Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Debate & Mature Discussion

Debate & Mature Discussion This section is not like "Santai" style. This is the place to debate things, as well as strike up a more mature conversation. Respect other people's opinions and do not flame nor troll. Immediate suspension will be imposed.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 05-01-2018, 12:19 PM
krazey17 krazey17 is offline
Active Member

krazey17's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2010
Posts: 2,069
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 16
Active Level
My Mood:
Default Sekolah kebangsaan

Salam semua.

Tahun ni anak saya masuk alam persekolahan darjah 1.Hari berkesempatan tgk anak makan dia kantin,mula2 saya tgk je dari jauh dia xperasan.tgk dia ok la pandai beli pandai tgu baki dan mkn dgn kawan2 so x teman sgt la.Pastu bila dia perasan kita perati dr seberang meja mkn,dia ok je pastu baru tegur ayahnya.

Pastu hbs waktu makan murid2 tahap 1 dan 2 disuruh beratur kt di ruang tgh kantin tu sebb hujan,biasa beratur kt ruang tar.bila beratur kt situ ok la mula2.pastu diruh duduk dan diam.uik ,aku tgk ruang lantai tu kotor bercapuk2 tapak kasut dan sisa makann bwrsepah kotor di pijak.budak2 tu duduk jgk dgn tanagn menonkat kt lantai kotor tu.anak aku pandang aku pastu dia cangkung je.dia mmg penggeli sbb mak dia ajar bersih.

Even kita kalau disuruh duduk kt lantai mknn tu kita pun xmau dak? Lain kalau masuk ruang mkn tu bukak kasut.bercapuk2 dgn tangan terpegang kuman kt lantai kotor tu camne nanti dpt penyakit.mana yg x muat tu sbb barisannya ada tong sampah kena beratur duduk depan/belakang tong sampah yg penuh bekas air tu.then ada bpk murid berbangsa india snap keadan tu (murid2 beratur duduk bersama2 tong sampah ).

Pada aku ini xbaik,kita agama islam kita kena tunjuk contoh yg baik pada non muslim.islam ajarkan kebersihan dan kita di anugerahkan akal oleh Allah swt.dan kita kena jd contoh yg baik sebagai muslim dan bukan jadi contoh negatif.

Niat nk tegur baik2 pada guru ibarat just bagi buah pandangan je,tp takut disalah erti dan nanti ank jadi mangsa keadaan dipulau atau etc.pengalaman aku dulu masa sekolah darjah 2 dulu pernah mak ayah aku dtg sekolah sbb cikgu silap pi pukul aku psl kesalahan murid lain.akhirnya aku kena pulau dgn ustazah tu dan waktu pelajaran agama islam aku asik kena sindir dgn ustazah tu.sampai skrng ingat cuma xde dendam ke apa amik pengajaran je,lps tu mmg xde ngadu2 dah huhu.anggap pengalamn dulu2 je,so aku xnk bila tegur benda tu ti anak jadi mangsa dipulau sbgnya.

Masa anak aku pra last yr aku ok je dgn guru dia dgn ummi dia disekolah,bagitau awal2 kalau dia nakal rotan je,balik umah mmg ditambah.

Ibarat mcm mindet kita da di setkan kena lurus je,tu yg aku nampak la.sedangkan kita kena berfikir yg baik dan xbaik.kalau la india tu viral pd community dgn gambar2 yg dia snap tu budak2 beratur dgn tong sampah,dah tentu melayu dpt imej buruk,bukam pd guru2 saja malah pada islam.xnk la dgr nti "mcm ni ke ajaran islam yg konon bersih benar".saya jenis yg tgk pemimpin melalui tauladan.ibarat kalau saya merokok pastu saya nk marah anak saya yg merokok,xkan jadi punya.

Aku nk tegur cara baik tp smlm baru terbaca kt fb ada mak budak tu just berbincang cara baik dgn guru yg marah anak dia,siap mak murid tu salahkan balik pada anaknya,hakikatnya cikgu yg mengaku dia stress.last2 anak dia semua kena pulau dgn cikgu tu siap yg kakaknya kena pecat dr pengawas.huhu

So saya nk kita berkongsi la buah fikiran dan berbincang.
__________________
"Tidak ada insan suci yang tidak mempunyai masa lampau dan tidak ada insan yang berdosa yang tidak mempunyai masa depan"
Reply With Quote
Paid Advertisement
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump