Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #121  
Old 05-08-2017, 03:36 AM
azarulez azarulez is online now
Super Active

azarulez's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jul 2008
Location: Flower Hill
Posts: 7,998
Thanks (Received): 217
Likes (Received): 783
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by dan50 View Post
tips dia ko dtg hari kerja waktu pukul 6 ptg ke atas, kul 7 biasa nak tutup kedai dah, ko bgtau rumah ko kat hujung jalan tu je, nilai impian, nnt dia sendiri tanya berpa harga u mau beli, tak caya cuba test, bgtau je 100 saya mau, mesti boleh punya, tapi ada tarik tali la, kita bgtau 100 dia letak 150, nego je sampai dapat harga kita nak, baru ni aku beli kat naeem carpet, selamat mencuba geng
Haha..trick sama. Saya slalu cakap saya bukan org jauh pun..selalu datang sini. Keja pun katkilang bawah tu. Tinggal area2 sini je..
__________________
watch your mind,it will become your word,
watch your word, it will become your act,
watch your act, it will become your habit,
watch your habit, it will become your destiny..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #122  
Old 13-08-2017, 09:40 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 117,389
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 9756
Active Level
My Mood:
Default

Kedai-kedai karpet di Nilai 3 diserbu


Anggota polis memeriksa dokumen warga asing yang ditahan dalam operasi bersepadu serbuan Bahagian Anti Pengganas E8 Cawangan Khas Bukit Aman yang dilakukan di sekitar kawasan pusat perniagaan Nilai 3, disini hari ini. - Foto Adzlan Sidek



NILAI: Polis menahan 350 warga asing atas pelbagai kesalahan termasuk dipercayai mempunyai hubungan dengan kumpulan pengganas antarabangsa dalam operasi bersepadu di Pusat Borong Nilai 3 di sini, hari ini.

Operasi selama empat jam bermula 2 petang itu, diketuai oleh Bahagian Antipengganas (E8) Cawangan Khas, Bukit Aman bersama Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam (KDNKA), Pasukan Gerakan Am (PGA), Jabatan Imigresen, Jabatan Pendaftaran Negara.

Ketua Penolong Pengarah E8, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay, berkata operasi yang disertai 321 anggota itu menjalankan pemeriksaan terhadap 680 warga Pakistan dan Afghanistan, membabitkan 1,018 premis.

Katanya, operasi bertujuan mengesan kumpulan pengganas yang dikhuatiri menggunakan warga asing untuk masuk ke negara ini.

"Operasi dijalankan di Nilai 3 berikutan sasaran tangkapan adalah warga Pakistan, Afghanistan, Bangladesh dan Nepal yang disyaki mempunyai kaitan dengan kumpulan pengganas.

"Kemungkinan warga berkenaan yang bekerja di negara ini terbabit dengan kumpulan itu adalah tinggi dan mereka disyaki berpindah dari Jalan Masjid India, Kuala Lumpur ke Nilai 3 dan bersembunyi bersama rakan senegara," katanya selepas operasi bersepadu di Pusat Borong Nilai 3, di sini, hari ini.

Ayob Khan berkata, dalam operasi itu, pihaknya turut menemui empat bilah pedang yang didakwa digunakan untuk memotong permaidani dan tukul besi yang diletakkan di bawah kaunter jualan kedai menjual permaidani milik warga Pakistan.

Katanya, enam pekerja lelaki di kedai itu berusia 20 sehingga 30 tahun yang pada mulanya cuba menyerang polis dan melarikan diri tetapi dapat ditahan untuk siasatan lanjut.

Mereka yang ditahan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sepang atas pelbagai kesalahan antaranya salah guna dokumen perjalanan.

"Proses saringan dan dokumentasi dijangka diperoleh esok," katanya.


http://www.bharian.com.my/berita/kes...kait-pengganas
Reply With Quote
Likes cek mek molek, pecot85 liked this post
  #123  
Old 13-08-2017, 09:45 PM
hj_maikel hj_maikel is online now
CG Top Poster Club

hj_maikel's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2010
Location: semenanjung emas
Posts: 24,313
Thanks (Received): 378
Likes (Received): 533
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
Kedai-kedai karpet di Nilai 3 diserbu


Anggota polis memeriksa dokumen warga asing yang ditahan dalam operasi bersepadu serbuan Bahagian Anti Pengganas E8 Cawangan Khas Bukit Aman yang dilakukan di sekitar kawasan pusat perniagaan Nilai 3, disini hari ini. - Foto Adzlan Sidek



NILAI: Polis menahan 350 warga asing atas pelbagai kesalahan termasuk dipercayai mempunyai hubungan dengan kumpulan pengganas antarabangsa dalam operasi bersepadu di Pusat Borong Nilai 3 di sini, hari ini.

Operasi selama empat jam bermula 2 petang itu, diketuai oleh Bahagian Antipengganas (E8) Cawangan Khas, Bukit Aman bersama Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam (KDNKA), Pasukan Gerakan Am (PGA), Jabatan Imigresen, Jabatan Pendaftaran Negara.

Ketua Penolong Pengarah E8, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay, berkata operasi yang disertai 321 anggota itu menjalankan pemeriksaan terhadap 680 warga Pakistan dan Afghanistan, membabitkan 1,018 premis.

Katanya, operasi bertujuan mengesan kumpulan pengganas yang dikhuatiri menggunakan warga asing untuk masuk ke negara ini.

"Operasi dijalankan di Nilai 3 berikutan sasaran tangkapan adalah warga Pakistan, Afghanistan, Bangladesh dan Nepal yang disyaki mempunyai kaitan dengan kumpulan pengganas.

"Kemungkinan warga berkenaan yang bekerja di negara ini terbabit dengan kumpulan itu adalah tinggi dan mereka disyaki berpindah dari Jalan Masjid India, Kuala Lumpur ke Nilai 3 dan bersembunyi bersama rakan senegara," katanya selepas operasi bersepadu di Pusat Borong Nilai 3, di sini, hari ini.

Ayob Khan berkata, dalam operasi itu, pihaknya turut menemui empat bilah pedang yang didakwa digunakan untuk memotong permaidani dan tukul besi yang diletakkan di bawah kaunter jualan kedai menjual permaidani milik warga Pakistan.

Katanya, enam pekerja lelaki di kedai itu berusia 20 sehingga 30 tahun yang pada mulanya cuba menyerang polis dan melarikan diri tetapi dapat ditahan untuk siasatan lanjut.

Mereka yang ditahan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sepang atas pelbagai kesalahan antaranya salah guna dokumen perjalanan.

"Proses saringan dan dokumentasi dijangka diperoleh esok," katanya.


http://www.bharian.com.my/berita/kes...kait-pengganas
Dah jd kes tak pasal2 kena serbu...
Reply With Quote
  #124  
Old 13-08-2017, 09:56 PM
azarulez azarulez is online now
Super Active

azarulez's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jul 2008
Location: Flower Hill
Posts: 7,998
Thanks (Received): 217
Likes (Received): 783
Active Level
Default

Nilai 3 td kosong..kedai terbuka xde org jaga. Kalau yg mencuri tu..mmg raya sakan la diorg.

heli 3 biji round kat atas. Polis serbu dgn senjata api masuk kedai.
__________________
watch your mind,it will become your word,
watch your word, it will become your act,
watch your act, it will become your habit,
watch your habit, it will become your destiny..
Reply With Quote
Likes pecot85, cek mek molek, TT, eches liked this post
  #125  
Old 13-08-2017, 10:16 PM
pecot85 pecot85 is offline
CG Top Poster Club

pecot85's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jan 2009
Location: kuching
Posts: 27,206
Thanks (Received): 240
Likes (Received): 300
Active Level
Default

cari pasal lagi dengan polis...mmg kena langgar la
__________________
Time after time
Reply With Quote
  #126  
Old 13-08-2017, 10:18 PM
cek mek molek cek mek molek is offline
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 24,929
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 1093
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by azarulez View Post
Nilai 3 td kosong..kedai terbuka xde org jaga. Kalau yg mencuri tu..mmg raya sakan la diorg.

heli 3 biji round kat atas. Polis serbu dgn senjata api masuk kedai.
nice info tuan, thanks
__________________
Reply With Quote
  #127  
Old 13-08-2017, 10:55 PM
guise guise is offline
Active Member

guise's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2014
Posts: 1,391
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 12
Active Level
Default

baru ada akal mereka2 ni....
Reply With Quote
  #128  
Old 13-08-2017, 11:01 PM
d_conan d_conan is offline
CG Top Poster Club

d_conan's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Aug 2011
Posts: 21,275
Thanks (Received): 110
Likes (Received): 140
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by pecot85 View Post
cari pasal lagi dengan polis...mmg kena langgar la
mcm ada kes besar je pecot?
Reply With Quote
  #129  
Old 13-08-2017, 11:30 PM
akiyamasan akiyamasan is online now
Active Member

akiyamasan's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,708
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 59
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by d_conan View Post
mcm ada kes besar je pecot?
Laaa..kes dalam thread ni lah..
Reply With Quote
  #130  
Old 14-08-2017, 12:14 AM
thelegends thelegends is offline
Active Member

thelegends's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,001
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 25
Active Level
Default

yg peliknya kenapa x jadi beli,tp pakistan tu kepung dia?
persoalannya?kena kepung sbb x jadi beli.
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump