Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Debate & Mature Discussion

Debate & Mature Discussion This section is not like "Santai" style. This is the place to debate things, as well as strike up a more mature conversation. Respect other people's opinions and do not flame nor troll. Immediate suspension will be imposed.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 27-07-2013, 02:13 PM
carigol carigol is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,581
Thanks (Received): 14
Likes (Received): 0
Active Level
Default Barangan jenama Islam/melayu dimiliki oleh org bukan islam(pikat org melayu/islam)

mengelirukan apabila hendak membeli baranagan buatan orang islam tetapi mengunakan jenama islam/melayu sebenarnya buatan orang bukan islam.

Pengusaha produk orang islam InsaAllah meraka akan membayar zakat mudah-mudahan niat kita membantu membeli produk keluaran mereka kita akan mendapat pahala.

kalau bukan kita sendiri yang sokong produk muslim, adakah non muslim akan sokong dengan ikhlas produk muslim.

marilah kita sama-sama kongsi info produk muslim serta produk yang mengelirukan supaya kita boleh buat pilihan terbaik.

orang bukan islam tak mandi wajib, tak sujud pada Allah, makan khinzir, minum arak, pergi gereja/tokong membawa aura ke perimis perniagaan.

Sebahagian besar orang islam/melayu ada kuasa beli yang mana mereka bekerja di sektor awam, badan berkanun, GLC, bank-bank namun duit ditabur untuk mengkayakan orang bukan islam. Lihat saja restoran Seafood seperti restoran nelayan, restoran winbeld, gayang seafood, garden seafood dan banyak lagi kepunyaan non muslim sebahagian besar pelangan tetap adalah melayu padahal bukan murah harga makanan disitu. Agaknya boleh mati kalau tak makan di dikedai seafood cayanunalif.

bagi orang melayu yg kurang bernasib baik tiada peluang bekerja di sektor awam, GLC mereka amat sukar mendapatkan pekerjaan yang baik yang hanya adalah serpihan jawatan kuli dengan gaji yg rendah di company non muslim itu pun disebabkan bangsa diorang teknak mengisi jawatan tersebut.

kalaulah muslim/melayu berganding bahu mengunakan modal kuasa beli disalurkan untuk saudara seagama tentu dapat menjana ekonomi dan membuka lebih banyak peluang pekerjaan untuk saudara seagama tanpa perlu mengemis pekerjaan dengan non muslim.

kenapa orang islam/melayu suka berbelanja di kedai bukan islam kemungkinan:

dah kena hantu cayanunalif sekali masuk kedai hati tertarik apa tidaknya mereka tak lari dari amalan peng suei(telek untung nasib/pelaris) kedai melayu pun ada juga yg buat tapi syaitan tak tolong mekin tambah huru hara adalah.


Quote:
Originally Posted by shy2arleeyaa View Post
pnh g interview kat kilang pau ahmad ni
mmg pnuh ngn cayanunalif je dlm tu
pastu baru tau company tu bukan org islam punye
Quote:
Originally Posted by chulax12 View Post
Barang buatan orang islam ada dalam fanpages nie..
https://www.facebook.com/BoikotBaranganCinaDAP?fref=ts
Quote:
Originally Posted by foren6 View Post
salam semua..bole donlod percuma senarai penuh produk muslim/non muslim dkt sni..
__________________
kita ambil ilmu yang baik-baik sahaja di Sisi Allah.

Last edited by carigol; 16-08-2013 at 04:08 PM..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 27-07-2013, 02:13 PM
carigol carigol is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,581
Thanks (Received): 14
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Minyak masak keluaran muslim/bumiputra
a.Saji (Felda)
b.Tiara (Felda)
c.Alif (SimeDarby)
d.Olife (SimeDarby)
e.Adela Sunflower/Canola (Felda)
f.Cap Tiga Udang (Jenis Paket – Felda)


Minyak Masak keluaran bukan Islam
a.Seri Murni
b.Buruh
c.VeSawit
d.VeSoya
e.VeCorn
f.Knife
g.Naturel
h.Daisy
i.Fan
j.Red Eagle
k.Neptune
l.Krystal


__________________
kita ambil ilmu yang baik-baik sahaja di Sisi Allah.

Last edited by carigol; 28-07-2013 at 12:51 PM..
Reply With Quote
  #3  
Old 27-07-2013, 02:15 PM
carigol carigol is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,581
Thanks (Received): 14
Likes (Received): 0
Active Level
Default



__________________
kita ambil ilmu yang baik-baik sahaja di Sisi Allah.

Last edited by carigol; 28-07-2013 at 12:47 PM..
Reply With Quote
  #4  
Old 27-07-2013, 02:17 PM
azam575 azam575 is offline
CG Hardcore

azam575's Avatar
 
Trader Rating: (62)
Join Date: Jul 2007
Location: Tanjung Puteri BAhru
Posts: 96,171
Thanks (Received): 696
Likes (Received): 102
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

barangan ADABI ... dan ZAITUN ... huhuhuhu
__________________
OFFICIAL INSTAFOREX SUPPORTER-*DOA*USAHA*ILMU*TAWAKAL*
- UTK DEPOSIT USD KE AKAUN INSTAFOREX SILA CALL/SMS 0199112018(sedanfx)
AUTOMATIK PIPS REBET + BONUS TANPA DEPOSIT 1500USD BILA REGISTER AKAUN INSTAFX DENGAN SAYA!!!
Reply With Quote
  #5  
Old 27-07-2013, 02:18 PM
carigol carigol is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,581
Thanks (Received): 14
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by azam575 View Post
barangan ADABI ... dan ZAITUN ... huhuhuhu
dengar khabar zaitun sudah dibeli oleh colgate.
__________________
kita ambil ilmu yang baik-baik sahaja di Sisi Allah.
Reply With Quote
  #6  
Old 27-07-2013, 02:20 PM
alisya alisya is offline
Active Member

alisya's Avatar
 
Trader Rating: (8)
Join Date: Dec 2008
Location: Dalam bilik kebal EU/GU
Posts: 2,086
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 0
Blog Entries: 2
Active Level
My Mood:
Default

pau ahmad..ingatkan melayu punye
Reply With Quote
  #7  
Old 27-07-2013, 02:21 PM
Abdul wahob Abdul wahob is offline
Super Active

Abdul wahob's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Dec 2011
Location: -Menumpang dibumi Allah-
Posts: 7,709
Thanks (Received): 6
Likes (Received): 7
Active Level
My Mood:
Default

saudi gold frozen
Reply With Quote
  #8  
Old 27-07-2013, 02:23 PM
carigol carigol is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,581
Thanks (Received): 14
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by alisya View Post
pau ahmad..ingatkan melayu punye
tak silap pernah membeli pau ahmad dengan bersemangat nak tolong melayu/islam punya pasal rupa rupanya
__________________
kita ambil ilmu yang baik-baik sahaja di Sisi Allah.
Reply With Quote
  #9  
Old 27-07-2013, 02:24 PM
carigol carigol is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,581
Thanks (Received): 14
Likes (Received): 0
Active Level
Default

malah ada yg guna tulisan jawi adoiii tekena kita
__________________
kita ambil ilmu yang baik-baik sahaja di Sisi Allah.
Reply With Quote
  #10  
Old 27-07-2013, 02:24 PM
butterfingers butterfingers is offline
Super Active

butterfingers's Avatar
 
Trader Rating: (40)
Join Date: Aug 2010
Location: terengganu⇒kerteh
Posts: 5,324
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

brand tamin org melayu lg kot skrg..
__________________
6+3 = 9 but so does 5+4.
The way you do things isn’t always the only way to do them. Respect other people’s way of thinking.
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump