Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Video embed in post
Last Post: CariGold
Posted On: 15-12-2016
Replies: 0
Views: 14,785
0 Software Upgrade
Last Post: CariGold
Posted On: 09-12-2016
Replies: 1
Views: 11,336
0 New forum feature to help you manage updates of your own thread
Last Post: CariGold
Posted On: 22-02-2016
Replies: 0
Views: 36,804
More...
  #551  
Old 19-03-2017, 05:40 PM
niagafx niagafx is offline
Regular

niagafx's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2016
Posts: 404
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 22
Dislikes (Received): 4
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by Encik Sponge View Post
Dalam keadaan biasa family mesti tertekan...

Tp dah berlaku kat orang penang, depa ni kadang mcm xdak hati perot pon kat org lain...

So, mungkin xrasa apa kot...
dah penang majoriti kaum melayu. faham2 je la cara melayu bawak kete, buat mcm tok abe dia punya jalan.

pst: ayat diatas ditunggang terbalikkan utk elakkan isu perkauman yg menjadi larangan kaum bani ummah melayu
__________________
Reply With Quote
Likes 1 Dislikes 0
 
Paid Advertisement
  #552  
Old 19-03-2017, 09:52 PM
TT TT is online now
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 101,165
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 1428
Dislikes (Received): 4
Active Level
My Mood:
Default

Amoi tak peduli keadaan mangsa selepas kemalangan



BUKIT MERTAJAM – Pemandu wanita yang dipercayai memandu di bawah pengaruh dadah sehingga menyebabkan kematian telah menerima kritikan bertalu-talu di alam maya dan juga media cetak.


Seorang doktor wanita yang tercedera dalam kemalangan yang berpunca daripada gadis itu memberitahu Kwong Wah Yit Poh, remaja itu hanya keluar dari kereta selepas diminta beberapa kali oleh orang ramai di tempat kejadian.

Katanya, suspek semasa turun dari kereta tidak bertanya tentang keadaan mangsa lain tetapi memeriksa keadaan diri dengan menggunakan telefon.

“Saya sangat geram pada masa itu dan terus menengking dia kerana menyebabkan kematian,” kata doktor wanita itu yang memberi bantuan kecemasan kepada Mohamad Fandi Rosly, 26, tetapi gagal menyelamatkannya.

Pengguna Internet telah melakukan ‘pemburuan’ dalam alam maya dan berjaya memperoleh gambar-gambar gadis berumur 19 tahun itu yang dilaporkan merupakan orang kurang upaya (OKU) kerana mempunyai masalah pembelajaran.

Gadis itu antaranya dikutuk kerana memandu secara bahaya sehingga menyebabkan kematian dan menyusahkan orang lain.

Kritikan ditulis dalam pelbagai bahasa.

Remaja itu telah memandu secara melawan arus di Lebuhraya Utara-Selatan dekat Bukit Mertajam di Pulau Pinang pada Selasa lalu sehingga menyebabkan beberapa orang tercedera dan seorang maut.

Gadis yang sudah ditahan polis itu pernah menjadi model sambilan termasuk dalam pameran-pameran motosikal.

Selain alam maya, kolumnis media cetak turut mengkritik remaja itu kerana tidak menghentikan kereta selepas pelanggaran pertama sehingga menyebabkan kemalangan lebih serius.

“Pada satu hari yang sibuk seperti biasa, sekumpulan orang yang tidak bersalah telah bertembung dengannya. Seorang remaja telah meragut satu nyawa dan menyebabkan lima yang lain cedera.

“Orang ramai sudah tidak boleh bertenang untuk memaafkannya kerana dia melakukan kesalahan berulang-kali (tidak menghentikan kereta selepas pelanggaran pertama),” kata kolumnis China Press, Zhen Zi Quan.


http://malaysiagazette.com/v2/blog/2...-bertalu-talu/
Reply With Quote
Likes 1 Dislikes 0
 
  #553  
Old 19-03-2017, 10:38 PM
izatoo izatoo is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2008
Posts: 287
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 3
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
Cadang batal lesen pemandu sebabkan kematian


Ab Aziz membantu mengecat rumah warga tua, Aminah Dahlan, 87, (empat dari kiri) disaksikan Pengarah JKM Johor, Datuk Mohd Daud Arbak (tiga dari kiri) di Kampung Parit Jawa, Tanjung Sembrong, Parit Raja, Batu Pahat, hari ini. - Foto ESSA ABU YAMIN

Batu Pahat : Kementerian Pengangkutan bercadang menggantung dan membatalkan lesen pengguna jalan raya yang didapati bersalah memandu secara cuai, termasuk menyebabkan kematian.

Timbalan Menteri Pengangkutan Datuk Ab Aziz Kaprawi berkata, hukuman itu wajar bagi memberikan kesedaran kepada pengguna supaya mematuhi undang-undang lalu lintas, walaupun mereka tiada niat membunuh.

"Mereka yang terbabit dalam kemalangan jalan raya sehingga mengakibatkan kematian pengguna jalan raya lain sebenarnya tiada niat untuk membunuh, namun bagi kementerian, hukuman gantung atau batal lesen adalah wajar.

"Jika sebelum ini hukuman yang dikenakan hanya denda sehingga RM10,000 dan penjara, namun sekarang kita menimbang untuk tidak membenarkan mereka memandu kerana mereka dianggap pemandu berbahaya.

“Hukuman menggantung dan membatalkan lesen itu kini dalam peringkat akhir kajian, dan pelbagai pihak diharap dapat memberikan pandangan,” ¯ katanya ketika Program Jambatan Gema Kasih, Sukarelawan Kebajikan, Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Negeri Johor di Kampung Parit Jawa, Parit Raja, di sini hari ini.


http://www.hmetro.com.my/node/214736
Hm.. baru bercadang?
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #554  
Old 19-03-2017, 10:39 PM
johor1976 johor1976 is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2016
Posts: 4,124
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 111
Dislikes (Received): 4
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
Amoi tak peduli keadaan mangsa selepas kemalangan



BUKIT MERTAJAM – Pemandu wanita yang dipercayai memandu di bawah pengaruh dadah sehingga menyebabkan kematian telah menerima kritikan bertalu-talu di alam maya dan juga media cetak.


Seorang doktor wanita yang tercedera dalam kemalangan yang berpunca daripada gadis itu memberitahu Kwong Wah Yit Poh, remaja itu hanya keluar dari kereta selepas diminta beberapa kali oleh orang ramai di tempat kejadian.

Katanya, suspek semasa turun dari kereta tidak bertanya tentang keadaan mangsa lain tetapi memeriksa keadaan diri dengan menggunakan telefon.

“Saya sangat geram pada masa itu dan terus menengking dia kerana menyebabkan kematian,” kata doktor wanita itu yang memberi bantuan kecemasan kepada Mohamad Fandi Rosly, 26, tetapi gagal menyelamatkannya.

Pengguna Internet telah melakukan ‘pemburuan’ dalam alam maya dan berjaya memperoleh gambar-gambar gadis berumur 19 tahun itu yang dilaporkan merupakan orang kurang upaya (OKU) kerana mempunyai masalah pembelajaran.

Gadis itu antaranya dikutuk kerana memandu secara bahaya sehingga menyebabkan kematian dan menyusahkan orang lain.

Kritikan ditulis dalam pelbagai bahasa.

Remaja itu telah memandu secara melawan arus di Lebuhraya Utara-Selatan dekat Bukit Mertajam di Pulau Pinang pada Selasa lalu sehingga menyebabkan beberapa orang tercedera dan seorang maut.

Gadis yang sudah ditahan polis itu pernah menjadi model sambilan termasuk dalam pameran-pameran motosikal.

Selain alam maya, kolumnis media cetak turut mengkritik remaja itu kerana tidak menghentikan kereta selepas pelanggaran pertama sehingga menyebabkan kemalangan lebih serius.

“Pada satu hari yang sibuk seperti biasa, sekumpulan orang yang tidak bersalah telah bertembung dengannya. Seorang remaja telah meragut satu nyawa dan menyebabkan lima yang lain cedera.

“Orang ramai sudah tidak boleh bertenang untuk memaafkannya kerana dia melakukan kesalahan berulang-kali (tidak menghentikan kereta selepas pelanggaran pertama),” kata kolumnis China Press, Zhen Zi Quan.


http://malaysiagazette.com/v2/blog/2...-bertalu-talu/
China Press buat buat marah ke???
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #555  
Old 21-03-2017, 08:18 AM
sekam padi sekam padi is offline
Super Active

sekam padi's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Dec 2006
Posts: 8,561
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 45
Likes (Received): 63
Dislikes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default Siasat Seksyen 302 Kanun Keseksaan



Permatang Pauh: Kes remaja wanita berusia 19 tahun yang memandu melawan arus sehingga menyebabkan seorang lelaki maut, Selasa lalu, kini disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan selepas mendapat arahan Pejabat Timbalan Pendakwa Raya negeri.

Sumber berkata, sebelum ini kes disiasat mengikut Seksyen 44 Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan selepas kertas siasatan disiapkan pihak pendakwaan mahu siasatan kes dilakukan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksan kerana membunuh.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Nik Ros Azhan Nik Ab Hamid ketika dihubungi enggan mengulas lanjut mengenainya.

Bagaimanapun, beliau berkata, kertas siasatan berkenaan kes akan dihantar semula kepada pejabat Timbalan Pendakwa Raya hari ini.

"Kita mahu suspek dituduh dengan segera memandangkan kes ini mendapat liputan meluas serta membabitkan kepentingan awam," katanya kepada Harian Metro, di sini.

Dalam kemalangan itu, Mohamad Fandi Rosli, 26, maut selepas terbabit dalam kemalangan membabitkan enam kenderaan di Kilometer 134, Lebuh Raya Utara Selatan arah utara dekat Permatang Pauh, angkara remaja itu.

Remaja terbabit didapati positif dadah dan sudah dituduh di Mahkamah Majistret Bukit Mertajam Jumaat lalu mengikut Seksyen 15(1) Akta Dadah berbahaya 1952 namun mengaku tidak bersalah.

Suspek kemudian dibenarkan ikat jamin RM5,000 dengan dua penjamin.


http://www.hmetro.com.my/node/215008
Reply With Quote
Likes 1 Dislikes 0
 
  #556  
Old 21-03-2017, 08:39 AM
sitoplasmat sitoplasmat is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jan 2010
Posts: 3,551
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 2
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

yang langar budak basikal tu terus senyap je ye. kenapa tak 302. indentiti trus dirahsiakan.
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #557  
Old 21-03-2017, 08:44 AM
dan50 dan50 is offline
Super Active

dan50's Avatar
 
Trader Rating: (8)
Join Date: Aug 2010
Posts: 5,387
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 29
Likes (Received): 3
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by sekam padi View Post


Permatang Pauh: Kes remaja wanita berusia 19 tahun yang memandu melawan arus sehingga menyebabkan seorang lelaki maut, Selasa lalu, kini disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan selepas mendapat arahan Pejabat Timbalan Pendakwa Raya negeri.

Sumber berkata, sebelum ini kes disiasat mengikut Seksyen 44 Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan selepas kertas siasatan disiapkan pihak pendakwaan mahu siasatan kes dilakukan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksan kerana membunuh.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Nik Ros Azhan Nik Ab Hamid ketika dihubungi enggan mengulas lanjut mengenainya.

Bagaimanapun, beliau berkata, kertas siasatan berkenaan kes akan dihantar semula kepada pejabat Timbalan Pendakwa Raya hari ini.

"Kita mahu suspek dituduh dengan segera memandangkan kes ini mendapat liputan meluas serta membabitkan kepentingan awam," katanya kepada Harian Metro, di sini.

Dalam kemalangan itu, Mohamad Fandi Rosli, 26, maut selepas terbabit dalam kemalangan membabitkan enam kenderaan di Kilometer 134, Lebuh Raya Utara Selatan arah utara dekat Permatang Pauh, angkara remaja itu.

Remaja terbabit didapati positif dadah dan sudah dituduh di Mahkamah Majistret Bukit Mertajam Jumaat lalu mengikut Seksyen 15(1) Akta Dadah berbahaya 1952 namun mengaku tidak bersalah.

Suspek kemudian dibenarkan ikat jamin RM5,000 dengan dua penjamin.


http://www.hmetro.com.my/node/215008
inilah berita yang ditunggu2
__________________
" L e t . L i f e s . H a p p y "
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #558  
Old 21-03-2017, 08:56 AM
stillFX stillFX is offline
Regular

stillFX's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2016
Posts: 865
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 24
Dislikes (Received): 2
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by sitoplasmat View Post
yang langar budak basikal tu terus senyap je ye. kenapa tak 302. indentiti trus dirahsiakan.
itu yang pelik tu. Sultan Johor takkan duk diam je kot. Rakyat Negeri Johor tu Tuanku. Minta Tuanku bersama rakyat membela nasib mangsa-mangsa kemalangan tersebut.
Reply With Quote
Likes 1 Dislikes 0
 
  #559  
Old 21-03-2017, 11:17 AM
sansorrow sansorrow is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2011
Posts: 3,631
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 8
Dislikes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by johor1976 View Post
Takde cepat sgt.
Jgn bg harapan tinggi.
tu leer.. mau bertahun amik mase bende ni
__________________
..................................................

https://www.myfxbook.com/members/San...rrowfx/1780210

..................................................
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #560  
Old 21-03-2017, 11:23 AM
exboy exboy is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2013
Posts: 4,539
Post Thanks / Like
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 13
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by niagafx View Post
dah penang majoriti kaum melayu. faham2 je la cara melayu bawak kete, buat mcm tok abe dia punya jalan.

pst: ayat diatas ditunggang terbalikkan utk elakkan isu perkauman yg menjadi larangan kaum bani ummah melayu
Nice bro..love it..love ur level of sarcasm
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 01:33 AM.


Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you