Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

CG Sponsors



CG Updates
0 Reverting back old theme
Last Post: CariGold
Posted On: 06-05-2017
Replies: 0
Views: 3,777
0 CariGold new theme version - and more features are coming!
Last Post: niagafx
Posted On: 06-05-2017
Replies: 538
Views: 14,009
0 Video embed in post
Last Post: CariGold
Posted On: 15-12-2016
Replies: 0
Views: 21,014
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 03-11-2011, 07:23 PM
shane shane is online now
Legendary Member

shane's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Nov 2007
Location: Kedah, Pg, S'ngor
Posts: 13,735
Thanks (Received): 112
Likes (Received): 12
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default TERKINI!!! UPDATE Kebangkitan & Revolusi Rakyat Syria - PART 2

Thread : TERKINI!!! UPDATE Kebangkitan & Revolusi Rakyat Syria - PART 1
Thread : TERKINI!!! UPDATE Kebangkitan & Revolusi Rakyat Syria - PART 2


Quote:
Originally Posted by BroAct View Post
Nota ini adalah hasil perkongsian tokoh ulama' syria,Syeik Hassan di UPM yang datang ke malaysia akhir tahun lepas dan menceritakan peristiwa sebenarnya yang berlaku di Syria. Ana turut berkesempatan berada disana.

PERISTIWA SYRIA

Syria merdeka dari penjajahan Perancis pada 1945, dan telah diperintah oleh anak bangsa Syria sendiri sehingga zaman Hafez Al-Assad yang telah memerintah selama 32 tahun dan diikuti oleh anaknya Basyar Al-Assad yang telah memerintah selama 11 tahun. Syria telah menjadi negara yang diperintah oleh diktator.

Hafez Al-Assad berpegang pada Syiah Nusairiyah, yang menyimpan perasaan dengki terhadap rakyatnya daripada MUSLIM SUNNI, yang mencaci dan menghina Saidina Aishah dan Ummahatul Mukminin radhiyallahu anhum, diharamkan sembelihan mereka, mereka melakukan kejahatan yang pelbagai, mereka tidak solat di masjid kita (ASWJ).
Kerajaan Syria didokong oleh Iran yang terkenal dengan Syiahnya, bahkan Hafez sendiri merupakan pelampau Syiah.
Syeikh Hassan seterusnya menceritakan tentang Syria yang mana 6 peratus darinya merupakan Syiah Alawie, 10% darinya beragama Kristian dan 84% daripada rakyatnya beragama Muslim Sunni. Iran mempertahankan tindakan ganas regim Hafez yang membunuh rakyatnya sendiri, begitu juga Hizbullah di Lubnan juga menyokong tindakan Hafez Al-Assad.

BERMULA ZAMAN AYAHNYA- Hafez Al-Assad- konflik berdarah di Hama pada tahun 1982 yang berlaku selama 27 hari mengorbankan hampir 46000 ribu penduduk Hama. Peristiwa ini menyebabkan rakyat Syria mendiamkan diri dari politik sekian lama.
Rakyat mula kembali bangkit terhadap kezaliman yang berlaku semenjak 8 bulan yang lalu.
Permulaan revolusi berlaku di Hama, kemudian merebak ke bandar-bandar lain seperti Dar'aa, Hauran, Halab bahkan sehingga ia berlaku di 157 tempat di Syria.

PUNCA KEBANGKITAN ADALAH : Ada sekumpulan kanak-kanak seramai lingkungan 28 orang bermain-main dan telah menulis sesuatu di dinding sekolah mereka. Apa yang ditulis oleh kanak-kanak ini ialah RAKYAT MAHU JATUHKAN KERAJAAN. Slogan ini telah dilaungkan di negara2 yang berlaku kebangkitan rakyat. Pasukan keselamatan Syria telah menangkap kanak-kanak ini. Mereka telah diseksa dengan cara mencabut kuku-kuku kaki dan tangan mereka. Salah seorang kanak2 itu telah meninggal dunia dan keluarganya meminta mayat kanak2 itu serta kanak2 lain dilepaskan. Kerajaan telah meletakkan syarat dimana bila mahu lepaskan kanak2 itu, mereka perlu memberi wanita2 dikalangan mereka untuk dinikahi oleh puak2 kerajaan Syria ini ( satu bentuk penghinaan), maka berlakulah kebangkitan di Syria.

BENTUK KEZALIMAN YANG BERLAKU SEPANJANG TEMPOH SAURAH.
1-Dalam masa 42 hari telah terbunuh Syahid seramai 4000 orang rakyat Syria.
2-39000 orang telah cedera, mereka tak dirawat dan dibiarkan sahaja.
3-Satu peristiwa di mana seramai 19 orang doktor di hospital dan 40 orang pesakit di hospital tersebut dibunuh tentera Assad di wilayah Doma.
4-9000 tahanan ditahan.
5-413 orang telah syahid di dalam penjara.
6-Wanita2 diculik dan dibawa ke tempat yang tak diketahui. Wanita ini telah dirogol di hadapan abang2, ayah, anak2, dan ahli keluarga mereka. Sebelum dirogol, mereka digari terlebih dahulu.
7-Seorang ukhti bernama Zainab Al-Husni dari Hims, di Madinah Khalid bin Al-Walid. Beliau telah ditangkap dan mahu diperkosa oleh tentera yang menangkapnya. Tetapi beliau melawan. Lantas beliau dibunuh dan telah dipotong 4 KERAT.. Anggota badan yang dikerat itu dimasukkan ke dalam plastik, lalu dicampakkan ke hadapan keluarga beliau.
8-Mengucapkan takbir merupakan sesuatu yang tidak disukai.
9-Menyuruh tukar Laa Ilaha Illah Basyar Asad.
10-Basyar Assad juga daripada kelompok Syiah yang terkeluar daripada Islam dan mengharuskan untuk membunuh Muslimin Sunni..84% daripada posisi kepimpinan Rejim Basyar Assad dipegang oleh kaum keluarga mereka yang terdiri daripada 3 keluarga besar, 6% daripada posisi tersebut pula daripada kaum Ajam dan 10% lagi daripada golongan Kuffar.. Tiada posisi bagi Ahlus Sunnah wal Jamaah..Kezalimannya terhadap wanita dan kanak2 juga terlalu dahsyat melebihi Israel..rakyat2 Sunni dibunuh sesuka hati tetapi walau seorang Israel pun tidak ditumpahkan darah..hasbunallahu wa neemal wakeel..
#RAKYAT YANG KELUAR BERDEMONSTRASI AKAN MANDI DAN BERWUDHUK KERANA MEREKA YAKIN TIDAK AKAN KEMBALI LAGI...

FATWA ULAMA TENTANG SAURAH DI SYRIA
Rabitah Ulama Syria yang diasaskan oleh Dr Ali As-Sobuni dan Rabithah Ulama Sedunia telah berfatwa kepada rakyat Syria agar mempertahankan rumah mereka daripada keganasan tentera walaupun dengan menggunakan pisau dengan berdalilkan hadis berikut;
#"Barangsiapa terbunuh mempertahankan hartanya, maka dia syahid ; barangsiapa terbunuh mempertahankan ahli keluarganya, maka dia syahid; atau mempertahankan agamanya, maka dia syahid" -hadith ini dikeluarkan oleh Abu Daud dalam Sunannya (2/275) An-Nasaie dan Tirmidzi dan disahihkan oleh Imam Al-Albaniy dan Ahmad (1652 dan 1653) dari jalan Said Bin Zaid dan sanadnya Shahih.

PERKARA TERBARU
1-Masa depan kebangkitan ini begitu baik. ia berterusan dan semakin kukuh. Lebih 30000 tentera yang terdiri dari pegawai telah bersama rakyat. Mereka ini telah melindungi orang2 yang turun berdemo kerana tidak tahan melihat kekejaman rejim Basyar Assad ini yang sesuka hati membunuh rakyatnya sendiri.
2-Pertubuhan2 Arab (Liga Arab) telah mengambil pendirian tentang apa yang telah Syria lakukan terhadap rakyatnya. Mereka tidak membenarkan pegawai2 Syria memasuki tanah mereka. tetapi ada dua negara yang tidak berpendirian sedemikian iaitu Iraq dan Lubnan. Iraq tidak berpendirian sedemikian kerana pemimpin Syria merupakan orang Syiah dan mereka selalu meminta pertolongan dari Iraq kerana Iraq merupakan negara Syiah.
3-Syeikh Yussuf Al-Qaradhawi telah mengeluarkan fatwa bahawa mereka yang terbunuh dalam keadaan yang sebegini adalah seorang yang SYAHID....
4-95% ulama Syria telah bersama dalam kebangkitan rakyat ini.
5-19% negara-negara Arab telah mewajibkan sekatan politik dan ekonomi ke atas Syria.

KENAPAKAH KITA KURANG MENGETAHUI DENGAN JELAS ISU SYRIA?
1- Gambaran tentang Syria agak tidak jelas bila dijelaskan oleh media2, kerana itu Syeikh Hassan dihantar bagi menjelaskan apakah sebenarnya yang berlaku di SYRIA..
2-Media2 barat sebenarnya tidak mahu manusia dunia tahu akan apakah sebenarnya yang berlaku di Syria. Lalu mereka telah memutarbelitkan fakta.
3-Syeikh Khalid Hasan bercerita, ketika beliau di Indonesia dan bertemu dengan seorang teman, teman itu berkata dia lihat di akhbar bahawa ramai orang menyokong Kerajaan Syria. TV Indonesia juga menyiarkan bahawa ramai yang menyokong Kerajaan Syria yang dipimpin oleh Basyar Al-Assad. Apa yang berlaku sebenarnya ialah, kerajaan telah mengumpulkan pegawai2nya supaya berkumpul dalam erti kata lain mahu menunjukkan kepada dunia bahawa Basyar Al-Assad ini mempunyai ramai yang menyokong beliau.
4-Jangan terpedaya dengan kenyataan2 yang kita dengar dari ahli intelektual Syria dan ahli politik Syria bahawa yang Syria menentang Israel. Tetapi, sejak zaman ayah Basyar Al-Assad lagi (Hafez Al-Assad) tidak satu peluru pun yang singgah ke tanah Israel. Bahkan Tanah Tinggi Golan yang terletak di Tanah Syria telah dikuasai oleh Israel.
5-Kita banyak tidak tahu tentang Isu Syria selama ini sebab media telah dikawal oleh pihak rejim Basyar Assad. Manakala sumber media lain tidak dibenarkan memasuki Syria untuk membuat liputan. Segala gambar dan video yang menjadi bahan bukti adalah hasil rakaman daripada para pendemonstrasi yang bertekad untuk merakam sendiri kezaliman tersebut dan kebanyakan daripada mereka telah menemui syahid. Sebahagian rakaman lain telah dijual oleh tentera rejim Basyar Assad dengan harga 100 dolar. Syeikh Dr Khalid Hassan Al-Hindawi merupakan delegasi khas Syeikh Dr Yussuf Al-Qaradhawi ke Asia Tenggara untuk menyampaikan dan menyebarkan berita sebenar.

PERANAN KITA SELAKU SEORANG MUSLIM & SELAKU SEORANG MANUSIA
-Mendoakan saudara kita di Syria
-Menghulurkan bantuan untuk mereka dari segi kewangan
-Menyebarkan berita sebenar tentang apa yang berlaku di SYRIA.

Ingatlah Saudaraku, Nabi SAW bersabda yang bermaksud:
"Barangsiapa yang tidak mengambil tahu hal orang Islam yang lain, maka bukan dari kalangan KAMI"
dan ingatlah selalu akan tempat kembali bagi mereka yang zalim:

Kalam Saidina Ali KWJ; "Sesungguhnya negeri yang batil itu sejkejap sahaj sedangkan negeri yang benar itu tetap sehingga datangnya kiamat".

Firman Allah Taala dalam Surah Al-Isra' ayat 81;
"Dan katakanlah :Telah datang kebenaran (Islam), dan hilang lenyaplah perkara yang salah (kufurdan syirik) ; sesungguhnya yang salah itu sememangnya satu perkara yang tetap lenyap".

Firman Allah dalam Surah Ar-Ra'd ayat 17 ; adapun buih itu maka akan hilang lenyaplah ia hanyut terbuang, manakala benda-benda yang berfaedah kepada manusia maka ia tetap tinggal di bumi. Demikianlah Allah menerangkan misal-misal perbandingan.
Jzkki akh Abu Abdullah
(Disampaikan pada 6 Disember 2011 di Uni Putra Malaysia)


This is what happens to the mouth of a person who says the word “Freedom” in Syria. O ALLAH please do help our brothers and sisters there..ameen

Sumber



SYRIA TERIMA PELAN DAMAI LIGA ARAB : Pegawai Liga

20:09 November 2, 2011

Kaherah : Syria pada hari Rabu menerima seluruhnya pelan damai Liga Arab untuk menghentikan pertumpahan darah yg berlangsung selama 8 bulan, kata pegawai Liga Arab.

Pelan tersebut menyeru menghentikan pertumpahan darah, mengeluarkan semua kereta2 kebal dari jalan2raya dan memulakan dialog antara rejim Damascus dan pembangkang.

Pelan damai itu di bentangkan pada isnin lepas & pucuk pimpinan itu memberi persetujuan pada hari rabu.

Beberapa jam sebelum perbincangan di Kaherah., pembangkang terbesar Syria menggesa Liga Arab membekukan keahlian Syria didalam Organisasi tersebut.


Intelligence Syria membocorkan maklumat untuk mengurangkan tekanan antarabangsa dan melaksanakan keputusan Liga Arab tersebut :-

1) Arahan kepada Menteri Kehakiman untuk merangka deraf pengampunan.

2) Koordinasi antara Presiden dan ketua2 Kementerian Pertahanan untuk membangunkan satu pelan pengunduran tentera dari dalam bandaraya2 mengikut persetujuan dgn universiti.

3) Arahan kepada Menteri Penerangan Syria untuk menjemput media Arab & lain2 media asing ke Syria termasuk Al Jazeera. Kementerian Penerangan akan meminta wartawan2 pergi ke Homs.

4) Akan memberithu PBB bahawa kehadiran mereka di alu2kan untuk mengawal di wilayah Syria.

5) Arahan kepada Perkhidmatan Perisikan supaya mengamalkan kekangan, bertanggungjawab diatas arahan Presiden.


dari arabic
http://all4syria.info/web/arch...
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Paid Advertisement
  #2  
Old 15-04-2017, 12:00 PM
Alba Meira Alba Meira is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2008
Location: Planet Cybertron
Posts: 344
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 61
Dislikes (Received): 8
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by Panji hitam putih View Post
Aku tertarik dengan tulisan Ustaz Imtihan Syafi'i dari Indonesia yang menjelaskan bahawa peperangan yang terjadi di Syiria sekarang belum masuk Nubuwat akhir zaman.. Tapi hampir dekat..

Dalam tulisannya, apabila dia bertanya kepada Sheikh Dr. Abdullah Ghoni, yang juga merupakan seorang ahli hadis, tentang perang di Syiria, jawapan Sheikh ialah ini hanya muqadimah awal gerbang Nubuwat Perang akhir Zaman..

Banyak kebenaran yang ustaz tulis dan aku rasa sangat berfaedah membaca tulisannya.. Seperti sebelum ini, pernah ada seorang Ulama Indonesia yang berkata kita akan bersatu dengan Rom untuk melawan musuh, tafsir hadis itu lebih kepada Amerika..

Banyak tulisan ahli hadis yang aku baca berkata umat Islam akan bersatu dengan Amerika untuk berperang dengan musuh.. Kemudian baru kita akan berperang dengan Amerika..

Seminggu lepas Syiria telah dibom dengan bahan kimia dan menyebabkan ramai terbunuh.. Secara jelas, kita yakin bahawa itu kerja Bashar Assad.. Tidak ada negara lain yang boleh melakukan serangan itu, kerana pihak Bashar mengawal laluan udara Syiria.. Sebarang peluru yang dihantar pasti dapat dikesan..

Tetapi tidak ada pengakuan dari pihak Bashar, yang ada cuma penafian.. Dari hasil siasatan tentera Amerika dan Turkey, menyatakan Kapal perang Syiria di tengah lautan yang melepaskan peluru itu.. Turkey juga mengeluarkan laporan yang sama..

Donald Trump mengarahkan Amerika menyerang kesemua 8 kapal perang Syiria di lautan.. Ini disokong oleh Turkey dan Arab Saudi..

Semalam Rusia dan China menghantar kapal perang masing2 ke sempadan Syiria untuk membantu Bashar.. Banyak pakar meramalkan perang Rusia-Amerika akan bermula di Syiria..

Sekarang ada dua pendapat dari orang islam.. Satu lawan Amerika, satu lagi lawan Bashar.. Dalam penulisan Ustaz Imtihan dulu, dia berkata kita akan berpihak kepada Amerika jika perang tercetus berdasarkan hadis...

"Kamu akan mengadakan perdamaian dengan bangsa Rom dalam keadaan aman lalu kamu akan berperang bersama mereka menentang satu musuh dari belakang mereka.. Maka kamu akan selamat dan mendapat rampasan perang, kemudian kamu akan sampai ke sebuah padang rumput yang luas dan berbukit-bukit, maka berdirilah seorang lelaki dari kaum Rom.. Lalu dia mengangkat tanda salib dan berkata: "Salib telah menang!", maka datanglah seorang lelaki dari kaum Muslimin dan membunuh lelaki Rom tersebut lalu kaum Rom telah berlaku khianat dan terjadilah peperangan demi peperangan.. Dimana mereka akan bersatu menghadapi kamu di bawah 80 bendera dan di bawah setiap bendera terdapat 12 ribu tentera"

(HR. Ahmad, Abu Dawud, dan Ibnu Majah)

Wallahualam..
Patutlah ramai yang ikut Dajjal..Ustaz pun ikut Dajjal...
__________________
Orang-orang sesat boleh jadi akan pulang ke jalan yang benar.

Orang orang yang merasa dirinya benar sahaja sudah sesat.
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #3  
Old 15-04-2017, 12:23 PM
stonecold88 stonecold88 is offline
Active Member

stonecold88's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2009
Posts: 1,355
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 39
Dislikes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Alba Meira View Post
Gudang Simpanan Bahan Kimia Isis di Deir Eizor apa khabar?

Murica takkan berani nak siasat penggunaan bom kimia oleh Assad.

Isis yang bikin.
Kau baghal percaya je..
Yang baghal tu ko...penjilat syiah..berita syiah semua ko telan bulat2...
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #4  
Old 15-04-2017, 12:40 PM
Alba Meira Alba Meira is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2008
Location: Planet Cybertron
Posts: 344
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 61
Dislikes (Received): 8
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by stonecold88 View Post
Yang baghal tu ko...penjilat syiah..berita syiah semua ko telan bulat2...
Aku tak tau la kau ni bang ang atau bowdowh...aku post berita dr RT dan Press,reti baca ke idok?
__________________
Orang-orang sesat boleh jadi akan pulang ke jalan yang benar.

Orang orang yang merasa dirinya benar sahaja sudah sesat.
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #5  
Old 15-04-2017, 01:30 PM
cre8tive cre8tive is offline
Legendary Member

cre8tive's Avatar
 
Trader Rating: (21)
Join Date: Oct 2008
Posts: 13,807
Thanks (Received): 24
Likes (Received): 65
Dislikes (Received): 4
Active Level
My Mood:
Default

Kat afghanistan murica jatuh'n mother of all bom ke atas agen dia sendiri. Kat syirikya murica jatuh'n mercun pop sbb beberapa hr lepas tu airbase b'operasi spt biasa. Siapa agen murica?? IS atau basyar syiah alawite??
__________________
LOGO | BUSINESS CARD | FLYERS | FB TIMELINE | STICKADZ
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #6  
Old 15-04-2017, 01:35 PM
stonecold88 stonecold88 is offline
Active Member

stonecold88's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2009
Posts: 1,355
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 39
Dislikes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Alba Meira View Post
Aku tak tau la kau ni bang ang atau bowdowh...aku post berita dr RT dan Press,reti baca ke idok?
berita RT pun ceduk berita syiah...banayk putar belit....otak biul je percaya tanpa was was...hahaha
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #7  
Old 15-04-2017, 02:21 PM
Alba Meira Alba Meira is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2008
Location: Planet Cybertron
Posts: 344
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 61
Dislikes (Received): 8
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by stonecold88 View Post
berita RT pun ceduk berita syiah...banayk putar belit....otak biul je percaya tanpa was was...hahaha
Berita kau tu rekaan pengganas Isis..
Kau pun satu biol percaya sangat.

Isis mempunyai otak pembelit no 1.

Berita RT tu berita barat yang neutral.
Bukan ceduk dr Syiah bulat2.

Kalau amik berita Isis,asyik puji diri sendiri,propa lebih..

Orang biol cam kau senang2 la kena tipu..

Dah la bowdowh...bang.ang pulak tu..
__________________
Orang-orang sesat boleh jadi akan pulang ke jalan yang benar.

Orang orang yang merasa dirinya benar sahaja sudah sesat.
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #8  
Old 15-04-2017, 03:14 PM
malaslayan malaslayan is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2014
Posts: 375
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 43
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default




Gambar pertempuran di Palmyra.

Front di Palmyra antara yang paling aktif di Syria. Pejuang IS yg bertempur di sini mempunyai skill yg tinggi.

Jika sebelum ni IS tawan Palmyra dan mara ke T4. Oleh kerana susah nk bertempur di T4, maka IS berundur ke Palmyra. IS sememangnya mahu pertempuran berlaku di Palmyra. Seminggu dua ni ramai pejuang Assad dan sekutu mati. Banyak kete kebal kena bedil dengan ATGM.
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #9  
Old 15-04-2017, 03:21 PM
malaslayan malaslayan is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2014
Posts: 375
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 43
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default




X jauh dari T4 Airbase, pejuang IS masih aktif kat sini.

Kete kenal regim yang baru Russia bagi, T-62M, kebabomm kena tembak dengan ATGM.

Dalam keadaan sekarang, x pasti dari mana sumber kewangan regim Basyar dapat utk biaya peperangan. Bukan murah nk biaya peperangan.

Mungkin Iran dengan Russia yg support duit.
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #10  
Old 15-04-2017, 03:27 PM
stonecold88 stonecold88 is offline
Active Member

stonecold88's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2009
Posts: 1,355
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 39
Dislikes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Alba Meira View Post
Berita kau tu rekaan pengganas Isis..
Kau pun satu biol percaya sangat.

Isis mempunyai otak pembelit no 1.

Berita RT tu berita barat yang neutral.
Bukan ceduk dr Syiah bulat2.

Kalau amik berita Isis,asyik puji diri sendiri,propa lebih..

Orang biol cam kau senang2 la kena tipu..

Dah la bowdowh...bang.ang pulak tu..
Berita pro russia dah tentu support russia n the gang..

Yg jenis penjilat makan taik pun sanggup....hahaha
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 11:47 AM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you