, Pelik

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 6,016
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 30,123
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 22,520
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 04-12-2009, 02:53 PM
underscore underscore is online now
Well-Known
Member

underscore's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2008
Location: 7
Posts: 6,398
Poster Rank: #535
Blog Entries: 32
Thanked 2,646 Times
Active Level
Talking Rahsia kehebatan pedang samurai

Harga samurai yang paling murah sekitar RM 1 Juta ( kira-kira 12-15 inchi panjangnya).

Kekuatan Pedang Samurai ini terletak pada bahan mentah pedang dan proses membikinnya.

Ada juga dikatakan diambil dari batu petir (batu komet) yang jatuh dari langit.

Bahan Pedang Samurai mengandungi Titanium, iaitu sebuah unsur kimia.

Proses membikinnya pula orang yg membuatnya tidak boleh tidur selagi pedang samurainya belum siap.

Titanium yang paling terkenal kuat hanya mempunyai 60% berat sahaja. Sifat Titanium mirip dengan Zirconium secara kimia dan fizik.

Sifat yang baik dari Zirconium adalah sangat keras. Sedangkan keunikan sifatnya yang jarang dimiliki oleh material/bahan lain adalah jika Zirconium mengalami lenturan atau pukulan material/bahan ini akan semakin keras. Hal ini disebabkan Zirconium yang terkena lenturan akan muncul tegangan sisa dari dalam dirinya.

Proses membuat pedang Samurai sama dengan teknologi pembuatan keris iaitu dengan cara dilipat-lipat pada suhu tinggi . Lipatan-lipatan inilah yang membuat bahan pedang samurai menjadi semakin baik kualitinya
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 04-12-2009, 02:56 PM
akubest akubest is offline
Active Member

akubest's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Mar 2009
Location: Celah celah candle stick timeframe M5
Posts: 2,137
Poster Rank: #1753
Thanked 15 Times
Active Level
My Mood:
Default

biar betol rm1juta sebilah
Reply With Quote
  #3  
Old 04-12-2009, 02:58 PM
underscore underscore is online now
Well-Known
Member

underscore's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2008
Location: 7
Posts: 6,398
Poster Rank: #535
Blog Entries: 32
Thanked 2,646 Times
Active Level
Default



.. hebat nih
Reply With Quote
  #4  
Old 04-12-2009, 03:01 PM
underscore underscore is online now
Well-Known
Member

underscore's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2008
Location: 7
Posts: 6,398
Poster Rank: #535
Blog Entries: 32
Thanked 2,646 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by akubest View Post
biar betol rm1juta sebilah
nak yg murah, beli kat pasar malam,

tapi utk letak kat atas almari jer
Reply With Quote
  #5  
Old 04-12-2009, 03:01 PM
eday84 eday84 is offline
CG Top Poster Club

eday84's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Jan 2009
Location: Rawang
Posts: 21,622
Poster Rank: #71
Blog Entries: 41
Thanked 4,294,967,295 Times
Active Level
My Mood:
Default

peh mahalnye sejuta.. baru nak wat koleksi hehe..
__________________
[ 7stones Muslim Store | Bust Cream | Creamako | Intimate Gel | Whitening Cream | Ora Matte ]
Beautiful things don't ask for attention
Reply With Quote
  #6  
Old 04-12-2009, 03:03 PM
pijoe pijoe is online now
Advanced Trader
IKOfx Official
Support Staff

pijoe's Avatar

 
Trader Rating: (18)
Join Date: Jun 2008
Location: Office IKOFXM
Posts: 10,704
Poster Rank: #236
Thanked 642 Times
Active Level
My Mood:
Default

NIck TT pun hebat jugak..... tapi kalau sapa sapa berdepan dengan pedang samurai nih...baik nyerah je lah...lain la kalau ada pistol....
__________________
REGISTER AKAUN DI SINI & DAPATKAN 70% @ 0.7 PIPS REBET MINGGUAN
http://www.carigold.com/portal/forums/image.php?type=sigpic&userid=30130&dateline=126015  5484
ELLIOTT WAVE FORECAST BERMULA JAN 2014 : CLICK HERE

(YM: alexender_pijoe) (SKYPE: pijoe.ikofx) (Phone & WhatsAPP: +60176567531)
Reply With Quote
  #7  
Old 04-12-2009, 03:06 PM
GamezStar GamezStar is offline
CG Top Poster Club

GamezStar's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Jul 2008
Posts: 20,767
Poster Rank: #75
Thanked 196 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by pijoe View Post
NIck TT pun hebat jugak..... tapi kalau sapa sapa berdepan dengan pedang samurai nih...baik nyerah je lah...lain la kalau ada pistol....
ape benda menyerah diri .... gunekan la langkah seribu
Reply With Quote
  #8  
Old 04-12-2009, 03:08 PM
fms fms is offline
Legendary Member

fms's Avatar
 
Trader Rating: (11)
Join Date: Feb 2007
Posts: 15,286
Poster Rank: #123
Thanked 38 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by _____ View Post
Harga samurai yang paling murah sekitar RM 1 Juta ( kira-kira 12-15 inchi panjangnya).

Kekuatan Pedang Samurai ini terletak pada bahan mentah pedang dan proses membikinnya.

Ada juga dikatakan diambil dari batu petir (batu komet) yang jatuh dari langit.

Bahan Pedang Samurai mengandungi Titanium, iaitu sebuah unsur kimia.

Proses membikinnya pula orang yg membuatnya tidak boleh tidur selagi pedang samurainya belum siap.

Titanium yang paling terkenal kuat hanya mempunyai 60% berat sahaja. Sifat Titanium mirip dengan Zirconium secara kimia dan fizik.

Sifat yang baik dari Zirconium adalah sangat keras. Sedangkan keunikan sifatnya yang jarang dimiliki oleh material/bahan lain adalah jika Zirconium mengalami lenturan atau pukulan material/bahan ini akan semakin keras. Hal ini disebabkan Zirconium yang terkena lenturan akan muncul tegangan sisa dari dalam dirinya.

Proses membuat pedang Samurai sama dengan teknologi pembuatan keris iaitu dengan cara dilipat-lipat pada suhu tinggi . Lipatan-lipatan inilah yang membuat bahan pedang samurai menjadi semakin baik kualitinya
mane nyer fakta ko dpt ni??
aku penah tgk dokumentari pasal pembuatan pedang samurai..
xde laa sampai tahap xleh tidur langsung..

mmg pasal lipatan ni laa yg buat pedang samurai kuat..
__________________
Daftar percuma kedai online anda

Call/SMS 0162459013/0166660650/0122106559
Reply With Quote
  #9  
Old 04-12-2009, 03:12 PM
irsaffy irsaffy is offline
CG Top Poster Club

irsaffy's Avatar
 
Trader Rating: (10)
Join Date: May 2007
Posts: 40,865
Poster Rank: #18
Thanked 251 Times
Active Level
Default

The traditional Making of a Samurai Sword (Katana)

__________________

A WAKE UP CALL For ME!!!!
Reply With Quote
  #10  
Old 04-12-2009, 03:14 PM
eizzbizz eizzbizz is offline
Super Active Member

eizzbizz's Avatar
 
Trader Rating: (8)
Join Date: Sep 2009
Posts: 4,097
Poster Rank: #887
Blog Entries: 1
Thanked 22 Times
Active Level
My Mood:
Default

TT kenal tak sesapa ada jual Pedang Katana yg baikkkkk punya ...
tak nak yg mcam @ Uptown .. tu lawyar punya barang ..
Rega dlm RM200-400 sebilah ..
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 12:59 AM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE