Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Historical, Myth, Legend

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #161  
Old 13-03-2017, 01:03 PM
laksamana sunan laksamana sunan is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2015
Posts: 269
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 1
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by juhan View Post
Ada lagi ke pengikut selempang merah ni. Atau pun waris2 dia. Aku pi sri medan mcm dah takde aje.
masih ada lagi rasanya kalau org2 lama sri medan ni. pakcik aku skg ketua kg kat sana msih lg amal ayat ni.selempang merah n parang masih dia simpan lg.pakcik aku waris dr arwah atuk aku.tak terlibat dgn peristiwa 'parang terbang'.
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #162  
Old 13-03-2017, 01:07 PM
faris_sn faris_sn is offline
Legendary Member

faris_sn's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2009
Location: CT Awan
Posts: 14,306
Thanks (Received): 11
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by laksamana sunan View Post
kg ko katne..xtahu plak ada crte selempang merah ni..apa tajuk dia
org parit sulong brooo...mukim 4 tu...tanah tumpah darah kiyai saleh...dan aku pun anak pak saleh...kekekek

cite thn bile...aku kecik rsnya sekitar 80-90an...zaman sungai parit sulong baru kene korek2...

arwah aziz jaafar yg direct...drg duduk kat umah atuk saudara aku...

cite mcm telemovie tayang lat RTM jerk
__________________
Y.N.W.A
Reply With Quote
  #163  
Old 13-03-2017, 01:08 PM
faris_sn faris_sn is offline
Legendary Member

faris_sn's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2009
Location: CT Awan
Posts: 14,306
Thanks (Received): 11
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by juhan View Post
Ada lagi ke pengikut selempang merah ni. Atau pun waris2 dia. Aku pi sri medan mcm dah takde aje.
kalau cari ada lagi jek...tp bab mengamal tu wallahualam lak...
__________________
Y.N.W.A
Reply With Quote
  #164  
Old 13-03-2017, 01:08 PM
juhan juhan is offline
Active Plus

juhan's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2010
Posts: 2,638
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 32
Active Level
My Mood:
Default

Aku ikut gak crite selempang merah ni. Dan juga aku mengikuti crite parang terbang diperak. Kedua duanya nmpk kebangkitan menentang kezaliman komunis. Cuma yg aku nmpk dan terpikir kedua dua version dimulai dgn kesedaran dari kaum BANJAR.
Tak silap aku lah
Reply With Quote
  #165  
Old 13-03-2017, 07:41 PM
juhan juhan is offline
Active Plus

juhan's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2010
Posts: 2,638
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 32
Active Level
My Mood:
Default

org2 yg dipilih oleh kiyai saleh dlm pertempuran dgn komunis bukan calang2 ilmu mereka. Ilmu yg mereka ada pun bukan senang2 mereka wariskan. 2 org pakcik aku tak dpt mewarisi ilmu ni gara2 tidak layak dr atuk aku. Parang segala kelengkapan habis semua dihantar balik ke indonesia.
Reply With Quote
  #166  
Old 14-03-2017, 11:10 AM
02047haf 02047haf is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2015
Posts: 2,265
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 109
Blog Entries: 1
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by laksamana sunan View Post
ada sesiapa kat sini pengamal ayat 4 ke..bole berkongsi pengalaman/ilmu..saya bercadang nak buat komuniti pengamal ayat 4 terutama di johor

Ayat 4 selempang merah ada amalan khusus dia kan? Versi upgrade kalau tak salah den

Den amik yang biasa, sekadar bacaan lepas solat. Tu pun ada masa baca ada masa tidak
Reply With Quote
  #167  
Old 30-08-2017, 10:57 AM
laksamana sunan laksamana sunan is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2015
Posts: 269
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 1
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by 02047haf View Post
Ayat 4 selempang merah ada amalan khusus dia kan? Versi upgrade kalau tak salah den

Den amik yang biasa, sekadar bacaan lepas solat. Tu pun ada masa baca ada masa tidak
bro ambik dengan sapa..
Reply With Quote
  #168  
Old 01-09-2017, 10:36 AM
t3rdtier t3rdtier is offline
Active Member

t3rdtier's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Oct 2010
Posts: 2,360
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 25
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by juhan View Post
Aku ikut gak crite selempang merah ni. Dan juga aku mengikuti crite parang terbang diperak. Kedua duanya nmpk kebangkitan menentang kezaliman komunis. Cuma yg aku nmpk dan terpikir kedua dua version dimulai dgn kesedaran dari kaum BANJAR.
Tak silap aku lah
aku kawen dgn org banjar... x dapat ilmu dia tp dapat ank dara dia pun jadi laaa...
Reply With Quote
Likes oldtbone liked this post
  #169  
Old 20-09-2017, 11:04 AM
laksamana sunan laksamana sunan is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2015
Posts: 269
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 1
Active Level
Default

Fadhilat mengamalakan wirid Khaujakan.
Tujuan utama mengamalkan wirid khaujakan adalah memohon dan mencari keredhaan dan kasih sayang dari Allah S.W.T. serta mendekatkan diri dengan Allah S.W.T.
Disamping itu wirid Khaujakan mempunyai fadhilat atau kelebihan yang terbukti keberkesanannya antaranya yang dapat dinyatakan seperti berikut:-
a. Satu amalan yang mustajab supaya hajat dimakbulkan Allah s.w.t.
b. Untuk menjauhkan bala’ dan waba’ dan malapetaka daripada menimpa diri, keluarga, masyarakat dan Negara kita.
c. Untuk menjauhkan gangguan syaitan dan makhluk halus.
d. Boleh menjadi satu cara untuk mengubati orang sakit dan menjadi penerang hati kepada orang/anak yang sedang belajar.
e. Untuk pelbagai tujuan atau maksud yang baik
Reply With Quote
  #170  
Old 20-09-2017, 11:10 AM
laksamana sunan laksamana sunan is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2015
Posts: 269
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 1
Active Level
Default

Majlis wirid Khaujakan dan khatam bismillah di Masjid Jamek Machap, Simpang Renggam pada 30/09/2017 sabtu jam 8.00am-zuhur..semua dijemput hadir
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump