Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Seram, Misteri, Hantu, Ngeri, Pelik

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 04-12-2009, 02:53 PM
underscore underscore is offline
Legendary Member

underscore's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2008
Location: 7
Posts: 10,428
Thanks (Received): 3662
Likes (Received): 113
Blog Entries: 33
Active Level
Talking Rahsia kehebatan pedang samurai

Harga samurai yang paling murah sekitar RM 1 Juta ( kira-kira 12-15 inchi panjangnya).

Kekuatan Pedang Samurai ini terletak pada bahan mentah pedang dan proses membikinnya.

Ada juga dikatakan diambil dari batu petir (batu komet) yang jatuh dari langit.

Bahan Pedang Samurai mengandungi Titanium, iaitu sebuah unsur kimia.

Proses membikinnya pula orang yg membuatnya tidak boleh tidur selagi pedang samurainya belum siap.

Titanium yang paling terkenal kuat hanya mempunyai 60% berat sahaja. Sifat Titanium mirip dengan Zirconium secara kimia dan fizik.

Sifat yang baik dari Zirconium adalah sangat keras. Sedangkan keunikan sifatnya yang jarang dimiliki oleh material/bahan lain adalah jika Zirconium mengalami lenturan atau pukulan material/bahan ini akan semakin keras. Hal ini disebabkan Zirconium yang terkena lenturan akan muncul tegangan sisa dari dalam dirinya.

Proses membuat pedang Samurai sama dengan teknologi pembuatan keris iaitu dengan cara dilipat-lipat pada suhu tinggi . Lipatan-lipatan inilah yang membuat bahan pedang samurai menjadi semakin baik kualitinya
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 04-12-2009, 02:56 PM
akubest akubest is offline
Active Member

akubest's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Mar 2009
Location: Dalam chart TF H1
Posts: 2,176
Thanks (Received): 14
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

biar betol rm1juta sebilah
Reply With Quote
  #3  
Old 04-12-2009, 02:58 PM
underscore underscore is offline
Legendary Member

underscore's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2008
Location: 7
Posts: 10,428
Thanks (Received): 3662
Likes (Received): 113
Blog Entries: 33
Active Level
Default



.. hebat nih
Reply With Quote
  #4  
Old 04-12-2009, 03:01 PM
underscore underscore is offline
Legendary Member

underscore's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2008
Location: 7
Posts: 10,428
Thanks (Received): 3662
Likes (Received): 113
Blog Entries: 33
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by akubest View Post
biar betol rm1juta sebilah
nak yg murah, beli kat pasar malam,

tapi utk letak kat atas almari jer
Reply With Quote
  #5  
Old 04-12-2009, 03:01 PM
eday84 eday84 is offline
CG Top Poster Club

eday84's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Jan 2009
Location: Rawang
Posts: 26,647
Thanks (Received): 55
Likes (Received): 19
Blog Entries: 62
Active Level
My Mood:
Default

peh mahalnye sejuta.. baru nak wat koleksi hehe..
__________________
[ 7stones | Bust Cream | Whitening Cream | Ora Matte | alturl.com/vmnoh ]
Ordinary people are obsessed with entertainment. The best are obsessed with education
Reply With Quote
  #6  
Old 04-12-2009, 03:03 PM
pijoe pijoe is offline
Legendary Member

pijoe's Avatar

 
Trader Rating: (19)
Join Date: Jun 2008
Location: Office IKOFXM
Posts: 12,181
Thanks (Received): 665
Likes (Received): 29
Active Level
My Mood:
Default

NIck TT pun hebat jugak..... tapi kalau sapa sapa berdepan dengan pedang samurai nih...baik nyerah je lah...lain la kalau ada pistol....
__________________
REGISTER AKAUN DI SINI & DAPATKAN 70% @ 0.7 PIPS REBET MINGGUAN
http://www.carigold.com/portal/forums/image.php?type=sigpic&userid=30130&dateline=126015  5484
REBET IKOFX DIBERI SEJAK 2010

(YM: alexender_pijoe) (SKYPE: pijoe.ikofx) (Phone & WhatsAPP: +60176567531)
Reply With Quote
  #7  
Old 04-12-2009, 03:06 PM
GamezStar GamezStar is offline
CG Top Poster Club

GamezStar's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Jul 2008
Posts: 24,398
Thanks (Received): 196
Likes (Received): 56
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by pijoe View Post
NIck TT pun hebat jugak..... tapi kalau sapa sapa berdepan dengan pedang samurai nih...baik nyerah je lah...lain la kalau ada pistol....
ape benda menyerah diri .... gunekan la langkah seribu
Reply With Quote
  #8  
Old 04-12-2009, 03:08 PM
fms fms is offline
Legendary Member

fms's Avatar
 
Trader Rating: (11)
Join Date: Feb 2007
Posts: 17,943
Thanks (Received): 52
Likes (Received): 26
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by _____ View Post
Harga samurai yang paling murah sekitar RM 1 Juta ( kira-kira 12-15 inchi panjangnya).

Kekuatan Pedang Samurai ini terletak pada bahan mentah pedang dan proses membikinnya.

Ada juga dikatakan diambil dari batu petir (batu komet) yang jatuh dari langit.

Bahan Pedang Samurai mengandungi Titanium, iaitu sebuah unsur kimia.

Proses membikinnya pula orang yg membuatnya tidak boleh tidur selagi pedang samurainya belum siap.

Titanium yang paling terkenal kuat hanya mempunyai 60% berat sahaja. Sifat Titanium mirip dengan Zirconium secara kimia dan fizik.

Sifat yang baik dari Zirconium adalah sangat keras. Sedangkan keunikan sifatnya yang jarang dimiliki oleh material/bahan lain adalah jika Zirconium mengalami lenturan atau pukulan material/bahan ini akan semakin keras. Hal ini disebabkan Zirconium yang terkena lenturan akan muncul tegangan sisa dari dalam dirinya.

Proses membuat pedang Samurai sama dengan teknologi pembuatan keris iaitu dengan cara dilipat-lipat pada suhu tinggi . Lipatan-lipatan inilah yang membuat bahan pedang samurai menjadi semakin baik kualitinya
mane nyer fakta ko dpt ni??
aku penah tgk dokumentari pasal pembuatan pedang samurai..
xde laa sampai tahap xleh tidur langsung..

mmg pasal lipatan ni laa yg buat pedang samurai kuat..
__________________
Unlimited Call Hanya RM58 - http://carigold.com/portal/forums/sh...php?p=23976882
Pelbagai Jenama Kenderaan Untuk Dijual - http://carigold.com/portal/forums/sh...d.php?t=662918
kad sim Power Tahan Lama - http://carigold.com/portal/forums/sh...d.php?t=650520
Ejen Broadband Dicari - http://carigold.com/portal/forums/sh...d.php?t=273183
Reply With Quote
  #9  
Old 04-12-2009, 03:12 PM
irsaffy irsaffy is offline
CG Top Poster Club

irsaffy's Avatar
 
Trader Rating: (12)
Join Date: May 2007
Posts: 42,975
Thanks (Received): 252
Likes (Received): 15
Active Level
Default

The traditional Making of a Samurai Sword (Katana)

http://www.youtube.com/watch?v=rwQqtf86qOc
Reply With Quote
  #10  
Old 04-12-2009, 03:14 PM
eizzbizz eizzbizz is online now
Super Active

eizzbizz's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Sep 2009
Posts: 6,608
Thanks (Received): 22
Likes (Received): 30
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

TT kenal tak sesapa ada jual Pedang Katana yg baikkkkk punya ...
tak nak yg mcam @ Uptown .. tu lawyar punya barang ..
Rega dlm RM200-400 sebilah ..
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold