Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Santai, Others

Santai, Others Santai, perngkongsian info, minta pertolongan ahli lain dan semua perbincangan yang tidak bersangkutan dengan forum lain. NO OFFTOPIC.

Recommended Brokers

CG Sponsors



CG Updates
0 Reverting back old theme
Last Post: CariGold
Posted On: 06-05-2017
Replies: 0
Views: 3,471
0 CariGold new theme version - and more features are coming!
Last Post: niagafx
Posted On: 06-05-2017
Replies: 538
Views: 13,328
0 Video embed in post
Last Post: CariGold
Posted On: 15-12-2016
Replies: 0
Views: 20,788
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 16-05-2017, 01:03 AM
TT TT is online now
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 107,710
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 4491
Active Level
My Mood:
Default Netizen kecam baju raya 'pondan'

Quote:


REKAAN untuk Adilfitri Ezuwan dan mesej di Instagram miliknya. FOTO Ezuwan Ismail
“SAYA tidak mahu ambil pusing apa orang cakap. Kalau rekaan seperti ini pun mereka kecam apatah lagi rekaan yang seksi. Jadi, saya ambil pendekatan untuk tidak mempedulikan apa saja tanggapan orang terhadap rekaan saya.”

Itu reaksi pereka Ezuwan Ismail, 35, yang terkilan apabila koleksi rekaannya untuk Adilfitri dikecam sebagai rekaan fesyen 'pondan' oleh pihak tertentu ketika dipamerkan menerusi Gaya Koleksi Raya 2017 di Publika, baru-baru ini.

Menurutnya dia menerima setiap kritikan dan kecaman sebagai positif terutama bagi memperbaiki setiap rekaannya pada masa akan datang.

"Setiap kali berkarya saya lebih suka untuk mencipta kelainan iaitu rekaan lebih kreatif dan segar. Mungkin segelintir pihak di luar sana melihat rekaan baju Melayu itu nampak lebih bersifat feminin berikutan warna kain yang digunakan.

"Secara realitinya tidak menampakkan ia sebagai rekaan fesyen 'pondan' pun... sesetengah orang boleh terima manakala selebihnya mengecam.

"Mereka ada hak untuk bersuara," katanya ketika dihubungi di Guangzhou, China.

Katanya, sebagai seorang pereka fesyen dia tidak dapat lari daripada dikecam namun dia juga sering mengambil pendekatan supaya tidak mudah melatah.

"Koleksi itu sudah pun mula dijual dan ia mendapat sambutan menggalakkan daripada orang ramai. Koleksi itu dijual pada harga RM2,500 berikutan fabrik yang digunakan amat berkualiti tinggi," katanya.

Terdahulu, satu akaun Facebook mengecam rekaannya sehingga menjadi tular di laman sosial apabila menggelarkan rekaan Ezuwan sebagai fesyen 'pondan'.

Menerusi kapsyen di Facebook itu pemilik akaun berkenaan mahu menjentik muka pereka baju berkenaan.

Berikutan itu, Ezuan turut membalas kecaman itu di laman Instagram miliknya termasuk mencabar pemilik akaun Facebook itu supaya bersemuka dengannya.


http://www.hmetro.com.my/mutakhir/20...depan-depan-ya
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Paid Advertisement
  #2  
Old 16-05-2017, 01:05 AM
azam575 azam575 is online now
CG Hardcore

azam575's Avatar
 
Trader Rating: (62)
Join Date: Jul 2007
Location: Tanjung Puteri BAhru
Posts: 93,036
Thanks (Received): 696
Likes (Received): 68
Dislikes (Received): 3
Active Level
My Mood:
Default

serius baju mcm AWWW gitu
__________________
OFFICIAL INSTAFOREX SUPPORTER-*DOA*USAHA*ILMU*TAWAKAL*
- UTK DEPOSIT USD KE AKAUN INSTAFOREX SILA CALL/SMS 0199112018(sedanfx)
AUTOMATIK PIPS REBET + WELCOME BONUS KE AKAUN ANDA BILA REGISTER AKAUN INSTAFX DENGAN SAYA!!!
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #3  
Old 16-05-2017, 01:16 AM
asx23 asx23 is offline
Active Member

asx23's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2016
Posts: 1,606
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 63
Dislikes (Received): 3
Active Level
Default

seluar tu mmg fitting utk perempuan kot. apa kejadahnya dia design utk lelaki
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #4  
Old 16-05-2017, 02:05 AM
Master Mind Master Mind is offline
Active Member

Master Mind's Avatar
 
Trader Rating: (24)
Join Date: Jan 2014
Location: Planet Infractions
Posts: 2,414
Thanks (Received): 23
Likes (Received): 5
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

mmg mcm pondan pun,patut dikecam.
__________________
Celcom unlimited kembali!!
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #5  
Old 16-05-2017, 02:17 AM
syamsoulcc syamsoulcc is online now
Active Plus

syamsoulcc's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2014
Posts: 4,182
Thanks (Received): 15
Likes (Received): 445
Dislikes (Received): 4
Active Level
My Mood:
Default

memang patut dikecam pun..

ade ke patut lelaki pakai baju macam ni?..
__________________
Ku teringat kata ayahku
"Segala apa di bumi ini, Allah punya, jadi tak perlu kita kedekut dan tamak"
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #6  
Old 16-05-2017, 11:04 AM
Penbiru Penbiru is offline
Legendary Member

Penbiru's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Jan 2008
Posts: 12,412
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 68
Dislikes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default

masalah kat sini timbul bila mana pereka fesyen perasan dirinya tu mcm perempuan...awwwwww...lepas tu nak buat kelainan....bagi aku hanya yg pondan je yg pakai baju ni...
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #7  
Old 16-05-2017, 11:09 AM
sweetkl sweetkl is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2012
Posts: 1,318
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 31
Dislikes (Received): 0
Blog Entries: 1
Active Level
Default

designer dia ckp rmi yg beli baju tu, walaupun mahal, nk tgk sapa la yg pki baju ni, RM2500 tu...
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #8  
Old 16-05-2017, 11:10 AM
magnesium magnesium is offline
Super Active

magnesium's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Apr 2010
Posts: 9,608
Thanks (Received): 158
Likes (Received): 47
Dislikes (Received): 1
Active Level
Default

neelopa ke model tu?
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #9  
Old 16-05-2017, 11:14 AM
m0mo~ m0mo~ is offline
CG Top Poster Club

m0mo~'s Avatar

 
Trader Rating: (39)
Join Date: Oct 2012
Location: ||ONEXOX||||Out There|_____|We Are ONE|||ONEXOX|||
Posts: 32,647
Thanks (Received): 41
Likes (Received): 85
Dislikes (Received): 2
Blog Entries: 5
Active Level
My Mood:
Default

rm2500 baju memondan..tak payahhhhh
__________________

ForexMart Think BIG Trade Forex
Data/Voice ONEXOX SUPERJIMAT versi m0mo~
DATA WAR!! RM50 DAPAT 20GB!||KLIK SINI||
VPN UNLIMITED[OREN/BIRU*kembali/KUNING]
KEMPEN MERAKYATKAN TOPUP~TOPUP 1MALAYSIA|KLIK SINI|

ForexMart Offer low SPREAD|Leverage Up to 1:5000 |TRY LER|
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #10  
Old 16-05-2017, 11:16 AM
in_butterfly in_butterfly is offline
Active Member

in_butterfly's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,465
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 5
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

ada yang membeli 2500.. wow.
__________________
Tempahan Kuih Muih Area Kuantan
Visit: http://carigold.com/portal/forums/sh...6#post19705966
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 02:47 PM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you