Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 05-11-2009, 02:47 PM
K.E.Y..kuchi K.E.Y..kuchi is offline
Active Plus

K.E.Y..kuchi's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2009
Location: Kembali Berposting
Posts: 3,360
Thanks (Received): 8
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default asyik cerita tentang malam jumaat...

Tajuk kontroversi. Sesiapa yang berfikiran konsovertif, dinasihatkan jangan baca entri ini. Kalau nak baca juga, sila buka minda terlebih dahulu. Tapi ini hakikat, selalu sangat kalau sebut hari Khamis malam Jumaat, mesti orang-orang yang dah berumahtangga fikir pasal seks. Kononnya itulah hari wajib untuk buat ibadah yang mendatangkan kenikmatan tu. Kadang-kadang ada suami kononnya sibuk sangat kat pejabat tapi sanggup balik rumah cepat pada hari Khamis. Kononnya tak nak terlepas aktiviti dengan isteri. Kelakar sungguh rasanya.

Urusan seks tidak diperincikan oleh syara’.

Tapi tak tahulah kenapa lelaki-lelaki Melayu suka sangat mengaitkan malam Jumaat dengan seks. Habis tu, hari Isnin, Selasa, Rabu, Jumaat, Sabtu, Ahad, tak bolehkah? Jadi tak keterlaluan dikatakan bahawa ia hanya mitos mengenai 'ibadah sunat' dan tak ada masuk dalam bab sunnah pun. Cuma mentaliti orang Melayu sudah diterapkan zaman berzaman mengaitkan malam Jumaat sebagai malam bulan madu.

Mungkin ada yang akan marah dengan isu yang aku bangkitkan ini. Mungkin juga ada yang akan kata, aku bakal merosakkan minda remaja dan golongan belum berkahwin. Tapi aku tak bertujuan nak menghasut minda sesiapa. Ini hanya artikel bebas, dari seseorang yang sudah berumahtangga dan pernah mengalami pasang surut kehidupan. Tidak kerana artikel aku ni maka minda pembaca akan rosak, banyak lagi perkara lain yang merosakkan minda, jadi tak perlu bias.

Aku ada seorang kawan yang beritahu, hari Sabtu dan Ahad adalah hari yang paling ditunggu-tunggu. Hari berbulan madu. Tak kira tempat pun. Tapi itulah dianya antara rencah yang buat rumahtangga bahagia. Pada aku tak kisahlah nak buat cara apapun kalau dah ada hubungan halal. Kalau dah suka sama suka, tak usahlah kita pandang serong kan?

Suami mana yang tak suka kalau isterinya 'wild wild west' kan?
Suami yang dapat isteri macam ni, mesti keluar rumah pun tak nak. Pendek kata, nak berselingkuh dengan perempuan lain pun dah tak sempat!

Al-Baqarah: 223 (Isteri-isteri kamu adalah ladang tempat kamu bercucuk tanam, maka datangilah ladang kamu itu sebagaimana yg engkau sukai...)

Sebabnya banyak pasangan Melayu yang semakin tua, semakin bosan untuk menghadapi seks. Inilah masalahnya. Dan sedar tak sedar ia jadi antara satu sebab terjadinya perselingkuhan. Puncanya? Tak keterlaluan kalau dikatakan bahawa banyak pasangan Melayu yang masih berfikiran konsovertif dalam soal 'ibadah yang mendatangkan kenikmatan' ini. Sebab kebanyakan akan kata, dah tua, perkara itu dah tak penting lagi.

Aku ni jenis terbuka dan dah banyak kali jumpa kawan-kawan yang sebaya mahupun berpangkat kakak yang mengeluh sudah tak suka berhubungan dengan suami. Vice versa. Dah jadi tak seronok. Habis, macam mana nak seronok kalau hanya hari Khamis malam Jumaat sahaja yang dapat... lepas tu mulalah 'air tendang naik ke kepala' dan cari jalan berselingkuh. Seks malam Jumaat tu cuma mitos orang Melayu! . Kalau nak ulas panjang lebar pasal ni, takut ada yang menghentam aku pulak. Iyalah, perkara-perkara begini dianggap sensitif, malah ada yang anggap lucah pun. Bagi aku bukan lucah. Ia seni rumahtangga. Percaya atau tak, ada juga perkahwinan yang runtuh hanya sebab masalah dalaman begini. Ini realiti kehidupan. Tepuk dada tanya selera.

Sepatutnya setiap hari adalah sama dan istimewa untuk suami isteri... tak payah tunggu hari Khamis malam Jumaat.
__________________
-TIADA SEBARANG IKLAN-

-TERASA INGIN DISEWAKAN-
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 05-11-2009, 02:50 PM
Norfazli Norfazli is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Dec 2007
Posts: 3,203
Thanks (Received): 89
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by K.E.Y..kuchi View Post
Tajuk kontroversi. Sesiapa yang berfikiran konsovertif, dinasihatkan jangan baca entri ini. Kalau nak baca juga, sila buka minda terlebih dahulu. Tapi ini hakikat, selalu sangat kalau sebut hari Khamis malam Jumaat, mesti orang-orang yang dah berumahtangga fikir pasal seks. Kononnya itulah hari wajib untuk buat ibadah yang mendatangkan kenikmatan tu. Kadang-kadang ada suami kononnya sibuk sangat kat pejabat tapi sanggup balik rumah cepat pada hari Khamis. Kononnya tak nak terlepas aktiviti dengan isteri. Kelakar sungguh rasanya.

Urusan seks tidak diperincikan oleh syara’.

Tapi tak tahulah kenapa lelaki-lelaki Melayu suka sangat mengaitkan malam Jumaat dengan seks. Habis tu, hari Isnin, Selasa, Rabu, Jumaat, Sabtu, Ahad, tak bolehkah? Jadi tak keterlaluan dikatakan bahawa ia hanya mitos mengenai 'ibadah sunat' dan tak ada masuk dalam bab sunnah pun. Cuma mentaliti orang Melayu sudah diterapkan zaman berzaman mengaitkan malam Jumaat sebagai malam bulan madu.

Mungkin ada yang akan marah dengan isu yang aku bangkitkan ini. Mungkin juga ada yang akan kata, aku bakal merosakkan minda remaja dan golongan belum berkahwin. Tapi aku tak bertujuan nak menghasut minda sesiapa. Ini hanya artikel bebas, dari seseorang yang sudah berumahtangga dan pernah mengalami pasang surut kehidupan. Tidak kerana artikel aku ni maka minda pembaca akan rosak, banyak lagi perkara lain yang merosakkan minda, jadi tak perlu bias.

Aku ada seorang kawan yang beritahu, hari Sabtu dan Ahad adalah hari yang paling ditunggu-tunggu. Hari berbulan madu. Tak kira tempat pun. Tapi itulah dianya antara rencah yang buat rumahtangga bahagia. Pada aku tak kisahlah nak buat cara apapun kalau dah ada hubungan halal. Kalau dah suka sama suka, tak usahlah kita pandang serong kan?

Suami mana yang tak suka kalau isterinya 'wild wild west' kan?
Suami yang dapat isteri macam ni, mesti keluar rumah pun tak nak. Pendek kata, nak berselingkuh dengan perempuan lain pun dah tak sempat!

Al-Baqarah: 223 (Isteri-isteri kamu adalah ladang tempat kamu bercucuk tanam, maka datangilah ladang kamu itu sebagaimana yg engkau sukai...)

Sebabnya banyak pasangan Melayu yang semakin tua, semakin bosan untuk menghadapi seks. Inilah masalahnya. Dan sedar tak sedar ia jadi antara satu sebab terjadinya perselingkuhan. Puncanya? Tak keterlaluan kalau dikatakan bahawa banyak pasangan Melayu yang masih berfikiran konsovertif dalam soal 'ibadah yang mendatangkan kenikmatan' ini. Sebab kebanyakan akan kata, dah tua, perkara itu dah tak penting lagi.

Aku ni jenis terbuka dan dah banyak kali jumpa kawan-kawan yang sebaya mahupun berpangkat kakak yang mengeluh sudah tak suka berhubungan dengan suami. Vice versa. Dah jadi tak seronok. Habis, macam mana nak seronok kalau hanya hari Khamis malam Jumaat sahaja yang dapat... lepas tu mulalah 'air tendang naik ke kepala' dan cari jalan berselingkuh. Seks malam Jumaat tu cuma mitos orang Melayu! . Kalau nak ulas panjang lebar pasal ni, takut ada yang menghentam aku pulak. Iyalah, perkara-perkara begini dianggap sensitif, malah ada yang anggap lucah pun. Bagi aku bukan lucah. Ia seni rumahtangga. Percaya atau tak, ada juga perkahwinan yang runtuh hanya sebab masalah dalaman begini. Ini realiti kehidupan. Tepuk dada tanya selera.

Sepatutnya setiap hari adalah sama dan istimewa untuk suami isteri... tak payah tunggu hari Khamis malam Jumaat.
tiap-tiap hari?
Reply With Quote
  #3  
Old 05-11-2009, 02:51 PM
K.E.Y..kuchi K.E.Y..kuchi is offline
Active Plus

K.E.Y..kuchi's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2009
Location: Kembali Berposting
Posts: 3,360
Thanks (Received): 8
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Norfazli View Post
tiap-tiap hari?
jangan r tiap2 hari...
mne tahan stamina...
__________________
-TIADA SEBARANG IKLAN-

-TERASA INGIN DISEWAKAN-
Reply With Quote
  #4  
Old 05-11-2009, 02:53 PM
roBUST roBUST is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (2)
Join Date: Oct 2008
Location: WORKING CLASS MAN
Posts: 12,406
Thanks (Received): 139
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

ni cite ko ker
__________________
[B][SIZE="2"][COLOR="Red"]sedang konfius..berapa org PM malaysia sebenarnya[/COLOR][/SIZE][/B]
Reply With Quote
  #5  
Old 05-11-2009, 02:57 PM
TT TT is online now
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 119,344
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 10416
Active Level
My Mood:
Default

la..sape yg buat mlm jumaat je dorangla yg rugi..kawan2 aku xde pun wat mlm jumaat je..bila nak buat la..kolot je sape pikir mcm tu..
Reply With Quote
  #6  
Old 05-11-2009, 05:05 PM
HighVoltage HighVoltage is offline
Regular

HighVoltage's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2009
Posts: 156
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Tah le... pada aku tiap2 malam tu malam jumaat..dah berbelas taun pun.... kecuali bulan terang.......hehehehe.....
Reply With Quote
  #7  
Old 05-11-2009, 05:08 PM
smiler smiler is offline
Active Member

smiler's Avatar
 
Trader Rating: (15)
Join Date: Sep 2009
Posts: 1,502
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by HighVoltage View Post
Tah le... pada aku tiap2 malam tu malam jumaat..dah berbelas taun pun.... kecuali bulan terang.......hehehehe.....
hehehe...sama gak ngan teman..tapi belum berbelas tahun lah..hehehe
Reply With Quote
  #8  
Old 05-11-2009, 05:10 PM
ezis2u ezis2u is offline
Super Active

ezis2u's Avatar
 
Trader Rating: (8)
Join Date: Aug 2008
Location: ƃuɐlʞǝʞɯɐlɐ
Posts: 9,746
Thanks (Received): 18
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

bila2 masa pun boleh, takda hal punya...asalkan freedom...
Reply With Quote
  #9  
Old 05-11-2009, 05:18 PM
HighVoltage HighVoltage is offline
Regular

HighVoltage's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2009
Posts: 156
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by smiler View Post
hehehe...sama gak ngan teman..tapi belum berbelas tahun lah..hehehe
Kalau belum berbelas taun ni mesti x miss malam......dan boleh 2-3 kali lagi ni tuk 1 malam...........(teringat masa dulu2)
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump