Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 05-10-2009, 06:22 PM
kozu kozu is offline
Legendary Member

kozu's Avatar
 
Trader Rating: (48)
Join Date: Apr 2007
Posts: 10,864
Thanks (Received): 156
Likes (Received): 9
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to kozu Send a message via Skype™ to kozu
Exclamation Guru -Tiada Jaminan Penempatan --Updated--Link Semakan

Updated :

ESOK(19/10/2009) SEMAKAN MELALUI ONLINE BOLEH DIBUAT UNTUK POSTING

TAHUN INI..KLIK SEBELAH SEMAKAN GSST (GURU SANDARAN SISWAZAH TERLATIH

UPDATED FIRST PAGE..

YANG TAKDE NAMA CALL NO NI :: 0388849498 @ 0388845069



Pengambilan baru : Hanya empat program ditawar, tiada jaminan penempatan

Tanjong Malim, 15 Okt.- Pengambilan pelajar baru bagi ambilan Disember 2009/10 Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) hanya menawarkan empat program Ijazah Sarjana Muda Pendidikan iaitu Sains Kejurulatihan, Seni Komunikasi Visual, Multimedia dan Teknologi Rekabentuk Berkomputer yang mengambil masa 4 tahun atau lapan semester pengajian.

Program dibuka kepada calon lulusan STPM, Matrikulasi dan Diploma untuk setiap program yang ditawarkan.

Kesemua program yang ditawarkan adalah untuk pasaran terbuka (open market) dan tidak mempunyai sebarang jaminan penempatan di bawah Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) selepas tamat pengajian berdasarkan iklan yang disiarkan web permohonan atas talian UPSI.


Quote:
Kalau dah ada..Mod tulung delete..

Tanjong Malim, 4 Oktober – Profesor Dr. Zakaria Kasa, Timbalan Naib Canselor Akademik & Antarabangsa Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) mengeluarkan kenyataan semua penempatan lepasan UPSI ke sekolah-sekolah terpaksa dibeku bermula 2010.

Kenyataan tersebut dipetik dalam ucapan perasmian yang disampaikan beliau dalam 'Simposium Halatuju Pendidikan Fizik Di Malaysia' anjuran Persatuan Mahasiswa Sains (PMS) dengan kerjasama Jabatan Hal Ehwal Pelajar & Alumni (JHEPA) UPSI yang berlangsung di Bilik Seminar Bitarasiswa semalam.

Dalam pada itu katanya, pembekuan semua penempatan ke sekolah-sekolah ini dikeluarkan oleh pihak Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) melibatkan semua institusi yang mengeluarkan bakal-bakal guru bukan sahaja di UPSI malah di IPTA lain yang menawarkan program pendidikan termasuk Institut Perguruan (IPG) di seluruh negara berikutan masalah kewangan yang dialami pihak Kerajaan Malaysia.

Beliau pada awalnya mengambil langkah untuk tidak mengumumkannya kepada pelajar kerana bimbang menjejaskan motivasi pelajar untuk meneruskan pengajian namun bertukar fikiran dengan mengumumkannya semalam kerana beranggapan perkara tersebut harus diketahui semua pihak sebagai langkah persediaan.

Sementara itu, beliau turut menjelaskan penempatan untuk graduan pada tahun ini tidak mengalami masalah kerana tindakan membekukan penempatan tersebut hanya bermula tahun hadapan.

Beliau walau bagaimanapun tidak mengeluarkan kenyataan bertulis berkenaan perkara tersebut dan hanya diselitkan dalam ucapan perasmiannya semalam.

Dalam perkembangan berkaitan, seorang mahasiswa UPSI mendakwa menerima mesej melalui Sistem Pesanan Ringkas (SMS) daripada rakannya dari sebuah IPG mengatakan perkara yang sama minggu lalu. Katanya dalam e-mel yang dihantar ke [email protected], pelajar terbabit mengatakan keluaran UPSI dan IPTA lain yang tamat pengajian bermula tahun hadapan, perlu menunggu selama 2 tahun sebelum ditempatkan ke sekolah-sekolah.

Tambahnya, pelajar IPG yang dijadual ditempatkan ke sekolah-sekolah pada tahun hadapan akan diawalkan penghujung tahun ini bersama-sama dengan keluaran UPSI dan IPTA lain yang bergraduat pada tahun ini.

Keadaan ini menurutnya mempunyai kaitan dengan masalah yang berlaku apabila lambakan graduan pendidikan di seluruh negara.

Mengulas tentang perkara tersebut, Exco Akademik & Kerjaya Majlis Perwakilan Pelajar (MPP), Nur Aqilah Hanis berkata pihaknya akan mendapatkan penjelasan lanjut berkenaan perkara tersebut daripada TNC Akademik sendiri supaya tidak berlaku kekeliruan.

“Isu ini boleh menjadi isu nasional, bukan hanya melibatkan UPSI sahaja, jadi lebih baik kalau saya dapatkan dulu penjelasan secara terperinci daripada Prof. Dr. Zakaria dan Bahagian Akademik supaya maklumat sebenar dan tepat diperoleh sebelum saya mengulas lanjut.

“Kita tak mahu isu ini menjadi sebab untuk kita bertelagah, apa yang penting selepas kita mendapatkan maklumat tersebut, kita akan fikirkan penyelesaiannya. Jadi semua pihak diharap dapat bersabar”, jelasnya.

Last edited by kozu; 18-10-2009 at 11:45 PM..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 05-10-2009, 06:23 PM
kozu kozu is offline
Legendary Member

kozu's Avatar
 
Trader Rating: (48)
Join Date: Apr 2007
Posts: 10,864
Thanks (Received): 156
Likes (Received): 9
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to kozu Send a message via Skype™ to kozu
Default

hurm..duit malaysia dah habis ke..hurm
Reply With Quote
  #3  
Old 05-10-2009, 06:24 PM
BOCK BOCK is offline
Legendary Member

BOCK's Avatar
 
Trader Rating: (20)
Join Date: Sep 2007
Location: 
Posts: 17,963
Thanks (Received): 59
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Send a message via ICQ to BOCK Send a message via Yahoo to BOCK Send a message via Skype™ to BOCK
Default

Kemana depa buat lesap duit nih
Reply With Quote
  #4  
Old 05-10-2009, 06:25 PM
kozu kozu is offline
Legendary Member

kozu's Avatar
 
Trader Rating: (48)
Join Date: Apr 2007
Posts: 10,864
Thanks (Received): 156
Likes (Received): 9
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to kozu Send a message via Skype™ to kozu
Default

Quote:
Originally Posted by BOCK View Post
Kemana depa buat lesap duit nih
F1 ....hurm 1 Malaysia...
Reply With Quote
  #5  
Old 05-10-2009, 06:25 PM
oldskoolrocka oldskoolrocka is offline
Legendary Member

oldskoolrocka's Avatar
 
Trader Rating: (23)
Join Date: Apr 2008
Posts: 17,775
Thanks (Received): 425
Likes (Received): 12
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to oldskoolrocka Send a message via Skype™ to oldskoolrocka
Default

mesia asek xde duit je.....
Reply With Quote
  #6  
Old 05-10-2009, 06:25 PM
hafizuka hafizuka is offline
Super Active

hafizuka's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Sep 2008
Posts: 6,950
Thanks (Received): 231
Likes (Received): 21
Active Level
Default

pakcik aku masa raya hari tu bagitau, tapi aku tak berapa nak caya la

dia cakap lulusan UPSI mmg tak confirm ada keje pas grad

dia kontraktor so aku tak berapa nak dengar sebab apa kena mengena ngan cukgi

Tapi sekarang terbukti... dia cakap gomen takde duit, tu yang bijan gi buat umrah satu ketika dulu, pinjam duit ngan Arab
Reply With Quote
  #7  
Old 05-10-2009, 06:27 PM
hafizuka hafizuka is offline
Super Active

hafizuka's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Sep 2008
Posts: 6,950
Thanks (Received): 231
Likes (Received): 21
Active Level
Default

apa kena mengena ngan F1, F1 bukan guna duit gomen, tu duit persendirian

diorang dah takde duit so mmg tak dapat nak buang duit dah
Reply With Quote
  #8  
Old 05-10-2009, 06:29 PM
waktong.UMOFX waktong.UMOFX is offline
Super Active

waktong.UMOFX's Avatar
 
Trader Rating: (25)
Join Date: Jan 2007
Location: www.umofxib.com
Posts: 7,449
Thanks (Received): 77
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to waktong.UMOFX Send a message via Skype™ to waktong.UMOFX
Default

claim mana2 staf gomen pon susah nk dpt dah skang...
__________________
IB Of UMOfx

Deposit 3.30 | Withdrawal 3.10
YM|SKYPE:waktong.umofx |Tel:019-243 3018|

Reply With Quote
  #9  
Old 05-10-2009, 06:29 PM
mohdridzuan® mohdridzuan® is offline
Legendary Member

mohdridzuan®'s Avatar
 
Trader Rating: (24)
Join Date: Oct 2008
Location: ~Dalam Hati~
Posts: 11,810
Thanks (Received): 29
Likes (Received): 3
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to mohdridzuan®
Default

hurm...makin teruk ekonomi malaysia ni kene belasah, umah pmimpin makin besar2. umah kite makin kecik
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 05-10-2009, 06:30 PM
kozu kozu is offline
Legendary Member

kozu's Avatar
 
Trader Rating: (48)
Join Date: Apr 2007
Posts: 10,864
Thanks (Received): 156
Likes (Received): 9
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to kozu Send a message via Skype™ to kozu
Default

Quote:
Originally Posted by hafizuka View Post
apa kena mengena ngan F1, F1 bukan guna duit gomen, tu duit persendirian

diorang dah takde duit so mmg tak dapat nak buang duit dah
refer::

http://www.carigold.com/portal/forum...ad.php?t=98151
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 04:20 PM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you