Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

CG Sponsors



CG Updates
0 Reverting back old theme
Last Post: CariGold
Posted On: 06-05-2017
Replies: 0
Views: 3,504
0 CariGold new theme version - and more features are coming!
Last Post: niagafx
Posted On: 06-05-2017
Replies: 538
Views: 13,355
0 Video embed in post
Last Post: CariGold
Posted On: 15-12-2016
Replies: 0
Views: 20,805
More...
Reply
 
Thread Tools
  #291  
Old 19-06-2017, 06:13 PM
TT TT is online now
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 107,735
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 4504
Active Level
My Mood:
Default


..
Reply With Quote
Likes 1 Dislikes 0
 
Paid Advertisement
  #292  
Old 19-06-2017, 06:14 PM
cek mek molek cek mek molek is online now
Legendary Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 19,673
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 405
Dislikes (Received): 4
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Isa dengan rela hati lepas jawatan, kata Najib



PUTRAJAYA: Tan Sri Isa Samad melepaskan jawatan Pengerusi Felda Global Ventures Holdings Bhd (FGV) dengan rela hati, kata Datuk Seri Najib Razak.

mestilah lepaskan dengan rela hati, dah SPAD dalam tangan dia dah sekarang..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #293  
Old 19-06-2017, 06:17 PM
naimw naimw is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2017
Posts: 1,337
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 74
Dislikes (Received): 2
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by Penbiru View Post
payah gila nak buang Danny Devito ni
Hahaha. Danny devito pulak...



Tapi memang iyer la. Ada iras-iras...
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #294  
Old 19-06-2017, 06:18 PM
cek mek molek cek mek molek is online now
Legendary Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 19,673
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 405
Dislikes (Received): 4
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by naimw View Post
Hahaha. Danny devito pulak...



Tapi memang iyer la. Ada iras-iras...
danny devito lagi hensem, a lot
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #295  
Old 19-06-2017, 11:51 PM
TT TT is online now
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 107,735
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 4504
Active Level
My Mood:
Default

SPRM tetap siasat FGV



KUALA LUMPUR: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bakal meneruskan siasatan terhadap Felda Global Ventures Holdings Bhd (FGV) meskipun berlaku perubahan pengurusan tertinggi syarikat itu, seperti yang diumumkan Perdana Menteri.


Malah ketika ini, siasatan itu hampir selesai dan pegawai SPRM kini hanya perlu memanggil beberapa individu penting yang dikaitkan, termasuk bekas Pengerusi FGV, Tan Sri Isa Samad.

Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Datuk Azam Baki ketika dihubungi mengesahkan pihaknya akan memanggil Isa tidak lama lagi namun tidak memberi jangka masa tertentu.

Kata beliau, Isa bakal dipanggil selepas SPRM sudah memanggil keseluruhan 50 individu yang disenaraikan sebagai saksi untuk tindakan selanjutnya.

"Kita tidak akan tutup siasatan walaupun hari ini terdapat perubahan dalam kepimpinan tertinggi FGV.

"SPRM komited untuk menyiasat dakwaan rasuah dan salah laku yang sudah dilaporkan kepada kami dan tidak boleh menyelesaikan sesuatu tanpa siasatan rapi atau penyelesaian tertentu.

"Malah kami sudah memanggil hampir kesemua 50 individu yang disenaraikan dan pada masa terdekat ini, Isa akan turut dipanggil memberi keterangan kerana dia adalah salah seorang saksi," katanya kepada BH, sebentar tadi.

Beliau menjangkakan siasatan itu akan diselesaikan dalam tempoh selepas perayaan Aidilfitri nanti.

"Pegawai-pegawai kami sedang berusaha ke arah itu dan akan memanggil lebih ramai individu yang disenaraikan sebagai saksi," katanya.

Mengulas lanjut, beliau turut menafikan siasatan yang dijalankan SPRM ketika ini adalah berpandukan kepada siasatan yang dilakukan bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Idris Jala yang dilantik sebagai wakil bebas kerajaan.

"Tiada kaitan kerana siasatan kami sekadar bertumpu kepada isu rasuah dan salah laku manakala saya difahamkan siasatan Idris adalah berhubung urus tadbir pengurusan FGV," katanya.

Ditanya mengenai pembekuan aset, Azam berkata perkara itu tidak dilakukan lagi kerana siasatan masih berjalan dan bergantung jika pihaknya memperoleh bukti-bukti yang kukuh.


http://www.bharian.com.my/node/294751
Reply With Quote
Likes 1 Dislikes 0
 
  #296  
Old 20-06-2017, 12:00 AM
Niyang Niyang is online now
CG Top Poster Club

Niyang's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2009
Posts: 34,063
Thanks (Received): 72
Likes (Received): 60
Dislikes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default

gile lah... dah menjahanam kan fgv dier letak si gemok hobbit ni kt spad lak.. mau lg terseksa owg miskin...
__________________
"Jika inginkan tempat di sisi Matahari, bersedialah utk terbakar"

"Kita memerlukan kegelapan untuk melihat Bintang"
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #297  
Old 20-06-2017, 12:05 AM
akudotcom akudotcom is offline
Active Member

akudotcom's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,011
Thanks (Received): 6
Likes (Received): 50
Dislikes (Received): 55
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Niyang View Post
gile lah... dah menjahanam kan fgv dier letak si gemok hobbit ni kt spad lak.. mau lg terseksa owg miskin...
Hahhaha jilakeee
__________________
AKU NAMPAK APA YG ENGKAU NAMPAK

* To Multi-Level Marketing (MLM) and Network Marketing people : dont lie about ur income.. sampai bila nak menipu org?
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #298  
Old 20-06-2017, 02:42 AM
guise guise is offline
Active Member

guise's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2014
Posts: 1,331
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 7
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

lawak pulak tengok KERAjaan kartun ni....

mereka2 ni hanya layak jaga sarkis....
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #299  
Old 20-06-2017, 05:37 AM
d_conan d_conan is online now
CG Top Poster Club

d_conan's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Aug 2011
Posts: 20,532
Thanks (Received): 110
Likes (Received): 93
Dislikes (Received): 81
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
pusing2 tetap nk bg jawatan gak. duduk diam jaga cucu xbole ke
itu la pasai.. liabiliti semua ni.. mcm mna njib boleh pilih dia lgla.. adeh
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #300  
Old 20-06-2017, 05:45 AM
alonso alonso is offline
CG Hardcore

alonso's Avatar
 
Trader Rating: (125)
Join Date: Mar 2008
Location: stamford bridge
Posts: 61,420
Thanks (Received): 414
Likes (Received): 4
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by d_conan View Post
itu la pasai.. liabiliti semua ni.. mcm mna njib boleh pilih dia lgla.. adeh
mesti kes terhutang budi ni,mana ade ex-menteri2 sezaman hobbit ni ada jawatan besar dlm glc ni...dia sorang je
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Sponsored Links
Reply

Tags
felda global ventures, isa samad rasuah, politik wang, skandal rasuah isa samad

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 06:28 AM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you