Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

CG Sponsors



CG Updates
0 Reverting back old theme
Last Post: CariGold
Posted On: 06-05-2017
Replies: 0
Views: 3,504
0 CariGold new theme version - and more features are coming!
Last Post: niagafx
Posted On: 06-05-2017
Replies: 538
Views: 13,355
0 Video embed in post
Last Post: CariGold
Posted On: 15-12-2016
Replies: 0
Views: 20,805
More...
Reply
 
Thread Tools
  #21  
Old 19-06-2017, 12:27 PM
RidzwanT RidzwanT is offline
Active Member

RidzwanT's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: May 2011
Posts: 1,096
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 2
Dislikes (Received): 0
Active Level
Send a message via Skype™ to RidzwanT
Default

ape masalah laa sume kne gst.. xcukup lagi ke balun duit rakyat
__________________
"Hasbunallah Wanikmal Waakil, Nikmal Maula Wanikmannasir"
Cukup lah Allah bagi ku, Dialah sebaik baik pengurus setiap sesuatu

“Dan selama-lamanya tidak akan redha terhadapmu orang Yahudi dan Nasara sehingga kamu mengikut jejak agama mereka.” (Surah al-Baqarah, ayat 122)
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Paid Advertisement
  #22  
Old 19-06-2017, 12:33 PM
DoubleOverHeadCam DoubleOverHeadCam is offline
Active Plus

DoubleOverHeadCam's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2010
Posts: 4,208
Thanks (Received): 12
Likes (Received): 5
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by wataktau View Post
Nak buat camne. Ini semua kerana kerajaan dah tak ada duit nak tanggung gaji, elaun, gratuiti dan pencen penjawat awam yg berjumlah 1.6 juta orang hanya utk 30 juta orang penduduk. Dah ler gaji dan elaun mahal. Jepun yg penduduk 130 juta orang tu pun penjawat awam dia hanya 1.1 juta orang.


Bila dah tak ada duit terpaksalah sembelih rakyat guna GST. Kita semualah yg terpaksa tanggung polisi bowdoh kerajaan ni.
xperla.. 1.5 juta penjawat awam melayu.. nanti kna buang ramai2 kang rusuhan pulak
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #23  
Old 19-06-2017, 12:33 PM
boyz371 boyz371 is offline
CG Top Poster Club

boyz371's Avatar
 
Trader Rating: (53)
Join Date: Aug 2010
Location: Kelantan - Ganu - KL
Posts: 27,407
Thanks (Received): 221
Likes (Received): 10
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to boyz371
Default

Barang Naik lagi ? Well , hadap jela
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #24  
Old 19-06-2017, 12:35 PM
2618918 2618918 is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,501
Thanks (Received): 799
Likes (Received): 34
Dislikes (Received): 2
Active Level
Default

Kerajaan dah kaji dah. Paling lama panas isu ni hanya 1-2 minggu sahaja. Nanti redalah kemarahan rakyat & rakyat kembali menjalani kehidupan normal seperti biasa dgn gst yang baru ni.
__________________
Pengembaraan Kepulauan Semporna
http://cuticutimabul.blogspot.my
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #25  
Old 19-06-2017, 12:36 PM
Money D Luffy Money D Luffy is offline
Regular

Money D Luffy's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Oct 2010
Posts: 490
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 2
Dislikes (Received): 0
Blog Entries: 1
Active Level
Default

yayy barang naik.. macai suke la ni.. membantu negara katanya. diri sendiri merempat
__________________
Doorgift Box by Boxinice.
Sesuai untuk majlis istimewa anda.
Facebook : boxinice
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #26  
Old 19-06-2017, 12:36 PM
Jedi Jedi is offline
CG Top Poster Club

Jedi's Avatar
 
Trader Rating: (18)
Join Date: Feb 2009
Posts: 31,916
Thanks (Received): 106
Likes (Received): 215
Dislikes (Received): 24
Active Level
My Mood:
Default

Tu yang korang masih lagi nak undi BN?
__________________
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #27  
Old 19-06-2017, 12:38 PM
Jedi Jedi is offline
CG Top Poster Club

Jedi's Avatar
 
Trader Rating: (18)
Join Date: Feb 2009
Posts: 31,916
Thanks (Received): 106
Likes (Received): 215
Dislikes (Received): 24
Active Level
My Mood:
Default

Baek punya janji masa nak buat GST.

Harga barang turun bagai.

Tak semua barang kena GST.

Sah...1 Julai 2017...rakyat Malaysia kena tipu.
__________________
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #28  
Old 19-06-2017, 12:39 PM
silasroon silasroon is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2016
Posts: 656
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 40
Dislikes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by DoubleOverHeadCam View Post
xperla.. 1.5 juta penjawat awam melayu.. nanti kna buang ramai2 kang rusuhan pulak
Kita tengok, betul tak teori ni.

Punca manusia merusuh adalah disebabkan 2 M.

1) Makanan & Minuman.
2) Maruah.

Kalau kerajaan tak control 2 benda asas ni, boleh 'mendapat' dorang ni.

__________________
"Terletak di antara dua perbezaan adalah KENIKMATAN"

"Bukan salah orang yang mengajak, tetapi salah diri yang berkehendak"
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #29  
Old 19-06-2017, 12:42 PM
Jedi Jedi is offline
CG Top Poster Club

Jedi's Avatar
 
Trader Rating: (18)
Join Date: Feb 2009
Posts: 31,916
Thanks (Received): 106
Likes (Received): 215
Dislikes (Received): 24
Active Level
My Mood:
Default

Kalau jadi, semoga berlaku dengan aman.




Quote:
Originally Posted by silasroon View Post
Hehe....buatlah sesuka hati korang ye Menteri-Menteri semua. Selagi abam-abam polis dan tentera tak memberontak, orang awam sekalian sila duduk diam-diam ye. Jangan tunjuk sangat kita anti GST.

P/S: Saja je nak bagitahu, sekarang ni dah ramai abam-abam polis dan tentera semakin merungut bebanan kos sara hidup tinggi. Cuma belum meletus perkara pelik-pelik je. hehe

Dorang abam-abam polis dan tentera GENERASI Y. Pemikiran tak sama dengan generasi sebelumnya.

#Sapot Polis & Tentera.
__________________
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #30  
Old 19-06-2017, 12:47 PM
syah99 syah99 is offline
Super Active

syah99's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Sep 2006
Location: Battlefield
Posts: 6,021
Thanks (Received): 18
Likes (Received): 35
Dislikes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by nazrirazra View Post
Kalau BN menang gak PRU akan datang... boleh dah buat bangkangan reramai sb sah tipu punya result
kalau bn menang lagi pun apa nak peliknya.
pas pun dah tak jadi pembangkang. gst pun MP dia tak dibantah. dah jadi tongkat najib pulak.

ada geng dalam CG yg kempen tolak BN tolak PAS pun taknak ikut.
bagi alasan dangkal macam2.
najib bukan ***** pun. dia tau ramai rakyat yg tak pakai otak bila tiba pru nanti.
hadap jela pasni BN menang pun.
__________________
BLITZKRIEG!!!
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 2
 
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 06:23 AM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you