Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



  #1891  
Old 01-01-2010, 02:30 PM
unclesadam unclesadam is offline
Active Member

unclesadam's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Oct 2009
Posts: 2,412
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by WangEmas View Post
thanks, banyak peringatan yg berguna..
agak lawak la bro ni.. tp xpe.. tolong penceria thread ni... hehe.. kerajaan klau xde pembangkang xley jgk.. teruskan bro..

p/s: bace post bro smbil gelak2
__________________
Click Link Bawah Untuk Katalog
http://www.mediafire.com/?qemnynmdmtm
http://www.mediafire.com/?tzommkzjycn

Side income skit je.. tp maintain :) click below link http://csl.ink/23OU
InsyAllah....
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #1892  
Old 01-01-2010, 02:44 PM
armins_eye armins_eye is offline
Active Member

armins_eye's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,207
Thanks (Received): 828
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

rujuk forum ini ---> http://www.carigold.com/portal/forum...hreadid=120136
dah saya buktikan betapa fitnah halus ini berjalan dengan jayanya di bawah pengaruh golongan elit mereka yang berpangkat datok dari bangsa luar dan penggunaan nama Allah amat berbahaya kesan fitnahnya....

Ya memang nama Allah diperbolehkan disebut oleh semua manusia meskipun dia beragama kafir, tapi Nik Aziz ulamak timur kita tak pernah tahu jenis fitnah manakah yang bakal terjadi akibat kebebasan yang bakal pihak GEREJA dajjal guna nanti...

Pembuktian akan berjalan mulai hari ini sehinggalah mufti dan sultan akan bersuara tak lama lagi...kita lihat bagaimana orang asing dan bangsa asing yang bukan dari RUMPUN MELAYU berjaya menjadi warganegara tanah Melayu dan kemudian mencorak politik dan kepercayaan rakyat tanah ini dengan fitnah halus bawaan mereka....

amaran dah diberikan sejak kehadiran saya, tapi kebanyakan manusia takmau nak percaya....
dah kena kat anak sendiri barulah nak beringat.......harap2 tak jadilah begitu.....
Reply With Quote
  #1893  
Old 01-01-2010, 03:25 PM
unclesadam unclesadam is offline
Active Member

unclesadam's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Oct 2009
Posts: 2,412
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by armins_eye View Post
rujuk forum ini ---> http://www.carigold.com/portal/forum...hreadid=120136
dah saya buktikan betapa fitnah halus ini berjalan dengan jayanya di bawah pengaruh golongan elit mereka yang berpangkat datok dari bangsa luar dan penggunaan nama Allah amat berbahaya kesan fitnahnya....

Ya memang nama Allah diperbolehkan disebut oleh semua manusia meskipun dia beragama kafir, tapi Nik Aziz ulamak timur kita tak pernah tahu jenis fitnah manakah yang bakal terjadi akibat kebebasan yang bakal pihak GEREJA dajjal guna nanti...

Pembuktian akan berjalan mulai hari ini sehinggalah mufti dan sultan akan bersuara tak lama lagi...kita lihat bagaimana orang asing dan bangsa asing yang bukan dari RUMPUN MELAYU berjaya menjadi warganegara tanah Melayu dan kemudian mencorak politik dan kepercayaan rakyat tanah ini dengan fitnah halus bawaan mereka....

amaran dah diberikan sejak kehadiran saya, tapi kebanyakan manusia takmau nak percaya....
dah kena kat anak sendiri barulah nak beringat.......harap2 tak jadilah begitu.....
tq.... good info... hope u'll never leave without any useful information.. (maaf BI berterabur)
__________________
Click Link Bawah Untuk Katalog
http://www.mediafire.com/?qemnynmdmtm
http://www.mediafire.com/?tzommkzjycn

Side income skit je.. tp maintain :) click below link http://csl.ink/23OU
InsyAllah....
Reply With Quote
  #1894  
Old 01-01-2010, 03:31 PM
qba437 qba437 is offline
CG Top Poster Club

qba437's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Oct 2008
Location: stateless..no country..no identity
Posts: 32,539
Thanks (Received): 92
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by unclesadam View Post
tq.... good info... hope u'll never leave without any useful information.. (maaf BI berterabur)
ok la BI ko tuh..yang penting sampai maksudnya
__________________
SAYA YANG MENURUT PERINTAH...

OctaFX - daftarlah di sini

http://i1080.photobucket.com/albums/..._animasi-1.gif
Reply With Quote
  #1895  
Old 01-01-2010, 11:34 PM
WangEmas WangEmas is offline
Active Plus

WangEmas's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Aug 2009
Posts: 3,519
Thanks (Received): 55
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by unclesadam View Post
agak lawak la bro ni.. tp xpe.. tolong penceria thread ni... hehe.. kerajaan klau xde pembangkang xley jgk.. teruskan bro..

p/s: bace post bro smbil gelak2
part mana yg lawak nye.. boleh tunjukkan.. aku pun nak gelak sama..
__________________
Reply With Quote
  #1896  
Old 01-01-2010, 11:49 PM
rizzmerr76 rizzmerr76 is offline
Active Member

rizzmerr76's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2008
Posts: 2,212
Thanks (Received): 58
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

makanan minda...input minda..apa beza jawi dan rumi....rumi dah menguasai sepenuhnya segala mcm input duniawi.....rumi (kiri)..jawi (kanan)..kita fikir2kan dan rungkaikan.....
__________________
brotherhood.....
Reply With Quote
  #1897  
Old 02-01-2010, 12:08 AM
qba437 qba437 is offline
CG Top Poster Club

qba437's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Oct 2008
Location: stateless..no country..no identity
Posts: 32,539
Thanks (Received): 92
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by rizzmerr76 View Post
makanan minda...input minda..apa beza jawi dan rumi....rumi dah menguasai sepenuhnya segala mcm input duniawi.....rumi (kiri)..jawi (kanan)..kita fikir2kan dan rungkaikan.....
rumit juga untuk merungkainya..bagaimana kalu dikatakan ada kaitan dengan aktiviti pada bahagian otak kita..ada pendapat sains mengatakan jika kita menggunakan tangan kira..mka kita mengaktifkan bahagian kanan otak dan sebaliknya
__________________
SAYA YANG MENURUT PERINTAH...

OctaFX - daftarlah di sini

http://i1080.photobucket.com/albums/..._animasi-1.gif
Reply With Quote
  #1898  
Old 02-01-2010, 05:16 PM
qba437 qba437 is offline
CG Top Poster Club

qba437's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Oct 2008
Location: stateless..no country..no identity
Posts: 32,539
Thanks (Received): 92
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Ahli silap mata berada dalam bongkah ais 66 jam

TEL AVIV 1 Jan. - Seorang ahli silap mata Israel meraikan Tahun Baru 2010 dengan memecahkan rekod yang dipegang oleh David Baline dari Amerika Syarikat (AS) apabila berjaya berada di dalam bongkah ais seberat lapan tan selama 66 jam, tengah malam tadi.

Hezi Dean, 29, telah mengurung dirinya di dalam sebuah bongkah ais lutsinar yang dibina khas di Rabin Square, Tel Aviv hampir tiga hari dengan hanya berpakaian kemeja T nipis dan jean.

Menjelang detik Tahun Baru, pembantunya memotong bongkah ais tersebut dan membantu mengeluarkan Dean.

Dia yang kelihatan lemah dibawa terus ke kenderaan ambulans yang telah menunggunya, menurut jurugambar AFP.

Keadaannya, bagaimanapun masih tidak diketahui.

Seramai 200 pengunjung meraikan kejayaan Dean itu dengan kebanyakan daripada mereka membawa sepanduk memujinya: 'Hezi adalah orang yang hebat'.

Dean cuba memecahkan rekod yang dipegang oleh Blaine sebelum ini yang dilakukan di Times Square, New York pada tahun 2000 iaitu selama 63 jam berada di dalam bongkah ais. - AFP
ahli silap mata dari Israel tuh yang pecah rekod David Blaine
__________________
SAYA YANG MENURUT PERINTAH...

OctaFX - daftarlah di sini

http://i1080.photobucket.com/albums/..._animasi-1.gif
Reply With Quote
  #1899  
Old 02-01-2010, 08:38 PM
Muhammad_27 Muhammad_27 is offline
Super Active

Muhammad_27's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Nov 2007
Location: Jay'B, Ki el, Lab Wan
Posts: 7,817
Thanks (Received): 67
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by armins_eye View Post
rujuk forum ini ---> http://www.carigold.com/portal/forum...hreadid=120136
dah saya buktikan betapa fitnah halus ini berjalan dengan jayanya di bawah pengaruh golongan elit mereka yang berpangkat datok dari bangsa luar dan penggunaan nama Allah amat berbahaya kesan fitnahnya....

Ya memang nama Allah diperbolehkan disebut oleh semua manusia meskipun dia beragama kafir, tapi Nik Aziz ulamak timur kita tak pernah tahu jenis fitnah manakah yang bakal terjadi akibat kebebasan yang bakal pihak GEREJA dajjal guna nanti...

Pembuktian akan berjalan mulai hari ini sehinggalah mufti dan sultan akan bersuara tak lama lagi...kita lihat bagaimana orang asing dan bangsa asing yang bukan dari RUMPUN MELAYU berjaya menjadi warganegara tanah Melayu dan kemudian mencorak politik dan kepercayaan rakyat tanah ini dengan fitnah halus bawaan mereka....

amaran dah diberikan sejak kehadiran saya, tapi kebanyakan manusia takmau nak percaya....
dah kena kat anak sendiri barulah nak beringat.......harap2 tak jadilah begitu.....
BILA tuan nak citer pasal FOREX plak? kan tu SYSTEM DAJJAL juga..
dulu kan tuan HEBAT dalam bidang nie.. PENGASAS TEKNIK lagi.. dan mempunyai banyak ahli2... ape kata ULAS SIKIT... takkan nak citer orang lain makan benda SALAH jerk.. sampai MINDA pun -------

Reply With Quote
  #1900  
Old 02-01-2010, 11:15 PM
qba437 qba437 is offline
CG Top Poster Club

qba437's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Oct 2008
Location: stateless..no country..no identity
Posts: 32,539
Thanks (Received): 92
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Khutbah Wida'-Khutbah Terakhir Rasullulah SAW
Quote:
Wahai manusia, dengarlah baik-baik apa yang hendak kukatakan, Aku tidak mengetahui apakah aku dapat bertemu lagi dengan kamu semua selepas tahun ini. Oleh itu, dengarlah dengan teliti kata-kataku ini dan sampaikanlah ia kepada orang-orang yang tidak dapat hadir disini pada hari ini.

Wahai manusia, sepertimana kamu menganggap bulan ini dan kota ini sebagai suci, anggaplah jiwa dan harta setiap orang Muslim sebagai amanah suci. Kembalikan harta yang diamanahkan kepada kamu kepada pemiliknya yang berhak. Janganlah kamu sakiti sesiapapun agar orang lain tidak menyakiti kamu lagi. Ingatlah bahawa sesungguhya kamu akan menemui Tuhan kamu dan Dia pasti membuat perhitungan di atas segala amalan kamu. Allah telah mengharamkan riba, oleh itu, segala urusan yang melibatkan riba dibatalkan mulai sekarang.

Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutinya dalam perkara-perkara kecil.

Wahai manusia sebagaimana kamu mempunyai hak atas isteri kamu, mereka juga mempunyai hak ke atas kamu. Sekiranya mereka menyempurnakan hak mereka ke atas kamu, maka mereka juga berhak diberikan makan dan pakaian, dalam suasana kasih sayang. Layanilah wanita-wanita kamu dengan baik dan berlemah-lembutlah terhadap mereka kerana sesungguhnya mereka adalah teman dan pembantu kamu yang setia. Dan hak kamu atas mereka ialah mereka sama sekali tidak boleh memasukkan orang yang kamu tidak sukai ke dalam rumah kamu dan dilarang melakukan zina.

Wahai manusia, dengarlah bersungguh-sungguh kata-kataku ini, sembahlah Allah, dirikanlah solat lima waktu, berpuasalah di bulan Ramadhan, dan tunaikanlah zakat dari harta kekayaan kamu. Kerjakanlah ibadah haji sekiranya kamu mampu. (Semua manusia berasal dari Adam dan Hawa, tidak ada (bangsa) Arab yang lebih mulia dari (bangsa) bukan Arab atau (bangsa) bukan Arab lebih mulia dari (bangsa) Arab; juga tidak ada yang (berkulit) putih lebih mulia dari yang (berkulit) hitam atau yang (berkulit) hitam lebih mulia dari (berkulit) putih) Ketahuilah bahawa setiap Muslim adalah saudara kepada Muslim yang lain. Kamu semua adalah sama; tidak seorang pun yang lebih mulia dari yang lainnya kecuali dalam Taqwa dan beramal saleh.

Ingatlah, bahawa kamu akan menghadap Allah pada suatu hari untuk dipertanggungjawabkan diatas segala apa yang telah kamu kerjakan. Oleh itu, awasilah agar jangan sekali-kali kamu terkeluar dari landasan kebenaran selepas ketiadaanku.

Wahai manusia, tidak ada lagi Nabi atau Rasul yang akan datang selepasku dan tidak akan lahir agama baru. Oleh itu wahai manusia, nilailah dengan betul dan fahamilah kata-kataku yang telah aku sampaikan kepada kamu. Sesungguhnya aku tinggalkan kepada kamu dua perkara, yang sekiranya kamu berpegang teguh dan mengikuti kedua-duanya, nescaya kamu tidak akan tersesat selama-lamanya. Itulah Al-Qur an dan Sunnahku.

Hendaklah orang-orang yang mendengar ucapanku, menyampaikan pula kepada orang lain. Semoga yang terakhir lebih memahami kata-kataku dari mereka yang terus mendengar dariku. Saksikanlah Ya Allah, bahawasanya telah aku sampaikan risalahMU kepada hamba-hambaMu.

“Pada hari ini, telah Aku sempurnakan bagimu Agamamu, dan telah aku cukupkan nikmatKu untukmu, dan Aku redha Islam menjadi agamamu”. (Al-Maidah-3)Ayat Terakhir yang diwahyukan Allah SWT ke atas Baginda Rasulullah SAW tidak lama selepas Khutbah Wida'
__________________
SAYA YANG MENURUT PERINTAH...

OctaFX - daftarlah di sini

http://i1080.photobucket.com/albums/..._animasi-1.gif
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Tags
kiamat, planet nibiru

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold