Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #121  
Old 16-01-2018, 10:47 PM
mazri_2008 mazri_2008 is offline
Legendary Member

mazri_2008's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Nov 2008
Location: REBAT FOREX USD/RM
Posts: 16,085
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 1489
Active Level
Default


Quote:
Bayangkan betapa tragisnya apabila seorang wanita terpaksa memangku anak yang rebah sambil menadah kecaian otaknya dan pastinya perit kerana kejadian itu akibat perbuatan pihak tidak bertanggungjawab membuang barangan terpakai dari atas sebuah rumah flat di tingkat 21 Flat PPR Seri Pantai, lalu menimpa anak wanita itu dan ketika dikunjungi oleh media hari ini, wanita berkenaan pengsan kerana tidak dapat menahan perasaan
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #122  
Old 16-01-2018, 10:48 PM
mazri_2008 mazri_2008 is offline
Legendary Member

mazri_2008's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Nov 2008
Location: REBAT FOREX USD/RM
Posts: 16,085
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 1489
Active Level
Default

Reply With Quote
  #123  
Old 16-01-2018, 11:08 PM
juhan juhan is online now
Active Plus

juhan's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2010
Posts: 2,800
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 59
Active Level
My Mood:
Default

Ha ha ha ppr punya penduduk mmg mentaliti standard taik. Berlagak diva plak tu. 98% mmg mcm ni lahhh.
Reply With Quote
Likes mazri_2008 liked this post
  #124  
Old 16-01-2018, 11:38 PM
mazri_2008 mazri_2008 is offline
Legendary Member

mazri_2008's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Nov 2008
Location: REBAT FOREX USD/RM
Posts: 16,085
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 1489
Active Level
Default

DBKL sita rumah PPR jika buang sampah dari tingkat atas

Quote:
KUALA LUMPUR: Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) akan menyita rumah penduduk Projek Perumahan Rakyat (PPR) jika terdapat bukti mereka membuang sampah atau sebarang objek daripada tingkat atas ekoran kejadian seorang remaja lelaki maut selepas sebuah kerusi dipercayai dicampak dari tingkat atas Blok 102 PPR Seri Pantai, Pantai Dalam, semalam.

Pengarah Jabatan Pembangunan Komuniti dan Kesejahteraan Bandar DBKL, Wan Mohammad Ghazali Nor berkata hal seumpama itu bukan pertama kali berlaku di PPR kerana sebelum ini, DBKL mengeluarkan notis kepada seluruh penduduk PPR sekitar Kuala Lumpur berhubung perkara berkenaan.

"Kami tahu perkara ini tidak boleh dibiarkan di mana sesetengah penghuni PPR dikatakan bertindak sedemikian dan DBKL keluarkan notis kepada semua unit PPR supaya mengambil perhatian mengenai kes-kes pembuangan sampah atau sebarang objek.

"Selepas ini, DBKL akan buat semula ulangan notis keras dan jika berlaku kes sedemikian lagi, DBKL akan kesan pemilik PPR dan kami akan mengambil tindakan tegas malah sehingga ke peringkat menyita rumah penghuni PPR," katanya ketika menziarah keluarga mangsa di PPR Seri Pantai.

Wan Mohammad berkata DBKL juga akan memasang jaring keselamatan di setiap blok PPR bagi mengurangkan risiko kemalangan akibat sikap penghuni yang suka membaling barang dari tingkat atas.

Beliau berkata tindakan itu akan diambil secepat mungkin dengan memberi tumpuan kepada PPR yang dikenal pasti sebagai kawasan 'hotspot' terlebih dahulu sebelum memperluaskannya di PPR lain.

"Ketika ini, terdapat 72 PPR dan perumahan awam di ibu negara dengan 13 daripadanya dikenal pasti polis sebagai 'hotspot'. Oleh itu, dengan pemasangan jaring sama ada di bawah atau atas blok untuk melindungi orang awam daripada terkena balingan sampah atau objek dari atas," katanya.

Semalam, seorang remaja lelaki maut selepas sebuah kerusi dipercayai dicampak dari tingkat atas pangsapuri di Blok 102 PPR Seri Pantai, Pantai Dalam.

Terdahulu turut hadir menziarah keluarga mangsa adalah Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Dr Loga Bala Mohan dan Ketua UMNO Bahagian Lembah Pantai Datuk Seri Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin.

-- BERNAMA

http://www.astroawani.com/berita-mal...at-atas-165860
Reply With Quote
  #125  
Old 17-01-2018, 12:01 AM
mrd mrd is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2011
Posts: 2,781
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 54
Active Level
Default

org2 pprt ni senyum lebar je baca berita dbkl ni...
ckp lebih...penguatkuasaan mana ada...
ntah2 yg suka baling tu bukan rakyat malaysia pun...warga asing...dorang apa kisah dgn nyawa rakyat malaysia...
Reply With Quote
  #126  
Old 17-01-2018, 12:33 AM
epozer epozer is offline
Legendary Member

epozer's Avatar
 
Trader Rating: (33)
Join Date: Aug 2010
Posts: 13,204
Thanks (Received): 13
Likes (Received): 202
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by mrd View Post
org2 pprt ni senyum lebar je baca berita dbkl ni...
ckp lebih...penguatkuasaan mana ada...
ntah2 yg suka baling tu bukan rakyat malaysia pun...warga asing...dorang apa kisah dgn nyawa rakyat malaysia...
pasang cctv kn cabut....nk kena letak sniper rasanya baru depa btaubat....keta klau parking dekat banguan tunggu jelah kemik bumbung...klau xde luck cermin depan pecah
Reply With Quote
  #127  
Old 17-01-2018, 12:52 AM
Skuter Skuter is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2016
Posts: 671
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 35
Active Level
Default

Tak dinafikan kebanyakan ppr kotoq. Tapi kat Malaysia ni yg miskin n yg kaya pun sama jugak pengotoq buang sampah merata2. Di pantai, taman rekreasi, yg jenis pakai keta mewah pun buang sampah ikut dan. Kat pantai2 bersepah sampah daripada semua bangsa. Didikan tanggungjawab jaga kebersihan di sekolah dan rumah boleh dikatakan gagal di Malaysia. Cer tengok Singapore, jepun, korea. Ni sampai tahap pemalas dan boduh dari tingkat atas buang sampah
Reply With Quote
  #128  
Old 17-01-2018, 02:29 AM
mentalkronik mentalkronik is online now
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2009
Posts: 481
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 7
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by dagoo View Post
Takziah. Anak mbr kawan tmpat kerja ni.
ko g tgk tak kepep?
Reply With Quote
  #129  
Old 17-01-2018, 03:13 AM
akiyamasan akiyamasan is offline
Active Member

akiyamasan's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Mar 2011
Posts: 2,043
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 244
Active Level
My Mood:
Default

Tak..sekarang ni orang awam nak tahu dah ada tangkapan ke belum? Rasanya x ada masalah pun kalau nak siasat, sekejap jer PDRM boleh dapat kalau betul2 siasat..

Yang mati tenggelam dalam laut pun boleh dapat tahu pembunuh, inikan pulak setakat baling kerusi dari atas tu..check DNA kat kerusi tu pun boleh dapat tangkap dah

Takkan sebab orang PPR yang kena lambat ambik tindakan

Nak tengok jugak muka lahabau yang baling kerusi tu
Reply With Quote
  #130  
Old 17-01-2018, 05:30 AM
Kbyne Kbyne is offline
Super Active

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2011
Location: Downtown/K.L.
Posts: 9,103
Thanks (Received): 14
Likes (Received): 160
Active Level
My Mood:
Default

Tak dapat bayangkan anak kesayangan mati tragis mcm tu...

Rasanya dari tingkat tinggi,kalau rendah tak pecah kepala mcm tu...
__________________
Sabda Rasulullah S.A.W.: "Tidak akan masuk syurga golongan Nammam/penghasut batu api”. (Hadith riwayat Imam Al-Bukhari dan Imam Muslim)
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump