Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

CG Sponsors



CG Updates
0 Reverting back old theme
Last Post: CariGold
Posted On: 06-05-2017
Replies: 0
Views: 2,160
0 CariGold new theme version - and more features are coming!
Last Post: niagafx
Posted On: 06-05-2017
Replies: 538
Views: 11,110
0 Video embed in post
Last Post: CariGold
Posted On: 15-12-2016
Replies: 0
Views: 19,910
More...
Reply
 
Thread Tools
  #81  
Old 22-04-2017, 01:20 AM
azam575 azam575 is offline
CG Hardcore

azam575's Avatar
 
Trader Rating: (62)
Join Date: Jul 2007
Location: Tanjung Puteri BAhru
Posts: 91,496
Thanks (Received): 696
Likes (Received): 64
Dislikes (Received): 3
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by dausbiz View Post
ye tul jangan masuk sangat belah cikgu nie

ingat cikgu nie semua baik ke

walaupun ade yang baik

tapi bilangan cikgu baik terlalu sikit
sila hantar anak tuan ke sekolah swasta atau homeschooling

sbb cikgu sekolah kerajaan memang jahat jahat belaka

teringat kekata satu ustadz di radio sinar ... dia kata ... jika ibubapa sudah tidak hormat dengan guru ... jadi jangan hairan la apabila anaknya tidak hormat juga pada ibubapanya ....

sekian

__________________
OFFICIAL INSTAFOREX SUPPORTER-*DOA*USAHA*ILMU*TAWAKAL*
- UTK DEPOSIT USD KE AKAUN INSTAFOREX SILA CALL/SMS 0199112018(sedanfx)
AUTOMATIK PIPS REBET + WELCOME BONUS KE AKAUN ANDA BILA REGISTER AKAUN INSTAFX DENGAN SAYA!!!
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 1
 
Paid Advertisement
  #82  
Old 22-04-2017, 01:39 AM
pokcak pokcak is offline
Super Active

pokcak's Avatar

 
Trader Rating: (10)
Join Date: Jan 2006
Location: Masih Di Malaysia
Posts: 9,582
Thanks (Received): 86
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to pokcak
Default

tak tau la aku sape betul sape salah..
cuma pendapat aku, cikgu cikgi skrng ni, tahap kesabaran kena lebih berbanding cikgu2 yang dulu2, sbb budak2 skrng nakal boleh tahan.

dan pendapat peribadi aku jugaklah, profession cikgu cikgi ni, yang menjawatnya, sepatutnya yang mmg ada naluri yang ingin mendidik.. sebab apa pendapat aku begitu.. sebabnya RAMAI yang jadi cikgu cikgi skrng ni, sebenarnya bukan ada jiwa pendidik. Ramai cikgu cikgi skrng ni adalah org yang terpaksa rela menjadi cikgu disebabkan tiada pekerjaan, susah mendapatkan pekerjaan, tekanan hidup sbb tiada kerja, atau yang tertarik dengan insentif2 jika menjadi cikgu..

Jangan terasa ya, sbb bukan semua...yang telah bercita2 menjadi pendidik, wa respek, dan pasti mudah utk menjiwai bidang kerja yang sudah diminati sekian lama. Masalahnya yang bukan meminati pekerjaan sebagai guru, tapi keterpaksaan rela...

itu hanyalah pendapat aku sahaja..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #83  
Old 22-04-2017, 01:49 AM
azam575 azam575 is offline
CG Hardcore

azam575's Avatar
 
Trader Rating: (62)
Join Date: Jul 2007
Location: Tanjung Puteri BAhru
Posts: 91,496
Thanks (Received): 696
Likes (Received): 64
Dislikes (Received): 3
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by pokcak View Post
tak tau la aku sape betul sape salah..
cuma pendapat aku, cikgu cikgi skrng ni, tahap kesabaran kena lebih berbanding cikgu2 yang dulu2, sbb budak2 skrng nakal boleh tahan.

dan pendapat peribadi aku jugaklah, profession cikgu cikgi ni, yang menjawatnya, sepatutnya yang mmg ada naluri yang ingin mendidik.. sebab apa pendapat aku begitu.. sebabnya RAMAI yang jadi cikgu cikgi skrng ni, sebenarnya bukan ada jiwa pendidik. Ramai cikgu cikgi skrng ni adalah org yang terpaksa rela menjadi cikgu disebabkan tiada pekerjaan, susah mendapatkan pekerjaan, tekanan hidup sbb tiada kerja, atau yang tertarik dengan insentif2 jika menjadi cikgu..

Jangan terasa ya, sbb bukan semua...yang telah bercita2 menjadi pendidik, wa respek, dan pasti mudah utk menjiwai bidang kerja yang sudah diminati sekian lama. Masalahnya yang bukan meminati pekerjaan sebagai guru, tapi keterpaksaan rela...

itu hanyalah pendapat aku sahaja..
pendapat aku ...yang jadi cikgu nie ... insan terpilih .. cuma mereka sedar atau tidak jer ...

kemudian ... biasa yang jadi kes begini bila tahap kesabaran cikgu dah abis ..... so depa kena tinggikan lagi tahap kesabaran ....

senang citer .... murid yang bermasalah ... kita tengok je .. apa dia nak buat lantak dia la ... ada lagi 39 orang pelajar yang perlu kita ajar ..... fokus pada yang nak belajar dan yang maknya kasi cikgu mengajar .... kena ingat guru adalah mengajar .. bukan mendidik .. tugas mendidik kerja ibubapa ....
__________________
OFFICIAL INSTAFOREX SUPPORTER-*DOA*USAHA*ILMU*TAWAKAL*
- UTK DEPOSIT USD KE AKAUN INSTAFOREX SILA CALL/SMS 0199112018(sedanfx)
AUTOMATIK PIPS REBET + WELCOME BONUS KE AKAUN ANDA BILA REGISTER AKAUN INSTAFX DENGAN SAYA!!!
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #84  
Old 22-04-2017, 10:07 AM
kpm kpm is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2012
Posts: 351
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 7
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by pokcak View Post
tak tau la aku sape betul sape salah..
cuma pendapat aku, cikgu cikgi skrng ni, tahap kesabaran kena lebih berbanding cikgu2 yang dulu2, sbb budak2 skrng nakal boleh tahan.

dan pendapat peribadi aku jugaklah, profession cikgu cikgi ni, yang menjawatnya, sepatutnya yang mmg ada naluri yang ingin mendidik.. sebab apa pendapat aku begitu.. sebabnya RAMAI yang jadi cikgu cikgi skrng ni, sebenarnya bukan ada jiwa pendidik. Ramai cikgu cikgi skrng ni adalah org yang terpaksa rela menjadi cikgu disebabkan tiada pekerjaan, susah mendapatkan pekerjaan, tekanan hidup sbb tiada kerja, atau yang tertarik dengan insentif2 jika menjadi cikgu..

Jangan terasa ya, sbb bukan semua...yang telah bercita2 menjadi pendidik, wa respek, dan pasti mudah utk menjiwai bidang kerja yang sudah diminati sekian lama. Masalahnya yang bukan meminati pekerjaan sebagai guru, tapi keterpaksaan rela...

itu hanyalah pendapat aku sahaja..
Memang beginilah hakikat kebanyakan guru sekarang, bukan kerana minat untuk mengajar tapi minat untuk mengejar benda lain.Tanyalah Budak2 yg masuk maktab tu,adakah mereka benar2 ikhlas dan minat untuk mengajar dan adakah mereka nak kalau dibayar gaji rendah?.Maaflah kalau ada yg terasa.Kalau yg terasa tu cuba tanya hati kecil anda tujuan anda jadi guru kerana jawapan ada pada anda. Guru dulu tak kisah bawa beg plastik, tak kisah naik basikal kerana niat ke sekolah untuk mengajar.Sekarang baru jadi guru tak lengkap kalau tak kereta mahal,tak lengkap kalau tak hp latest, tak lengkap kalau takda beg kulit mahal dan tak kisah kalau berhutang keliling pinggang yg penting semua tu ada.Konon2 nak jaga penampilan dan trend seorang guru dan akhirnya jadi beban dan menganggu tumpuan mengajar.Disinilah terjadinya konflik bila guru hilang fokus mengajar dan murid sering bertanya sebab tak paham apa yg guru ajar. Murid akan buat benda2 yg guru tak suka tanda protes bila guru cuma bagi penerangan ringkas kemudian suruh murid buka muka surat sekian2 untuk kerja rumah.Murid yg rajin jadi malas dan yg dah malas jadi bertambahlah malasnya.Cuba tanya anak2 anda sapa guru yg mereka suka bila mengajar.Mereka bersemangat bila guru yg ceria dan fokus masuk mengajar tapi bila guru yg selalu stress dan tak fokus masuk kelas,aura guru itu pun terpalit sama pada murid2.
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #85  
Old 22-04-2017, 10:23 AM
kozu kozu is offline
Legendary Member

kozu's Avatar
 
Trader Rating: (48)
Join Date: Apr 2007
Posts: 10,848
Thanks (Received): 156
Likes (Received): 9
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to kozu Send a message via Skype™ to kozu
Default

Quote:
Originally Posted by kpm View Post
Memang beginilah hakikat kebanyakan guru sekarang, bukan kerana minat untuk mengajar tapi minat untuk mengejar benda lain.Tanyalah Budak2 yg masuk maktab tu,adakah mereka benar2 ikhlas dan minat untuk mengajar dan adakah mereka nak kalau dibayar gaji rendah?.Maaflah kalau ada yg terasa.Kalau yg terasa tu cuba tanya hati kecil anda tujuan anda jadi guru kerana jawapan ada pada anda. Guru dulu tak kisah bawa beg plastik, tak kisah naik basikal kerana niat ke sekolah untuk mengajar.Sekarang baru jadi guru tak lengkap kalau tak kereta mahal,tak lengkap kalau tak hp latest, tak lengkap kalau takda beg kulit mahal dan tak kisah kalau berhutang keliling pinggang yg penting semua tu ada.Konon2 nak jaga penampilan dan trend seorang guru dan akhirnya jadi beban dan menganggu tumpuan mengajar.Disinilah terjadinya konflik bila guru hilang fokus mengajar dan murid sering bertanya sebab tak paham apa yg guru ajar. Murid akan buat benda2 yg guru tak suka tanda protes bila guru cuma bagi penerangan ringkas kemudian suruh murid buka muka surat sekian2 untuk kerja rumah.Murid yg rajin jadi malas dan yg dah malas jadi bertambahlah malasnya.Cuba tanya anak2 anda sapa guru yg mereka suka bila mengajar.Mereka bersemangat bila guru yg ceria dan fokus masuk mengajar tapi bila guru yg selalu stress dan tak fokus masuk kelas,aura guru itu pun terpalit sama pada murid2.
Bro cikgu ke? Kenapa tk diulas peranan ibu bapa yg asyik menangkan anak dan menteri buat dasar guru mcm pengasuh.. Kelas sampai kol 4.30-5.00 bagi tally ngan masa mak ayah balik dari ofis.. Peruntukkan skolah kene potong... Bajet ciput, semua nk suh cg tngggung.. Cerita sampai habis.. Kalau kata guru tak minat mengajar sebab ape result maintain bahkan makin naik.. Statistik mn bro pakai? Ke bro pegawai? Kl kt area ak ni, jd pegawai sbb malas nk mengajar.. Orng jabatan pun sama je.. Bro kata nk guru ceria.. Bro tau perangai budak sekrang level dia tahap mn? Ak jaga disiplin.. Ak tau tahap mn kurang ajar budak skrng.. Rotan dh tak benar.. Siapa punya keje gubal haram rotan? Menteri atas sana la.. Rotan ni dosa dia tak besar, tp kesan dia besar.. Yg tersalah rotan mgkin ada 10-20.. Tp yg dia betulkan lebih besar...
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #86  
Old 22-04-2017, 10:27 AM
kozu kozu is offline
Legendary Member

kozu's Avatar
 
Trader Rating: (48)
Join Date: Apr 2007
Posts: 10,848
Thanks (Received): 156
Likes (Received): 9
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to kozu Send a message via Skype™ to kozu
Default

Quote:
Originally Posted by azam575 View Post
pendapat aku ...yang jadi cikgu nie ... insan terpilih .. cuma mereka sedar atau tidak jer ...

kemudian ... biasa yang jadi kes begini bila tahap kesabaran cikgu dah abis ..... so depa kena tinggikan lagi tahap kesabaran ....

senang citer .... murid yang bermasalah ... kita tengok je .. apa dia nak buat lantak dia la ... ada lagi 39 orang pelajar yang perlu kita ajar ..... fokus pada yang nak belajar dan yang maknya kasi cikgu mengajar .... kena ingat guru adalah mengajar .. bukan mendidik .. tugas mendidik kerja ibubapa ....
Ak pn ingt nk buat mcm ni.. Tp tk boleh.. Sbb jenis mcm ni dia rosakkan orng lain.. Mood cg pun dia rosakkan... NANTI TAK PASAL ADA ORNG KATA GURU TAK MINAT MENGAJAR (AK REFER PADA KOMEN SEBELUM NI).. Stakat ni br skali motor ak kene sumbat pasir.. Tkpelah.. Ak anggap bnda tu cabaran...
Reply With Quote
Likes 1 Dislikes 0
 
  #87  
Old 22-04-2017, 11:50 AM
pemanah2016 pemanah2016 is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2016
Posts: 216
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 10
Dislikes (Received): 2
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by azam575 View Post
sila hantar anak tuan ke sekolah swasta atau homeschooling

sbb cikgu sekolah kerajaan memang jahat jahat belaka

teringat kekata satu ustadz di radio sinar ... dia kata ... jika ibubapa sudah tidak hormat dengan guru ... jadi jangan hairan la apabila anaknya tidak hormat juga pada ibubapanya ....

sekian

amanah diberikan kepada seorg guru adalah mengajar...ada etika dalam mengajar di sekolah..

ini ayat

"teringat kekata satu ustadz di radio sinar ... dia kata ... jika ibubapa sudah tidak hormat dengan guru ... jadi jangan hairan la apabila anaknya tidak hormat juga pada ibubapanya ...."

ayat kat atas nie langsung x sesuai jika utk guru guru yg xder integriti dalam mengajar disekolah

1)datang lambat...
2)balik awal sesuka hati..
3)pukul murid sesuka hati...
4)meniaga MLM lebih diutamakan disekolah...
5)menggunakan duit yuran peperiksaan utk perbelanjaan sendiri di awal musim sekolah...dan digantikan semula dgn buat loan apabila ada increment

pendapat saya kalau dah tak boleh jaga etika mengajar dan menjaga amanah duit gaji dibayar utk apa....better letak jawatan dan meniaga sendiri lagi baik

p/s : bukan utk semua guru...yg mana xder etika tu...fikir fikir lah
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #88  
Old 22-04-2017, 12:11 PM
mynameis mynameis is offline
Super Active

mynameis's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2012
Posts: 6,013
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 1
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by pemanah2016 View Post
amanah diberikan kepada seorg guru adalah mengajar...ada etika dalam mengajar di sekolah..

ini ayat

"teringat kekata satu ustadz di radio sinar ... dia kata ... jika ibubapa sudah tidak hormat dengan guru ... jadi jangan hairan la apabila anaknya tidak hormat juga pada ibubapanya ...."

ayat kat atas nie langsung x sesuai jika utk guru guru yg xder integriti dalam mengajar disekolah

1)datang lambat...
2)balik awal sesuka hati..
3)pukul murid sesuka hati...
4)meniaga MLM lebih diutamakan disekolah...
5)menggunakan duit yuran peperiksaan utk perbelanjaan sendiri di awal musim sekolah...dan digantikan semula dgn buat loan apabila ada increment

pendapat saya kalau dah tak boleh jaga etika mengajar dan menjaga amanah duit gaji dibayar utk apa....better letak jawatan dan meniaga sendiri lagi baik

p/s : bukan utk semua guru...yg mana xder etika tu...fikir fikir lah
cikgu yg bro sebut tu tak peduli pun budak2 nak terlungkup terbalik dlm kelas.yg betul2 nak disiplinkan pelajar tu la yg ada intergriti.

makbapak yg x pernah tegur/ marah/rotan anak bila anak buat salah adalah ibubapa yg fail
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #89  
Old 22-04-2017, 01:20 PM
onewafer onewafer is online now
Super Active

onewafer's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2014
Posts: 9,112
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 73
Dislikes (Received): 6
Active Level
My Mood:
Default

Kadang2 kesian pun ada pada warga
pendidik nih...


Korang tak jadi cekgu, korang apa
tahu...


Mentor mentee mental semua ada pada
mereka gara2 budak2 nakal tak dengar kata...



.
__________________
Biar kecil asalkan berhasil,
Biar sedikit, lama-lama berbukit...
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #90  
Old 22-04-2017, 01:50 PM
vios10 vios10 is offline
Regular

vios10's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2010
Posts: 594
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 3
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

Hebat warga CG..bleh tau niat org jadi guru tu ikhlas ke x..lebih hebat lagi memberi ulasan kepada yg bukan bidangnya..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 09:21 AM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you