Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Seram, Misteri, Hantu, Ngeri, Pelik

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #241  
Old 03-11-2009, 03:20 AM
azarulez azarulez is offline
Super Active

azarulez's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jul 2008
Location: Flower Hill
Posts: 7,725
Thanks (Received): 217
Likes (Received): 539
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by ringgitdinar View Post
jadi ada Allah bgtau leh nampak ker tuan?

....sila tuan huraikan maksud NYATA Allah tuh mengikut keFAHAMan ilmu hulk tuan tuh....

dalam surah Al-A'raf-27 tuh TERANG dan JELAS Allah bgtau x leh nampak tuan....tapi ilmu hulk tuan kata BOLEH nampak lak....

jawapannya,

orang yang tak nampak syaitan itu adalah orang yang lalai terutama banyak dosa dalam hati. takbur contohnya.
perkataan NYATA tu perlu diperjelaskan lagi ke? nyata tu nampak...seketul-seketul. kalau nak test boleh? (nampak ke tak nampak).
aku tunggu sgt2 statement ko ni dr td..bro..NYATA di sini bukan bermaksud nampak..bro kena buka kamus dewan ni..check tatabahasa..NYATA dlm ayat tu bermaksud yang jelas/yang diketahui..

aku bagi perumpamaan..macam ko dgn gambate n sconsult..dari td lagi bergaduh..so kami semua tahu ko dan diorg berdua musuh yang NYATA..tapi ko nampak x camne rupa gambate n sconsult skrg? NYATA di sini n dlm ayat tu bukan bermaksud nampak..tapi yang diketahui..kau dah salah tafsir ayat Al-Quran bro..
__________________
watch your mind,it will become your word,
watch your word, it will become your act,
watch your act, it will become your habit,
watch your habit, it will become your destiny..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #242  
Old 03-11-2009, 03:23 AM
mj12 mj12 is offline
Legendary Member

mj12's Avatar
 
Trader Rating: (8)
Join Date: Mar 2008
Posts: 11,824
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by ringgitdinar View Post
suka hati ko ajelah. yang aku tahu sekiranya syaitan datang menggangu manusia, insyaAllah aku akan bunuh. tu aje. yang kabur anda jelaskan yang jelas anda kaburkan. terbalik kot lah pulak.
fuhhh....

nie hamba nak tanya nie....mmg dalam perguruan tuan ilmu hulk nie di ajar kalau syaitan nanggu kena bunuh erkkk??........leh mati ker syaitan tuan?....kalau betul dah mati cemana tuan leh KONFIRM bahawa syaitan tuh betul2 mati ker tuan?...ada DETECTOR ker leh SCAN?....

sila-sila tuan...

p/s...makin berminat hamba gan ilmuk hulk tuan nie...
Reply With Quote
  #243  
Old 03-11-2009, 03:26 AM
ringgitdinar ringgitdinar is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2009
Posts: 940
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by azarulez View Post
aku tunggu sgt2 statement ko ni dr td..bro..NYATA di sini bukan bermaksud nampak..bro kena buka kamus dewan ni..check tatabahasa..NYATA dlm ayat tu bermaksud yang jelas/yang diketahui..

aku bagi perumpamaan..macam ko dgn gambate n sconsult..dari td lagi bergaduh..so kami semua tahu ko dan diorg berdua musuh yang NYATA..tapi ko nampak x camne rupa gambate n sconsult skrg?kau dah salah tafsir ayat Al-Quran bro..
kenapalah nak pening-pening sangat. nyata tu jelas dan mengetahui. nyata tu bahasa melayu untuk jelas dan diketahui. Nyata juga bermaksud nampak seketul seketul. kan aku dah cakap kalo korang nak cuba test tengok rupa setan, pun boleh bukan? sebenarnya ko dah tengok syaitan tu, tapi ko tak kenal dia tu setan.

aku tak bermusuh sesama manusia, aku bermusuh dgn syaitan musuh aku yang nyata. Aku mai sini pon nak ajak korang nilaikan ilmu haq dan batil bukan nak bermusuh ngan korang. Perbezaan pendapat mesti ada, tapi mesti ada tolak ansur. aku mintak korang nilaikan sendiri dvd tu, kalo sesat tunjukkan kat belah mana or part mana. Semoga Allah memberi kita hidayah.
__________________
saya bagi yang haq je kat korang, saya amik yang haq jugak dari korang. yang batil takde.
a'au zubillah an akunaminal jahilin (2.67)
untuk keterangan lanjut/bantuan/tunjukajar ismail 013-3809376. http://ilmuhaq-danish.blogspot.com/
Reply With Quote
  #244  
Old 03-11-2009, 03:26 AM
mj12 mj12 is offline
Legendary Member

mj12's Avatar
 
Trader Rating: (8)
Join Date: Mar 2008
Posts: 11,824
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by azarulez View Post
aku tunggu sgt2 statement ko ni dr td..bro..NYATA di sini bukan bermaksud nampak..bro kena buka kamus dewan ni..check tatabahasa..NYATA dlm ayat tu bermaksud yang jelas/yang diketahui..

aku bagi perumpamaan..macam ko dgn gambate n sconsult..dari td lagi bergaduh..so kami semua tahu ko dan diorg berdua musuh yang NYATA..tapi ko nampak x camne rupa gambate n sconsult skrg? NYATA di sini n dlm ayat tu bukan bermaksud nampak..tapi yang diketahui..kau dah salah tafsir ayat Al-Quran bro..
dia tafsir NYATA-NAMPAK direct bro.....

dah awal2 dia bgtau ilmu hulk dia yg Allah redha...

tuh terus direct tafsir cam tuh....

p/s...ker x der beza bg dia ayat Muhkamat dan Mutasyaabihaat...main tafsir sesuka jer....mantap ilmu hulk nie...
Reply With Quote
  #245  
Old 03-11-2009, 03:29 AM
ringgitdinar ringgitdinar is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2009
Posts: 940
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

fair ke idak permintaan aku? korang kan pandai-pandai agama, tengok dan tunjukkan aku bab yang sesat didalam dvd tersebut. Sesungguhnya aku berlindung dengan Allah dari menjadi golongan orang-orang yang jahil. Amin.
nie tak semena-mena chop aku sesat. tgk dulu isi kandungan dvd, pastu suka koranglah nak cakap aku sesat ke tidak.
__________________
saya bagi yang haq je kat korang, saya amik yang haq jugak dari korang. yang batil takde.
a'au zubillah an akunaminal jahilin (2.67)
untuk keterangan lanjut/bantuan/tunjukajar ismail 013-3809376. http://ilmuhaq-danish.blogspot.com/
Reply With Quote
  #246  
Old 03-11-2009, 03:34 AM
jiji89 jiji89 is offline
Regular

jiji89's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jun 2009
Posts: 516
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by sconsult View Post
thnkz for the link..
Reply With Quote
  #247  
Old 03-11-2009, 03:34 AM
mj12 mj12 is offline
Legendary Member

mj12's Avatar
 
Trader Rating: (8)
Join Date: Mar 2008
Posts: 11,824
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by ringgitdinar View Post
kenapalah nak pening-pening sangat. nyata tu jelas dan mengetahui. nyata tu bahasa melayu untuk jelas dan diketahui. Nyata juga bermaksud nampak seketul seketul. kan aku dah cakap kalo korang nak cuba test tengok rupa setan, pun boleh bukan? sebenarnya ko dah tengok syaitan tu, tapi ko tak kenal dia tu setan.

aku tak bermusuh sesama manusia, aku bermusuh dgn syaitan musuh aku yang nyata. Aku mai sini pon nak ajak korang nilaikan ilmu haq dan batil bukan nak bermusuh ngan korang. Perbezaan pendapat mesti ada, tapi mesti ada tolak ansur. aku mintak korang nilaikan sendiri dvd tu, kalo sesat tunjukkan kat belah mana or part mana. Semoga Allah memberi kita hidayah.
senang jerk tuan tafsir direct cam tuh erkk....

kalam Allah nie pulak cuba tuan tafsirkan...

"Peliharalah kamu segala sembahyang fardu, khasnya sembahyang Wusta, dan berdirilah kerana Allah (dalam sembahyang kamu) dengan khusyuk."

Al-Baqara-238

Allah sebut KHASNYA SOLAT WUSTA....

jadi solat wusta nie solat cemana tuan...sampai Allah sebut KHASnya.....ayat KHUSUS di situ....

p/s....terjemahkan direct erkk tuan...
Reply With Quote
  #248  
Old 03-11-2009, 03:40 AM
ringgitdinar ringgitdinar is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2009
Posts: 940
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by mj12 View Post
fuhhh....

nie hamba nak tanya nie....mmg dalam perguruan tuan ilmu hulk nie di ajar kalau syaitan nanggu kena bunuh erkkk??........leh mati ker syaitan tuan?....kalau betul dah mati cemana tuan leh KONFIRM bahawa syaitan tuh betul2 mati ker tuan?...ada DETECTOR ker leh SCAN?....

sila-sila tuan...

p/s...makin berminat hamba gan ilmuk hulk tuan nie...
dah nama pun teknik bunuh syaitan. dah bunuh matilah dia. takyah detector-detector. tgk la dengan mata dan mata hati sendiri. kenapalah susah sgt nak bagi alamat dan tengok sendiri isi ilmu haq dan ilmu batil nie? nak menang berhujah jugak korang ni. buanglah rasa riak dan ego anda jika anda ingin menengok rupa setan tu.
oklah. kepada semua yang rasa tak puas hati dgn syaitan, nak belasah dia sebab dia dok ganggu korang, mintak aje dvd, nilaikan dvd tu sendiri. kalo lepas tengok, rasa salah je ilmu nie, buang aje dvd. abis cerita. kalo rasa betul, kita boleh berdiskussi lagi.
__________________
saya bagi yang haq je kat korang, saya amik yang haq jugak dari korang. yang batil takde.
a'au zubillah an akunaminal jahilin (2.67)
untuk keterangan lanjut/bantuan/tunjukajar ismail 013-3809376. http://ilmuhaq-danish.blogspot.com/
Reply With Quote
  #249  
Old 03-11-2009, 03:40 AM
jiji89 jiji89 is offline
Regular

jiji89's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jun 2009
Posts: 516
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by azarulez View Post
aku tunggu sgt2 statement ko ni dr td..bro..NYATA di sini bukan bermaksud nampak..bro kena buka kamus dewan ni..check tatabahasa..NYATA dlm ayat tu bermaksud yang jelas/yang diketahui..

aku bagi perumpamaan..macam ko dgn gambate n sconsult..dari td lagi bergaduh..so kami semua tahu ko dan diorg berdua musuh yang NYATA..tapi ko nampak x camne rupa gambate n sconsult skrg? NYATA di sini n dlm ayat tu bukan bermaksud nampak..tapi yang diketahui..kau dah salah tafsir ayat Al-Quran bro..
ak skong prnyataan ni bro...
Reply With Quote
  #250  
Old 03-11-2009, 03:40 AM
azarulez azarulez is offline
Super Active

azarulez's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jul 2008
Location: Flower Hill
Posts: 7,725
Thanks (Received): 217
Likes (Received): 539
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by ringgitdinar View Post
kenapalah nak pening-pening sangat. nyata tu jelas dan mengetahui. nyata tu bahasa melayu untuk jelas dan diketahui. Nyata juga bermaksud nampak seketul seketul. kan aku dah cakap kalo korang nak cuba test tengok rupa setan, pun boleh bukan? sebenarnya ko dah tengok syaitan tu, tapi ko tak kenal dia tu setan.

aku tak bermusuh sesama manusia, aku bermusuh dgn syaitan musuh aku yang nyata. Aku mai sini pon nak ajak korang nilaikan ilmu haq dan batil bukan nak bermusuh ngan korang. Perbezaan pendapat mesti ada, tapi mesti ada tolak ansur. aku mintak korang nilaikan sendiri dvd tu, kalo sesat tunjukkan kat belah mana or part mana. Semoga Allah memberi kita hidayah.
kau sendiri tahu sinonim perkataan NYATA dlm bahasa melayu,kan..dalam al-quran, kita kena tafsir ayat tu betul2..jgn ambil jalan mudah..jgn cepat cakap NYATA tu nampak..ade perkataan yg lebih sesuai utk gantikan perkataan nampak kat situ..

jgn jadi seperti ni..

Quote:
Originally Posted by zephyrantic View Post
Why Malaysian Government insists on using English for math and science?

This is because the whole world uses the language as an information and/or technology language. How dangerous it will be if we try to use Bahasa , especially in school. See example below:-


Hardware = barangkeras

Software = baranglembut

Joystick = batang gembira

Plug and Play = cucuk dan main

Port = lubang

Server = pelayan

Client = pelanggan


Try to translate this:

ENGLISH:

That server gives a plug and play service to the
client using either hardware or software joystick.
The joystick goes into the port of the client.


Now in BAHASA:

Pelayan itu memberi pelanggannya layanan cucuk
dan main dengan menggunakan batang gembira jenis
keras atau lembut. Batang gembira itu akan dimasukkan
ke dalam lubang pelanggan.



Now you know...WHY.. .

yg penting..kau kena tau menggunakan perkataan yang sesuai utk tafsirkan ayat Al-quran..bimbang takut tersalah tafsir..jadilah seperti situasi kat atas tu..

yg pasal gambate n sconsult tu..aku bagi perumpamaan je..bkn nak cakap kau bermusuh betul2...jangan salah tafsir ye..n kau suruh org buka minda..sebenarnya kau tu kena buka minda..jangan fikir 1 hala..
__________________
watch your mind,it will become your word,
watch your word, it will become your act,
watch your act, it will become your habit,
watch your habit, it will become your destiny..
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply Share This Thread

Tags
lawak seram

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold