Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Seram, Misteri, Hantu, Ngeri, Pelik

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 23-02-2011, 06:12 PM
fizex81 fizex81 is offline
Regular

fizex81's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2008
Posts: 440
Thanks (Received): 71
Likes (Received): 0
Blog Entries: 1
Active Level
Cool Bertempur dengan iblis dan jin ayah pin

( Di Ceritakan semula oleh Tuan Hj. Lokman )

Pada tahun 2005, terdapat satu kumpulan ajaran sesat yang bergelar “Kerajaan Langit” atau “Sky Kingdom” yang bertapak di Besut, Terengganu. Pengasas kepada Kerajaan Langit ini iaitu Arifin Mohamad atau lebih dikenali sebagai Ayah Pin. Kumpulan ini telah disenaraikan sebagai kumpulan ajaran agama sesat oleh Kerajaan Malaysia. Ajaran agama sesat ini berkampung di Kampung Batu 13, Hulu Besut, Terengganu.


Ayah Pin menyifatkan dirinya sebagai “Tuhan” kepada segala agama. Ayah Pin berjaya memperalatkan dan mempengaruhi pelbagai lapisan masyarakat, agama dan status penduduk di negara ini untuk menyertai ajaran agama sesat yang disebarkannya. Dia membangunkan kawasan Kerajaan Langit dengan beberapa struktur besar untuk melambangkan kuasa tuhan yang diamanahkan kepada dirinya untuk melindungi dan mamayungi umat manusia.


Antara bangunan dan struktur yang dibina di kawasan seluas 6 ekar di Hulu Besut termasuk cerek gergasi, pasu, payung seperti Grand Stand F1, bulan sabit, telaga, rumah bulat, rumah nasyid, dewan perhimpunan, wakaf, replica kapal bahtera nabi noh, jambatan, sebuah makam Mohamad Ya dan sebagainya. Ada yang memaklumkan kos pembinaan struktur dan bangunan ini melebehi RM5 juta. Mengikut lapuran, Kerajaan Langit telah bertapak di tempat ini sejak pertengahan tahun 1980han tetapi pada hakikatnya kumpulan ini wujud di negara ini sejak tahun 1970han lagi. Anggaran jumlah pengikut-pengikut ajaran sesat ini ditaksirkan sebanyak 23 ribu pengikut dari dalam dan luar negara.


Selepas bertahun-tahun bergiat dengan ajarannya di Malaysia, akhirnya ajaran yang memesongkan orang ramai itu telah dihidu oleh pihak berkuasa. Akhirnya pengikut-pengikut Ayah Pin telah ditahan dan disoal siasat serta didakwa di makhamah. Ayah Pin telah menghilangkan diri dari pihak berkuasa sehingga hari ini dan ada yang mengatakan dia bersembunyi di Selatan Thailand. Kawasan Kerajan Langit di Besut itu turut dimusnahkan pada bulan Ogos 2005. Di sini saya ingin menceritakan penglibatan saya dalam permusnahan kawasan Kerajaan Langit di Besut itu.


Terlebih dehulu saya ingin menceritakan sejarah Perubatan Syifa Al-Hidayah di negeri Terengganu. Sejak tahun 2003, saya telah mula mengunjungi ke Kuala Terengganu sekali sebulan untuk mengubat pesakit-pesakit dari Pantai Timur. Sahabat saya Ustdz Mohd Shukri Ali yang bertugas sebagai Pegawai Ugama di Istana Terengganu adalah orang yang bertanggung-jawab membawa saya ke Terengganu.


Dahulu semasa saya mula-mula berubat di Kuala Terengganu, saya berubat di kediaman Ustadz Mohd Shukri yang pada masa itu menetap di kuarters istana berhampiran dengan pantai Batu Buruk. Pada suatu pagi Sabtu pada penghujung bulan July 2005, Mufti Terengganu kebetulan dia sahabat kepada Ustadz Mohd Shukri, berjumpa saya di kediaman Ustadz Shukri. Dia mohon pertolongan dari saya agar dapat membersihkan benda-benda ghaib yang menjaga tempat kawasan Kerajaan Langit di Besut. Mengikut katanya sudah banyak kali jentera-jentera dan kakitangan Jabatan Kerjaya hendak masuk ke kawasan itu untuk merobohkan struktur-stuktur dan bangunan-bangunan di tempat itu tetapi mereka menemui pelbagai halangan yang pelik-pelik.


Saya pada masa itu tidak tahu sangat perihal Kerajaan Langit ini tetapi kerana desakan Ustadz Mohd Shukri saya bersetuju dengan syarat saya diiringi oleh 7 orang tafiz. Permohonan saya untuk mendapat tafiz tidak menjadi masalah dan dalam beberapa jam sahaja, Mufti Terengganu dapat mengumpul 7 orang tafiz diiringi dengan 3 orang Ustadz iaitu tenaga pengajar mereka. Kami berkumpul selepas waktu asar di sebuah surau di Kuala Terengganu dan saya memberitahu mereka surah-surah yang perlu dibaca semasa di sana dan juga memberi taklimat apa yang mereka harus lakukan apabila tiba di sana nanti. Saya juga “scan” setiap tafiz dan tenaga pengajar yang akan mengiringi saya untuk memastikan tidak ada yang lemah semangat atau bermasalah.


Selepas solat magrib dan selepas makan malam nasi bungkus, kami bertolak ke Besut menaiki bas Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT). Selalunya perjalanan dari Kuala Terengganu ke Besut mengambil masa 2 jam sahaja. Rupa-rupanya Raja iblis iaitu sahabat Ayah Pin telah tahu tentang perancangan kami dan mereka pun membuat persiapan juga untuk menghalang kami tiba di tempat itu.


Kira-kira dalam 50 km dari kawasan itu, terdapat sekatan jalan atau “road block” bukan oleh pihak polis atau JPJ tapi road block oleh kuncu-kuncu jin dan iblis Ayah Pin. Bas yang kami menaiki terpaksa berhenti dan patah balik untuk mencari jalan alternative yang lain. Sekiranya kami tidak menghiraukan sekatan jalan itu, jin-jin itu berupaya untuk menganiayakan kami dengan berlakunya kemalangan-kemalangan yang mereka boleh lakukan. Ada suatu ketika bas yang kami naik diserang oleh jin-jin Ayah Pin dan saya bernasib baik membawa bersama adek-adek tafiz ini yang sungguh bersemangat membaca ayat-ayat Al-Quran dan bersama dengan pertolongan dari Allah swt, menolong saya melawan jin-jin tersebut. Kami terpaksa mengambil jalan yang jauh untuk sampai ke Besut.


Kami sampai di Besut dalam jam 2 pagi. Kami mengambil masa lebih dari 6 jam untuk sampai ke Besut bandingkan dengan perjalanan yang biasa nya makan masa 2 jam untuk sampai ke sana. Bila sampai di kawasan itu, saya terperanjat melihat betapa ramainya polis-polis dari Bukit Aman dan Kuala Terengganu menjaga keselamatan dan membuat pemantauan di kawasan itu. Bila sampai di tempat itu, saya rasa agak pelik melihat cerik besar, pasu besar, bahtera kapal nabi noh dan lain-lain struktur. Walau pun tempat itu tidak ada lampu sebab bekalan elektrik telah lama diputuskan oleh pihak berkuasa, kami disinari oleh cahaya bulan mengambang pada malam itu.


Setelah membuat tinjauan atau “quick survey” di kawasan itu, saya mendapati ada beratus ekor jin dan iblis dalam kawasan itu. Tetapi yang ketara sangat ialah 12 ekor jin yang mewaklili beberapa agama-agama di dalam dunia ini. Jin-jin ini lah yang telah membantu Ayah Pin mendirikan ajaran agama sesat Kerajaan Langit ini.


Saya memilih dewan perhimpunan yang masih tersergam disitu untuk bertempur dengan 12 ekor jin itu. Saya mengarahkan semua tafiz-tafiz yang mengiringi saya untuk masuk ke dalam dewan itu. Untuk pengetahuan semua, ada golongan orang yang cuba membakar dewan perhimpunan itu dua atau tiga hari sebelum itu dan terdapat banyak serpihan-serpihan kaca di lantai dewan itu. Dengan bercahayakan bulan yang mengambang pada malam itu dan lampu suloh dari pihak polis, kami membaca surah-surah Al-Quran. Satu demi satu jin saya bertempur sehingga jubah saya basah kuyup dengan peluh badan. Hampir 3 jam saya bertempur sehingga saya berguling-guling di atas lantai dewan itu.


Dengan keizinan Allah swt dan pertolongan dari Nya, dan dibantu dengan laungan dan bacaan ayat-ayat suci Al-Quran dari adik-adik tafiz yang ada dengan saya pada malam itu, saya dapat mengalahkan kesemua jin-jin Ayah Pin kecuali se-ekor jin yang dapat melarikan diri. Selepas itu saya mengarahkan beratus-ratus jin-jin yang berada di sekitar kawasan itu berpindah atau pergi dari kawasan itu.


Masa itu sudah hampir waktu subuh. Kami semua bersiap sedia untuk berjemaah subuh. Saya menyuruh seorang dari adek tafiz melaungkan azan subuh. Pada pagi itu, pertama kali dalam 25 tahun azan subuh berkumandang di tempat itu. Syukur Alahamdulilah pada Allah swt. Menitis air mata saya bila terdengar azan subuh di kawasan itu dan berakhirlah kekuasaan jin-jin Ayah Pin di tempat itu. Selepas mengerjakan solat, saya sujud bersyukur pada Allah swt kerana memberi saya hidayah dan kekuatan menangani jin-jin tersebut.


Selepas matahari terbit kami semua bersiap sedia untuk pulang ke Kuala Terengganu. Perjalanan balik ke Kuala Terengganu aman tanpa sekatan road block atau apa-apa halangan. Kami diberitahu tepat jam 8 pagi, pihak JKR datang dengan jentera-jenteranya merobokan semua struktur-struktur dan bangunan-bangunan di kawasan itu.


Pada hari Isnin, 2 August 2005 tersebar meluas cerita di dalam setiap akbar di negara ini mengenai kawasan pentadbiran Kerajaan Langit telah dirobohkan dan dimusnahkan. Tetapi apa yang berlaku pada malam sebelum kawasan itu dirobohkan tidak ramai yang tahu cerita sebenarnya sampai lah hari ini saya memilih untuk memberitahu kejadian sebenar yang berlaku. Terima kasih Allah kerana atas pertolongan Mu kami berjaya menumpas ajaran sesat yang sudah lama berleluasa di negara ini. Amin Ya Rabbal Alamin.
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 23-02-2011, 06:37 PM
lady_nite06 lady_nite06 is offline
Active Member

lady_nite06's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Sep 2009
Posts: 2,175
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 0
Active Level
Default

salute!!!
best...
seb baek xde butang 'thank'
Reply With Quote
  #3  
Old 23-02-2011, 06:51 PM
apeace apeace is offline
Regular

apeace's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2010
Posts: 934
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

wow..power giloss ustaz tu..p tu smua berkat ptolongan Allah..apapun..takbir..
__________________
eNGko BkN JahaT..Tapi Ada oRg yG LeBey BaiK DaRi ENgKo...
Reply With Quote
  #4  
Old 23-02-2011, 07:15 PM
c(*-*)o c(*-*)o is offline
Permanently Banned - Multiple ID

 
Trader Rating: (2)
Join Date: Oct 2009
Posts: 616
Thanks (Received): 44
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

macam tu rupanya d sblk tabirnya..
beratus2 jin2 y tlg..ms ayh pin kene tgkp jin dia xtlg ke
Reply With Quote
  #5  
Old 23-02-2011, 07:31 PM
mrdzy mrdzy is offline
Active Member

mrdzy's Avatar
 
Trader Rating: (21)
Join Date: Jan 2011
Posts: 2,351
Thanks (Received): 17
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

tak sangka ada jin yang ditugaskan untuk setiap agama.. gila cekang jugak si ayah pin ni..
Reply With Quote
  #6  
Old 23-02-2011, 09:55 PM
rayz rayz is offline
Legendary Member

rayz's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Jun 2007
Posts: 12,113
Thanks (Received): 633
Likes (Received): 9
Active Level
My Mood:
Default ..

Quote:
Originally Posted by apeace View Post
wow..power giloss ustaz tu..p tu smua berkat ptolongan Allah..apapun..takbir..
jin dn iblis dh bsumpah dlm al-quran jika manusia itu ditangkap oleh manusia dn diadili dia tdk bleh mnolong lg.

kalo x dh lama mona fendey ghaib dr pjara.
Reply With Quote
  #7  
Old 23-02-2011, 10:22 PM
lurvinrpeace lurvinrpeace is offline
Active Member

lurvinrpeace's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2010
Location: 马六甲
Posts: 2,207
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

owhh.. maknenyer punye la ramai asisstant(setan) Ayah Pin nih erk??

aku cume pnah dgr pengalaman dri member akunyer cerita..
member aku tu ckp.. kwn dia dlu pengikut Ayah Pin..
skang dh insaf la..(alhamdulillah)
kwan dia ckp.. ble msuk kerajaan Langit tu..
trase indah n suasana yg x pnah dlihat kt mne2 tmpt..
terlalu m'kagumkn..
siap nmpk aer terjun 7 tngkt..
n mse nk minum aer..
ade 'bidadari' tpi yg mnjdi aku confius..
bidadari tu x pnah dilihat di mana2..
sbb struktur muke lain mcm.. seakan2 lutsinar..
idung mcm bongkok udang..
mmg pelik r.. tpi cntik..
mse bidadari tu minum..
boley nmpk aer tu melalui kerongkong(lutsinar)

yg ni jela kwan aku tu cerita...
aku yg mndengarnyer pun pelik..
klau nk diikutkan..
mmg x dinafikan.. setan mmg ley myesatkan dgn brubah2 bentuk smpai kte jdi kagum..

Sembahlah kpd Allah krn Allah itu SATU..
Dia yg menciptakan segalaNya~
__________________
We try to be real nicE and Friendly to People, but sometimEs they takE advantaGe of thAt.
Reply With Quote
  #8  
Old 23-02-2011, 10:30 PM
CyberMachine CyberMachine is offline
Legendary Member

CyberMachine's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Oct 2009
Posts: 19,645
Thanks (Received): 18
Likes (Received): 18
Active Level
My Mood:
Default

macam mane ayah pin boleh kawtim dengan jin tu semua??
Reply With Quote
  #9  
Old 23-02-2011, 10:35 PM
estacoco estacoco is offline
Super Active

estacoco's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: May 2008
Posts: 7,169
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 4
Active Level
Default

patutla tok sami pun sanggup cium kaki ayah pin
__________________
Me myself and I
Reply With Quote
  #10  
Old 23-02-2011, 10:39 PM
mrlan09 mrlan09 is offline
Legendary Member

 
Trader Rating: (2)
Join Date: Nov 2009
Posts: 10,662
Thanks (Received): 175
Likes (Received): 7
Active Level
My Mood:
Default

kenapa tak kerah jer jin islam lawan jin2 ayah pin...
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold