Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #291  
Old 19-06-2017, 06:13 PM
TT TT is online now
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 114,170
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 8057
Active Level
My Mood:
Default


..
Reply With Quote
Likes cek mek molek liked this post
Paid Advertisement
  #292  
Old 19-06-2017, 06:14 PM
cek mek molek cek mek molek is online now
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 23,604
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 827
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Isa dengan rela hati lepas jawatan, kata Najib



PUTRAJAYA: Tan Sri Isa Samad melepaskan jawatan Pengerusi Felda Global Ventures Holdings Bhd (FGV) dengan rela hati, kata Datuk Seri Najib Razak.

mestilah lepaskan dengan rela hati, dah SPAD dalam tangan dia dah sekarang..
Reply With Quote
  #293  
Old 19-06-2017, 06:17 PM
naimw naimw is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2017
Posts: 2,779
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 178
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by Penbiru View Post
payah gila nak buang Danny Devito ni
Hahaha. Danny devito pulak...



Tapi memang iyer la. Ada iras-iras...
Reply With Quote
  #294  
Old 19-06-2017, 06:18 PM
cek mek molek cek mek molek is online now
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 23,604
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 827
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by naimw View Post
Hahaha. Danny devito pulak...



Tapi memang iyer la. Ada iras-iras...
danny devito lagi hensem, a lot
Reply With Quote
  #295  
Old 19-06-2017, 11:51 PM
TT TT is online now
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 114,170
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 8057
Active Level
My Mood:
Default

SPRM tetap siasat FGV



KUALA LUMPUR: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bakal meneruskan siasatan terhadap Felda Global Ventures Holdings Bhd (FGV) meskipun berlaku perubahan pengurusan tertinggi syarikat itu, seperti yang diumumkan Perdana Menteri.


Malah ketika ini, siasatan itu hampir selesai dan pegawai SPRM kini hanya perlu memanggil beberapa individu penting yang dikaitkan, termasuk bekas Pengerusi FGV, Tan Sri Isa Samad.

Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Datuk Azam Baki ketika dihubungi mengesahkan pihaknya akan memanggil Isa tidak lama lagi namun tidak memberi jangka masa tertentu.

Kata beliau, Isa bakal dipanggil selepas SPRM sudah memanggil keseluruhan 50 individu yang disenaraikan sebagai saksi untuk tindakan selanjutnya.

"Kita tidak akan tutup siasatan walaupun hari ini terdapat perubahan dalam kepimpinan tertinggi FGV.

"SPRM komited untuk menyiasat dakwaan rasuah dan salah laku yang sudah dilaporkan kepada kami dan tidak boleh menyelesaikan sesuatu tanpa siasatan rapi atau penyelesaian tertentu.

"Malah kami sudah memanggil hampir kesemua 50 individu yang disenaraikan dan pada masa terdekat ini, Isa akan turut dipanggil memberi keterangan kerana dia adalah salah seorang saksi," katanya kepada BH, sebentar tadi.

Beliau menjangkakan siasatan itu akan diselesaikan dalam tempoh selepas perayaan Aidilfitri nanti.

"Pegawai-pegawai kami sedang berusaha ke arah itu dan akan memanggil lebih ramai individu yang disenaraikan sebagai saksi," katanya.

Mengulas lanjut, beliau turut menafikan siasatan yang dijalankan SPRM ketika ini adalah berpandukan kepada siasatan yang dilakukan bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Idris Jala yang dilantik sebagai wakil bebas kerajaan.

"Tiada kaitan kerana siasatan kami sekadar bertumpu kepada isu rasuah dan salah laku manakala saya difahamkan siasatan Idris adalah berhubung urus tadbir pengurusan FGV," katanya.

Ditanya mengenai pembekuan aset, Azam berkata perkara itu tidak dilakukan lagi kerana siasatan masih berjalan dan bergantung jika pihaknya memperoleh bukti-bukti yang kukuh.


http://www.bharian.com.my/node/294751
Reply With Quote
Likes cek mek molek liked this post
  #296  
Old 20-06-2017, 12:00 AM
Niyang Niyang is online now
CG Top Poster Club

Niyang's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2009
Posts: 35,063
Thanks (Received): 72
Likes (Received): 148
Active Level
My Mood:
Default

gile lah... dah menjahanam kan fgv dier letak si gemok hobbit ni kt spad lak.. mau lg terseksa owg miskin...
__________________
"Jika inginkan tempat di sisi Matahari, bersedialah utk terbakar"

"Kita memerlukan kegelapan untuk melihat Bintang"
Reply With Quote
  #297  
Old 20-06-2017, 12:05 AM
akudotcom akudotcom is offline
Active Member

akudotcom's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,568
Thanks (Received): 6
Likes (Received): 201
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Niyang View Post
gile lah... dah menjahanam kan fgv dier letak si gemok hobbit ni kt spad lak.. mau lg terseksa owg miskin...
Hahhaha jilakeee
__________________
AKU NAMPAK APA YG ENGKAU NAMPAK

* To Multi-Level Marketing (MLM) and Network Marketing people : dont lie about ur income.. sampai bila nak menipu org?
Reply With Quote
  #298  
Old 20-06-2017, 02:42 AM
guise guise is offline
Active Member

guise's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2014
Posts: 1,383
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 12
Active Level
Default

lawak pulak tengok KERAjaan kartun ni....

mereka2 ni hanya layak jaga sarkis....
Reply With Quote
  #299  
Old 20-06-2017, 05:37 AM
d_conan d_conan is offline
CG Top Poster Club

d_conan's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Aug 2011
Posts: 21,187
Thanks (Received): 110
Likes (Received): 132
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
pusing2 tetap nk bg jawatan gak. duduk diam jaga cucu xbole ke
itu la pasai.. liabiliti semua ni.. mcm mna njib boleh pilih dia lgla.. adeh
Reply With Quote
  #300  
Old 20-06-2017, 05:45 AM
alonso alonso is offline
CG Hardcore

alonso's Avatar
 
Trader Rating: (125)
Join Date: Mar 2008
Location: stamford bridge
Posts: 61,629
Thanks (Received): 414
Likes (Received): 4
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by d_conan View Post
itu la pasai.. liabiliti semua ni.. mcm mna njib boleh pilih dia lgla.. adeh
mesti kes terhutang budi ni,mana ade ex-menteri2 sezaman hobbit ni ada jawatan besar dlm glc ni...dia sorang je
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Tags
felda global ventures, isa samad rasuah, politik wang, skandal rasuah isa samad

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold