Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Debate & Mature Discussion

Debate & Mature Discussion This section is not like "Santai" style. This is the place to debate things, as well as strike up a more mature conversation. Respect other people's opinions and do not flame nor troll. Immediate suspension will be imposed.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 21-04-2015, 07:47 AM
michael scotfield michael scotfield is offline
Legendary Member

michael scotfield's Avatar
 
Trader Rating: (14)
Join Date: May 2007
Location: Fig fx
Posts: 16,855
Thanks (Received): 299
Likes (Received): 384
Active Level
Default Cili Paling Pedas Di Dunia



Rata-rata penduduk malaysia apabila ditanya apakah cili yang paling pedas, pastinya jawapan yang kita terima menjawab cili padi , cili api, cili rawit, cabai burung, lada jarum, atau lada tunggeng yang merupakan sejenis tumbuhan dari keluarga Solanaceae yang sangat popular di Asia Tenggara terutama di Malaysia, Indonesia dan Thailand.

Tapi tahukah kita, cili yang paling pedas dan rasanya yang hangat itu diungguli oleh sejenis tumbuhan yang dinamakan Trinidad Scorpion Butch T, yang tertentunya telah memperoleh rekod gelaran yang paling hangat di dunia. Dengan ukuran 1,463,700 Scoville atau unit haba (rating bagi jumlah sebatian kimia dalam cili) dan mengalahkan pesaingnya, Naga Viper yang telah diberi pada 1,382,118 unit haba.



Cili ini sangat hangat sehinggakan pengendalian mudah memerlukan sarung tangan, topeng muka dan pakaian perlindungan adalah satu kemestian semasa memasak!!

Trinidad Scorpion Butch T berasal dari Republik Trinidad and Tobago. Ia mendapat nama selepas Butch Taylor, pemilik sebuah syarikat sos panas bertanggungjawab menyebarkan benih cili itu. Nama "Scorpion" pada cili, disebut kerana hujung badan cili yang tajam itu dikatakan menyerupai penyengat kala jengking.

Jom lihat mereka mencuba cili yang amat panas dalam video di bawah.

http://www.youtube.com/watch?v=toJY4l71LMc

copy paste dari http://majalahbiarbetul.blogspot.com...-di-dunia.html
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 21-04-2015, 01:39 PM
Kerrigan Kerrigan is offline
Junior

Kerrigan's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2015
Posts: 88
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Menggigil pedas tu.. hahaha!! kat Malaysia ada tak cili ni?
Reply With Quote
  #3  
Old 21-04-2015, 01:46 PM
Sugar2daddy Sugar2daddy is offline
Legendary Member

Sugar2daddy's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jul 2013
Location: tepi almari
Posts: 15,682
Thanks (Received): 26
Likes (Received): 2
Blog Entries: 6
Active Level
My Mood:
Default

Cili burung paling pedas pernah mkn

Kecik kulit nipis pegang pun dah pijar tangan
Reply With Quote
  #4  
Old 21-04-2015, 01:50 PM
cek mek molek cek mek molek is online now
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 29,161
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 2001
Active Level
My Mood:
Default

mmg pedas gila cili ni,
dah makan sikit je tapi mcm asap keluar dari telinga, letak bersudu sudu gula dalam mulut,
part berair mata tu jgn cakaplah, dah mcm menangis lagi, huhuhu

tapi orang india suka sangat makan lada ni...
Reply With Quote
  #5  
Old 21-04-2015, 02:02 PM
mded mded is offline
Regular

mded's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2006
Posts: 473
Thanks (Received): 52
Likes (Received): 1
Active Level
Default

ada brader ni jual benih..

>> http://malaysiahabanero.blogspot.com/
__________________
Teknik Senang Nak Dapatkan RM5
Reply With Quote
  #6  
Old 21-04-2015, 02:12 PM
Ran Ran is online now
Active Plus

 
Trader Rating: (8)
Join Date: Oct 2007
Posts: 4,853
Thanks (Received): 19
Likes (Received): 28
Active Level
My Mood:
Default

Klu ada buasir nih..terus keluar smpi ke lutut buasir dia..huhu..
Reply With Quote
  #7  
Old 21-04-2015, 02:13 PM
tomie tomie is offline
CG Hardcore

tomie's Avatar
 
Trader Rating: (31)
Join Date: Dec 2006
Location: Sedaka, Yan
Posts: 72,391
Thanks (Received): 7806
Likes (Received): 266
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Kerrigan View Post
Menggigil pedas tu.. hahaha!! kat Malaysia ada tak cili ni?
cabai melaka kot ?
Reply With Quote
  #8  
Old 21-04-2015, 02:15 PM
+kOoL+ +kOoL+ is offline
Legendary Member

+kOoL+'s Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Apr 2007
Location: +Di aLam FaNa MimPi+
Posts: 12,430
Thanks (Received): 67
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

kalau cili padi tu berapa unit haba dia TT?.. so senang nak compare kepedasan dia sbb cili padi penah la tergigit..
__________________
| Bukan Merak Kayangan Tapi Gagak Di Rimba |
Reply With Quote
  #9  
Old 21-04-2015, 02:15 PM
hiddenblade hiddenblade is offline
Regular

hiddenblade's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2008
Posts: 510
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

kalau pm makan mesti makin merah mulut dia
__________________
PROJEK RM200K : http://mudahnya.biz/200k
PROJEK RM8K : http://mudahnya.biz/8k


Allahumma Aaamiiiin...
Reply With Quote
  #10  
Old 21-04-2015, 02:17 PM
Malakustis Malakustis is offline
Junior

Malakustis's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2014
Posts: 75
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

buat sambal belacan tengok cam na dia punya pegi..
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump