Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 25-05-2017, 03:09 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 111,163
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 6071
Active Level
My Mood:
Default Baru 3 jam bekerja, wanita larikan barang kemas RM50,000


Quote:

Rakaman CCTV menunjukkan wanita itu memilih barang kemas dan menyembunyikannya dalam lengan baju. FOTO ihsan pembaca



KULIM - Baru tiga jam bekerja, wanita berusia 29 tahun sudah mencuri sejumlah emas milik majikannya di kedai emas di Kulim, malam tadi sehingga tular di media sosial.

Perbuatan wanita itu dirakam kamera litar tertutup (CCTV) dan kini dia menjadi buruan polis selepas majikannya membuat laporan.

Pemilik kedai emas itu yang mahu dikenali sebagai Khoo berkata, dia kerugian kira-kira RM50,000 akibat kecurian itu.

Katanya, dia amat terkejut kerana pekerja barunya seorang yang 'panjang tangan' dan turut menawarkan ganjaran RM3,000 kepada pihak yang memberi maklumat hingga tertangkapnya wanita terbabit.

"Dia baru masuk bekerja 4 petang sebelum mencuri pelbagai barang kemas pada 7 malam.

"Saya menyedari kehilangan barangan kemas selepas seorang lagi pekerja memaklumkan wanita itu tiada di kedai dan beberapa barang kemas yang dipamerkan nampak berkurangan.

"Apabila memeriksa rakaman CCTV, saya terkejut melihat pekerja baru itu mencuri emas yang di meja pameran," katanya dihubungi hari ini.

Khoo bertindak memuat naik rakaman perbuatan wanita itu di Facebook dan aplikasi WhatsApp hingga tular serta membuat laporan di Balai Polis Kulim.

Dalam rakaman berdurasi 53 saat itu, kelihatan wanita terbabit menyembunyikan barangan kemas di dalam lengan bajunya.

Quote:
Sesiapa yang mempunyai maklumat atau kenal dengan pencuri tersebut boleh hubungi MR KHOO di nombor 0164447626
http://www.hmetro.com.my/utama/2017/...i-jadi-pekerja

Update #1

Quote:
Originally Posted by TT View Post

Temuduga secara umum, pemilik gagal minta kad pengenalan suspek


Seorang pekerja amoi menunjukkan barang kemas diletakkan dirak yang telah dicuri suspek

KULIM - Seorang pemilik kedai emas di satu pusat beli belah dekat sini menanggung kerugian RM50,000 apabila 20 jenis barang kemas dilarikan pekerja yang baru diupahnya, lewat petang semalam.

Pemilik kedai, Khoo berkata, pekerja wanita berusia 29 tahun itu telah ditemuduga melalui telefon pada 22 Mei lalu dan mula bekerja sejak semalam.

"Saya hanya temuduga dia secara umum sahaja, tanya umur, nama dan tempat tinggal melalui telefon sebelum memintanya mulakan kerja pada semalam.

"Sepatutnya dia masuk kerja waktu pagi seperti pekerja lain namun pelbagai alasan diberikan termasuk motosikal rosak jadi dia datang kerja lingkungan jam 4.30 petang, bila masuk kerja kita ada minta kad pengenalan tapi pelbagai alasan diberikan," katanya kepada Sinar Harian.

Menurutnya, kehilangan barangan kemas itu disedari seorang lagi pekerja yang menjadi rakan setugas suspek pada hari tersebut kira-kira jam 6.45 petang yang terus menghubunginya memaklumkan hal berkenaan.

"Saya telah dihubungi seorang lagi pekerja di situ memaklumkan barang kemas telah hilang dan mengesyaki pekerja baru itu yang ambil, saya bergegas ke lokasi dan apabila melihat CCTV yang dipasang memang benar suspek telah larikan barang kemas itu," katanya.

Katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat diminta menghubunginya di talian 016-4447626 dan sekiranya sesiapa yang berjaya menangkap suspek akan diberi ganjaran RM3,000.

Selain itu, rakan sekerja suspek yang enggan dikenali berkata, ketika kejadian dia dan suspek sedang bertugas seperti biasa di kedai.

"Saya duduk atas kerusi di ruang kosong belakang, manakala suspek sedang melihat barang kemas di dalam cermin pamiran, tak lama kemudian dia minta nak buka rak kabinet pamiran untuk menyusun barang kemas.

"Saya tak pula syak apa-apa, kemudian saya beritahu dia mahu pergi ke tandas. Kira-kira beberapa minit kemudian saya kembali ke kedai sebelum dia (suspek) meminta izin untuk pergi ke medan selera untuk makan.

"Ketika itu dia bersilang tangan dan diletakkan di dada dan berjalan ke arah medan selera berjarak beberapa meter dari kedai, lebih 30 minit saya tunggu dia tak datang semula.

"Saya tergerak hati nak periksa barang kemas di kabinet pameran, setelah beberapa kali kira memang ia tak cukup, terus saya telefon pemilik kedai," katanya.

Dalam pada itu, menerusi kamera litar tertutup (CCTV) yang dipasang pada penjuru kedai didapati suspek berpura-pura menyusun sebelum memasukkan barang kemas ke dalam lengan bajunya tidak sampai 10 minit.

Suspek juga dilihat sempat menyapu sampah di dalam kedai terbabit sebelum menunggu seorang lagi rakan setugasnya pulang dari bilik air.


http://www.sinarharian.com.my/semasa...kemas-1.680347
Update #0

Quote:
Originally Posted by TT View Post


..
Reply With Quote
Likes cek mek molek liked this post
Paid Advertisement
  #2  
Old 25-05-2017, 03:17 PM
cek mek molek cek mek molek is online now
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 21,669
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 533
Active Level
My Mood:
Default

jahat perangai mcm ni
semoga perempuan ni ditangkap segera
Reply With Quote
  #3  
Old 25-05-2017, 03:20 PM
boyxx boyxx is offline
Regular

boyxx's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2011
Posts: 797
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

mane la majikan x amek bangla
Reply With Quote
  #4  
Old 25-05-2017, 03:21 PM
peja510 peja510 is offline
Super Active

peja510's Avatar
 
Trader Rating: (23)
Join Date: Jun 2009
Location: igak ike, make ude, cicoh budu, puluk gaul nyor
Posts: 7,654
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 10
Active Level
My Mood:
Default

kadang2 heran la
yg buat jenayah dpn cctv ni
diorg xtakut kena tgkap ke?
kalau situ xde cctv,logik gak nak merembat pun
__________________
SMARTPHONE IP CCTV HD MURAH DI PASARAN
peja510 : 017-921 1219
Reply With Quote
  #5  
Old 25-05-2017, 03:24 PM
nazrirazra nazrirazra is online now
Legendary Member

nazrirazra's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Jul 2009
Posts: 11,305
Thanks (Received): 113
Likes (Received): 17
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Ni memang style merompak tak apaki keganasan. Masuk jadi pekerja. Tak perlu pisau parang, ambil setakat mampu dan lari.
Kira merompak la jugak ni
Reply With Quote
  #6  
Old 25-05-2017, 03:25 PM
02047haf 02047haf is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2015
Posts: 2,084
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 89
Blog Entries: 1
Active Level
Default

dah viral ni tunggu masa je kena tangkap..nasiblah
__________________
"Puji itu keji, keji itu puji"
Reply With Quote
  #7  
Old 25-05-2017, 03:26 PM
Supreme Supreme is offline
Super Active

Supreme's Avatar
 
Trader Rating: (13)
Join Date: May 2012
Posts: 5,274
Thanks (Received): 9
Likes (Received): 69
Active Level
Default

Curi mcm tu..kalau kantoi berbaloi ke? Nk lari mane? Thailand?
Reply With Quote
  #8  
Old 25-05-2017, 03:29 PM
Yul-Minho Yul-Minho is offline
Legendary Member

Yul-Minho's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Jul 2012
Location: ~Hijau Bumi Tuhan~
Posts: 15,491
Thanks (Received): 839
Likes (Received): 226
Active Level
Default

nk mencuri tp xcerdik.. indentiti semua dh terdedah.. sat je la nak dapat tgkp..
Reply With Quote
  #9  
Old 25-05-2017, 03:31 PM
achok achok is online now
Legendary Member

achok's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Jul 2008
Posts: 13,265
Thanks (Received): 43
Likes (Received): 61
Active Level
My Mood:
Default

hidden cctv kut,.... rasakan ko
Reply With Quote
  #10  
Old 25-05-2017, 03:32 PM
azrulazman azrulazman is offline
CG Top Poster Club

azrulazman's Avatar
 
Trader Rating: (15)
Join Date: Feb 2010
Location: puncak gunung kinabalu
Posts: 29,626
Thanks (Received): 111
Likes (Received): 1
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to azrulazman
Default

seronok dia curi barang kemas tu
__________________
siggy utk disewa
siggy utk disewa
azrulazman.com
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 05:31 PM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you