Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

CG Sponsors



CG Updates
0 Reverting back old theme
Last Post: CariGold
Posted On: 06-05-2017
Replies: 0
Views: 3,624
0 CariGold new theme version - and more features are coming!
Last Post: niagafx
Posted On: 06-05-2017
Replies: 538
Views: 13,638
0 Video embed in post
Last Post: CariGold
Posted On: 15-12-2016
Replies: 0
Views: 20,887
More...
Reply
 
Thread Tools
  #21  
Old 08-06-2017, 05:03 PM
gnomefan gnomefan is offline
Active Member

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,456
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

semoga jadi pengajaran kepada semua orang zaman sekarang
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Paid Advertisement
  #22  
Old 08-06-2017, 05:15 PM
oldtbone oldtbone is online now
Super Active

oldtbone's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2012
Location: away from civilization
Posts: 5,762
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 169
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

yang pasti..pencuri dia bukan kurus sangat.. kalo org kurus x perlu nak jek sampai mcm tu..
amik masa gak tu nak jek..

takziah..semoga dipermudah segala urusan..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #23  
Old 08-06-2017, 05:18 PM
asx23 asx23 is offline
Active Member

asx23's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2016
Posts: 1,627
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 63
Dislikes (Received): 3
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by alonso View Post



KAPAR: Seorang wanita telah dirogol oleh tiga lelaki tidak dikenali di dalam bilik di rumahnya di Kampung Rantau Panjang selepas dipecah masuk perompak, awal pagi semalam, lapor Berita Harian.

Ketua Polis Daerah Klang Utara, Asisten Komisioner Mohd Yusoff Mamat berkata, dalam kejadian pada jam 4 pagi itu, mangsa yang tidur berseorangan di dalam bilik telah dikejutkan dengan kehadiran tiga perompak.

"Seorang suspek dipercayai warga Indonesia memintanya mendiamkan diri dan tidak menjerit sebelum mangsa dirogol manakala dua lagi suspek berada di luar bilik."

"Mangsa diugut jika dia menjerit, suaminya yang sedang tidur di ruang tamu rumah itu akan dibunuh."

"Selepas suspek melarikan diri, mangsa mengejutkan suaminya dan memaklumkan kejadian itu."

"Mangsa turut mengadu dia diacukan pisau oleh suspek, sebaik dimaklumkan, suami mangsa dan jiran cuba mengejar suspek namun gagal. " katanya.

Suami mangsa telah membuat pemeriksaan di sekitar rumah dan telah menemui kesan umpil di bahagian tingkap dapur rumah itu.

"Mangsa kemudian menyedari beg duit berisi kad pengenalan dan wang tunai berjumlah RM300 turut dilarikan," katanya.

Mangsa dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), Klang untuk pemeriksaan dan disahkan trauma.

Kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan dan Seksyen 395/397 kanun sama.
ada kelemahan juga ya grill jenis mcm ni... nanti kena pakai grill yg petak2 la kn...
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #24  
Old 08-06-2017, 05:26 PM
oldtbone oldtbone is online now
Super Active

oldtbone's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2012
Location: away from civilization
Posts: 5,762
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 169
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by asx23 View Post
ada kelemahan juga ya grill jenis mcm ni... nanti kena pakai grill yg petak2 la kn...
yg jenis ni sebenarnya x perlu dijek pn orang boleh masuk bos..bergantung pada saiz badan org tu.
janji lepas kepala..drg blh fleksibel kan badan utk masuk..mmg keselamatan xde
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #25  
Old 08-06-2017, 05:30 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 107,760
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 4521
Active Level
My Mood:
Default

mmg ada ilmu ni. tu yg laki die xsedar. jiran ak dulu penah kena. mmg xsedar

tau2 die rasa sejuk je berangin. rupanye pintu dapur dh ternganga. n die tidur kt dapur la tu

nasib xdiapa2kan. kira amik brg pstu blah jela

n ada tinggal taik kt luar rumah. mmg tu amalan dorg. indon la punya keje
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #26  
Old 08-06-2017, 05:33 PM
irsaffy irsaffy is offline
CG Top Poster Club

irsaffy's Avatar
 
Trader Rating: (12)
Join Date: May 2007
Posts: 42,964
Thanks (Received): 252
Likes (Received): 15
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

celaka penyamun..org sahur makan nasi engko makan bende lain..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #27  
Old 08-06-2017, 05:47 PM
Kbyne Kbyne is offline
Super Active

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2011
Location: KL
Posts: 7,760
Thanks (Received): 13
Likes (Received): 34
Dislikes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Kalau jadi mcmni memang la geram rasa.mcm nak libas yg khianat ni.
Rumah kg mcm tu elok jiran jiran kenasentiasa muafakat,waspada sekitar ambil tau tiap perubahan sekeliling terutama orang asing keluar masuk.

tu jercara terbaik protect.sambil amalkan gerakan cepat bila jadi mcm ni lagi.
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #28  
Old 08-06-2017, 06:05 PM
abah5851 abah5851 is online now
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2014
Posts: 1,613
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 25
Dislikes (Received): 3
Active Level
Default

Kalau nak pakai yg ni...dalamnya masukkan besi lain..y10 ke ikut saiz..perompak ni pun agak2 lah...rompak je dah lah jgn merogol..mmg dah lebih ni..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #29  
Old 08-06-2017, 06:07 PM
imrantech imrantech is offline
Active Member

imrantech's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2013
Posts: 1,279
Thanks (Received): 24
Likes (Received): 15
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

indon ni mesti ada baca ni.
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #30  
Old 08-06-2017, 06:10 PM
opin opin is offline
Active Member

opin's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Apr 2012
Location: Nun Jauh Di Sana..
Posts: 2,165
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 8
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Pagar tingkap x pakai ni. Bahayalah.
__________________
bila dekat jalan raya. jalan jem, kita tengok kereta dekat depan dah bagi signal lama nak masuk lorong, kenapa kebanyak kan tak bagi masuk, siap tekan minyak lagi. kenapa ek?
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 01:25 PM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you