Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #21  
Old 25-05-2017, 04:17 PM
opin opin is offline
Active Member

opin's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Apr 2012
Location: Nun Jauh Di Sana..
Posts: 2,219
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 13
Active Level
My Mood:
Default

Dia x kenal cctv ni, tu yg selamba badak.
__________________
bila dekat jalan raya. jalan jem, kita tengok kereta dekat depan dah bagi signal lama nak masuk lorong, kenapa kebanyak kan tak bagi masuk, siap tekan minyak lagi. kenapa ek?
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #22  
Old 25-05-2017, 04:24 PM
stillFX stillFX is offline
Active Member

stillFX's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2016
Posts: 2,254
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 108
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by makcikcomei View Post
Melayu tuuu.. Kalau Cina tak ambik ko keeja, ko kata rasis... Dah ambik, ko pedajal..
ntah... elok kerja kat kebun pisang je... kawan ngn monyet.
Reply With Quote
  #23  
Old 25-05-2017, 04:25 PM
im755 im755 is offline
Active Plus

im755's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,338
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 55
Active Level
My Mood:
Default

dah viril baru buat keja.
kalau x virul x buat keja biasanya. standard la kat mesia.
Reply With Quote
  #24  
Old 25-05-2017, 04:27 PM
Toshinoda Toshinoda is offline
Super Active

 
Trader Rating: (8)
Join Date: Apr 2010
Posts: 5,925
Thanks (Received): 23
Likes (Received): 9
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
nak keje isi form. bg copy ic. celah mana cerdiknye

masa mula2 viral pagi td kata 27k ke 29k je. tau2 ptg dh jd 50k
yang untungnya tokey kedai kemas tu... ada insurans leh la claim RM50k.. kalo ada insurans.. mesti ada sbb awal2 hilang 27k.. pastu naik 50k
Reply With Quote
  #25  
Old 25-05-2017, 04:58 PM
d_conan d_conan is offline
CG Top Poster Club

d_conan's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Aug 2011
Posts: 21,276
Thanks (Received): 110
Likes (Received): 140
Active Level
My Mood:
Default

dia ingat dia duk negeri pasir dua butir kot.. adehh
Reply With Quote
  #26  
Old 25-05-2017, 05:03 PM
TT TT is online now
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 117,567
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 9779
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by no trade View Post
kenapa cctv tu bergerak? lps tu bila budak tu keluar dia blh follow.
haha. bkn die rakam pakai fon meh
Reply With Quote
  #27  
Old 25-05-2017, 05:34 PM
chiro chiro is offline
Active Plus

chiro's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2008
Posts: 3,251
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 13
Active Level
My Mood:
Default

mana mau lari ha
Reply With Quote
  #28  
Old 25-05-2017, 05:44 PM
TT TT is online now
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 117,567
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 9779
Active Level
My Mood:
Default

Temuduga secara umum, pemilik gagal minta kad pengenalan suspek


Seorang pekerja amoi menunjukkan barang kemas diletakkan dirak yang telah dicuri suspek

KULIM - Seorang pemilik kedai emas di satu pusat beli belah dekat sini menanggung kerugian RM50,000 apabila 20 jenis barang kemas dilarikan pekerja yang baru diupahnya, lewat petang semalam.

Pemilik kedai, Khoo berkata, pekerja wanita berusia 29 tahun itu telah ditemuduga melalui telefon pada 22 Mei lalu dan mula bekerja sejak semalam.

"Saya hanya temuduga dia secara umum sahaja, tanya umur, nama dan tempat tinggal melalui telefon sebelum memintanya mulakan kerja pada semalam.

"Sepatutnya dia masuk kerja waktu pagi seperti pekerja lain namun pelbagai alasan diberikan termasuk motosikal rosak jadi dia datang kerja lingkungan jam 4.30 petang, bila masuk kerja kita ada minta kad pengenalan tapi pelbagai alasan diberikan," katanya kepada Sinar Harian.

Menurutnya, kehilangan barangan kemas itu disedari seorang lagi pekerja yang menjadi rakan setugas suspek pada hari tersebut kira-kira jam 6.45 petang yang terus menghubunginya memaklumkan hal berkenaan.

"Saya telah dihubungi seorang lagi pekerja di situ memaklumkan barang kemas telah hilang dan mengesyaki pekerja baru itu yang ambil, saya bergegas ke lokasi dan apabila melihat CCTV yang dipasang memang benar suspek telah larikan barang kemas itu," katanya.

Katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat diminta menghubunginya di talian 016-4447626 dan sekiranya sesiapa yang berjaya menangkap suspek akan diberi ganjaran RM3,000.

Selain itu, rakan sekerja suspek yang enggan dikenali berkata, ketika kejadian dia dan suspek sedang bertugas seperti biasa di kedai.

"Saya duduk atas kerusi di ruang kosong belakang, manakala suspek sedang melihat barang kemas di dalam cermin pamiran, tak lama kemudian dia minta nak buka rak kabinet pamiran untuk menyusun barang kemas.

"Saya tak pula syak apa-apa, kemudian saya beritahu dia mahu pergi ke tandas. Kira-kira beberapa minit kemudian saya kembali ke kedai sebelum dia (suspek) meminta izin untuk pergi ke medan selera untuk makan.

"Ketika itu dia bersilang tangan dan diletakkan di dada dan berjalan ke arah medan selera berjarak beberapa meter dari kedai, lebih 30 minit saya tunggu dia tak datang semula.

"Saya tergerak hati nak periksa barang kemas di kabinet pameran, setelah beberapa kali kira memang ia tak cukup, terus saya telefon pemilik kedai," katanya.

Dalam pada itu, menerusi kamera litar tertutup (CCTV) yang dipasang pada penjuru kedai didapati suspek berpura-pura menyusun sebelum memasukkan barang kemas ke dalam lengan bajunya tidak sampai 10 minit.

Suspek juga dilihat sempat menyapu sampah di dalam kedai terbabit sebelum menunggu seorang lagi rakan setugasnya pulang dari bilik air.


http://www.sinarharian.com.my/semasa...kemas-1.680347
Reply With Quote
Likes cek mek molek liked this post
  #29  
Old 25-05-2017, 05:46 PM
TT TT is online now
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 117,567
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 9779
Active Level
My Mood:
Default

mcm tdesak sgt nak pekerja je. siap 430ptg lg baru masuk kerja. lol
Reply With Quote
  #30  
Old 25-05-2017, 05:47 PM
naimw naimw is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2017
Posts: 2,772
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 179
Active Level
Default

Hahaha. Satu jam gaji mau 15k...
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump