Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > MAKE MONEY DISCUSSION > Local Investments > Saving Investments

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #131  
Old 13-04-2010, 10:50 AM
rie72usa rie72usa is offline
Active Member

rie72usa's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2010
Posts: 1,180
Thanks (Received): 16
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by twitter View Post
wah berita baik nie..aku ada dengar gak..tapi x berkesempatan lagi nak wat...huhuhu...lepas nie nak apply kat pejabat felda ler...erm..mcm mane ngan dividen??masukd dalam bank ker???
masa register kat borang tu isilah no akaun maybank... nanti dividen akan di masukkan ke akaun tu, tp kalau takde akaun maybank, dividen akan jadi sijil...
__________________
YM: [email protected]
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #132  
Old 13-04-2010, 10:51 AM
amins33 amins33 is offline
Super Active

amins33's Avatar
 
Trader Rating: (8)
Join Date: Sep 2008
Posts: 5,481
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 0
Active Level
Default

saham kat koperasi sekolah aku bg 20%...tp max investment 3k je...huhuh
Reply With Quote
  #133  
Old 13-04-2010, 11:12 AM
rie72usa rie72usa is offline
Active Member

rie72usa's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2010
Posts: 1,180
Thanks (Received): 16
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by ajibs View Post
aku br tpn mak aku tadi..ape yg tahu,tmpt aku nie felda kasi pnjman rm10k setiap peneroka tapi atas nama para suami jer..tp duit dividen tu xleh amik plak sampai matang br leh amik..sebb duit dividen akan ditolak untuk byr pnjaman tu..bapak aku ade amik kpf nie..
jangan tanya pejabat felda, mereka tak buat loan kpf... 10k tu utk promosi peneroka je... hubungi kpf untuk buat loan...

untuk makluman kalau nak buat loan ngan kpf mesti ada sijil kpf dulu, dr nilai tulah loan akan diluluskan.. cthnya sijil 30k maka loannya 30k lah... maksimum 100k 6% fix, maksimum 10 thn...

untuk permohonan sila bawa slip gaji, salinan ic, sijil kpf, salinan akaun maybank utk 3 bulan
__________________
YM: [email protected]
Reply With Quote
  #134  
Old 13-04-2010, 11:17 AM
rie72usa rie72usa is offline
Active Member

rie72usa's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2010
Posts: 1,180
Thanks (Received): 16
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by ahbond View Post
Sekadar ingin berkongsi..





bye n salam
SEJARAH DIVIDEN + BONUS KPF

Tahun 2000 - 12.0%
Tahun 2001 - 12.5%
Tahun 2002 - 11.5%
Tahun 2003 - 14.5%
Tahun 2004 - 14.0%
Tahun 2005 - 14.0%
Tahun 2006 - 15.0%
Tahun 2007 - 16.5%
Tahun 2008 - 12.5%

harap maklum.....
__________________
YM: [email protected]
Reply With Quote
  #135  
Old 13-04-2010, 08:35 PM
ahbond ahbond is offline
Active Plus

ahbond's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Dec 2005
Posts: 4,311
Thanks (Received): 65
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Sekadar ingin bertanya kepada yang sudah lama dalam KPF ini. Dividen KPF dibayar pada bulan berapa setiap tahun?...adakah bulan pembayaran dividen berubah2?...bye n salam
__________________
REGISTER https://bitconnect.co
Reply With Quote
  #136  
Old 13-04-2010, 09:57 PM
rie72usa rie72usa is offline
Active Member

rie72usa's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2010
Posts: 1,180
Thanks (Received): 16
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by ahbond View Post
Sekadar ingin bertanya kepada yang sudah lama dalam KPF ini. Dividen KPF dibayar pada bulan berapa setiap tahun?...adakah bulan pembayaran dividen berubah2?...bye n salam
biasanya kpf akan bayar 2 kali iaitu bulan 7 dan bulan 8, cara pembayaran bergantung kpd keputusan mesy yg diadakan tiap2 hujung bulan jun, pd masa tulah dibincangkan berapa dividen dan bonus akan diberi dan cara pembayaran bonus...

contohnya dividen tahun 2007 iaitu 16.5%, cara pembayarannya 10% dimasukkan ke akaun maybank pd bulan 7, 6.5% dibayar untuk kali ke 2 ke akaun maybank juga samada bulan 8 atau bulan 9.

Tahun 2008 iaitu 12.5%, cara pembayarannya 10% dimasukkan ke akaun maybank pd bulan 7, 2.5% dibayar untuk kali ke 2 ke akaun maybank juga samada bulan 8 atau bulan 9.

Tahun 2006 iaitu 15% pula, cara pembayarannya 10% dimasukkan ke akaun pd bulan 7, 5% lagi dijadikan sijil.
__________________
YM: [email protected]
Reply With Quote
  #137  
Old 13-04-2010, 10:12 PM
aidiryatim aidiryatim is offline
Legendary Member

aidiryatim's Avatar
 
Trader Rating: (11)
Join Date: Dec 2006
Location: bioDIEsel B5,LeGoLanD,cIQ,Kota Iskandar
Posts: 14,018
Thanks (Received): 22
Likes (Received): 0
Blog Entries: 13
Active Level
My Mood:
Default

ari tu adik tepon, nk tny status permohonan.. apply bln 2..dia ckp... sedang diproses.. (ke derang ni nk sedapkn ati org je n malas nk cekkn nama?)
__________________
Saham Wakaf Johor
Reply With Quote
  #138  
Old 13-04-2010, 10:31 PM
emping emping is offline
Junior

emping's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2006
Posts: 88
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by ahbond View Post
Sekadar ingin bertanya kepada yang sudah lama dalam KPF ini. Dividen KPF dibayar pada bulan berapa setiap tahun?...adakah bulan pembayaran dividen berubah2?...bye n salam
brother ni msyukk ni
Reply With Quote
  #139  
Old 15-04-2010, 09:23 AM
ahbond ahbond is offline
Active Plus

ahbond's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Dec 2005
Posts: 4,311
Thanks (Received): 65
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by emping View Post
brother ni msyukk ni
Mana ader masyuk bro....sekadar menambah portfolio investment yang selamat jer...ehehehe...bye n salam
__________________
REGISTER https://bitconnect.co
Reply With Quote
  #140  
Old 15-04-2010, 09:26 AM
ahbond ahbond is offline
Active Plus

ahbond's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Dec 2005
Posts: 4,311
Thanks (Received): 65
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by rie72usa View Post
biasanya kpf akan bayar 2 kali iaitu bulan 7 dan bulan 8, cara pembayaran bergantung kpd keputusan mesy yg diadakan tiap2 hujung bulan jun, pd masa tulah dibincangkan berapa dividen dan bonus akan diberi dan cara pembayaran bonus...

contohnya dividen tahun 2007 iaitu 16.5%, cara pembayarannya 10% dimasukkan ke akaun maybank pd bulan 7, 6.5% dibayar untuk kali ke 2 ke akaun maybank juga samada bulan 8 atau bulan 9.

Tahun 2008 iaitu 12.5%, cara pembayarannya 10% dimasukkan ke akaun maybank pd bulan 7, 2.5% dibayar untuk kali ke 2 ke akaun maybank juga samada bulan 8 atau bulan 9.

Tahun 2006 iaitu 15% pula, cara pembayarannya 10% dimasukkan ke akaun pd bulan 7, 5% lagi dijadikan sijil.
Mekasih info yang baik...
Semalam tanya kaunter penambahan saham, officer perempuan tu beritahu...biasa bulan 7 sekali (dividen) dan bulan 9 sekali (bonus)...baru pestime eheheeh...masih lagi belum terlambat...
__________________
REGISTER https://bitconnect.co
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply Share This Thread

Tags
felda

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold