Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

CG Sponsors



CG Updates
0 Reverting back old theme
Last Post: CariGold
Posted On: 06-05-2017
Replies: 0
Views: 2,019
0 CariGold new theme version - and more features are coming!
Last Post: niagafx
Posted On: 06-05-2017
Replies: 538
Views: 10,888
0 Video embed in post
Last Post: CariGold
Posted On: 15-12-2016
Replies: 0
Views: 19,809
More...
  #561  
Old 21-03-2017, 12:45 PM
cek mek molek cek mek molek is online now
Legendary Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 18,287
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 333
Dislikes (Received): 3
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by sekam padi View Post

[B]Permatang Pauh: Kes remaja wanita berusia 19 tahun yang memandu melawan arus sehingga menyebabkan seorang lelaki maut, Selasa lalu, kini disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan selepas mendapat arahan Pejabat Timbalan Pendakwa Raya negeri.

Sumber berkata, sebelum ini kes disiasat mengikut Seksyen 44 Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan selepas kertas siasatan disiapkan pihak pendakwaan mahu siasatan kes dilakukan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksan kerana membunuh.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Nik Ros Azhan Nik Ab Hamid ketika dihubungi enggan mengulas lanjut mengenainya.

Bagaimanapun, beliau berkata, kertas siasatan berkenaan kes akan dihantar semula kepada pejabat Timbalan Pendakwa Raya hari ini.

"Kita mahu suspek dituduh dengan segera memandangkan kes ini mendapat liputan meluas serta membabitkan kepentingan awam," katanya kepada Harian Metro, di sini.
berita bagus dan baik, sedap didengar....


kita tunggu yg kes 8 budak maut di Johor tu pulak. publisiti meluas jugak tu dan membabitkan kepentingan awam tu..
lagi la 8 org maut, bukan sikit tu dan ada yg cedera parah...
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Paid Advertisement
  #562  
Old 21-03-2017, 01:17 PM
antarakasih antarakasih is offline
Super Active

antarakasih's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2014
Posts: 5,643
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 33
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by Breekachu View Post
Jangan sembamg peristiwa mei ke jun ke ogos ke. Orang kita awal2 je pung pang. Lelama diam la. Contoh kes duke racing myvi
sbb ada sifat mengalah mcm tu lh yg cina ni xkisah ,,
mmg dia tahu,,nnti melayu buat xtahu lepas ni
__________________
KONSISTEN PIP VIP.SIGNAL FOREX 50-300%.REFERRAL PROMO CODE : KASIH.PROMO45%
http://konsistenpipvip.blogspot.com/

testis signal thorbaik
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #563  
Old 21-03-2017, 01:24 PM
antarakasih antarakasih is offline
Super Active

antarakasih's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2014
Posts: 5,643
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 33
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by sekam padi View Post


Permatang Pauh: Kes remaja wanita berusia 19 tahun yang memandu melawan arus sehingga menyebabkan seorang lelaki maut, Selasa lalu, kini disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan selepas mendapat arahan Pejabat Timbalan Pendakwa Raya negeri.

Sumber berkata, sebelum ini kes disiasat mengikut Seksyen 44 Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan selepas kertas siasatan disiapkan pihak pendakwaan mahu siasatan kes dilakukan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksan kerana membunuh.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Nik Ros Azhan Nik Ab Hamid ketika dihubungi enggan mengulas lanjut mengenainya.

Bagaimanapun, beliau berkata, kertas siasatan berkenaan kes akan dihantar semula kepada pejabat Timbalan Pendakwa Raya hari ini.

"Kita mahu suspek dituduh dengan segera memandangkan kes ini mendapat liputan meluas serta membabitkan kepentingan awam," katanya kepada Harian Metro, di sini.

Dalam kemalangan itu, Mohamad Fandi Rosli, 26, maut selepas terbabit dalam kemalangan membabitkan enam kenderaan di Kilometer 134, Lebuh Raya Utara Selatan arah utara dekat Permatang Pauh, angkara remaja itu.

Remaja terbabit didapati positif dadah dan sudah dituduh di Mahkamah Majistret Bukit Mertajam Jumaat lalu mengikut Seksyen 15(1) Akta Dadah berbahaya 1952 namun mengaku tidak bersalah.

Suspek kemudian dibenarkan ikat jamin RM5,000 dengan dua penjamin.


http://www.hmetro.com.my/node/215008
bagus,,kuasa viral,,,302 kanun keseksaan,,mudah2 han nasib melayu terbela,,,oku hisap dadah??!! amik kau!!
__________________
KONSISTEN PIP VIP.SIGNAL FOREX 50-300%.REFERRAL PROMO CODE : KASIH.PROMO45%
http://konsistenpipvip.blogspot.com/

testis signal thorbaik
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #564  
Old 21-03-2017, 01:27 PM
johor1976 johor1976 is offline
Super Active

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2016
Posts: 5,525
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 159
Dislikes (Received): 9
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by niagafx View Post
dah penang majoriti kaum melayu. faham2 je la cara melayu bawak kete, buat mcm tok abe dia punya jalan.

pst: ayat diatas ditunggang terbalikkan utk elakkan isu perkauman yg menjadi larangan kaum bani ummah melayu
Yg ni betul.
Kat penang mmg la "melayu" mcm tu.

*sarcasm intended
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #565  
Old 21-03-2017, 03:11 PM
Breekachu Breekachu is offline
Super Active

Breekachu's Avatar
 
Trader Rating: (11)
Join Date: Dec 2012
Posts: 5,784
Thanks (Received): 74
Likes (Received): 16
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by antarakasih View Post
sbb ada sifat mengalah mcm tu lh yg cina ni xkisah ,,
mmg dia tahu,,nnti melayu buat xtahu lepas ni
Ok tengok sekarang. Ada lagi orang ambik kisah hal ni? Tak dak bro
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #566  
Old 21-03-2017, 03:20 PM
stillFX stillFX is offline
Active Member

stillFX's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2016
Posts: 1,072
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 30
Dislikes (Received): 2
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by johor1976 View Post
Yg ni betul.
Kat penang mmg la "melayu" mcm tu.

*sarcasm intended
ish ish ish ... teruk betul perangai "melayu" kat sana ye tuan. Elok katok je "melayu" cam tu kan.
Reply With Quote
Likes 1 Dislikes 0
 
  #567  
Old 21-03-2017, 03:20 PM
Jedi Jedi is offline
CG Top Poster Club

Jedi's Avatar
 
Trader Rating: (18)
Join Date: Feb 2009
Posts: 31,368
Thanks (Received): 103
Likes (Received): 189
Dislikes (Received): 24
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by niagafx View Post
dah penang majoriti kaum melayu. faham2 je la cara melayu bawak kete, buat mcm tok abe dia punya jalan.

pst: ayat diatas ditunggang terbalikkan utk elakkan isu perkauman yg menjadi larangan kaum bani ummah melayu
Aku faham.

Skang dah teruk, Melayu makin naik tocang sebab skang dah ada cina bekap; chorus 'pst' tu.

Keke~
__________________
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #568  
Old 21-03-2017, 04:29 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 105,705
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 3354
Active Level
My Mood:
Default

Polis serah kertas siasatan kali kedua


KETUA Polis Pulau Pinang, Datuk Chuah Ghee Lye . - Foto Shahnaz Fazlie Shahrizal

GEORGETOWN: Kertas siasatan lengkap mengenai kes remaja wanita berusia 19 tahun yang memandu melawan arus sehingga menyebabkan seorang lelaki maut, Selasa lalu, akan diserahkan buat kali kedua kepada Pejabat Timbalan Pendakwa Raya hari ini.

Ketua Polis Negeri, Datuk Chuah Ghee Lye, berkata polis akan menunggu jawapan bagi memastikan sama ada kes berkenaan akan dibuat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan atau kekal seperti pendakwaan sebelumnya, iaitu mengikut Seksyen 44 Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Beliau turut menolak andaian kononya polis sengaja melengahkan siasatan kes berkenaan sehingga mengundang pelbagai spekulasi.

"Dalam prosedur siasatan ini, ia meliputi pelbagai aspek termasuk mengumpulkan segala bukti-bukti yang berkaitan termasuk pengesahan kad orang kurang upaya (OKU) yang dimiliki suspek.

"Siasatan ini juga membabitkan semua keterangan, termasuk rakaman video saksi kejadian. Ini semua mengambil masa dan perlu disiapkan untuk diserahkan kepada Timbalan Pendakwa Raya," katanya ketika ditemui di sini, hari ini.

Dalam kemalangan membabitkan enam kenderaan di Kilometer 134, Lebuh Raya Utara Selatan arah utara dekat Permatang Pauh, Mohamad Fandi Rosli, 26, maut selepas kenderaannya dirempuh laju Ng Pei Ven, 19, yang memandu melawan arus.

Pei Ven turut didakwa di Mahkamah Majistret Bukit Mertajam, Jumaat lalu mengikut Sekseyn 15(1) Akta Dadah Berbahaya 1952, namun mengaku tidak bersalah.

Dia kemudiannya dibebaskan dengan jaminan RM5,000 dengan dua orang penjamin.


http://www.bharian.com.my/node/262510
Reply With Quote
Likes 1 Dislikes 0
 
  #569  
Old 21-03-2017, 04:33 PM
cek mek molek cek mek molek is online now
Legendary Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 18,287
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 333
Dislikes (Received): 3
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
Polis serah kertas siasatan kali kedua


GEORGETOWN: Kertas siasatan lengkap mengenai kes remaja wanita berusia 19 tahun yang memandu melawan arus sehingga menyebabkan seorang lelaki maut, Selasa lalu, akan diserahkan buat kali kedua kepada Pejabat Timbalan Pendakwa Raya hari ini.

Ketua Polis Negeri, Datuk Chuah Ghee Lye, berkata polis akan menunggu jawapan bagi memastikan sama ada kes berkenaan akan dibuat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan atau kekal seperti pendakwaan sebelumnya, iaitu mengikut Seksyen 44 Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Beliau turut menolak andaian kononya polis sengaja melengahkan siasatan kes berkenaan sehingga mengundang pelbagai spekulasi.

mudah mudahan dapat seksyen 302 kk tu..



fingers crossed utk kes 8 budak maut di Johor tu, harapnya ada s302 kk, tolong lah...

Last edited by cek mek molek; 21-03-2017 at 04:39 PM..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #570  
Old 21-03-2017, 05:38 PM
MaMuk MaMuk is offline
Active Plus

MaMuk's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2007
Location: Gebeng
Posts: 3,565
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 2
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

yes... kasi tangkap jugak semua yg memandu lawan arus yg tular kat media sosial baru2 ni.. kasi caj cubaan membunoh.. sure mabuk jugak diaorang tu.

kalau tak silap yg mabok langgar kereta polis kat KL dua tahun lepas kena denda jer.. apasal tak kasi ke dalam..nasib baik tak langgar orang.
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 08:22 PM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you