Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #361  
Old 19-06-2017, 05:06 PM
Penbiru Penbiru is offline
Legendary Member

Penbiru's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Jan 2008
Posts: 12,989
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 138
Active Level
My Mood:
Default

tokey minyak masa kaya raya sambil tersenyum perut buncit tgk rakyat dok isi minyak....pernah ke mereka kesian tgk rakyat?
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #362  
Old 19-06-2017, 05:08 PM
joee joee is offline
CG Top Poster Club

joee's Avatar
 
Trader Rating: (31)
Join Date: Oct 2010
Location: Kulim - JB -SB
Posts: 38,701
Thanks (Received): 675
Likes (Received): 52
Active Level
My Mood:
Default

100plus 1.5liter kt stesen minyak rm4.50
klu kt tesco br rm2.50-rm3
mcmana kata gulung tikar...benda lain ada backup
__________________
http://www.mediafire.com/file/u66j2z2zqhpbd2q/468x60_fxoftheyear.gif
Reply With Quote
  #363  
Old 19-06-2017, 06:30 PM
a2zextra a2zextra is online now
Legendary Member

a2zextra's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Sep 2013
Posts: 14,349
Thanks (Received): 78
Likes (Received): 84
Active Level
Default

Pengusaha stesen minyak kalau takut gulung tikar, minta derma dari pak Arab macam yang Jiban buat.
__________________
Doa - Usaha - Istiqamah - Tawakkal
BIMB 080590 2004 8153 MBB 55818 100 2814 :MAAHAD TAHFIZ QIAM
MBB 55829 360 6057 :KOMPLEKS AT-TAALIM
Reply With Quote
  #364  
Old 19-06-2017, 09:10 PM
kopirait kopirait is offline
CG Top Poster Club

kopirait's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Apr 2010
Location: -- .- ...
Posts: 23,705
Thanks (Received): 37
Likes (Received): 110
Blog Entries: 2
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by fuhgeddaboudit View Post

tukar menteri.
acuan tetap sama.
__________________
Reply With Quote
  #365  
Old 19-06-2017, 11:12 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 114,281
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 8133
Active Level
My Mood:
Default

mcm cite silasroon tu la. owner mengeluh. takut dgn hari rabu katanye

~ sambil memandu bmw x5 enjin senyap
Reply With Quote
  #366  
Old 19-06-2017, 11:33 PM
razor77 razor77 is offline
Active Plus

razor77's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Jul 2011
Posts: 2,594
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 5
Active Level
Default

Jual minyak urut atas tikar. Minyak akan naik jgk xkan turun lama punya. Lainla klo ada saigan keta letrik. Mmg lingkup la tokey ramai2
Reply With Quote
  #367  
Old 06-07-2017, 02:33 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 114,281
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 8133
Active Level
My Mood:
Default

4 sen naik, stesen minyak sengaja tutup awal




PETALING JAYA: Beberapa pengguna meluahkan rasa kecewa apabila mendapati stesen minyak yang sering dikunjungi ditutup lebih awal pada malam Rabu.


Mereka mendakwa penutupan itu disengajakan, disebabkan peniaga mahu mendapat untung lebih sebaik harga petrol RON95 dan RON97 diumumkan naik empat sen dan harga diesel naik tujuh sen berkuatkuasa tengah malam tadi.

Menerusi posting yang dikongsi di media sosial, seorang pengguna mendakwa hos pam di sebuah stesen minyak di Taman Tun Dr Ismail telah 'diikat dengan tali rafia', selain ruang mengisi minyak diletakkan kon dan lampu ditutup dengan alasan 'minyak habis', beberapa jam sebelum pukul 12 tengah malam.

Beliau mendakwa, ini adalah kali ketiga kejadian yang sama berlaku di stesen minyak terbabit.

"Sebab nak untung 4 sen, kome sanggup susahkan pelanggan setia kome...ada beberapa kereta dan motor tadi patah balik kehampaan," demikian tulis pengguna berkenaan di Facebook.

Seorang lagi pengguna mendakwa sebuah stesen minyak di Rawang telah ditutup pada pukul 9 malam Rabu, tetapi dibuka semula pukul 12 tengah malam.

Mengulas kejadian itu, Pengarah Penguatkuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Datuk Mohd Roslan Mahayudin berkata, adalah menjadi satu kesalahan bagi penjual yang enggan menjual minyak atau menutup stesen minyak dengan sewenang-wenangnya tanpa memaklumkannya kepada kementerian berkenaan terlebih dahulu.

"Beritahu dengan jelas kepada peniaga-peniaga stesen minyak ini bahawa menjadi satu kesalahan kalau mereka tak menjual minyak.

"Kalau nak hentikan jualan minyak sebab mahu bercuti misalnya, mereka kena maklumkan kepada KPDNKK terlebih dulu...tak boleh tutup kerana sebab-sebab lain yang tak munasabah," katanya ketika dihubungi mStar Online, Khamis.

Mohd Roslan berkata KDPNKK sedar terdapat peniaga tidak bertanggungjawab melakukan perkara ini dan beberapa tindakan telah dikenakan terhadap pengusaha yang melakukan taktik sama sebelum ini.

Bagaimanapun katanya, pengguna perlu memberi kerjasama dengan membuat aduan kepada pejabat KPDNKK berhampiran atau di talian hotline 1800-8866-800 jika berdepan situasi ini.

Akta Kawalan Bekalan 1961 diperuntukkan untuk mengawal bekalan barang-barang kawalan bagi memastikan bekalan mencukupi serta mengambil tindakan terhadap perbuatan menyorok atau enggan menjual barang kawalan kepada pengguna.


http://www.mstar.com.my/berita/berit...ak-naik-4-sen/
Reply With Quote
  #368  
Old 06-07-2017, 10:00 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 114,281
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 8133
Active Level
My Mood:
Default

Stesen minyak jangan 'main taktik' mahu untung lebih

PETALING JAYA: Pengusaha stesen minyak yang juga pemilik-pemilik BMW enjin senyap diberi amaran supaya tidak cuba 'main taktik' semata-mata kerana mahu mengaut untung lebih.


Pengarah Penguatkuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Datuk Mohd Roslan Mahayudin berkata, ini kerana, taktik itu yang digunakan oleh beberapa pengusaha bukan sahaja diketahui penguatkuasa, tetapi juga pengguna.

"Jangan main taktik inilah sebab KPDNKK tahu, pengguna pun tahu bahawa peniaga-peniaga stesen minyak akan mengamalkan sikap sebegitu kalau harga minyak naik.

"Kita sedar dan kita pandang serius perkara-perkara seperti ini, (peniaga) jangan buat perangai macam tu," katanya ketika dihubungi mStar Online, Khamis.

Mohd Roslan mengulas mengenai rungutan beberapa pengguna di media sosial yang mendakwa stesen minyak yang dikunjungi mereka pada malam Rabu sengaja ditutup lebih awal berbanding hari biasa dengan alasan 'minyak habis'.

Mereka mendakwa tindakan itu ada kaitan dengan pengumuman kenaikan harga RON95 dan RON97 sebanyak empat sen, serta harga diesel yang naik tujuh sen berkuatkuasa tengah malam Khamis.

Dalam isu ini, Mohd Roslan mengakui bahawa pengusaha stesen minyak akan mendapat maklumat lebih awal berhubung harga minyak sebelum ia diumumkan kepada orang awam.

Mengulas lanjut, katanya, stesen minyak kehabisan stok bahan api boleh berlaku di mana-mana premis berkenaan, tetapi jika pengguna curiga, mereka boleh membuat aduan kepada KPDNKK.

"Kadang-kadang betul (habis), sebab itu kalau ada aduan kita akan pergi tengok akan periksa tangki bawah tanah betul ke minyak habis.

"Kalau betul habis, peniaga mesti buktikan bahawa mereka telah 'order' dari depot," katanya.

Menurut Mohd Roslan, pengusaha juga tidak dibenarkan menutup stesen minyak atau menghentikan jualan sesuka hati mereka.

Beliau menjelaskan, isu ini bukan baharu sebaliknya aduan mengenainya telah dibuat oleh orang awam dan KPDNKK telah pun mengambil tindakan ke atas penguasaha terbabit.

"Kalau nak hentikan jualan minyak sebab mahu bercuti misalnya, mereka kena maklumkan kepada KPDNKK terlebih dulu...tak boleh tutup kerana sebab-sebab lain yang tak munasabah," katanya.

Bagaimanapun, beliau meansihatkan pengguna supaya tidak terkeliru kerana memang ada stesen minyak yang ditutup awal kerana waktu operasi setiap stesen minyak adalah berbeza.

Katanya, tindakan menutup stesen minyak atau enggan menjual minyak kepada pengguna adalah satu kesalahan di bawah Akta Kawalan Bekalan 1961.

Pengusaha yang didapati bersalah boleh dikenakan kompaun, stesen disita atau didakwa di mahkamah.


http://www.mstar.com.my/berita/berit...n-main-taktik/
Reply With Quote
Likes Faizudin liked this post
  #369  
Old 06-07-2017, 10:03 PM
alpine_star alpine_star is offline
Legendary Member

alpine_star's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Oct 2010
Posts: 12,995
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 40
Active Level
My Mood:
Default

dulu masa kaya xingat..skrang mengeras mcm2 ko bt yer..
__________________
Reply With Quote
  #370  
Old 06-07-2017, 10:12 PM
none none is online now
Super Active

none's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2007
Posts: 7,674
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 66
Active Level
My Mood:
Default

macam2 ler kat malaysia ni,
__________________

Masalah kita bukan di sini, tapi di SANA...dihadapan NYA.
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold