Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #41  
Old 17-07-2017, 08:04 AM
dausbiz dausbiz is offline
CG Top Poster Club

dausbiz's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Apr 2015
Location: www.rahsiafirdaus.com
Posts: 31,566
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 433
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by miejoo View Post
Jangan wat pening dulu Daus ... Cayalah belajar ngaji dulu, ilmu2 syariat mcm puasa solat ... Zaman sekarang zaman fitnah ... Ilmu makrifat banyak dah diselewengkan ... Masuk2 dulu kuliah2 agama di masjid yang belajar cara nak ambik wuduk, solat, tayammum, taharah ... Yang nie pun ramai yg fail ... Bukan tak boleh belajar hakikat, makrifat, tarikat segala tapi kukuhkan yang asas ... Masa ... ?? Bergantung pada penerimaan masing2 ... Saya ingatkan diri saya juga Daus ...
Ye saya faham

Tapi bila kita baca ayat Quran

Surah Qaff ayat 16

Firman Allah Subhanahu wa Ta’ala

وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ

Dan Kami lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya. [Qaff : 16]

Maksud Allah terlalu dekat dengan kita dari segala galanya

Kerana dia dekat ngan kita maka takkan kita tak nak mengenal Allah

Contoh jiran sebelah rumah ngan orang yang di kampung lain

Sapa yang lagi dekat

Jiran sebelah rumah kan

Bila dia sebelah rumah kita
Maksudnya dia paling dekat ngan kita

Dan kita akan kenal dia dengan lebih dekat sebab dia jiran paling dekat

Tue kita sesama manusia

Nie kita dengan Allah

Allah lebih dekat dari urat leher kita

Sepatutnya kita kene mengenal Allah lebih dari segala galanya di dunia dan akhirat
__________________


Komisyen Lebih RM1,000 untuk yang rekemen pelanggan pada saya di www.rahsiafirdaus.com

Call/whatsapp/telegram 016-4650338
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #42  
Old 17-07-2017, 08:30 AM
papanzola papanzola is offline
Regular

papanzola's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2012
Posts: 183
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Assalamualaikum Dausbiz...
Makrifatullah tu orang2 yang mengenal Allah
nak kenal Allah Kena KENAL DIRI dulu
Nak KENAL DIRI kena faham sifat 20.
kenal diri.jpg

Untuk lebih mudah, carilah guru murshid.

Ingin Mencari Jalan Pulang...
Carilah Jalan DATANG...
Reply With Quote
  #43  
Old 17-07-2017, 08:36 AM
miejoo miejoo is offline
Regular

miejoo's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Jul 2011
Posts: 997
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 20
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by dausbiz View Post
Ye saya faham

Tapi bila kita baca ayat Quran

Surah Qaff ayat 16

Firman Allah Subhanahu wa Ta’ala

وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ

Dan Kami lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya. [Qaff : 16]

Maksud Allah terlalu dekat dengan kita dari segala galanya

Kerana dia dekat ngan kita maka takkan kita tak nak mengenal Allah

Contoh jiran sebelah rumah ngan orang yang di kampung lain

Sapa yang lagi dekat

Jiran sebelah rumah kan

Bila dia sebelah rumah kita
Maksudnya dia paling dekat ngan kita

Dan kita akan kenal dia dengan lebih dekat sebab dia jiran paling dekat

Tue kita sesama manusia

Nie kita dengan Allah

Allah lebih dekat dari urat leher kita

Sepatutnya kita kene mengenal Allah lebih dari segala galanya di dunia dan akhirat
Baca kitab tafsir Daus ... Kalau dapat masuk kelas pengajian tafsir dan hadis lagi bagus ... Kena faham asbab penurunan ayat ... Saya pun tak pandai ... Jadi sama2 belajar ... Bagus Daus nak belajar agama lebih mendalam ... Dunia akhirat tak lupa ... Seimbang jer ... Saya nie agaknya dunia jer lebih ...
Reply With Quote
  #44  
Old 17-07-2017, 08:42 AM
citymall citymall is offline
Active Plus

citymall's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Dec 2013
Location: Dungun Terengganu
Posts: 3,981
Thanks (Received): 331
Likes (Received): 106
Active Level
My Mood:
Default Lepat

Quote:
Originally Posted by dausbiz View Post
Kenapa perlu hati hati ngan lepat

Cuba dengar hujah dia dalam video ngan ayat quran

Cuba teliti
Jangan dinilai hanya dengan 1 video.

Cuba fahami baik2 ceramah dalam video nie.

Last edited by citymall; 17-07-2017 at 08:59 AM..
Reply With Quote
  #45  
Old 17-07-2017, 09:07 AM
unclesadam unclesadam is offline
Active Member

unclesadam's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Oct 2009
Posts: 2,411
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

macam2 la mu awang daus weh.....
__________________
Click Link Bawah Untuk Katalog
http://www.mediafire.com/?qemnynmdmtm
http://www.mediafire.com/?tzommkzjycn

Side income skit je.. tp maintain :) click below link http://csl.ink/23OU
InsyAllah....
Reply With Quote
  #46  
Old 17-07-2017, 06:46 PM
dausbiz dausbiz is offline
CG Top Poster Club

dausbiz's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Apr 2015
Location: www.rahsiafirdaus.com
Posts: 31,566
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 433
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by papanzola View Post
Assalamualaikum Dausbiz...
Makrifatullah tu orang2 yang mengenal Allah
nak kenal Allah Kena KENAL DIRI dulu
Nak KENAL DIRI kena faham sifat 20.
Attachment 192232

Untuk lebih mudah, carilah guru murshid.

Ingin Mencari Jalan Pulang...
Carilah Jalan DATANG...
Alhamdulilah

Semoga manfaat

Sesiapa ada huraian ayat Quran berkaitan ilmu makrifat

Leh kongsi ngan semua

Insyaallah semua dapat manfaat
__________________


Komisyen Lebih RM1,000 untuk yang rekemen pelanggan pada saya di www.rahsiafirdaus.com

Call/whatsapp/telegram 016-4650338
Reply With Quote
  #47  
Old 17-07-2017, 07:02 PM
qamboo qamboo is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2017
Posts: 177
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 5
Active Level
Default

Apakah hukumnya jika seserang muslim/muslimah tidak mengenal Allah dalam konteks ini?
Reply With Quote
  #48  
Old 17-07-2017, 07:20 PM
InsiderIII InsiderIII is offline
Regular

InsiderIII's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Nov 2013
Posts: 295
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default

Assalamualaikum...xsalah nak kaji atau belajar ilmu agama.adakah lebih sesuai mendalaminya dan kenali isi dalam NYA kitab AlQuran.Xperlu nak pening kepala.sebab ilmu makrifat ni datang dengan sendiri.Iaitu belajar siapa diri Anda Sebenarnya? sekian.. hehe
__________________
---------RESERVED MAYBANK CREDIT CARD---------
Reply With Quote
  #49  
Old 18-07-2017, 11:51 PM
Izham87 Izham87 is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2016
Posts: 267
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 17
Active Level
Default

Ilmu yg TT nak belajar ni ilmu KHUSUS yg perlukan guru. Ilmu KHUSUS bukan untuk semua orang sebab tak semua orang boleh bawak. Guru akan tentukan sama ada TT mampu untuk menerima ilmu ni atau tak.sebaiknya TT lengkapkan ilmu UMUM mcm fekah, tauhid, akhlak dan sbgnya.
__________________
Two main reasons why people fail in forex, bad trading psychology and poor money management.

Last edited by Izham87; 18-07-2017 at 11:53 PM..
Reply With Quote
  #50  
Old 22-07-2017, 07:42 AM
dausbiz dausbiz is offline
CG Top Poster Club

dausbiz's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Apr 2015
Location: www.rahsiafirdaus.com
Posts: 31,566
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 433
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Izham87 View Post
Ilmu yg TT nak belajar ni ilmu KHUSUS yg perlukan guru. Ilmu KHUSUS bukan untuk semua orang sebab tak semua orang boleh bawak. Guru akan tentukan sama ada TT mampu untuk menerima ilmu ni atau tak.sebaiknya TT lengkapkan ilmu UMUM mcm fekah, tauhid, akhlak dan sbgnya.
Untuk mengenal Allah lebih dekat kita kenal diri kita lebih dekat dari sebelum nie kita kenal diri kita

Maksudnya untuk mengenal Allah kita kena kenal diri kita

Itu yang saya belajar dari seorang yang berpengetahuan tinggi dalam agama islam
__________________


Komisyen Lebih RM1,000 untuk yang rekemen pelanggan pada saya di www.rahsiafirdaus.com

Call/whatsapp/telegram 016-4650338
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply Share This Thread

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold