Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #71  
Old 19-05-2017, 05:18 PM
Gaban Z Gaban Z is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2015
Posts: 412
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 13
Active Level
Thumbs down

Quote:
Originally Posted by Fijin View Post
Xde harapan nk naik,najib x pernah up gaji gomen lsst zamsn paklah,bonus pun x pernah full
Ini statement org gomen x bersyukur kufur nikmat padahal najib dah naikkan gaji basic gomen, naik elaun rumah dan bagi kenaikan gaji dua kali dlm setahun
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #72  
Old 20-05-2017, 12:00 AM
onewafer onewafer is offline
Super Active

onewafer's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2014
Posts: 9,969
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 139
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by abah5851 View Post
KAlau pendapatn kerajaan mampu bagi naik gaji....kami setuju. Tapi utk menaikkan gaji kakitangan kerajaan...kerajaan akan potong subsidi, naikkan cukai, tambah cukai, dan mcm2 lagi. Yang menyebabkan rakyat lain mengalami masalah...


Betul. Selalunya mmg mcm tu...



.
__________________
Biar kecil asalkan berhasil,
Biar sedikit, lama-lama berbukit...
Reply With Quote
  #73  
Old 20-05-2017, 07:14 AM
amat2131 amat2131 is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,842
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 26
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by dausbiz View Post
Biar saya cerita nie mesti terkejut

nie bekas pegawai saya

Gaji nak dekat RM4,000 sebulan

nampak besarkan

slip gaji bersih dia hanya RM600 sebulan

overlapped rapat serapat rapatnya

Gaji orang nampak pegawai RM4,000

pegang tangan setiap bulan bersih rm600

jadi besar ke gaji kerajaan walaupun pegawai
Orang bincang gaji kecik atau besar. Yg ko bincang overlap sapa suruh.
Punyalah tongong gaji rm4000 tapi buat overlap tak ingat dunia. Orang ketja swasta ada degre gaji baru rm1700 apa cerita.
Kalau buat bandingan dekat sini .memang besarlah gaji kerja kerajaan rm4000 banding swasta rm1700. Ayo bhai ada faham ka. Lagi mahu belit2

Last edited by amat2131; 20-05-2017 at 07:16 AM..
Reply With Quote
  #74  
Old 20-05-2017, 07:52 AM
demimasa demimasa is online now
Active Member

demimasa's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,708
Thanks (Received): 15
Likes (Received): 188
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by amat2131 View Post
Orang bincang gaji kecik atau besar. Yg ko bincang overlap sapa suruh.
Punyalah tongong gaji rm4000 tapi buat overlap tak ingat dunia. Orang ketja swasta ada degre gaji baru rm1700 apa cerita.
Kalau buat bandingan dekat sini .memang besarlah gaji kerja kerajaan rm4000 banding swasta rm1700. Ayo bhai ada faham ka. Lagi mahu belit2

Betul juga tu tuan. Kalau gaji rm20k pun overlap rapat tinggal rm600 lepas tu complain gaji kecik munasabah ke? Kalau camtu gaji 200k sebulan pun tak cukup. Nak banding gaji banding gaji campur elaun sahaja lah. Tak payah ambik kira hutang dibuat tu.
__________________
Yang Faham Sampai Bila Pun Faham
Yang Buat-Buat Tak Faham Sampai Bila Pun Buat-Buat Tak Faham.
Reply With Quote
  #75  
Old 20-05-2017, 08:00 AM
imrantech imrantech is offline
Active Member

imrantech's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2013
Posts: 1,411
Thanks (Received): 24
Likes (Received): 31
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by dausbiz View Post
orang yang tak kerja kerajaan

tak nampak kata kerja gaji besar semua

Buat pengetahuan semua saya dah keja kerajaan nak dekat 9 Tahun

Majoriti pegang gaji bersih bawah RM1,000 sebulan

malah ada RM600 saja sebulan

Majoriti Loan rapat

jadi jangan kata kerja kerajaan gaji besar

ada bersih kat tangan tak sampai rm1,000 sebulan

jadi besar ka gaji
sapa suruh buat loan? ada kerajaan suruh? itu semua individu punya pasal la.

nanti dah naikkan gaji pun buat overlap lagi. sama ja

Reply With Quote
  #76  
Old 20-05-2017, 08:04 AM
imrantech imrantech is offline
Active Member

imrantech's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2013
Posts: 1,411
Thanks (Received): 24
Likes (Received): 31
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by AMHFZ View Post
cth N19 (Sumber google)



kalau Swasta, mmg betul. ada yg RM1800 (basic) untuk degree holder. ada kwn yg 1.4k lagi (DEGREE)
patut la ramai kerja gomen belagak nak mampos
padahal sekolah tak tinggi mana pun.
entah2 dapat kerja pun pakai kabel pak2 sedara
Reply With Quote
  #77  
Old 20-05-2017, 08:17 AM
Gaban Z Gaban Z is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2015
Posts: 412
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 13
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by imrantech View Post
patut la ramai kerja gomen belagak nak mampos
padahal sekolah tak tinggi mana pun.
entah2 dapat kerja pun pakai kabel pak2 sedara
Dengan gaji gomen tahap kerani pun besor mcm ni padanlah ramai je graduan sanggup keje gomen tahap pmr spm je sebab kalau pergi swasta pun gaji lebih krg sama

Mcm ni punya gaya baik x payah blaja tinggi2, buang masa dan duit je. Baik keje gomen tahap pmr spm je lepas habis spm
Reply With Quote
Likes putra1234 liked this post
  #78  
Old 20-05-2017, 08:40 AM
vios10 vios10 is offline
Regular

vios10's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2010
Posts: 723
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 11
Active Level
Default

Biaule die nk naikkan...klu dapat...rezeki...klu x dpt turunkan harga barang dan lain2..
Reply With Quote
  #79  
Old 20-05-2017, 08:49 AM
Gaban Z Gaban Z is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2015
Posts: 412
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 13
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by vios10 View Post
Biaule die nk naikkan...klu dapat...rezeki...klu x dpt turunkan harga barang dan lain2..
Kalau dapat, jurang pendapatan gomen dan swasta semakin melebar dan tak seimbang lagi
Reply With Quote
  #80  
Old 20-05-2017, 08:50 AM
shah_ae shah_ae is online now
Legendary Member

shah_ae's Avatar
 
Trader Rating: (102)
Join Date: Oct 2008
Location: K.L dan kwsn yg sewaktu dgnnye
Posts: 12,504
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 63
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Gaban Z View Post
Dengan gaji gomen tahap kerani pun besor mcm ni padanlah ramai je graduan sanggup keje gomen tahap pmr spm je sebab kalau pergi swasta pun gaji lebih krg sama

Mcm ni punya gaya baik x payah blaja tinggi2, buang masa dan duit je. Baik keje gomen tahap pmr spm je lepas habis spm
baru aku tau 1-2k tu gaji besor...
elaun bkn semua dpt,ade yg dpt separuh...
nak dpt ke gaji maksimum tu brape thn keje tu...

ape2 pun rezeki masing2...
nak pertikai2 pun klau dah rezeki,takde sape bleh tahan...
sebab bkn gov bkn najib bkn cuepacs yg bg tau...
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump