Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Historical, Myth, Legend

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Video embed in post
Last Post: CariGold
Posted On: 15-12-2016
Replies: 0
Views: 14,739
0 Software Upgrade
Last Post: CariGold
Posted On: 09-12-2016
Replies: 1
Views: 11,295
0 New forum feature to help you manage updates of your own thread
Last Post: CariGold
Posted On: 22-02-2016
Replies: 0
Views: 36,756
More...
View Poll Results: Percayakah anda bumi ini rata?
Ya 94 18.47%
Tidak 374 73.48%
Berkecuali 41 8.06%
Voters: 509. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
  #7051  
Old Today, 10:52 AM
tauke_830 tauke_830 is offline
Regular

tauke_830's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Feb 2007
Posts: 558
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Kesimpulannya bumi ni bujur/sfera/bulat atau rata?
__________________
tiada keretaku bawa kau jalan-jalan, rumah pun ku tiada adapun bapa punya
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Paid Advertisement
  #7052  
Old Today, 02:35 PM
tokey99 tokey99 is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,348
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 21
Dislikes (Received): 362
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by ResellerMaxis View Post
bro..ilmu ketuhanan kau ni dah bertentangan dengan aswj..kau dah letakkan tuhan tu bertempat..dah sama dengan makhluk jer tuhan kau ni..

air laut tumpah??kau ke saintis yang mabuk ni bro..tumpah ke mana..maksud kau tumpah ke luar dari bumi n ke angkasa??sudah tentulah jawapannya sama dengan manusia dan benda benda lain yang ada kat bumi ni..sebab graviti..xder benda pelik pun..

nonsense kau punya kuasa tuhan..

kuasa tuhan tu bukannya pada sesuatu yang xleh dijelaskan dengan akal bro..sebab tu banyak kali disebutkan dalam quran suruh gunakan akal..tengok macam mana penciptaan langit dan bumi, peredaran siang dan malam, penciptaan manusia dan macam macam lagi..

bukan bermakna tuhan suruh kita anggap benda tu = magic n xkan mampu di pahami oleh akal kita..kalau kau anggap tuhan macam tu..sampai masa benda tu akan dijelaskan juga..dan pada masa tu tuhan kau akan jadi x relevan..dan sebab itu kau menolak penjelasan sains semata-mata nak merelevankan tuhan yang kau reka reka itu..

dan kalau kau refer dalam quran..benda ni lah yang dihadapi oleh semua penganut penganut agama nenek moyang..dan sebab inilah mereka menolak ibrahim, musa, isa dan lain-lain..


kita kena jadi macam rasul-rasul..bila petunjuk Allah datang..kita kena terbuka, berfikir dan lain-lain benda positif yang lain..

kalau x..kita memang jadi mcm yang di sebut dalam quran summum, bukmun, umyun..
sebab tu aku suh ko faham konsep martabat ketuhanan..tp ko xfaham..aku bukan nk nyatakan tuhan tu bertempat..ttp kedudukan yg tinggi..jika bumi bulat..langit berkedudukan atas dan bawah..atas bumi dan bawah bumi..sebab bumi dikelilingi langit..mana boleh..langit 1 je diatas..dan dibawah adalah bumi yg tak dpt difikirkan oleh akal dlmnya2..cuma apa yg diketahui..7 lapis langit dan 7 lapis bumi..mudah2an ko faham akan ilmu ini..

Ko sendiri xboleh berfikir waras..jika bulat..air itu kenapa tak tumpah ke bawah..dan ko kata sebab graviti atau tarikan paksi..hanya lah rekaan semata2 kenyatAn tu..ko dtg kan pakar2 sains membuktikan air itu boleh melekat magnetik..

Sebab tu hujah bumi itu rata kuat..Dan memang ternyTa BUMI ITU RATA..bukan bulat..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 1
 
  #7053  
Old Today, 03:24 PM
Hypnosis-Diri Hypnosis-Diri is offline
Super Active

Hypnosis-Diri's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Sep 2014
Location: Syurga dalam hati kita berdua
Posts: 6,258
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 9
Likes (Received): 333
Dislikes (Received): 43
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by tauke_830 View Post
Kesimpulannya bumi ni bujur/sfera/bulat atau rata?
Bumi berbentuk piramid.

Reply With Quote
Likes 1 Dislikes 0
 
Sponsored Links
Reply

Tags
bentuk bumi, bumi rata atau bulat, saiz bumi

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 05:45 PM.


Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you