Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #41  
Old 21-03-2017, 12:18 PM
sapit87 sapit87 is online now
Super Active

sapit87's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2012
Posts: 6,460
Thanks (Received): 6
Likes (Received): 35
Active Level
Default

biasa je ni.kt psr mlm pon bnyak ada jual.tp rasanya tepong je lebih,isi secoet je
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #42  
Old 23-03-2017, 06:01 PM
GOLDEN TOUCH GOLDEN TOUCH is offline
Active Plus

GOLDEN TOUCH's Avatar
 
Trader Rating: (13)
Join Date: May 2014
Posts: 3,674
Thanks (Received): 15
Likes (Received): 30
Active Level
My Mood:
Default

Wah sedap ni. Di tempat saya belum ada lagi
Reply With Quote
  #43  
Old 23-03-2017, 08:08 PM
HorlickAis HorlickAis is offline
Junior

HorlickAis's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2016
Posts: 65
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 7
Active Level
Default

Murah tp tak berkhasiat.. Byk aji
Reply With Quote
  #44  
Old 25-11-2017, 03:46 PM
TT TT is online now
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 127,584
Active Level
My Mood:
Default

Ayam Goreng RM1 laris



TIDAK sampai satu minit, Ayam Goreng RM1 yang dijual di sebuah gerai di Taman Pulai Indah, Skudai, Johor sentiasa laris dibeli pelanggan kerana keenakan rasa ayam goreng yang dimasak dengan resipi tersendiri serta harga jauh lebih murah berbanding kedai biasa.


Zainuddin Zainal, 39, berkata, dia berpuas hati apabila kesemua ayam yang disediakannya habis terjual dan dapat berkongsi rezeki bersama pelanggan-pelanggannya.

Katanya, walaupun harga dijual terlalu murah dia masih mampu memperoleh keuntungan dengan penjualan ayam goreng pada kuantiti banyak bagi memastikan margin keuntungannya dapat menampung kos perbelanjaan.

“Ramai pelanggan saya beli di gerai saya kerana anak-anak mereka gemar makan ayam goreng, walaupun tidak dapat keuntungan besar, tetapi saya gembira dapat berkongsi rezeki.

“Ayam bahagian isi dijual pada harga RM1 sahaja manakala paha dan kepak pada harga RM2. Sebelum ini paha dan kepak hanya dijual RM1.20 sahaja kemudian meningkat RM1.50 dan kini saya terpaksa menaikkan harga kepada RM2 kerana kos ayam meningkat. Tetapi ayam bahagian isi masih dijual pada harga sama RM1,” katanya.

Zainuddin berkata, dia mula menjual ayam goreng berkenaan sejak Mei tahun lalu selepas dia membuat keputusan berhenti bekerja sebagai pemandu van kerana gaji yang dibayar majikan tidak setimpal dan terpaksa bekerja hingga lewat malam.

“Majikan enggan membayar elaun kerja lebih masa sedangkan setiap hari saya terpaksa balik hingga lewat malam. Jadi saya buat keputusan untuk membuka gerai ayam goreng ini dan mengusahakannya sepenuh masa.

“Sebelum ini saya dan seorang rakan pernah membuka gerai menjual ayam goreng dan pengalaman ini menjadi dorongan untuk saya mula berniaga dengan resipi yang diolah oleh saya sendiri.

“Alhamdulillah kini saya dapat menguruskan masa dengan lebih baik dan saya juga dapat meluangkan banyak waktu bersama keluarga,” katanya.

Katanya, gerai ayam gorengnya dibuka dari jam 3 petang hingga 10 malam pada setiap hari kecuali Sabtu dan dia turut menerima tempahan dari pelanggan yang ingin memesan ayam goreng pada kuantiti banyak bagi majlis tertentu.


http://www.sinarharian.com.my/bisnes...laris-1.762176
Reply With Quote
Likes cek mek molek, jabberwock liked this post
  #45  
Old 25-11-2017, 04:04 PM
cek mek molek cek mek molek is online now
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 29,018
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 1971
Active Level
My Mood:
Default

bahagian isi jual rm1, dah la nampak besar je..
bagus lah
Reply With Quote
  #46  
Old 25-11-2017, 04:17 PM
HelangPutih HelangPutih is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2015
Posts: 2,677
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 133
Active Level
My Mood:
Default

Tajuk ayam goreng. Dah la tgh lapa ni.
Singgit ok la murah.
Kfc jatuh rm5 seketul.
__________________
Aku ikut arah aliran.
Reply With Quote
  #47  
Old 25-11-2017, 04:33 PM
jabberwock jabberwock is offline
Active Member

jabberwock's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2014
Posts: 1,208
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 99
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
Katanya, walaupun harga dijual terlalu murah dia masih mampu memperoleh keuntungan dengan penjualan ayam goreng pada kuantiti banyak bagi memastikan margin keuntungannya dapat menampung kos perbelanjaan.
Peniaga cekik darah takkan paham konsep ni. Untung sikit setiap unit tapi unit terjual berkepuk2. Memang kena support peniaga gini.

Yang cekik darah biasa cekik kaw2 bagi setiap unit, tapi unit terjual berapa kerat je. Repeat customer pun takde. Sekali orang mai beli, kena cekik, konfem takkan singgah lagi dah.
Reply With Quote
Likes HelangPutih liked this post
  #48  
Old 25-11-2017, 04:45 PM
citymall citymall is offline
Active Plus

citymall's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Dec 2013
Location: Dungun Terengganu
Posts: 4,210
Thanks (Received): 331
Likes (Received): 138
Active Level
My Mood:
Default

memang nampak murah, tapi ayam kecik
Reply With Quote
  #49  
Old 25-11-2017, 04:55 PM
dausbiz dausbiz is offline
CG Top Poster Club

dausbiz's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Apr 2015
Location: www.rahsiafirdaus.com
Posts: 41,062
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 916
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Moga maju biz dia aaamiinnn
__________________


PERCUMA RAHSIA Kenikmatan SEKS SUAMI ISTERI
di www.rahsiafirdaus.com

Call/whatsapp/telegram 016-4650338
Reply With Quote
  #50  
Old 25-11-2017, 05:04 PM
Dragonforex Dragonforex is online now
Active Member

Dragonforex's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2017
Posts: 1,782
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 218
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

pakcik ini x lama berniaga. sampai masa mesti santau sihir sampai daripada org2 bani melayu.

alasan: rosak market.

silap2 kfc pon hantar org pegi kacau + disokong oleh kerajaan. kena pulak org tu belah parti pembangkang, mmg sekejap je gulung tikar..
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump