Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!



Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Santai, Others

Santai, Others Santai, perngkongsian info, minta pertolongan ahli lain dan semua perbincangan yang tidak bersangkutan dengan forum lain. NO OFFTOPIC.

Recommended Brokers

Forex Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 17-06-2017, 08:09 AM
naimw naimw is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2017
Posts: 2,780
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 177
Active Level
Default Gadis Pegang Telefon Ketika Solat, Ini Baru Betul-Betul Fenomena #DoneTerawih!



Fenomena #DoneTerawih bukan perkara baru dalam masyarakat moden yang ketagih dengan media sosial.

Setiap perbuatan dan amalan yang dilakukan ketika dan selepas solat terawih akan dirakam secara swafoto atau pelbagai teknik lain untuk tujuan menunjuk-nunjuk.

Bagaimanapun, baru-baru ini tular beberapa keping gambar seorang gadis sedang memegang telefon bimbit ketika sedang mendirikan solat.

Bukan hanya ketika berdiri, gadis itu dilihat masih memegang telefon ketika sedang rukuk sambil mengukir senyum.

Selepas perkongsian gambar itu di Facebook, netizen membuat pelbagai spekulasi.

"Mungkin dia belajar Surah Baitu dalam telefon bimbit sebab sekarang macam-macam aplikasi ada kalau mahu belajar bacaan dalam solat," ulas Ai Ni Tan bersangka baik.



Namun, timbul juga persoalan aneh dalam kalangan netizen siapakah yang bertanggungjawab merakam gambar gadis itu sedang bersolat memandangkan kedudukan perakam tidak berada di saf sama?

"Yang mengambil gambar ini pun main telefon bimbit," selar Zarith Adiba Mohd Zahar.



Pernah suatu ketika dahulu kecoh seorang imam solat Jumaat memegang telefon ketika sedang sembahyang.

Namun, imam itu menjelaskan dia terpaksa melihat ayat suci Al-Quran dalam telefon bimbitnya kerana terlupa surah yang sedang dibaca.

Sehingga kini, tindakan gadis yang memegang telefon bimbit ketika sedang solat itu masih belum diperjelaskan.
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 17-06-2017, 03:37 PM
puyol puyol is offline
Legendary Member

puyol's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Jun 2011
Posts: 14,829
Thanks (Received): 725
Likes (Received): 95
Active Level
Default

Yang tukang amik gambar takut nak bertanya tapi rajin nak viralkan.
Reply With Quote
  #3  
Old 17-06-2017, 03:52 PM
syamsoulcc syamsoulcc is offline
Active Plus

syamsoulcc's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2014
Posts: 4,502
Thanks (Received): 15
Likes (Received): 550
Active Level
My Mood:
Default

berita hanya bagitahu "solat sambil pegang telefon"...

so, lebih baik bersangka baik shj...
sbb org kita masih tak biasa solat sambil pegang al-Quran baca surah...

jadi, bila ada org buat mcm ni, org akan kata pelik
__________________
Ku teringat kata ayahku
"Segala apa di bumi ini, Allah punya, jadi tak perlu kita kedekut dan tamak"
Reply With Quote
  #4  
Old 17-06-2017, 04:01 PM
Don Malaya Don Malaya is online now
CG Top Poster Club

Don Malaya's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: May 2011
Location: Full Time Trader
Posts: 24,082
Thanks (Received): 342
Likes (Received): 11
Active Level
My Mood:
Default

baca surah tuu.....selfie ape dekat macam tuu
Reply With Quote
  #5  
Old 17-06-2017, 04:01 PM
boyz371 boyz371 is offline
CG Top Poster Club

boyz371's Avatar
 
Trader Rating: (53)
Join Date: Aug 2010
Location: Kelantan - Ganu - KL
Posts: 27,581
Thanks (Received): 221
Likes (Received): 12
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to boyz371
Default

Yang tukang ambil pun sama
Reply With Quote
  #6  
Old 17-06-2017, 04:11 PM
d_conan d_conan is offline
CG Top Poster Club

d_conan's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Aug 2011
Posts: 21,092
Thanks (Received): 110
Likes (Received): 120
Active Level
My Mood:
Default

klu x silap haram olok2 mcm solat solat tp x solat..

klu salah tlg betulkn

muka mcm budak2..
Reply With Quote
  #7  
Old 19-06-2017, 01:34 AM
TT TT is online now
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 111,237
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 6130
Active Level
My Mood:
Default

ada senyum mcm tgh baca msg wasap
Reply With Quote
  #8  
Old 19-06-2017, 01:36 AM
TT TT is online now
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 111,237
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 6130
Active Level
My Mood:
Default

tgh rukuk pun belek fon xkan tgh google bacaan rukuk. adoi
Reply With Quote
  #9  
Old 19-06-2017, 01:40 AM
antarakasih antarakasih is offline
Super Active

antarakasih's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2014
Posts: 6,141
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 41
Active Level
Default

tengok hanpone sampai tersenyum ya,,
mungkin happy bacaan dia betul,,
perlu sntiasa bersangka baik,,jgn sangka buruk2
__________________
KONSISTEN PIP VIP.SIGNAL FOREX 50-300%.REFERRAL PROMO CODE : KASIH.PROMO45%
http://konsistenpipvip.blogspot.com/

testis signal thorbaik
Reply With Quote
  #10  
Old 19-06-2017, 01:42 AM
pijoe pijoe is offline
IKOfx Official
Support Staff

pijoe's Avatar

 
Trader Rating: (19)
Join Date: Jun 2008
Location: Office IKOFXM
Posts: 12,133
Thanks (Received): 665
Likes (Received): 17
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to pijoe Send a message via Skype™ to pijoe
Default

aku rasa dia baca surah yg imam baca...tadi kat tarawih aku ada org buat...tak ada masalah
__________________
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold
Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
Disclaimer: All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you.