Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Gossip, Celebrities

Gossip, Celebrities Right place for paparazzi :) . Share your info with our celebrities and gossip fans.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 17,493
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 47,749
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 35,510
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 04-11-2009, 09:08 AM
eboss eboss is offline
CG Hardcore

eboss's Avatar

 
Trader Rating: (23)
Join Date: Nov 2007
Location: FRANCHISE QMATHS ENRICH CENTRE AKAN DIBUKA PM SAYA
Posts: 85,696
Poster Rank: #4
Thanked 1,873 Times
Active Level
My Mood:
Default Buku 'Selamat Tinggal Dunia Pondan' singkap sejarah hidup Azwan?

APA yang menyebabkan selebriti terkenal Azwan Ali tiba-tiba ingin menulis buku tentang kisah pondan? Dan apa agaknya yang begitu menarik tentang pondan yang mencuit hati Azwan sehingga terpanggil untuk menulis catatan tentang kaum ini.

Bagi Azwan, tidak timbul samada kisah pondan adalah kisahnya. Ini adalah kerana semua itu hanya akan terjawab bila buku itu dibaca nanti.

"Kebetulan sebelum saya pergi umrah tempoh hari pihak Karangkraf ada berbincang tentang hasrat mereka untuk menerbitkan buku saya. Jadi saya terfikir tentu menarik kalau kandungan buku saya itu menyingkap kisah hidup pondan," jelas Azwan yang selalu dilanda kontroversi disebabkan kelantangannya menyuarakan sesuatu pandangan.

Menurut Azwan, dia sengaja memilih judul yang sensasi begitu untuk menarik perhatian orang membaca.

"Terpulanglah...kalau orang nak kata saya propa atau sengaja mencari sensasi. Yang penting buku itu akan memuatkan kisah hidup seorang pondan. Saya begitu teruja untuk menyiapkan buku ini kerana subjeknya very interesting walaupun intipatinya saya tidak mahu dedahkan.

"Ianya kisah sebenar, ada unsur sindiran dan juga sensasi. Dan tentu sekali kontroversial. Sekali imbas tajuknya saja sudah cukup membuat pembaca tertanya-tanya apa agaknya kandungan buku ini," kata Azwan yang mendapat idea menulis buku ini dari pengamatan kisah hidup kawan-kawan dan pembacaan.

Yang menguatkan Azwan untuk berkarya ialah kerana dia semakin seronok dalam bidang penulisan ini. Tambahan bila laman webnya (silaserazwanali.blogspot.com) mendapat sambutan yang hangat sejak akhir-akhir ini.

"Saya cukup teruja menulis kerana banyak bahan-bahan di keliling saya. Ada saja ilham yang datang. Salah satu ialah bahan untuk dimuatkan di dalam buku itu.

"Biarlah pembaca sendiri yang menilai hasil tulisan saya. Yang pasti isi kandungannya sesuatu yang dinanti-nantikan. Saya sendiri dapat rasa yang kehidupan saya semakin indah sejak saya berubah. Keindahan itu hanya saya dan orang-orang yang rapat dengan saya dapat rasakan," kata adik kepada ahli politik Azmin Ali ini.

Azwan Ali semasa sesi fotografi di Menara Star pada awal tahun ini. -Foto THE STAR oleh AZLINA ABDULLAH

Kemungkinan besar, buku itu akan siap pada awal tahun depan dan dilancarkan pada bulan Ramadhan.

"Saya ingin lancarkan pada bulan Ramadhan sempena genap setahun 'penghijrahan' saya," katanya lagi.

Azwan tidak gusar seandainya ada orang yang berkata buku itu adalah satu eksploitasi Azwan Ali.

"Tak apa lah...saya dah masak dengan cakap-cakap orang. Saya akan berkongsi 'eksploitasi' ini bersama peminat-peminat. Bila saya 'terjebak' dan dikelilingi pondan-pondan, ramai peminat saya lahirkan rasa terkilan.

"Semua ini disampaikan kepada saya dan ianya mendatangkan satu keinsafan. Dan rentetan terakhirnya ialah penghasilan buku ini," jelas Azwan. Sambungnya lagi, "Dunia Mak Nyah terlalu rumit untuk dirungkai. Sedikit masa dulu, cerita-cerita macam ini mendapats ambutan dalam drama, filem dan teater. Saya harap pihak tertentu tidak akan prejudis dengan buku ini.

"Perkara-perkara yang mengaibkan dan tidak manis atau yang berkait tentang seks, saya tidak akan sentuh. Saya tidak begitu terbuka. Semua itu akan dibatasi dengan berhemah," kata selebriti berusia 43 ini.

Jadi apakah sebenarnya dunia pondan yang dimaksudkan Azwan?

"Buku 'Selamat Tinggal Dunia Pondan' adalah satu keterbukaan yang ikhlas. Diharap peminat-peminat di luar sana akan nantikan kemunculannya," kata pengacara popular lulusan undang-undang Universiti Malaya ini.
__________________
USAHAWAN WWW.QMATHSMALAYSIA.COM BERMINAT? PM SAYA
Pelaburan LAGI HEBAT dari emas
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 04-11-2009, 09:29 AM
budakpandai budakpandai is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,923
Poster Rank: #2000
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

tajuk semacam je...hehe..confirm laris
Reply With Quote
  #3  
Old 04-11-2009, 09:31 AM
tEnuKLang tEnuKLang is offline
Well-Known
Member

tEnuKLang's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Nov 2007
Posts: 5,674
Poster Rank: #625
Thanked 3 Times
Active Level
My Mood:
Default

cari publisiti cara lain ke lepas kontrovesi2 murahan awak tak laku dah?
Reply With Quote
  #4  
Old 04-11-2009, 09:41 AM
Heart^BeE Heart^BeE is offline
Active Member

Heart^BeE's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,066
Poster Rank: #3318
Thanked 26 Times
Active Level
My Mood:
Default

hanya azwan yg tau, ape motif or niat dia..

doakan sj smoga dia btl2 da insaf..
Reply With Quote
  #5  
Old 04-11-2009, 10:48 AM
XRACER XRACER is offline
Active Member

XRACER's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2008
Posts: 739
Poster Rank: #4319
Thanked 3 Times
Active Level
My Mood:
Default

pass tu jgn luferrr suruh mak tomm baca dullu dan komeng k!...ooo luferrr plakk..baruu ingatt mak tom tak bleyy baca ..mentang2 lahh mak tomm tak reti baca tenet, unkel azwann jgn suka sukii bleyy carut dan maki owang dlam tenet k!!..kaloo tak hakuu repot ngan mak tommsupaya mak tom bleytampar2 manja ckitmulut kao iteww !...sowii azwannna ooops! sallah2x.. sowii azwan! bye!!!!
Reply With Quote
  #6  
Old 04-11-2009, 10:51 AM
belina belina is offline
Active Member

belina's Avatar
 
Trader Rating: (10)
Join Date: Apr 2009
Posts: 1,264
Poster Rank: #2893
Thanked 2 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Heart^BeE View Post
hanya azwan yg tau, ape motif or niat dia..

doakan sj smoga dia btl2 da insaf..
Betul...cuma Azwan aje tau motif dia...
Reply With Quote
  #7  
Old 04-11-2009, 11:13 AM
roBUST roBUST is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (2)
Join Date: Oct 2008
Location: WORKING CLASS MAN
Posts: 12,367
Poster Rank: #188
Thanked 138 Times
Active Level
My Mood:
Default

pondan xlaku
__________________
[B][SIZE="2"][COLOR="Red"]sedang konfius..berapa org PM malaysia sebenarnya[/COLOR][/SIZE][/B]
Reply With Quote
  #8  
Old 04-11-2009, 11:16 AM
oscar oscar is offline
Active Member

oscar's Avatar
 
Trader Rating: (-1)
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,465
Poster Rank: #2545
Thanked 2 Times
Active Level
My Mood:
Default


biasalaa, cara carik makan selepas x popular lg. terbit buku.
Reply With Quote
  #9  
Old 04-11-2009, 11:23 AM
adil2604 adil2604 is offline
Well-Known
Member

adil2604's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Jun 2008
Location: DENPASAR-SHAH ALAM-JAKARTA-KL-GUANGZHOU-HK
Posts: 7,073
Poster Rank: #463
Thanked 153 Times
Active Level
My Mood:
Default

kaki2 buku boleh beli.....
__________________
jom masyukk dgn bob2e... pm sy jika berminat...lagi masyuk lagi telus
Reply With Quote
  #10  
Old 04-11-2009, 11:44 AM
MaMaRiSsA MaMaRiSsA is offline
Active Member

MaMaRiSsA's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: May 2009
Posts: 1,953
Poster Rank: #1974
Thanked 4 Times
Active Level
My Mood:
Default

arap2 dia betul2 berubah..jgn menangguk di air keruh jek la..
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 03:39 AM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE