Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > Investor, Business, Entrepreneur > Properties Discussions

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 06-04-2012, 11:24 AM
bujanglapok bujanglapok is offline
Active Plus

bujanglapok's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Aug 2008
Posts: 3,270
Thanks (Received): 74
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default Memotong Tiang Rumah (Columm): Apa risikonya

Salam kengkawan yang berpengalaman lagi berpengetahuan luas adanya....

senario:
Dalam proses renovation sebuah rumah teres setingkat
Bahagian Dapur yang sekarang berkeluasan 9x12 ingin diperbesarkan kepada 16x20....

Setelah bahagian asal diruntuhkan
didapati terdapat 2 batang tiang Bim yang berjarak 9' setiap satu

Tiang ini berkedudukan melintang dan menyokong hujung bumbung dapur yang lama....

oh ye..keseluruhan ruang dapur ini 12 (panjang) x 26 (lebar) x 11 (tinggi). Terbahagi kepada 3 ruang, Dapur (9x12) Bilik 1 (8x9) dan bilik 2 (8x12)

Keberadaan tiang ini menganggu pemandangan dan kecantikan ruang dapur baru. Ye la...kat tengah-tengah ruang kosong tu ada pulak terpacak 2 batang tiang bim yang dah la tak lawa, besar gedabak pulak tu,...

Minta pendangan dari yang pakar
apa risikonya kalau Tiang Bim ini dipotong....
Agak-agak boleh runtuh ker bumbung ni...
__________________
Yakini apa yang anda percayai....
... Percayai apa yang anda yakini....

Last edited by bujanglapok; 09-04-2012 at 01:00 PM.. Reason: tambah gambar
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 06-04-2012, 11:26 AM
syahays syahays is offline
CG Top Poster Club

syahays's Avatar

 
Trader Rating: (28)
Join Date: Sep 2010
Location: forex is the world of confusions...
Posts: 23,375
Thanks (Received): 26
Likes (Received): 4
Active Level
My Mood:
Default

uiks..den pon xtau..
upkan bagi otai jawab...
__________________
MENCARI IB BAGI BROKER STOFS
BERMINAT BOLEH HUBUNGI SAYA DI BAWAH

skype: malaysia.afx l Tel/Whatsapp: +60111-6107286 l Email: [email protected]
Reply With Quote
  #3  
Old 06-04-2012, 11:27 AM
-RIZUAN- -RIZUAN- is offline
CG Top Poster Club

-RIZUAN-'s Avatar
 
Trader Rating: (12)
Join Date: Mar 2008
Location: Galaxy............................................
Posts: 20,955
Thanks (Received): 636
Likes (Received): 5
Active Level
My Mood:
Default

cer panggil tukang gi bawak ke rumah mintak pandangan.sbb kalau main2 teka tk tgk struktur sbnr ni ssh bang
Reply With Quote
  #4  
Old 06-04-2012, 11:28 AM
bujanglapok bujanglapok is offline
Active Plus

bujanglapok's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Aug 2008
Posts: 3,270
Thanks (Received): 74
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by syahays View Post
uiks..den pon xtau..
upkan bagi otai jawab...

tqvm atas peng-up-an tersebut
mudah-mudahan tuan beroleh pahala yang besar...
__________________
Yakini apa yang anda percayai....
... Percayai apa yang anda yakini....
Reply With Quote
  #5  
Old 06-04-2012, 11:28 AM
akmal_tawau akmal_tawau is offline
CG Top Poster Club

akmal_tawau's Avatar
 
Trader Rating: (66)
Join Date: May 2009
Location: Fb #cerminmatamurahonline
Posts: 20,173
Thanks (Received): 239
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

cer kasik lukisan...supaya mudah
Reply With Quote
  #6  
Old 06-04-2012, 11:29 AM
bujanglapok bujanglapok is offline
Active Plus

bujanglapok's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Aug 2008
Posts: 3,270
Thanks (Received): 74
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by -RIZUAN- View Post
cer panggil tukang gi bawak ke rumah mintak pandangan.sbb kalau main2 teka tk tgk struktur sbnr ni ssh bang

he..hee...
masalahnya ini tukang rumah yang rekemenkan supaya dipotong
saya takut besok-besok..
elok abih jer warranti...gedebab...
__________________
Yakini apa yang anda percayai....
... Percayai apa yang anda yakini....
Reply With Quote
  #7  
Old 06-04-2012, 11:29 AM
jamtulenmurah jamtulenmurah is offline
Permanently Banned - Multiple ID

 
Trader Rating: (94)
Join Date: Mar 2009
Location: But here I stand lost and all alone
Posts: 25,415
Thanks (Received): 7711
Likes (Received): 11
Blog Entries: 6
Active Level
My Mood:
Default

bahaya potong beam sesuka hati... berat tak balance... sebaiknya bina struktur baru maybe kat sebelah sisi kedua2 area tu sebagai penampung beban tu...

at least beban balance... kalau tak crack sana sini esok2 boom... berkecai...


__________________
[URL="http://carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=372882"][SIZE="3"][B][COLOR="BLUE"][CENTER]ΩΩΩ <GEMPAR> MADU HERBA PENAWAR Batuk Kahak, Asma, Kesihatan Dalaman! Testi Page 1!!!Meh sini Beli MADU HERBA HIMALAYA Kualiti TINGGI!!! ΩΩΩ[URL="http://carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=369990"][COLOR="Red"]JAM TULEN HARGA MURAH!!![/COLOR][/URL][/CENTER][/COLOR][/B][/SIZE][/URL]
Reply With Quote
Thanks bujanglapok thanked for this post
  #8  
Old 06-04-2012, 11:33 AM
husnie79 husnie79 is offline
Regular

husnie79's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2011
Posts: 378
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

buat beam yang baru (lebih besar + tambah besi) yg boleh menyokong beban bumbung dapur tu...buang jer tiang tu..sebab tiang yg asal tu hanya menyokong beam bahagian dapur sahaja..apa pun kalau ada gambar lg baik..
Reply With Quote
  #9  
Old 06-04-2012, 11:45 AM
bujanglapok bujanglapok is offline
Active Plus

bujanglapok's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Aug 2008
Posts: 3,270
Thanks (Received): 74
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

arrrkkk....
tak boleh nak upload gambau la plak...
__________________
Yakini apa yang anda percayai....
... Percayai apa yang anda yakini....
Reply With Quote
  #10  
Old 06-04-2012, 11:46 AM
bujanglapok bujanglapok is offline
Active Plus

bujanglapok's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Aug 2008
Posts: 3,270
Thanks (Received): 74
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by husnie79 View Post
buat beam yang baru (lebih besar + tambah besi) yg boleh menyokong beban bumbung dapur tu...buang jer tiang tu..sebab tiang yg asal tu hanya menyokong beam bahagian dapur sahaja..apa pun kalau ada gambar lg baik..

maksudnya
boleh ke kalau kita buat bim baru tanpa tiang sepanjang 26'?
__________________
Yakini apa yang anda percayai....
... Percayai apa yang anda yakini....
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump